תגובה: כבל לחיווט מקרר בתא מטען
לגבי גייג' (AWG) למ"מ יש לך מחשבונים כמו זה
https://www.rapidtables.com/calc/wire/awg-to-mm.html
10 גייג' זה קוטר מוליך 2.5 מ"מ או חתך 5.2 מ"מ מרובע. כמה שהגייג' יותר קטן הכבל יותר עבה.
כבל רתכת 16 ממ"ר (ויש יותר עבים) זה 5 גייג'
יש לך גם טבלאות שמחשבות את עובי המוליך כתלות בזרם ובאורך הכבל כדי להגיע למינימום אובדן מתח:
https://www.engineeringtoolbox.com/a...uge-d_730.html
כמו שאתה רואה ל 15 פיט שהם כ 5 מטר מספיק 4-6 גייג' בזרמים הגבוהים של עשרות אמפר.
למיטב ידיעתי כיום כל החשמל ברכב הוא נחושת.
אני בזמנו השתמשתי לכננת בכבל רתכת 16 ממ"ר, וליתר הצרכנים כמו פנסים, משאבות וכו' בכבל חשמל רגיל של 2.5 ממ"ר כי זה מה שהיה לי בשפע וזה עבד יפה מאוד.
תגובה: כבל לחיווט מקרר בתא מטען
כבל רתכת בדרך כלל מוזכר בהקשר של צמרת כבלי התנעה לרכב.
אתה צריך לסכם את הזרמין המערביים הנדרשים לכל הצרכים. שלך. על זה לוקחים מקדמי ביטחון ואז אפשר לתת לך תשובה.
יש הבדל משמעותי בין תאורה של 20-30וואט לזרקורי תאורה של מאה וואט ויותר.
מקרר רגיל לא יצרוך יותר מ-5-7 אמפר.
הצרכן הכבד ביותר הוא מדחס... אבל גם כאן תלוי איזה אתה רוכש.
נשלח מהנייד
תגובה: כבל לחיווט מקרר בתא מטען
לא לשכוח בחישוב אורך המוליכים את כל המעגל ,- גם המינוס.
ותעשה רשימה, טבלה מסודרת, של כל הצרכנים.
אסף.
תגובה: כבל לחיווט מקרר בתא מטען
עדין אין לי את הפרוג'קטורים, אז אני לא יכול לתת את הנתונים המדוייקים. הכוונה היא אור הצפה לא חזק מדי. תאורה למאהל רגוע. מקווה לקנות שבוע הבא ואז אדע בדיוק.
בינתים, רק להבין משהו עקרוני. מה החסרון אם אקח כבל עבה (נגיד כבל רתכת 16 מ"מ). האם זה יש בזה חסרון, או שזה רק יועיל?
תודה.
תגובה: כבל לחיווט מקרר בתא מטען
כבל של מגבר לרכב עשה אצלי את העבודה, זה מגיע לרוב עם פיוז בקיט (4 gauge)
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: כבל לחיווט מקרר בתא מטען
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaziko
עדין אין לי את הפרוג'קטורים, אז אני לא יכול לתת את הנתונים המדוייקים. הכוונה היא אור הצפה לא חזק מדי. תאורה למאהל רגוע. מקווה לקנות שבוע הבא ואז אדע בדיוק.
בינתים, רק להבין משהו עקרוני. מה החסרון אם אקח כבל עבה (נגיד כבל רתכת 16 מ"מ). האם זה יש בזה חסרון, או שזה רק יועיל?
תודה.
אצלי בסיקס משכתי כבל כזה מהמצבר לטרמינל בחלק האחורי - גם את ה+ וגם את ה- , לשם מחוברים - מקרר , משאבת מים , תאורת מחנה ועוד צרכנים שונים - עובד היטב .
אילן
תגובה: כבל לחיווט מקרר בתא מטען
ממליץ בחום לעבור על המדריך הנל :
https://www.crutchfield.com/S-64KlFQ...uge_chart.html
יש גם שם טבלה.. מאוד מחמירה אבל מתייחסת לכבל ocf,
Oxygen free copper...
אם מדובר בצרכנים כבדים .. או מרחק גדול כדאי לשים לב מה רוכשים ofc או cca.
מה שפופולרי מאשר לעשות חישובים ולשלם ביוקר על כבל איכותי.. זה לקחת כבל אוברקיל כמו של רתכת ככה אתה על הצד הבטוח, החסרונות הם משקל ואריזה... אם זה משנה למישהו משהו בכלל..
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
תגובה: כבל לחיווט מקרר בתא מטען
אפשר לחשב הכל, ואז בעוד שנה תרצה עוד משהו, נניח מכונת אספרסו, אז מה - תתחיל לחשב ולחווט הכל מחדש ?
אתה עושה עכשיו את העבודה - שים כבל הכי עבה שאתה יכול בלי להתחיל לקדוח בבודי כדי להעביר אותו. אני נוהג להעביר גם את המינוס ישירות מהמצבר, וגם לחבר לבודי בקרבת מקום. ככלל, כל הזדמנות להוסיף/לתגבר נקודות מינוס לבודי יכולה לחסוך אח"כ הרבה עוגמת נפש ...
תגובה: כבל לחיווט מקרר בתא מטען
אם אתה בשלב התכנון ממליץ לשקול תוספת מצבר צרכנים במקום הזנה ישירה.
אצלי ואצל השותף שלי יש ברכב מקרר. (בקרוב מוסיף גם ממירי 220 לטובת מטעני סוללות)
אני הלכתי על מצבר פריקה עמוקה ואיזולטור והכל מנגן פיקס כבר שנה (רכב עבודה, מקרר עובד 24/7), גם אם אפרוק מצבר אני ימשיך להניע כרגיל.
בסופשים וחגים אני מגבה עם 220 כדי לא לפרוק סתם את המצבר אבל גם כששכחתי המצבר החזיק יפה סוף שבוע שלם.
אצל השותף הזנה ישירה ממצבר הרכב - הוא מתקשקש עם כיבוי המקרר כל פעם וחשש מפריקה של מצבר הרכב שישבית אותו ועם או בלי קשר החליף מצבר בתחילת החורף - מוקדם בשנה מהרגיל.
שווה בדיקה...
תגובה: כבל לחיווט מקרר בתא מטען
בגדול אני מתכוון להוסיף מצבר צרכנים בהמשך. לא מתעסק בזה כרגע כי אני רוצה לעשות את זה עם מטען dc שאקנה בחול כשיהיה אפשר להיות בחול..
התכנית כרגע היא להשאיר מספיק כבל כדי שכשיגיע המטען, אחווט אותו למצבר צרכנים שיישב בתא המטען. בינתים נקווה שכל מי שאמר שאין צורך במצבר נוסף צודק(;
תגובה: כבל לחיווט מקרר בתא מטען
אין לי שום מטען
החיבור אצלי די פשוט: מצבר צרכנים מחובר במקביל למצבר ראשי ברכב דרך איזולטור שמנתק את החיבור ברגע שהרכב כבוי - צרכני המשנה מחוברים ישירות למצבר המשני ומוזנים ממנו, השיפור היחיד שאני שוקל הוא להוסיף ממסר השהייה כדי שהחיבור לא יתבצע בסיבוב הסוויץ אלה רק דקה אחרי כשהרכב כבר מונע.
תגובה: כבל לחיווט מקרר בתא מטען
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
airzax3
השיפור היחיד שאני שוקל הוא להוסיף ממסר השהייה כדי שהחיבור לא יתבצע בסיבוב הסוויץ אלה רק דקה אחרי כשהרכב כבר מונע.
תוסיף מתג ידני לפיקוד של האיסולטור.
תגובה: כבל לחיווט מקרר בתא מטען
או ממסר שמופעל מכיבוי נורת לחץ שמן.
אסף.
תגובה: כבל לחיווט מקרר בתא מטען
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
אין מנוס ממצבר שני.
ברגע שהראשי יתחיל להתבגר, השימוש המבוקש יגרום לו להתפגר.. הרבה יותר מהר מהרגיל.
היינו שם, ניבינו להתחכם, לא עבד.
אלא אם אתה מתכנן על מצבר ליתיום, מפצל טעינה שגם מנתק כשהמנוע כבוי זה כל מה שצריך, אין לך מה לחכות ל-DC2DC
אני בפרופיל שימוש כמי שתארת, בסידור כזה, עם מצבר צרכנים עופרת, זו השנה השביעית.
אין לי מגש למצבר מתחת למכסה מנוע, והבנתי שגם כך מצבר ג'ל עדיף לא לשים מתחת למכסה מנוע לכן התכנית היא להתקין מצבר ג'ל בתא המטען.. וזה מחזיר אותנו לשרשור השני של חיבור מצבר עופרת למצבר ג'ל.. ומשם הגעתי למטען dc.
תגובה: כבל לחיווט מקרר בתא מטען
אם יש מקום בתא מנוע, תבנה מגש.
אתה גם לא חייב מצבר גדול, אני עם 70אש וחי עם זה בסדר גמור.
מצברי אופטימה קטנים בגודל ביחס להספק.
3 קבצים מצורפים
תגובה: כבל לחיווט מקרר בתא מטען
כיוון שאני לא חזק בחישוב הצרכנים, אני מעדיף ללכת על כבל עבה ושאהיה רגוע.
הבנתי שכבל 10 מ"מ זה מספיק, אז הלכתי לחנות ובקשתי כבל 16 מ"מ.
זה מה שהציעו לי:
קובץ מצורף 129183קובץ מצורף 129184קובץ מצורף 129185
זה נראה לכם מתאים?
אני צריך לבקש משהו אחר חוץ מהמידה?
(אגב, הם בכלל לא מדברים שם לא במילימטרים ולא בawg. הם מכירים רק קוודרט.. שאם אני מבין נכון, זה מ"מ רבוע?)
תודה רבה.
תגובה: כבל לחיווט מקרר בתא מטען