דיסקברי 2 td5 זיוף או מיספייר בסל"ד ביניים
הרכב - דיסקברי 2 שנת 2001 אוטומטי
תאור הבעיה:
בהאצה עדינה סביב 2000 סל"ד המנוע נשמע כמו עובד על 4 מתוך 5 צילינדרים.
התופעה קורית גם בעמידה עם מצערת לחוצה סביב אותו סל"ד.
בהאצה חזקה אין זכר לכך.
נבדקו:
1. נוכחות שמן בצמת מנוע - אין לא במצת המזרקים ולא בקונקטור האדום במחשב המנוע. צמת המזרקים הוחלפה לפני חצי שנה.
2. ערכי בוסט - לחץ הגדישה מגיע ל-1.25 באר ללא בעיה.
3. בריחות אוויר - לא נמצאו. הצינורות תקינים וכך גם נקודות התורפה המוכרות (ואקומים, ריתוכים וכו')
4. בקר גדישה (waste gate) - בתחילה היה תפוס (כשל ידוע ברכבים אלו) ושוחרר ע"י פירוק הזרוע ושימון. דבר זה עוזר לכמה נסיעות ואז התופעה חוזרת.
ההשערה שלי היא:
בקר הגדישה נתפס ולא מאפשר פריקת הלחץ העודף מה שמכניס את המנוע למצב אוברבוסט והוא מתקן את ההזרקה בהתאם.
ההוכחה לכך היא שימון זרוע הבקר עוזר לכמה נסיעות.
האם עוד מישהו נתקל בכך?
יודע מה הפיתרון?
וכן. בדקתי בכמות נכבדה של פורומים וכולם מפנים לנקודות שבדקתי.
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
2 קבצים מצורפים
תגובה: דיסקברי 2 td5 זיוף או מיספייר בסל"ד ביניים
עד סעיף 3 כולל הבנתי.
סעיף 4, אתה מציין בקר גדישה ופירוק זרוע... אתה מתכוון ל actuator?
בדקת את המודולטור ששולט עליו?
קובץ מצורף 131948קובץ מצורף 131949
תגובה: דיסקברי 2 td5 זיוף או מיספייר בסל"ד ביניים
elephant man
*בהאצה עדינה סביב 2000 סל"ד המנוע נשמע כמו עובד על 4 מתוך 5 צילינדרים.
התופעה קורית גם בעמידה עם מצערת לחוצה סביב אותו סל"ד.*
צריך לאתר את הבוכנה והלאה....
והלאה=בדיקת קונקטור של מזרק\מזרק
rocker arm adjusting screw,rocker shaft,camshaft,inlet valve seats.....
תגובה: דיסקברי 2 td5 זיוף או מיספייר בסל"ד ביניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
כן
בדקתי את המודולטור - עובד כראוי (מחליף בין אטמוספרי ללחץ גדישה תחת מתח)
מתכוון לזרוע שה-actuator מזיז על הטורבו
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
תגובה: דיסקברי 2 td5 זיוף או מיספייר בסל"ד ביניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
elephant man
כן
בדקתי את המודולטור - עובד כראוי (מחליף בין אטמוספרי ללחץ גדישה תחת מתח)
מתכוון לזרוע שה-actuator מזיז על הטורבו
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
אתה לא בכיוון בכלל.
תגובה: דיסקברי 2 td5 זיוף או מיספייר בסל"ד ביניים
אז תוכל לכוון?
היו לי תקלות אוברבוסט בבדיקת מחשב.
המזרקים הוחלפו, כולל אטמים חדשים לאחרונה (במסגרת החלפת המנוע)
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
תגובה: דיסקברי 2 td5 זיוף או מיספייר בסל"ד ביניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
elephant man
אז תוכל לכוון?
היו לי תקלות אוברבוסט בבדיקת מחשב.
המזרקים הוחלפו, כולל אטמים חדשים לאחרונה (במסגרת החלפת המנוע)
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
rocker arm adjusting screw,rocker shaft,camshaft,inlet valve seats.....
תגובה: דיסקברי 2 td5 זיוף או מיספייר בסל"ד ביניים
או בקיצור תתקשר אליו...רק שאסור לו יותר להציע לך...
טל.
תגובה: דיסקברי 2 td5 זיוף או מיספייר בסל"ד ביניים
טל
מי אמר שאסור?
כאן דמוקרטיה
תגובה: דיסקברי 2 td5 זיוף או מיספייר בסל"ד ביניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Gershon
rocker arm adjusting screw,rocker shaft,camshaft,inlet valve seats.....
אתה בעצם אומר לבדוק כיוון מזרקים? אם הכוונה לכיוון מרווח
כוונו בזמן ההתקנה.
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
תגובה: דיסקברי 2 td5 זיוף או מיספייר בסל"ד ביניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
elephant man
אתה בעצם אומר לבדוק כיוון מזרקים? אם הכוונה לכיוון מרווח
כוונו בזמן ההתקנה.
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
תתקשר אלי
תגובה: דיסקברי 2 td5 זיוף או מיספייר בסל"ד ביניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Gershon
טל
מי אמר שאסור?
כאן דמוקרטיה
הצחקת אותי....
תגובה: דיסקברי 2 td5 זיוף או מיספייר בסל"ד ביניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tallevi
הצחקת אותי....
עובדה
תגובה: דיסקברי 2 td5 זיוף או מיספייר בסל"ד ביניים
סרטון שמסביר יותר טוב את מה שהתכוונתי בכל הקשור למפעיל ווסת לחץ הגדישה
https://youtu.be/YXhd2f11ZRk
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
תגובה: דיסקברי 2 td5 זיוף או מיספייר בסל"ד ביניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
elephant man
סרטון שמסביר יותר טוב את מה שהתכוונתי בכל הקשור למפעיל ווסת לחץ הגדישה
https://youtu.be/YXhd2f11ZRk
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
Wastegate sticking יכול רק להגביר את ח-MISS FIRE ולא להיות סיבה שלו.
תגובה: דיסקברי 2 td5 זיוף או מיספייר בסל"ד ביניים
המיספייר לא קיים במידה ואני מבצע את מה שהוא מראה בסרטון
וביצעתי כבר כמה פעמים את זה.
אותה תוצאה בכל פעם - המיספייר נעלם וחוזר לאחר כמה נסיעות (מאמין בגלל התנדפות השמן).
מכיוון שבדקתי את כל שאר הדברים-
שמן בצמה, תקינות צמה, תקינות מזרקים, מרווח נדנד למזרקים, לחץ גדישה, תקינות מודולטור ואקטואטור אני נשאר עם?
מסנן דלק? משאבה? שניהם תקינים (מסנן הוחלף, אין בריחות אוויר למערכת הדלק)
במחשב המנוע יש תקלות על אובר בוסט.
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
תגובה: דיסקברי 2 td5 זיוף או מיספייר בסל"ד ביניים
תגובה: דיסקברי 2 td5 זיוף או מיספייר בסל"ד ביניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
elephant man
המיספייר לא קיים במידה ואני מבצע את מה שהוא מראה בסרטון
וביצעתי כבר כמה פעמים את זה.
אותה תוצאה בכל פעם - המיספייר נעלם וחוזר לאחר כמה נסיעות (מאמין בגלל התנדפות השמן).
מכיוון שבדקתי את כל שאר הדברים-
שמן בצמה, תקינות צמה, תקינות מזרקים, מרווח נדנד למזרקים, לחץ גדישה, תקינות מודולטור ואקטואטור אני נשאר עם?
מסנן דלק? משאבה? שניהם תקינים (מסנן הוחלף, אין בריחות אוויר למערכת הדלק)
במחשב המנוע יש תקלות על אובר בוסט.
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
חשבת אולי ה westgate actuator עצמו חלש ומה שקורה זה אחרי שהשמן מתנדף, שוב אין לו מספיק כוח להזיז את המנוף? זה גם קורה לא מעט.
ניסית להחליף אותו באחד אחר תקין?
לדעתי ניתן לקנות אותו בניפרד.
תגובה: דיסקברי 2 td5 זיוף או מיספייר בסל"ד ביניים
לא ניסיתי.
אבדוק את זה
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
1 קבצים מצורפים
תגובה: דיסקברי 2 td5 זיוף או מיספייר בסל"ד ביניים
מנסה להציע כיוון יותר פשוט לגישה לתקלה. נשמע שהמנוע נכנס ל-Limp mode כהגנה כתוצאה מהגדישת יתר. ולכן אתה מרגיש "כאילו" המנוע עובד על 4 צילינדרים. זה חוזר כל כמה נסיעות כי לא תמיד אתה מגיע לגדישת יתר, וה-Limp mode מתאפס בד"כ לאחר כיבוי והנעה של הרכב או אחרי זמן מסוים. ניסית לסגור קצת את הכיוונון של הזרוע של הטורבו? שיגדוש פחות? כיוון נוסף הוא חיישן MAP תקול או מלוכלך, שגם מכניס את המחשב לאותו מצב.
קובץ מצורף 132009