2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!
אחרי לא מעט פעמים שגובה הג'יפון שלי הציק לי בשטח, ואפילו תקע אותי,
התחלתי לאחרונה לחשוב על כיוון של הגבהה (סוזוקי גראנד ויטארה 98).
בסקירת השוק שעשיתי, מאוד מאוד הופתעתי לגלות כי ההגבהות הסטנדרטיות הן רק של 2 inches כלומר כ 5 ס"מ.
אשמח להבין,
האם 2 inches זה אכן הסטנדרט?!
וכל אלו שנראים 10-20 ס"מ גבוה יותר? האם זה מחוץ לרישיון/או בייבוא אישי?
תודה רבה מראש!
תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!
החוק בישראל מתיר הגבהה של עד 50 ממ
תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אליעזר_מ
אשמח להבין,
האם 2 inches זה אכן הסטנדרט?!
וכל אלו שנראים 10-20 ס"מ גבוה יותר? האם זה מחוץ לרישיון/או בייבוא אישי?
כן, זה הסטנדרט.
ואחרי שנרגעת מההפתעה, בוא נהיה פרקטיים, איך חשבת להגביה את הגראנד ויטארה שלך? איזה קיט אתה רוצה לשים, איזה גודל צמיגים?
תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אליעזר_מ
וכל אלו שנראים 10-20 ס"מ גבוה יותר? האם זה מחוץ לרישיון/או בייבוא אישי?
תודה רבה מראש!
הם רק נראים !
גם אני פעם חשבתי שאבא שלי בגובה של אולסי פרי ...
מעניין,
רק עכשיו הגובה של הג'יפון שלך הפריע לך שנרשמת לאתר ?
ואגב, ב 1998 נמכרה ויטרה דור 1
1 קבצים מצורפים
תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
ואחרי שנרגעת מההפתעה, בוא נהיה פרקטיים, איך חשבת להגביה את הגראנד ויטארה שלך? איזה קיט אתה רוצה לשים, איזה גודל צמיגים?
לא מבין עדיין כמה שיפור אפשר לקבל עם 5 ס"מ, זה נראה לי די זניח, מה אני מפספס?
לגבי קיט, האמת, אין לי שמץ של מושג, בינתיים רק ביררתי מחירים, הבנתי שמדובר על עלות של כ 6k.
במידה ויש, אשמח לקבל המלצות מקצועיות.
גודל הצמיגים אצלי 235/60R16
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
הם רק נראים !
גם אני פעם חשבתי שאבא שלי בגובה של אולסי פרי ...
מעניין,
רק עכשיו הגובה של הג'יפון שלך הפריע לך שנרשמת לאתר ?
ואגב, ב 1998 נמכרה ויטרה דור 1
האמת, לא השקעתי עדיין בכלל בשיפורים, זה חלום שנבנה עם הזמן..
את שלל הייעוצים שלי עד היום עשיתי ב Carsforum.
מה זה אומר דור 1?
מצרף תמונה של הרכב שלי
קובץ מצורף 137466
תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!
קודם כל - ברוך הבא לפורום,
אתה צריך להכיר שני היבטים שונים הקשורים לשאלה שלך:
1. ההיבט החוקי - כפי שצויין למעלה - ניתן לרשום ברישיון הגבהה עד 50 ממ (שהם כ-2 אינטש).
2. משמעויות הנדסיות של הגבהה - שינוי זוויות והתאמות נדשות במבנה הרכב - אני לא מכיר את הרכב שברשותך, אבל צריך להבין שכאשר מגביהים את הרכב משתנות זוויות ויש השלכות ושינויי מבנה נדרשים כדי לאפשר את ההגבהה. כאשר מדובר בהגבהה צנועה של כ- 2'', כנראה שלא תצטרך לבצע שינויים נוספים (ההנחה היא שמהנדסי הרכב של היצרן הביאו בחשבון מידה מסויימת של "חופש", כך שהגבהה מינימלית לא תפגון בבטיחות / בשחיקת חלקי הרכב השונים וכו'), אבל הגבהות משמעותיות יותר מחייבות צעדים נוספים כמו הנמכת סרנים, החלפת זרועות, שינויי זוויות וכו'.
לרכבים שונים ניתן למצוא קיטי הגבהה שכבר דואגים לנושאים אלו והם כוללים הרבה יותר מרק בולמים וקפיצים (למשל זרועות ארוכות יותר וכו').
אם נעזוב לרגע את ההיבט החוקי - לפעמים הגבהה סטנדרטית + שינוי מידת צמיגים + שינויים קלים לשיפור זוויות גישה ונטישה (בפגושים למשל) - יתנו לך בפועל שיפור משמעותי בנסיעת שטח עם קיט הגבהה של 2'' בלבד.
תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!
אליעזר, אם אתה מעוניין באמת לשפר את יכולת השטח ולא רק את מראה הרכב, אז הגבהה סטנדרטית של 5 ס"מ היא משמעותית ומספקת. שני שינויים נוספים ולא פחות חשובים (יש יאמרו יותר חשובים, ואני בינהם):
1. צמיגי שטח מלא.
2. נעילת דיפרנציאל אחת לפחות, ורצוי שתיים.
תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
קודם כל - ברוך הבא לפורום,
אתה צריך להכיר שני היבטים שונים הקשורים לשאלה שלך:
1. ההיבט החוקי - כפי שצויין למעלה - ניתן לרשום ברישיון הגבהה עד 50 ממ (שהם כ-2 אינטש).
2. משמעויות הנדסיות של הגבהה - שינוי זוויות והתאמות נדשות במבנה הרכב - אני לא מכיר את הרכב שברשותך, אבל צריך להבין שכאשר מגביהים את הרכב משתנות זוויות ויש השלכות ושינויי מבנה נדרשים כדי לאפשר את ההגבהה. כאשר מדובר בהגבהה צנועה של כ- 2'', כנראה שלא תצטרך לבצע שינויים נוספים (ההנחה היא שמהנדסי הרכב של היצרן הביאו בחשבון מידה מסויימת של "חופש", כך שהגבהה מינימלית לא תפגון בבטיחות / בשחיקת חלקי הרכב השונים וכו'), אבל הגבהות משמעותיות יותר מחייבות צעדים נוספים כמו הנמכת סרנים, החלפת זרועות, שינויי זוויות וכו'.
לרכבים שונים ניתן למצוא קיטי הגבהה שכבר דואגים לנושאים אלו והם כוללים הרבה יותר מרק בולמים וקפיצים (למשל זרועות ארוכות יותר וכו').
אם נעזוב לרגע את ההיבט החוקי - לפעמים הגבהה סטנדרטית + שינוי מידת צמיגים + שינויים קלים לשיפור זוויות גישה ונטישה (בפגושים למשל) - יתנו לך בפועל שיפור משמעותי בנסיעת שטח עם קיט הגבהה של 2'' בלבד.
תודה רבה על המענה המפורט!
אני מבין שמעבר לעלות של התקנת הקיט (הבנתי 6k פלוס מינוס), כדאי לי לשקול שינוי מידת צמיגים (כולל ברישיון?), וכן ביצוע שינויים בפגושים.
אני שואל את עצמי אם אני רוצה הוצאה שכזאת, או נכון יותר לשמור את העשירייה+ הזאת ולהשקיע אותם ברכב שעשה כבר את הדרך הזאת..
אגב, העלתי תמונה של הרכב בהודעה הקודמת שלי.
תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!
לפעמים 5 ס"מ זה ההבדל בין מלך למלכה...
תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אליעזר_מ
לא מבין עדיין כמה שיפור אפשר לקבל עם 5 ס"מ, זה נראה לי די זניח, מה אני מפספס?
לגבי קיט, האמת, אין לי שמץ של מושג, בינתיים רק ביררתי מחירים, הבנתי שמדובר על עלות של כ 6k.
....
מה זה אומר דור 1?
סוזוקי ויטרה הוא דגם ותיק שכבר מספר פעמים שינויים משמעותיים. כל שינוי כזה הוא דור... ראה למשל בויקיפדיה את הדורות השונים https://en.m.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Vitara
כאשר אתה מברר מחירים של קיטי הגבהות, אתה אמור גם לדעת מה אתה מקבל - אילו קפיצים ואילו בולמים... לכך כוונה כאשר שואלים איזה קיט. קיטים מתקדמים יותר יכולים לכלול כאמור גם רכיבים נוספים החליפין רכיבי מתלה ברכב.
לגבי הגבהה של 5 סמ - תביא בחשבון שובה המרכב הנוכחי שלך הוא כ-22 סמ, אז 5 סמ נוספים פירושם 30-25 אחוזים... זה ממש לא מעט.
נשלח מהנייד
תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!
קח בחשבון שההגבהה היא מהגובה המקורי של הרכב. אם הרכב שלך עם קפיצים ישנים ואולי אף עם המקוריים, סביר שהוא שקע בס"מ אחד או שניים ואז לאחר ההגבהה תגלה שהתרוממת ב7 ס"מ.
כמו כן, לא פחות חשוב הוא השיפור בריסון מול הבולמים הישנים והעייפים.
תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!
שניה תעצור.
אני מכיר את הגראנד ויטרה דור ראשון מקרוב (הייתה לי כזו).
מאחור אין באמת בעיה להגביהה אבל המתלה הקידמי מאוד מגביל את ההגבה בלי הנמכת דיפ ולא קיימים הרבה בולמים קדמיים לרכב הזה שמאפשרים לנצל את ההגבהה.
בנוסף, מידת הצמיגים של 235/60/16 היא מידה מחורבנת, קוטר קטן, גובה דופן נמוך ומבחר צמיגים שמשאיר אותך עם AT רכים ופגיעים יחסית.
בכללי כל הפרונט של האוטו הזה מאוד פריך, מסרק הגה, בית דיפ קדמי, בולג'וינטים לא פריקים שמחייבים החלפת משולש וכו'.
אם הגובה מתחיל להפריע לך בשטח זמן טוב לשקול החלפת רכב.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!
לגבי צמיגים, קח בחשבון שחוקית אין לך יותר מדי אופציות. לדעתי אתה יכול להרכיב 215/65/16, שזה אותו גובה אבל צר יותר, ואולי, 215/75/15 שזה צמיג מאוד צר אבל מעט גבוה יותר (יותר צמיג, פחות ג'אנט). בכל המידות האלו קשה למצוא צמיגי שטח. ובכלל, אני לא בטוח שלכל דגמי הויטארה מותר לרדת לג'אנט 15.
באחד מאתרי הצמיגים מופיעה גם המידה 195/80/15 שהוא ממש ממש צר, אבל גבוה. גם זאת מידה לא נפוצה.
תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!
בגראנד ויטרה ארוכה אי אפשר לרדת לגאנט 15, הקליפר מפריע.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אליעזר_מ
וכל אלו שנראים 10-20 ס"מ גבוה יותר? האם זה מחוץ לרישיון/או בייבוא אישי?
חלקם פשוט עם צמיגים קטנים ולכן נראים מאוד גבוהים, אחרים עם בודי ליפט שנותן מראה גבוה ולא תורם כלום לעבירות - שופוני בלבד.
יש קיטים של 4x4art שמגביהים ב-3" והם טובים לרכב, לא יודע כמה הם זמינים כרגע בארץ, הקיטים האלו גם מטפלים בזוויות העבודה של הציריות ע"י הנמכת הדיפרנציאל. קיט בשל ומוכר (העתקה של קאלמיני ז"ל).
מכיר קיטים כאלו שעוברים טסט עם רישום של הגבהה 50 מ"מ, אבל אי אפשר להבטיח שזה באמת יעבור לך בשלום.
בכל מקרה, לא הייתי עולה מעל 50 מ"מ עם קיט אחר. עד 50 מ"מ המבחר גדול יותר.
לגבי ג׳אנטים 15 - אולי ג׳אנטים ברזל כן יוכלו לעלות אצלך - צריך לבדוק פרטנית. וכמובן יש את סוגיית הרישום/חוקיות ...
תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!
סליחה אני מתקן את עצמי.
תיאורטית אפשר לרדת לג'אנט 15 אם תשנמך את מערכת הבלימה למערכת של ויטרה קצרה או של הגרסה של שברולט של הדגם הזה אבל זה נשמע לי רעיון רע!!!
שום גאנט 15 שאני ניסיתי בזמנו לא עבד כולל כאלו עם אופסט שלילי.
הציעו לי אז להשחיז את הקליפרים אבל זה בהחלט היה נשמע לי לא לעניין.
לגבי הקיטים של פורארט/קלמיני. הם לא רעים אבל יוצרים בעיות אחרות בדגם הזה ולדעתי לא משנה באיזו אריזה יפה ימכרו אותם, אלו קיטים לא חוקיים.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!
אהלן וברוך הבא
חביבי- אנחנו לא באמריקה. 50 מילימטר הם המקסימום שביכולתך להתקין מבחינה חוקית.עזוב מהו הסטנדרט, השמים הם הגבול למי שגר בארהב ו 50 מ"מ הם הגבול כאן. זה לא נשמע כמו הרבה אבל זה ההבדל בין עובר כמעט ועובר היטב. לגבי מידת הצמיגים- לפני שינוי מידה עליך לבדוק במכון רישוי האם הדבר מתאפשר חוקית.
מעבר לכך, למיטב הבנתי כן יש ערכות הגבהה ליותר מזה- כמו הערכות של קלמיני ופור ארט. אבל אני פחות מבין בסוזוקי - וגם אין לי מושג האם זה חוקי
תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!
קלמיני לא קיימים יותר למיטב ידיעתי, נשארו התורכים ...
תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!
אני עם גרנד ויטרה 99 ואתה צודק שהמרווח גחון בו לא משהו.
הפתרון (הלא חוקי) שלי הוא. קניתי 5 ג'אנטים נוספים
(גם בשביל הרזרבי) והרכבתי עליהם צמיגים משומשים במידה
245/70/16 וכשיש טיול אתגרי אני מרכיב אותם.
תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
שניה תעצור.
אני מכיר את הגראנד ויטרה דור ראשון מקרוב (הייתה לי כזו).
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שמעון.פ
אני עם גרנד ויטרה 99 ואתה צודק שהמרווח גחון בו לא משהו.
נראה מכם, המכירים את הרכב שהענין לא פשוט בכלל.
האם מבחינתכם - המלצה חד משמעית היא לא לגשת?!
יש מישהו נוסף שהתנסה בזה עם הרכב הספציפי הזה.
אשמח לדעות נוספת.