Close
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 27
  1. #1

    Default 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!

    אחרי לא מעט פעמים שגובה הג'יפון שלי הציק לי בשטח, ואפילו תקע אותי,
    התחלתי לאחרונה לחשוב על כיוון של הגבהה (סוזוקי גראנד ויטארה 98).

    בסקירת השוק שעשיתי, מאוד מאוד הופתעתי לגלות כי ההגבהות הסטנדרטיות הן רק של 2 inches כלומר כ 5 ס"מ.

    אשמח להבין,
    האם 2 inches זה אכן הסטנדרט?!
    וכל אלו שנראים 10-20 ס"מ גבוה יותר? האם זה מחוץ לרישיון/או בייבוא אישי?

    תודה רבה מראש!

  2. #2
    חבר רשום מוטי ג.'s Avatar
    Join Date
    Jul 2003
    Location
    רגבים
    Posts
    6,826

    Default תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!

    החוק בישראל מתיר הגבהה של עד 50 ממ

  3. #3
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,682

    Default תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!

    Quote Originally Posted by אליעזר_מ View Post
    אשמח להבין,
    האם 2 inches זה אכן הסטנדרט?!
    וכל אלו שנראים 10-20 ס"מ גבוה יותר? האם זה מחוץ לרישיון/או בייבוא אישי?
    כן, זה הסטנדרט.

    ואחרי שנרגעת מההפתעה, בוא נהיה פרקטיים, איך חשבת להגביה את הגראנד ויטארה שלך? איזה קיט אתה רוצה לשים, איזה גודל צמיגים?
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  4. #4
    חבר רשום raanan's Avatar
    Join Date
    May 2005
    Location
    בוואדי ...
    Posts
    6,684

    Default תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!

    Quote Originally Posted by אליעזר_מ View Post
    וכל אלו שנראים 10-20 ס"מ גבוה יותר? האם זה מחוץ לרישיון/או בייבוא אישי?

    תודה רבה מראש!
    הם רק נראים !
    גם אני פעם חשבתי שאבא שלי בגובה של אולסי פרי ...

    מעניין,
    רק עכשיו הגובה של הג'יפון שלך הפריע לך שנרשמת לאתר ?
    ואגב, ב 1998 נמכרה ויטרה דור 1

  5. #5

    Default תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!

    Quote Originally Posted by נמרוד View Post



    ואחרי שנרגעת מההפתעה, בוא נהיה פרקטיים, איך חשבת להגביה את הגראנד ויטארה שלך? איזה קיט אתה רוצה לשים, איזה גודל צמיגים?
    לא מבין עדיין כמה שיפור אפשר לקבל עם 5 ס"מ, זה נראה לי די זניח, מה אני מפספס?

    לגבי קיט, האמת, אין לי שמץ של מושג, בינתיים רק ביררתי מחירים, הבנתי שמדובר על עלות של כ 6k.
    במידה ויש, אשמח לקבל המלצות מקצועיות.

    גודל הצמיגים אצלי 235/60R16



    Quote Originally Posted by raanan View Post
    הם רק נראים !

    גם אני פעם חשבתי שאבא שלי בגובה של אולסי פרי ...



    מעניין,

    רק עכשיו הגובה של הג'יפון שלך הפריע לך שנרשמת לאתר ?

    ואגב, ב 1998 נמכרה ויטרה דור 1
    האמת, לא השקעתי עדיין בכלל בשיפורים, זה חלום שנבנה עם הזמן..
    את שלל הייעוצים שלי עד היום עשיתי ב Carsforum.

    מה זה אומר דור 1?
    מצרף תמונה של הרכב שלי
    Click image for larger version. 

Name:	Capture.JPG 
Views:	131 
Size:	62.8 KB 
ID:	137466

  6. #6

    Default תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!

    קודם כל - ברוך הבא לפורום,

    אתה צריך להכיר שני היבטים שונים הקשורים לשאלה שלך:
    1. ההיבט החוקי - כפי שצויין למעלה - ניתן לרשום ברישיון הגבהה עד 50 ממ (שהם כ-2 אינטש).
    2. משמעויות הנדסיות של הגבהה - שינוי זוויות והתאמות נדשות במבנה הרכב - אני לא מכיר את הרכב שברשותך, אבל צריך להבין שכאשר מגביהים את הרכב משתנות זוויות ויש השלכות ושינויי מבנה נדרשים כדי לאפשר את ההגבהה. כאשר מדובר בהגבהה צנועה של כ- 2'', כנראה שלא תצטרך לבצע שינויים נוספים (ההנחה היא שמהנדסי הרכב של היצרן הביאו בחשבון מידה מסויימת של "חופש", כך שהגבהה מינימלית לא תפגון בבטיחות / בשחיקת חלקי הרכב השונים וכו'), אבל הגבהות משמעותיות יותר מחייבות צעדים נוספים כמו הנמכת סרנים, החלפת זרועות, שינויי זוויות וכו'.

    לרכבים שונים ניתן למצוא קיטי הגבהה שכבר דואגים לנושאים אלו והם כוללים הרבה יותר מרק בולמים וקפיצים (למשל זרועות ארוכות יותר וכו').

    אם נעזוב לרגע את ההיבט החוקי - לפעמים הגבהה סטנדרטית + שינוי מידת צמיגים + שינויים קלים לשיפור זוויות גישה ונטישה (בפגושים למשל) - יתנו לך בפועל שיפור משמעותי בנסיעת שטח עם קיט הגבהה של 2'' בלבד.
    עוד מעט סופ"ש

  7. #7
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,682

    Default תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!

    אליעזר, אם אתה מעוניין באמת לשפר את יכולת השטח ולא רק את מראה הרכב, אז הגבהה סטנדרטית של 5 ס"מ היא משמעותית ומספקת. שני שינויים נוספים ולא פחות חשובים (יש יאמרו יותר חשובים, ואני בינהם):

    1. צמיגי שטח מלא.

    2. נעילת דיפרנציאל אחת לפחות, ורצוי שתיים.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  8. #8

    Default תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!

    Quote Originally Posted by erezgur View Post
    קודם כל - ברוך הבא לפורום,

    אתה צריך להכיר שני היבטים שונים הקשורים לשאלה שלך:
    1. ההיבט החוקי - כפי שצויין למעלה - ניתן לרשום ברישיון הגבהה עד 50 ממ (שהם כ-2 אינטש).
    2. משמעויות הנדסיות של הגבהה - שינוי זוויות והתאמות נדשות במבנה הרכב - אני לא מכיר את הרכב שברשותך, אבל צריך להבין שכאשר מגביהים את הרכב משתנות זוויות ויש השלכות ושינויי מבנה נדרשים כדי לאפשר את ההגבהה. כאשר מדובר בהגבהה צנועה של כ- 2'', כנראה שלא תצטרך לבצע שינויים נוספים (ההנחה היא שמהנדסי הרכב של היצרן הביאו בחשבון מידה מסויימת של "חופש", כך שהגבהה מינימלית לא תפגון בבטיחות / בשחיקת חלקי הרכב השונים וכו'), אבל הגבהות משמעותיות יותר מחייבות צעדים נוספים כמו הנמכת סרנים, החלפת זרועות, שינויי זוויות וכו'.

    לרכבים שונים ניתן למצוא קיטי הגבהה שכבר דואגים לנושאים אלו והם כוללים הרבה יותר מרק בולמים וקפיצים (למשל זרועות ארוכות יותר וכו').

    אם נעזוב לרגע את ההיבט החוקי - לפעמים הגבהה סטנדרטית + שינוי מידת צמיגים + שינויים קלים לשיפור זוויות גישה ונטישה (בפגושים למשל) - יתנו לך בפועל שיפור משמעותי בנסיעת שטח עם קיט הגבהה של 2'' בלבד.
    תודה רבה על המענה המפורט!
    אני מבין שמעבר לעלות של התקנת הקיט (הבנתי 6k פלוס מינוס), כדאי לי לשקול שינוי מידת צמיגים (כולל ברישיון?), וכן ביצוע שינויים בפגושים.
    אני שואל את עצמי אם אני רוצה הוצאה שכזאת, או נכון יותר לשמור את העשירייה+ הזאת ולהשקיע אותם ברכב שעשה כבר את הדרך הזאת..
    אגב, העלתי תמונה של הרכב בהודעה הקודמת שלי.

  9. #9
    חבר רשום assafy's Avatar
    Join Date
    Jan 2016
    Location
    ראש העין
    Posts
    2,063

    Default תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!

    לפעמים 5 ס"מ זה ההבדל בין מלך למלכה...

  10. #10

    Default תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!

    Quote Originally Posted by אליעזר_מ View Post
    לא מבין עדיין כמה שיפור אפשר לקבל עם 5 ס"מ, זה נראה לי די זניח, מה אני מפספס?

    לגבי קיט, האמת, אין לי שמץ של מושג, בינתיים רק ביררתי מחירים, הבנתי שמדובר על עלות של כ 6k.
    ....

    מה זה אומר דור 1?
    סוזוקי ויטרה הוא דגם ותיק שכבר מספר פעמים שינויים משמעותיים. כל שינוי כזה הוא דור... ראה למשל בויקיפדיה את הדורות השונים https://en.m.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Vitara

    כאשר אתה מברר מחירים של קיטי הגבהות, אתה אמור גם לדעת מה אתה מקבל - אילו קפיצים ואילו בולמים... לכך כוונה כאשר שואלים איזה קיט. קיטים מתקדמים יותר יכולים לכלול כאמור גם רכיבים נוספים החליפין רכיבי מתלה ברכב.

    לגבי הגבהה של 5 סמ - תביא בחשבון שובה המרכב הנוכחי שלך הוא כ-22 סמ, אז 5 סמ נוספים פירושם 30-25 אחוזים... זה ממש לא מעט.

    נשלח מהנייד
    עוד מעט סופ"ש

  11. #11
    חבר רשום assafy's Avatar
    Join Date
    Jan 2016
    Location
    ראש העין
    Posts
    2,063

    Default תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!

    קח בחשבון שההגבהה היא מהגובה המקורי של הרכב. אם הרכב שלך עם קפיצים ישנים ואולי אף עם המקוריים, סביר שהוא שקע בס"מ אחד או שניים ואז לאחר ההגבהה תגלה שהתרוממת ב7 ס"מ.
    כמו כן, לא פחות חשוב הוא השיפור בריסון מול הבולמים הישנים והעייפים.

  12. #12
    חבר רשום ishc's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    באיזור חיוג תפוס
    Posts
    9,942

    Default תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!

    שניה תעצור.
    אני מכיר את הגראנד ויטרה דור ראשון מקרוב (הייתה לי כזו).
    מאחור אין באמת בעיה להגביהה אבל המתלה הקידמי מאוד מגביל את ההגבה בלי הנמכת דיפ ולא קיימים הרבה בולמים קדמיים לרכב הזה שמאפשרים לנצל את ההגבהה.
    בנוסף, מידת הצמיגים של 235/60/16 היא מידה מחורבנת, קוטר קטן, גובה דופן נמוך ומבחר צמיגים שמשאיר אותך עם AT רכים ופגיעים יחסית.
    בכללי כל הפרונט של האוטו הזה מאוד פריך, מסרק הגה, בית דיפ קדמי, בולג'וינטים לא פריקים שמחייבים החלפת משולש וכו'.
    אם הגובה מתחיל להפריע לך בשטח זמן טוב לשקול החלפת רכב.

    Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
    סמוראי->סמוראי ארוך->גראנד ויטרה->פאג'רו Q->האנטר->Quigley 4x4 Chevy Van

  13. #13
    חבר רשום איל מ's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    Posts
    13,046

    Default תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!

    לגבי צמיגים, קח בחשבון שחוקית אין לך יותר מדי אופציות. לדעתי אתה יכול להרכיב 215/65/16, שזה אותו גובה אבל צר יותר, ואולי, 215/75/15 שזה צמיג מאוד צר אבל מעט גבוה יותר (יותר צמיג, פחות ג'אנט). בכל המידות האלו קשה למצוא צמיגי שטח. ובכלל, אני לא בטוח שלכל דגמי הויטארה מותר לרדת לג'אנט 15.
    באחד מאתרי הצמיגים מופיעה גם המידה 195/80/15 שהוא ממש ממש צר, אבל גבוה. גם זאת מידה לא נפוצה.

  14. #14
    חבר רשום ishc's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    באיזור חיוג תפוס
    Posts
    9,942

    Default תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!

    בגראנד ויטרה ארוכה אי אפשר לרדת לגאנט 15, הקליפר מפריע.

    Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
    סמוראי->סמוראי ארוך->גראנד ויטרה->פאג'רו Q->האנטר->Quigley 4x4 Chevy Van

  15. #15
    חבר רשום נדב42's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    בסוף מערב
    Posts
    11,134

    Default תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!

    Quote Originally Posted by אליעזר_מ View Post
    וכל אלו שנראים 10-20 ס"מ גבוה יותר? האם זה מחוץ לרישיון/או בייבוא אישי?
    חלקם פשוט עם צמיגים קטנים ולכן נראים מאוד גבוהים, אחרים עם בודי ליפט שנותן מראה גבוה ולא תורם כלום לעבירות - שופוני בלבד.

    יש קיטים של 4x4art שמגביהים ב-3" והם טובים לרכב, לא יודע כמה הם זמינים כרגע בארץ, הקיטים האלו גם מטפלים בזוויות העבודה של הציריות ע"י הנמכת הדיפרנציאל. קיט בשל ומוכר (העתקה של קאלמיני ז"ל).
    מכיר קיטים כאלו שעוברים טסט עם רישום של הגבהה 50 מ"מ, אבל אי אפשר להבטיח שזה באמת יעבור לך בשלום.

    בכל מקרה, לא הייתי עולה מעל 50 מ"מ עם קיט אחר. עד 50 מ"מ המבחר גדול יותר.

    לגבי ג׳אנטים 15 - אולי ג׳אנטים ברזל כן יוכלו לעלות אצלך - צריך לבדוק פרטנית. וכמובן יש את סוגיית הרישום/חוקיות ...
    וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן

  16. #16
    חבר רשום ishc's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    באיזור חיוג תפוס
    Posts
    9,942

    Default תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!

    סליחה אני מתקן את עצמי.
    תיאורטית אפשר לרדת לג'אנט 15 אם תשנמך את מערכת הבלימה למערכת של ויטרה קצרה או של הגרסה של שברולט של הדגם הזה אבל זה נשמע לי רעיון רע!!!
    שום גאנט 15 שאני ניסיתי בזמנו לא עבד כולל כאלו עם אופסט שלילי.
    הציעו לי אז להשחיז את הקליפרים אבל זה בהחלט היה נשמע לי לא לעניין.

    לגבי הקיטים של פורארט/קלמיני. הם לא רעים אבל יוצרים בעיות אחרות בדגם הזה ולדעתי לא משנה באיזו אריזה יפה ימכרו אותם, אלו קיטים לא חוקיים.

    Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
    סמוראי->סמוראי ארוך->גראנד ויטרה->פאג'רו Q->האנטר->Quigley 4x4 Chevy Van

  17. #17
    חבר רשום hadtomer's Avatar
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    בכושיליאימאשך
    Posts
    3,054

    Default תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!

    אהלן וברוך הבא

    חביבי- אנחנו לא באמריקה. 50 מילימטר הם המקסימום שביכולתך להתקין מבחינה חוקית.עזוב מהו הסטנדרט, השמים הם הגבול למי שגר בארהב ו 50 מ"מ הם הגבול כאן. זה לא נשמע כמו הרבה אבל זה ההבדל בין עובר כמעט ועובר היטב. לגבי מידת הצמיגים- לפני שינוי מידה עליך לבדוק במכון רישוי האם הדבר מתאפשר חוקית.

    מעבר לכך, למיטב הבנתי כן יש ערכות הגבהה ליותר מזה- כמו הערכות של קלמיני ופור ארט. אבל אני פחות מבין בסוזוקי - וגם אין לי מושג האם זה חוקי

  18. #18
    חבר רשום נדב42's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    בסוף מערב
    Posts
    11,134

    Default תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!

    קלמיני לא קיימים יותר למיטב ידיעתי, נשארו התורכים ...
    וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן

  19. #19

    Default תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!

    אני עם גרנד ויטרה 99 ואתה צודק שהמרווח גחון בו לא משהו.
    הפתרון (הלא חוקי) שלי הוא. קניתי 5 ג'אנטים נוספים
    (גם בשביל הרזרבי) והרכבתי עליהם צמיגים משומשים במידה
    245/70/16 וכשיש טיול אתגרי אני מרכיב אותם.

  20. #20

    Default תגובה: 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!

    Quote Originally Posted by ishc View Post
    שניה תעצור.
    אני מכיר את הגראנד ויטרה דור ראשון מקרוב (הייתה לי כזו).

    Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
    Quote Originally Posted by שמעון.פ View Post
    אני עם גרנד ויטרה 99 ואתה צודק שהמרווח גחון בו לא משהו.
    נראה מכם, המכירים את הרכב שהענין לא פשוט בכלל.
    האם מבחינתכם - המלצה חד משמעית היא לא לגשת?!

    יש מישהו נוסף שהתנסה בזה עם הרכב הספציפי הזה.
    אשמח לדעות נוספת.

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. מוסך שמתמחה בהגבהה לגראנד צ'ירוקי
    By SixPac in forum פורום ג'יפי צ'רוקי ואינדיאנים XJ/ZJ/WJ/WK/KJ
    Replies: 3
    Last Post: 17-07-20, 12:31
  2. למבינים בלבד עזרה בהגבהה לג'מני
    By sahar2020 in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 14
    Last Post: 25-03-12, 23:16
  3. Replies: 0
    Last Post: 02-12-11, 20:42
  4. תופעה בהגבהה של אולדמן לג'ימיני 2010.
    By סולי in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 27
    Last Post: 17-11-10, 15:23
  5. יונדאי טראקאן - התלבטות בהגבהה
    By מיקי פ in forum פורום קאיה/יונדאי/סנגיונג
    Replies: 6
    Last Post: 01-10-06, 08:42

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •