חוזר: ג'יפאית מתחילה-שאלה!
קודם כל - מברוק וברוכה הבאה. ועכשיו לשאלות:
סופה? למה סופה ?
האם זו פעם ראשונה שלך בשטח ובג'יפ? האם רכבת בעבר ?
האם עשית סיבוב או שניים על סופות בחייך ובזמן האחרון ?
סופה היא לא הרכב המושלם להתחלה - טעות בסופה עולה הרבה מאד כסף בין אם בתקלות בנסיעה ובין אם ביישור קו ורכישה ראשונה.
ממליץ להתחיל בסמוראי או ויטרה, תלוי בתקציב כמובן וברמת הכניסה שלך לשטח.
האם את מתכננת להכנס כל שבוע או פעם בחודש , מהיכן בארץ ? מה התקציב שלך בהתחלה והאם יש לך הכנסה קבועה או חייה על תקציב של בן-זוג / הורים (אני לא יודע מה הגיל ולא מן הראוי לשאול)
קיצר - שיהיה בהצלחה , בואי תעני בבקשה על השאלות הללו , תחקרי בעזרת פונקצית החיפוש באתר הזה לגבי רכב התחלה ולגבי סופות ונראה מה תסיקי , אשמח אם תוכלי להגיב לשרשור זה בהתקדמותך וכמובן אל תתביישי לשאול , אנחנו כאן בשביל זה.
חוזר: ג'יפאית מתחילה-שאלה!
:) וואי תודה רבה על קבלת הפנים
אז הזמן קצר והשאלות מרובות אני בת 18 ומאיזור המרכז
מה אפשר לעשות? נדלקתי על סופה וזה מה יש...40000 בערך...
אמממ מה עוד? נסעתי בשטח על סמוראי ואני יודעת שזה לא אותו דבר
יש לי הכנסה קבועה אם אפשר לקרוא לזה ככה....אני עובדת ואת כל הסכומים הנדרשים אחרי הקנייה עצמה יכולו עליי...מה אפשר לעשות.
בכל מקרה עכשיו יש לך טיפים או עוד שאלות?
:wink:
חוזר: ג'יפאית מתחילה-שאלה!
40K זו סופה לא רעה בכלל אבל אין כסף ליישור קו ואו תיקונים וחבל.
אני ממליץ עדיין על סמוראי או ויטרה , יש גם פתוחים כאלה ועם 40K תמצאי שנתון גבוה ורכב במצב טוב מאד ותישארי עם עודף.
בל נשכח - ביטוח וישור קו שזה גם כמה ג'ובות יפות.
יש כאן לא מעט חבר'ה עם סמוראי (גם אני ביניהם) שיוכיחו לך שזה ג'יפ שעומד יפה מאד בקו עם סופה ואף עובר אותו - ראי את תוצאות הראליים האחרונים שם "סוזי המשתוללת" (שמוליק לודוויג) שהוא גם משתתף כאן באתר הביא מקומות יפים בפודיום וביצועים מדהימים בשטח - יש לי עדויות שהוא עבר מכשולים בהם הסופות המשופרות ביותר נתקעו.
שאלה נוספת - האם יש לך ידע טכני , כלומר מכונאית או שתטפלי במוסכים ? זו הוצאה שצריך לקחת בחשבון ושוב לסמוראי / ויטרה יתרון כלכלי ואמינות לעומת הסופה.
ועכשיו אני מזמין אותך לרכב - איתי ואו עם חברים פה בעלי סמוראים וויטרות ולראות שזה אחלה רכב וגם הם יגידו לך שזה רכב נהדר לכניסה ורכישת נסיון בשטח ובמכונאות - כדי שגם אם תמשיכי לטפל במוסך ולא לבדך, לא יסבנו אותך.
דרך אגב, מהיכן בארץ? האם את מסתובבת בעיר או בת מושבים וקיבוצים? כי גם לגודלו של הסמוראי/ויטרה יתרון במציאת חניה ותמרונים!
חוזר: ג'יפאית מתחילה-שאלה!
אם היית מסתכל טוב טוב היית רואה שכתבתי מאיזור המרכז :neutral:
אני לא מכונאית ומוסכים הם בהחלט אפשרות...לא יסבנו אותי כי אני מכירה את המוסכים אליהם אני אלך..
ואם כבר אתה עונה לי ככה.. אז כמה באמת עולה היישור קו והביטוח לסופה..ובמה זה תלוי
ואין לי שום דבר רע נגד סמוראי להיפך...אבל אני לא מתחרה ולא יוצאת לשטח ברמות כאלה שזה אמור לשנות אצלי מבין?
וגם אני לא מתכוונת לשפר אותה ברמה של אלפי שקלים כי שוב אין לי בשביל מה..
ועכשיו בטח תשאל אז בשביל מה אני צריכה ג'יפ? well...כי בא לי חחח
לא סתם...כי אני ממש ממש אוהבת את הג'יפ הזה what can i do?
חוזר: ג'יפאית מתחילה-שאלה!
למה לכעוס ? הכל נאמר ברוח טובה , אני בכוונה מתריע ומזהיר כי רבים וטובים נפלו על תמימותם.
ג'יפ זה אחלה ולא מחייב שום שיפורים - לרגע לא אמרתי שחייבים לשפר. לא סופה ולא סמוראי מחייבים שיפורים מעצם היותם ג'יפים מצויינים ואף בתמחור שלך תוכלי גם לרכוש ג'יפ שכבר מישהו קודם שיפר בצורה מצוינת ולהרוויח רכב עם יכולות מיוחדות (נעילות, כננת, הגבהות, צמיגים רחבים ברשיון, יחסי העברה מיוחדים, אבזור פנימי ועוד).
יישור קו ברכב הכי סטנדרטי שהגיע מרופא ולא ראה שטח בחיים יכול להגיע יפה מאד ל3K - תמיד מפספסים משהו גם אם הבעלים הקודמים היה מכונאי מוסמך וכל היום הבריק את הרכב. התמחור גם לסופה וגם לסמוראי.
ביטוח יכול להגיע ל6-7K עם מקיף, תלוי בשנתון כי רכבים מתחילת שנות ה-90 כבר לא מבטחים במקיף ואז הביטוח הוא 3.5K לשנה.
מה הכוונה ב"אני מכירה את המוסכים שאלך אליהם"? האם הם קרובי משפחה ? חברים טובים? או שכנים שאת עוברת לידם בבוקר ואומרת להם שלום? האם הם מוסמכים לטפל בג'יפים ?
לא ענית לשאלתי - האם רכבת על כזה רכב (סופה/סמוראי)? נהגת בו בשטח, בכביש או רק בצד הנהג?
ושאלת בונוס, האם כאשר תבדקי רכב תבדקי לבדך או עם חבר/מכר/בן משפחה שיודע ומבין מכונאות וג'יפים כדי לאבחן מצב הג'יפ המועמד ?
חוזר: ג'יפאית מתחילה-שאלה!
מיידלה זה בכלל לא היה בכעס- אני מאוד מודה על כל עזרה שתבוא...
אני נהגתי על סמוראי בשטח
והמוסך הוא של אבא של חברה שלי ואני לא יודעת אם הוא מתמחה בג'יפים...את זה אני צריכה לברר
ברגע זה האדם שאני קרוב אלי הוא בן דוד שלי ויש לו סמוראי והוא יכול לבוא איתי...אבל הידע של שנינו בקשר לסופה הוא מוגבל...אז אני מקווה לחפש מישהו קרוב שאולי מבין
אה וכרגע אין לי ג'יפ מועמד אפילו...
חוזר: ג'יפאית מתחילה-שאלה!
קראי את זה:
http://www.jeepolog.com/163.html
עברי לפחות על ארבעה-חמישה ג'יפים לפני שתתחילי לחשוב על קניית אחד מהם. זה יאפשר לך לנהוג על ג'יפ סופה, להרגיש איך הוא אמור לנסוע, יתן לך להבין מה מקבלים ובאיזה מחיר, וכן הלאה.
בג'יפ השישי, תקבלי נתונים, תחזרי לכאן, ותתייעצי, לגבי המצב, המחיר, וכו' .
אל תלכי לבד לבדוק ג'יפ. עדיף שמי שיהיה איתך יבין על מה הוא מסתכל ואת מה הוא רוצה לבדוק, אבל גם אם זה לא יהיה המצב, עוד בן-אדם מהצד שלך, נותן המון בטחון, ועוד נקודת מבט. זה נכון גם לאנשים עם עשרות שנות נסיון יותר ממך. יותר נעים לא להיות לבד במצב הזה, שהוא בדרך כלל מלחיץ.
קחי בחשבון, שאת לא רוצה רכב שצריך ליישר בו קו. תקני ג'יפ טוב, נקודה. זה שווה את הכסף. את לא רוצה לקנות גרוטאה כזו, ולהשקיע בה את אחרית כספך ונשמתך, ויש הרבה גרוטאות בשוק. אם כבר מצאת ג'יפ שמרצה אותך מכל הבחינות, למעט המחיר, לכי עליו. גם אם הוא עולה 5K ש"ח יותר ממה שאת חושבת שמגיע לו. זה ישתלם לך.
חוזר: ג'יפאית מתחילה-שאלה!
תודה חנן
אבל אני לא מבינה מספיק בסופה עדיין כדי שאני יוכל לבחור לפי המודעות שלהם מה מתאים לי
זה ישמע שטחי ולא קשור אבל מבחינתי אני רוצה ג'יפ סופה פתוח שיסע ושיהיה בו מזגן...=]
איך אני אמורה למצוא אחד כזה? אוף
חוזר: ג'יפאית מתחילה-שאלה!
זה יישמע שטחי, אבל חפשי במודעות ג'יפ סופה פתוח, נוסע, עם מזגן. אחרי כמה סיבובים והתרשמויות מכלים כאלה, גם את תתחילי להבין מה את רוצה.
חוזר: ג'יפאית מתחילה-שאלה!
אני בקושי מוצאת סופה פותח...חיפשתי
חוזר: ג'יפאית מתחילה-שאלה!
GY יקרה,
זה נשמע כמו איזו גחמה של ילדה קטנה. אני רוצה ג'יפ עם מזגן שיסע.
ואם זה רק זה ,אז את לא צריכה אותנו.
נתנו לך כאן עצות מעשיות של איך להתקדם.
לדעתי את קודם כל צריכה להחליט באמת מה את מצפה מהג'יפ (מזגן ושיסע זה לא צפיות)
אני מניח שבאופן כללי זה יהיה גם הרכב הראשון שלך.
ולכן את צריכה להזהר שבעתיים.
אין לך מנוס מלחפש כי מציטוט לא תצאי עם ג'יפ :)
שיהיה לך בהצלחה בחיפושים.
חוזר: ג'יפאית מתחילה-שאלה!
יופי...בדיוק מה שפחדתי שהאימרה הזאת הולכת להביא אליי היא הביאה
אומנם שמוליק אתה חושב שזו היא גחמה כלשהי
אז צר לי לבשר לך על שגיאותיך...
שיהיה לו מזגן ושיסע בא להראות שאני לא מבינה בג'יפים ולכן המילה "מתחילה" קשורה פה.. ובגלל זה אין לי ידע לכתוב ציפיות אחרות...עכשיו מבין?
אז תודה על האיחולים והברכות.. ואכן יהיה לי חיפוש מהנה..
תודה למי שעזר או לפחות ניסה
חוזר: ג'יפאית מתחילה-שאלה!
הנה דוגמא ללוח אחד מיני רבים.
קחי בחשבון שמעבר ל 40K ש"ח תזדקקי בעיקר לסבלנות (וקצת מזל לא יזיק). בהצלחה.:-)
http://www.yad2.co.il/Cars/4X4.php?A...ce=&untilPrice=
חוזר: ג'יפאית מתחילה-שאלה!
כבר חיפשתי שם...אבל תודה בכל מקרה יואב
חוזר: ג'יפאית מתחילה-שאלה!
שלום וברוכה הבאה.
ראשית, טוב שנכנסת לאתר הזה. אני מחזיק סופה גאה כבר יותר משש שנים. האתר הזה הזניק אותי קדימה מבחינת מודעות וידע ועל כך תודה לכל הכותבים פה, גם לרציניים העמוסים בידע ונסיון שחולקים אותו בנדיבות וגם לספקנים והציניים שגורמים לי מדי פעם לעצור ולשאול ולחשוב ולבדוק.
לאחר הברכות והתודות, הנה תרומתי לפרויקט החיפוש שלך:
א.אם את משוכנעת שאת רוצה סופה- אני מפרגן. הסופה שלי היא גרוטאה למראה מודל 92 שנוסעת כמו אריה הרים וכרגע מקבלת טיפול ביתי ומפנק בידיים אמונות של חבר אמיתי. סופה זה טוב.
ב.את תמצאי את עצמך נהנית יותר ומוציאה פחות אם תדעי להודות בפני עצמך מה חשוב לך בסופה ומה לא (הסופה שלי לא מלאה בשיפורים- רק הגבהה,צמיגי 31 10.5 15 AT- "כבישטח" ושני כיסאות הידראוליים לאשתי ולי). כי סופה משופרת זו סופה שהתעסקו איתה מאוד ואולי את מקבלת משהו מתוסבך לאחזקה וסופה לא משופרת אפשר להחליט כן לשפר אחרי שקונים. סופה זה טוב.
ג.האם את יודעת מה המשמעות הנלווית לסופה? אני יכול לתת כמה משמעויות- אוהבים לגנוב אותה כי כולם יודעים ש- סופה זה טוב- היא אוהבת לשתות בנזין כי לימדו אותה שבנזין זה טוב. בנזין זה יקר, כי לימדו את הפקידים במשרד האוצר שיקר זה טוב. מוסך זה בדרך כלל פשוט ברמה של לטפל בבית עם חברים- אני לא יודע למה זה, אבל - סופה זה טוב.
מקווה שסייעתי.
אה, כן, עוד דבר- לא נקבע בשום מקום שהצורה היחידה לנסוע בסופה היא כשהיא עמוסה בחבילת שיפורים בליגה לאומית. מותר לך לנסוע בסופה כמו שחברה שלי בארצות הברית אוהבת לנסוע בג'יפ רנגלר (הבן-דוד מאמריקה של הסופה) וכמו שאישתי משפריצה חיוכים כשהיא דוהרת על ג'יפ צ'רוקי.
חוזר: ג'יפאית מתחילה-שאלה!
את מודעת לצריכת הדלק?
קחי בחשבון משהו בין 1 ל 4-5 בתוך העיר.
1 ל 8 ביום טוב מחוץ לעיר.
אם את יכולה לחיות עם זה ועם ביטוח מקיף לא זול (סופה זה רכב גניב, יש גם באתר כמה חברה שיוכלו לאמת את זה...) זה כבר שלב חשוב.
לגבי המזגן, צודקת. מזגן זה דבר חשוב, אני לא בטוח כמה מזגן מקורי יעיל בסופה פתוחה, אני חושב ש"פורמולה" עדיף.
בכל מקרה, העיצות שקיבלת מקודמי שוות הרבה כסף.
התאזרי בסבלנות ואל "תקפצי" על הג'יפ הראשון שתראי, סופות בד"כ לא נחטפות, קחי את הזמן לבדוק כמה לפני הקניה.
בהצלחה,
סער.
חוזר: ג'יפאית מתחילה-שאלה!
אתה צודק במאה אחוז שני לא צריה לקפוץ על הראשון שאני רואה ולהקפיד בבדיקה..
אבל הבעיה היא שאני לא יודעת במה להקפיד מחוסר ניסיון בקניית מכונית וג'יפ במיוחד
ואני מודעת לכמות הדלק ולוקחת את זה בחשבון
חוזר: ג'יפאית מתחילה-שאלה!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי GY18
אתה צודק במאה אחוז שני לא צריה לקפוץ על הראשון שאני רואה ולהקפיד בבדיקה..
אבל הבעיה היא שאני לא יודעת במה להקפיד מחוסר ניסיון בקניית מכונית וג'יפ במיוחד
ואני מודעת לכמות הדלק ולוקחת את זה בחשבון
חנן כתב ואני חוזר ומציע, תתחילי מכאן:
http://www.jeepolog.com/163.html
רוב הבדיקות זהות לסופה ול CJ.
אני די משוכנע שאם תמצאי ג'יפ ראוי ותבקשי, מישהו מחברי הפורום יסכים להתלוות אליך ולראות את הרכב.
סער.
חוזר: ג'יפאית מתחילה-שאלה!
א ב40 אלף היא מוצאת סופה במצב מצוין, כנראה גם עם כמה שיפורים.(שנתון לא מתקדם, אבל זה בסדר)
ב מזגן ברכב פתוח זה אחלה, גם אצלי בדיפנדר יש כזה.