האם ניתוק מייצב אחורי מגדיל או מקטין את הסיכון להתהפכות בשפ"צ?
תודה
Printable View
האם ניתוק מייצב אחורי מגדיל או מקטין את הסיכון להתהפכות בשפ"צ?
תודה
בפירוש מגדיל.
מטרת מוט המייצב כשמו..
בכמה מגדיל? תלוי ברכב ובתוספות שבו
קודם כל, איזה רכב יש לך?
מטרת מוט המייצב היא להקטין את זווית הגלגול בסיבובים בכביש, מה שבעצם מגביל לך את מהלך המתלה וזה אחד הגורמים להתהפכות בשפ״צ.
ומוט מייצב נקרא ככה רק בישראל, שמו האמיתי הוא מוט נגד גלגול.
Anti roll bar או sway bar.
בשטח הוא בעצם מפריע למתלים לעשות את עבודתם .
http://youtu.be/yzqzrOqF3dI
אגב, האחורי בדרך כלל דק מאוד יחסית לקדמי ולא ממש מפריע.
זה הקדמי שבאמת מגביל את הרכב .
שימו לב, השאלה הייתה האם ניתוק מוט המייצב מגדיל את הסיכון? מהתשובות אני מבין שניתוק המוט ובעקבות זה הגדלת מהלך המתלה מגדיל את הסיכון בשפ"צ
הרכב - פאג'רו ארוך. ומכאן הבילבול
אני מדבר על שפ"צ טכני ולא על גלגול בסיבוב במהירות גבוהה.
אני יודע שלפאג'רו מהלך מתלה קצר.
ואני יודע שהפאג'רו רגיש יותר מלמשל טרופר בשיפועי צד בגלל מהלך המתלה.
אז... המסקנה היא שאם אגדיל את מהלך המתלה אשפר את התנהגותו בשפ"צ כי הגלגל ירד יותר ובכך ישמור על הבודי מאוזן יותר.
מהתגובות שלכם אני מבין שבדיוק הפוך, טרופר שלו מהלך מתלה גדול יותר יהיה רגיש יותר מהפאג'רו בשפ"צ. קצת לא הגיוני בעיני.
אם כך לא הבנת את התגובה שלי.
רשמתי לך שהוא מפריע למתלה לעבוד בשטח ומקטין את מהלך המתלה .
במילים אחרות סתרתי את קודמי
עונה לך ספציפית לפאגרו אחרת זה לא ייגמר....
נסעתי עם ונסעתי לי מוט מייצב אחורי וחזרתי למוט מחוזק.
אם תפרק ותמדוד בהצלבה תראה שתקל סהכ עוד 3.5 סמ --- לא יפתור לך שום שפצ.
בולמים ארוכים מדי גורמים לקפיץ ליפול --- גם את זה ניסיתי היה מהלך מטורף יחסית לפאגרו ושברתי קפיץ.
בקיצור או דרופ קיט או רצועת הגבלה לקפיץ. אבל שוב אם שפצ זה העניין ,לא יעזור ,, קורות הרוחב החזקות והמהלך מקדימה לא נותנים לך מספיק גמישות
ברור שאם היה לך מהלך של מטר וחצי אחורה ומטר קדימה היית מושפע הרבה פחות מהשפצ
הנה הפתרון:
קובץ מצורף 92908
קובץ מצורף 92909קובץ מצורף 92910קובץ מצורף 92911
אני מסכים שבפג׳רו באמת שזה לא משנה. יש לו מהלך מתלה של F1
ודורון אתה מוזמן לחפש בגוגל את המילה Stabilizer
בספרות טכנית לא תמצא אותה.
stabilizer bar, antiroll bar, sway bar.... יש שמות שונים לאותו הדבר לא רק בעברית.
ההשפעה של ניתוק מוט מייצב על הסיכוי להתהפך בשפ"ץ, אם הבנתי את השאלה נכון - קיימת, אבל די זניחה.
תלוי באיזה רכב. תראה את הסרטון עם הרנגלר.ויש עוד רכבים. אני בעצמי הולך לבדוק כת ההשפעה של המוט הקדמי והאחורי בקורנדו בטיול הבא שלי.
לגבי החיפוש. נכון שמשתמשים בשם הזה גם אבל לא בספרות הטכנית.
גיל אתה לא חייב להגיב על כל דבר ולהשמיץ את הפאגרו.
יש לו מהלך כמו לכל רכב סטנדרטי עם IFS ומאחור (שאל את חברך נאור) שמתלהב מהמהלך אצלי סטנדרטי לרכב "רגיל".
מקדימה כל הרכבים ללא סרן ושיפורים משמעותיים מרימים גלגלים. תצלם פעם אצלך את המהלך בקורנאדו ותראה איפה אתה עומד.
אחרכך תתחיל לשפוך את התאוריות שלך:rolleyes:
דורון, כשאתה מחפש ספרות טכנית אתה מחפש איפה בדיוק? בסיפרייה הבריטית?
או אולי בדארק-נט?
בנוגע למהלכי מתלה, לא בא להשמיץ את הפג׳רו , ולא לכל רכבי הIFS יש את אותו מהלך, טרופר, פראדו, קורנדו, פוראנר.. לכולם יש מהלך משמעותית יותר טוב משל הפג׳רו.
גיל,
בשבילך, ספרות טכנית מקורית של טויוטה (שלא מבינים במונחים טכניים, בטח השתמשו בשירותי תרגום אוטומטיים של גוגל):
קובץ מצורף 92921קובץ מצורף 92922
יכול להיות, בכל זאת יפנים ;)
אחרי שסיימנו לבדוק למי יש יותר גדול, אחזור לנושא המקורי.
כמו שנכתב באחת התגובות זה תלוי בסיטואציה.
בשיפוע צד קלאסי (שביל ישר אך בשיפוע), המוט עוזר להקטין את גלגול הרכב ומשפר את יכולת ההתמודדות עם השפ"צ.
בשביל עם שילוב של הצלבות ושיפוע, יש רכבים בהם הסרת המוט עוזרת למהלך המתלה וכך הגלגל יורד לבור בעוד הרכב מקבל פחות זווית. לעתים גם מונע "נדנדה" בהצלבות, שהתנופה שלה יכולה להיות ההבדל בין תמונה פוטוגנית לסרטון התהפכות מפדח.
במקרה האחרון הדבר תלוי מאד במבנה השטח, מבנה הרכב, חלוקת המשקל שלו ועוד.
קח גם בחשבון שניתוק של האחורי פחות יעיל, במקרה של עליה רוב המשקל מאחורה
גם ככה והגלגלים שמתנתקים מהקרקע הם הקדמיים.
בקיצור במקרה שלך לדעתי (ואני משער שלדעת הרוב...) אין לך מה להתעסק עם זה..
אם כבר פתחנו את הנושא, אני רוצה לדעת מה חושבים פה בפורום לגבי ניתוק של המוט הקדמי.
בחו״ל (בעיקר בפורום של בעלי הפוראנר) משבחים את ניתוק המוטות (אני מכיר בעל פוראנר פה בארץ שנוסע בלי מוטות בכלל ומשבח את ההתנהגות בשטח בלעדיהם)
אז אני שואל אתכם,(למרות שבכל מקרה אבדוק זאת בעצמי עוד שבועיים בטיול הבא)
מה דעתכם על ניתוק מוט קדמי במתלה נפרד?