-
נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
טוב, הגיע הזמן. אין ברירה...
אחרי כמעט 10 שנים עם קפיצים של אולדמן בסמוראי עלים שלי, זמנם עבר.
אי אפשר יותר להגיע פעם בחודש לקפיצאי להחליף עלה שבור.
ועכשיו אחרי 8 ימים בדרום, מיה קדמית שבורה התגלתה בדרך לתור אצל רופא...
יודע שיש מלא שרשורים (היסטוריים) בנושא, אבל צריך פתרון מהיר מהמלאי בארץ.
יש כמה תכניות גדולות לסמוראי הוותיק לתקופה הקרובה ואי אפשר יותר לסמוך על הקפיצים הישנים והשבירים.
בקיצור, מה קיים בארץ בימים אלו?
מי הספקים? זוקי-פרו עוד קיימים?
שמות ידועים שאשמח לפרטים:
EFS
קלמיני למיניהם
מה עוד? מה קיים בארץ?
יתרונות וחסרונות של הקיטים?
מה אני מחפש:
שאלה טובה...
הסמוראי ככל הנראה יפסיק להיות רכב יום-יומי מתישהו בקרוב.
מהאולדמן אף פעם לא באמת הייתי מרוצה. היה חסר קצת גובה וקצת מהלך, ועל האמינות של הסט הזה אני בכלל לא רוצה לדבר (ולא על השרות של היבואן...). מה שכן, כל עוד היה עם הבולמים המקוריים של הסט הוא היה נוח מאוד.
בקיצור, סט נוח, שיכול להחזיק משקל בטיולים ארוכים, עדיפות לגובה של 3"-4". סט מלא, בלי קומבינות ותוספות. אם מגיע עם צינורות בלם וכד' זה בונוס מבחינתי (כי גם ככה שלי כבר דורשים החלפה).
אם אפשר לקבל מידע עדכני ומהיר (ולא לשלוח אותי לקרוא עשרות שרשורים הסטוריים) אני מאוד אשמח.
כאמור, התמהמתי יותר מדי ועכשיו העסק נהיה דחוף...
נ.ב.- עתידנו המשותף שלי ושל הסמוראי לא ברור כרגע. קיימות כמה אופציות- מרכב טיולים בלבד, דרך ג'יפ שני לשעשועים, ועד מכירה. בדרך עשוי עדיין למשמש כרכב יום-יומי לתקופה מסוימת.
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
לאחר מחקר מקיף שעשיתי בשביל הרכב שלי - האופציות היחידות על המדף כרגע הן EFS.
סט קשה במקור, צריך להוריד לו לפחות את עלי העומס ואני הורדתי עוד עלה מקדימה כדי להגיע לנוחות יחסית.
בארה"ב - כולם עוברים לקפיצים של רנגלר YJ, מקדימה ומאחורה. מתואר שיפור משמעותי מאוד בנוחות.
אפשר להתקין גם מתחת לסרן ועדיין להנות מהיתרונות (מהלך, נוחות וכו')
חסרונות:
עלויות
דורש התאמות
יש עוד כמה.
אתה יכול ללכת למתלם ודומיו (לא ממליץ על חמילבסקי מניסיון אישי מצער מאוד) - ולבקש שיכינו לך קיט קפיצים שיתאים לדרישות שלך.
זהו. אלה פלוס מינוס האופציות לפני שנכנסים לדברים כמו CJ/RUF וכו'.
אני ממליץ להשאיר בגובה 2"-2.5". לא יותר מזה.
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
מה ששגיא אמר, למעט עניין חמילבסקי שאיתו יש לי נסיון רב וחיובי ולמעשה כך זה עם בעלי מקצוע, יהיו כאלה שיסתדרו איתם ויהיו שלא.
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
מי מוכר EFS בארץ בימינו?
לגבי הנוקשות- הרכב שלך פתוח נכון? לדעתי זה עשוי להשפיע, שלי סגור ויחסית כבד (נוסע עם ארגז די גדול וכבד באופן קבוע).
אני לא אוהב את כל המשחקים של הורדת עלים וכד, להבנתי- זה לא בריא לאמינות של העלים.
מבין שלא כתבת על אולדמן כי לי לא היה נסיון טוב איתו או כי כבר לא מביאים את הסט?
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
גם לי היה ניסיון לא טוב עם חמילבסקי וגם המתלם שאמנם נתנו שירות מצויין אבל מוצר פושר מינוס.
את קלמיני מוכר היום אלי טמבור (לא יודע מה יש לו במלאי).
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
תודה.
לגבי המתלם וחמילבסי- מכיר את שניהם ועם שניהם יש לי נסיון.
מנסיוני, מעדיף סט ידוע ומוכר מחברה גדולה.
אלי טמבור זו חנות/יבואן של שיפורי רכב?
יש פרטים?
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
אלי טמבור מוכר קפיצים של טרייל גיר ויש אותם במלאי.
3".
http://www.trail-gear.com/product/49...s#.WBLtVS0rLIU
דעות?
לא מגיעים עם צינורות בלם וכד'.
מישהו יודע האם יצריכו שינויים נוספים (היגוי, צינורות בלם, דריישפטים וכד')?
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
לטריילר-גיר יש קפיצים שמיועדים לתושבות מקוריות וכאלו שמחייבים שינוי תושבות.
תבדוק ספציפית מה ההצעה.
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
עדכונים..
השאלה בזמנו נשאלה כי הייתי חייב להחליף את הקפיצים באופן די דחוף. נרכש סט EFS מלא כולל בולמים והותקן ימים ספורים לפני הנסיעה לירדן.
בירדן האוטו היה עמוס. מאוד. מאוד מאוד. והסט תפקד מדהים! האוטו ישב גבוה, והסמוראי גיהץ נהדר והמהלכים היו נדיבים.
אממה, מאז ירדן אני כמעט לא נוסע עמוס ככה...
בקיצור, סט EFS הוא קשה מאוד. קשה מדי.
כפי שמתואר כאן בשרשור של weref http://www.jeepolog.com/forums/showt...J410-84/page11
זה בא לידי ביטוי לא רק ברכב שמפרק בכביש ובשטח, אלא לא פחות מזה במהלכים. הקפיצים פשוט לא נסגרים.
יש להם עוד המון לאן להיסגר אבל הם פשוט לא עובדים. וזה לא הבולמים, הקפיצים פשוט קשים (העלים עצמם יותר עבים למשל מהסט אולדמן שהיה לי לפני).
זה די מוציא את החשק לנסוע באוטו.... אני חוזר עם צוואר תפוס מכל נסיעה, ומוצא את עצמי מוריד מהירות במקומות שברכב שטח אין באמת סיבה.
בעבירות/עליות משובשות- זה די מתסכל. זה ממש מרגיש שזה מסרס את הרכב ובמקום לעבור באלגנטיות (נעילה אחורית וסט 4.16) יש צורך תמיד לעבור עם מעט תנופה כי הסרן הקדמי ממש מתקשה לעבוד. גם עם מוט ייצב מנותק.
אז אחרי שעדכנתי כאן...
יש מה לעשות?
האופציה של הורדת עלים מרתיעה אותי. אחד הדברים שחשובים לי ברכב זו השרידות והאמינות (וזו גם הסיבה שהחלפתי את הסט הקודם שעשה את שלו) ואני מאמין שהורדת עלים בהכרח תוציא את הקפיצים מהאיזון המתוכנן שלהם.
בקיצור, מבלי להוציא מחדש כמה אלפים טובים על סט אחר, מה אתם מציעים?
אם המהנדסים כאן יכולים מהתבוננות במבנה לחוות דעה אני אצלם ואעלה.
(אם יהיה צורך נעדכן בהמשך את כותרת השרשור כדי שעוד אנשים אולי יגיבו ושיהיה זמין בעתיד. החיפוש לא העלה משהו מפורט מדי עד עכשיו)
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
כמה עלים בכל קפיץ?
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
אחורי- 4 + עלה עומס
קדמי- 4
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
אני רואה אצלך מאחור עוד עלה תחתון שאפשר לכופף ולהפוך לעוד עלה "עומס" -שלב ביניים שכזה ,לפני העלה עומס האחרון.
מלפנים אולי לכופף את התחתון לעלה עומס.
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
אם הבנתי אותך נכון, הכוונה להרחיק אותם משאר העלים בערגול כך שהם יצטרפו לשאר החבילה רק כשהאוטו עמוס או בהצלבות וכד'? אם כן זה משהו שחשבתי עליו אבל להבנתי זה יפתור רק את עניין הנוחות (אם בכלל??) והקפיץ עדיין לא יגיע לסגירה מספיקה בהצלבות. אני טועה?
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
הורדת עלה אחד עזרה אך לא פטרה את העניין.
הסמוראי שלי פתוח וקליל, אחרי קצת מחקרים אני הולך לרדת לשתי עלים בלבד.
אעדכן ברגע שיתבצע :)
sent from mobile
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
כן לזה התכוונתי, הרכב יצליב יותר מפני שיידרש יותר מהלך סגירה עד ההצטרפות לעלי העומס,מעין קבוע קפיץ פרוגרסיבי.
גם הנוחות תשתפר בשל הקבוע הראשוני הנמוך יותר, רק בבומבה קפיצי העומס יכנסו למשחק.
הערגול יכול לפגוע בהגבהה במצב סטטי, בכל אופן זה משחק של ניסוי ותהייה ואני מבין שאין לך הרבה מה להפסיד.
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
טל אני מבין מה אתה מתאר.
למרות שכשכתבת ''יצליב יותר'' אני מניח שהתכוונת שהמתלים יעבדו/ייסגרו יותר בהצלבות.(?)
יחד עם זאת, עדיין אני מניח שבמקומות שבהם נדרשת גמישות משמעותיות (איפה שהיכולת של הרכב נמדדת/רלוונטית) עדיין לא אקבל מהלך סגירה סביר כי שוב כל העלים ייכנסו לעבודה.
האם באמת אין לי מה להפסיד? לא בטוח...
למרות שאני מאוכזב קלות מהביצועים של הסט הזה, עדיין הרכב כרגע מטייל הרבה ויש לי שקט יחסי (אמינות) מכיוון המתלים. כאמור, זה שווה לי הרבה...
מה יהיה אחרי הניסוי ותהייה? ובכן, ניסוי וטעייה, או שלא. אין לדעת?
וכמובן להפסיד כסף. פירוק והרכבה + המשחק הזה בעלים זה לא בחינם...
מה דעת המומחים לגבי הסרה של עלים?
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
אני אומר שלפני שאתה הורס את הסט... תנסה למכור.
תמזער נזקים ותשקיע בסט אולדמן נוסף .
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
ב 10 השנים הראשונות היית מרוצה מהאולדמן? למה לא חזרת אליו?
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
לא חוזר לאולדמן. מלא תקלות, עדין, נמוך, יקר ויבואן שנגיד ש... לא משנה.
אגב, בניגוד למה שקראתי בפורומים זרים לפני עשר שנים על אולדמן, אתמול בחיפוש זריז על איך אפשר לרכך efs קראתי לא מעט על עלים שנשברים באולדמן...
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יונתןמצפה
טל אני מבין מה אתה מתאר.
למרות שכשכתבת ''יצליב יותר'' אני מניח שהתכוונת שהמתלים יעבדו/ייסגרו יותר בהצלבות.(?)
יחד עם זאת, עדיין אני מניח שבמקומות שבהם נדרשת גמישות משמעותיות (איפה שהיכולת של הרכב נמדדת/רלוונטית) עדיין לא אקבל מהלך סגירה סביר כי שוב כל העלים ייכנסו לעבודה.
האם באמת אין לי מה להפסיד? לא בטוח...
למרות שאני מאוכזב קלות מהביצועים של הסט הזה, עדיין הרכב כרגע מטייל הרבה ויש לי שקט יחסי (אמינות) מכיוון המתלים. כאמור, זה שווה לי הרבה...
מה יהיה אחרי הניסוי ותהייה? ובכן, ניסוי וטעייה, או שלא. אין לדעת?
וכמובן להפסיד כסף. פירוק והרכבה + המשחק הזה בעלים זה לא בחינם...
מה דעת המומחים לגבי הסרה של עלים?
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
כן, ייסגרו ויעבדו יותר.
אתה רוצה להנות מרכב שיש לו קבוע קפיץ גבוה כשהוא עמוס (לירדן או לטיול ארוך לדוגמא) ,ומצד שני לקבוע קפיץ נמוך שמתאים לרכב קליל שצריך לסגור מהלך מתלה בזחילה בהצלבות.
איפה האמצע אתה שואל, בכדי להתפשר על קצת מזה וקצת מההוא ? -פרוגרסיביות.
אגב, אני עשיתי את זה שוכב מתחת לרכב עם ברנר ולום,אבל זה רק אני, וזה היה מזמן.
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
ברנר ולום? לא.... אין מצב. אני מדי מרובע בשביל זה. אתה גם הרי יודע שאחרי חימום כזה הפלדה כמעט בוודאות תאבד מהתכונות הקפיציות שלה...
גם בערגול הקפיץ כבר לא ממש יהיה כמו שיצא מהמפעל אחרי שעבר טיפול טרמי ושחרור מאמצים בחלק הסופי של היצור.
לא יודע, אני לא מתלהב מלעשות ניסויים כאלה בסט קפיצים חדש שעלה לא מעט. נראה מה עוד אנשים יגיבו, מה יהיה לקפיצאים להגיד ונחשוב על זה.
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יונתןמצפה
ברנר ולום? לא.... אין מצב. אני מדי מרובע בשביל זה. אתה גם הרי יודע שאחרי חימום כזה הפלדה כמעט בוודאות תאבד מהתכונות הקפיציות שלה...
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
זה כמו מתי להרים את הפינג'ן קפה מהפרימוס (רגע לפני שהוא גולש, ע"ע גבעת חלפון ) ,צריך לחמם את הפלדה, ולא יותר מידי,לחמם את השטח לצבע אדמדם קל ,להפעיל לחץ פיזי מתון ולתת לה להתקרר לאט בטמפ' הסביבה.
אני לא מכריח חלילה אף אחד לעשות כך ,ואולי זו לא הדרך הכי מקצועית לבצע זאת בלי מד טמפרטורה,אני רק אומר שראיתי את זה נעשה ע"י חרשי ברזל מבוגרים ,הרבה יותר מפעם אחת באפליקציות ולמטרות שונות וללא שום השלכות .
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
יש רק ארבע עלים - זה מאפיין של קפיצי עלים זולים... להוריד אחד מהם לגמרי זה שינוי גדול מדי. הקפיץ לא יחזיק מעמד וישקע מהר.
המחשבה הראשונה שלי היתה בדיוק כמו של טל - להפוך את הקפיץ לפרוגרסיבי - לפרק וליישר את העלה התחתון. הרכב ירד, יהיה רך יותר (משמעותית) ביום יום, והעלה הזה יכנס לתפקוד כמו עלה עומס כשהקפיץ נסגר וישמור עליו מפני קריסה.
מעבר לזה לא רואה שיש הרבה מה לעשות, מלבד אולי לעלות במידת הצמיג ולרדת בלחץ אויר :rolleyes: או להעמיס את הרכב כמו לטיול בירדן, או להתרגל.
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
אם כבר הייתי יוצר 2 מדרגות.
את העלה התחתון הקצר הייתי פותח קצת אבל לא שטוח לגמרי כמו עלה העומס,כדי לאפשר תנועה טובה יותר, אבל עם קצת משקל הקפיץ ירד אליו לפני העלה עומס הראשי.
בכל מקרה הייתי מבקש מקפיצאי שיבצע.
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
אתם מתייחסים באותה נשימה לקפיץ הקדמי ולקפיץ האחורי. הם בנויים אחרת.
בגדול, מה שאתם מציעים (ולדעתי דורון התיאור שלך זהה למה שטל ונמרוד כתבו) זה בהחלט הכיוון שחשבתי עליו עוד לפני ההתייעצות כאן.
ממעט הידע שיש לי זה גם נראה לי השינוי הכי פחות דרמטי ביחס לאיך שהקפיץ תוכנן ועם הכי פחות סיכוי לנזק מקצר חיים לקפיץ.
תקנו אותי אם אני טועה, אבל גם שינויים כאלו עדיף לעשות כאשר הקפיץ כמה שיותר חדש?
לגבי הגובה- כרגע הרכב יושב מאוד גבוה ביחס למה שאפשר להוציא מסט מתון. הייתי שמח שיישאר בגובה הזה ולדעתי הקפיצים כרגע כ"כ קשים שאני בכלל לא בטוח שהשקיעה תהיה משמעותית.
אנסה להתייעץ עם קפיצאי בקרוב.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
מעבר לזה לא רואה שיש הרבה מה לעשות, מלבד .... להעמיס את הרכב כמו לטיול בירדן...
נמרוד, ממך??
עד כמה שזה נשמע הזוי זה משהו שעבר לי בראש.
נכון, לא הגיוני פיזיקלית... אבל ביחס לאיך שזה תורם לעבודת מתלים טובה של הרכב (ואל מול האופציות האחרות...) אני בכלל לא בטוח שזו לא פשרה סבירה.
גלגלים יותר גדולים- לא כרגע.
מאז הסט הזה אני נוסע על 12-13PSI בירידה לשטח וזה בהחלט עוזר אבל בצמיגי BF שטח מלא זה עדיין לא קפיצי אוויר. ומעבר לזה זה כבר לא נעים לנהוג ברכב כי ההיגוי נהיה ממש קשה ולא נעים.
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
יש לך סט עלים זול - כמו רוב הסחורה שיש היום. הוא זול בזכות זה שיש בו רק ארבעה עלים. פעם היו מייצרים קפיצים עם 6,7, אפילו עשר עלים דקים. הייתה הרבה יותר יכולת התאמה.
אז אין הרבה מה לעשות - כאמור, מעבר לליישר את העלה התחתון ביותר (כנראה גם באחורי וגם בקדמי, באחורי אולי להוריד את עלה העומס).
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
בגלל שיש רק ארבעה עלים נדרשת יצירתיות.
למשל. לאיזה טנדר יפני יש עלה באותו אורך ורוחב?
אם מצאת, אפשר להחליף רק את הנטיה הראשית לדקה יותר.
אסף.
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
אסף לא הבנתי. את מה להחליף? את המיה?
לחפש טנדר שיש לו מיה זהה לשל סמוראי? אתה חושב שיש חיה כזו?
או שאתה מתכוון לייצר מיה מחומר גלם שזהה ברוחב?
אנא, פרט יותר בבקשה.
ומה לגבי ערבוב של עלים במצב ואיכות שונים? לא מתכון לשבירת עלים?
-
תגובה: נשבר לי (מ)הקפיצים. תרתי משמע... מה האופציות העדכניות בשוק בארץ?
EFS הם באמת נוקשים ולא נוחים.
האולדמן החזיק 10 שנים. אחי זה מלא .
תחשוב על אולדמן עם ספוא. יש לי כמה חברים שנוסעים ככה . הרכב פשוט נהיה מכונה, מגהץ שבילים.
נוח וגבוה .
ולפי תחושת הישבן שלי ושל אחרים, הוא התנהג יותר טוב בשטח מגימני.
גם מהלכים ממש טובים.
הבעיה זה חוקיות וקצת שינוים שצריך לעשות.
ובמיוחד סמוראי קצת עם ספוא קצת מלחיץ.
בכול אופן אני מבסוט מהאולדמן שלי. נוחים בכול מצב.
סרטון הדגמה . https://www.youtube.com/watch?v=vI1Vj1knrjA