-
טיוטה מתקלקלת והרבה!
שלום לכולם,
ההודעה הבאה נכתבה מייאוש ותיסכול....
ברשותי טיוטה היילקס 99 שנרכשה לפני כשנתיים...
הרכב נקנה ומיד הוכנס למוסך לצורך טיפול איפוס(החלפת כל הפילטרים,שמנים וכל מה שהמכונאי ראה בעין, הכל מקורי),
בהמשך הדרך הקפדתי על טיפולי בזמן והחלפת כל דבר שנראה לא תקין ללא חיסכון בכסף(רכב עבודה).
במהלך השנתיים האחרונות הוחלפו 2 אלטרנטורים, 2 ראדיאטורים(כולם חדשים ומאיכות טובה ויקרה- כך דרשתי), כמעט כל המכלולים של הגלגלים, שיפוץ בקאקס החלפת צלבים וכו...
לפני כשבוע הלך לי ראדיאטור נוסף והרכב כבה במהלך הנסיעה(8 דקות נסיעה), הרכב נגרר למוסך ונקבע שנגרם נזק לראש מנוע, המוסכניק
שקיבלתי עליו המלצות, החליף ראדיאטור ואמר שהרכב ממשיך להתחמם ולכן הוא מציע להחליף ראש מנוע בהמשך הוא אמר שמניסיונו כדאי לבצע אוברול מלא למנוע ואלה העלויות לפני מע"מ:
ראדיאטור 1065
מנוע + ראש 6800
משאבת מים 190
סט טיימינג 290
צינורות מים עליון + תחתון 158
שמן 150
מסנן שמן 120
מסנן אויר 180
נוזל קירור 125
טרמוסטט 15
עבודה 2500
אחריות על העבודה 3 חודשים.
* אציין שהמנוע לא שופץ אלא נשלח למישהו שעשה חיבור בין שני מנועים והבלוק שלי הוחלף...
עד כאן הכל בסדר, נאמר לי שזה יקר אך אני לא מבין וכל עוד הרכב יהיה תקין מקובל עלי,
הבעיה שלי היא שכשאני שואל האם לאחר הטיפול הרכב יהיה תקין אני מקבל תשובה שמדובר ברכב ישן ולא ידוע...
אני לא מבין ברכבים אך נראה לי שלאחר טיפול כל כך גדול והחלפה של כל כך הרבה רכיבים ברכב ואני נוסע כמו זקנה(לא ממהר לאף מקום)
לא מפספס טיפולים ולא חוסך על הרכב, אוכל לצפות לצאת עם ידיעה שהרכב יהיה תקין ויתן לי שקט לתקופה...
האם הבעיה היא בי? האם הדרישה שלי לאחריות מצד המוסכניק היא מוגזמת?
אשמח גם להתייחסות לגבי המחיר או הטיפול ובכלל כל מידע יעזור לי להמשך הדרך.
תודה
-
3 רדיאטורים בשנתיים?
2 אלטרנטורים בשנתיים?
בשליפה- תחליף מוסך.
-
תגובה: טיוטה מתקלקלת והרבה!
כשאתה אומר שרדיאטור הלך... מזתואמרת?
נוזל? לא קירר? ואם אפשר לשאול... איזה מוסך?
-
תגובה: טיוטה מתקלקלת והרבה!
הכי קל להאשים את המוסך.
מה קרה לרדיאטורים שהוחלט להחליף כל פעם?
אתה מכיר איכויות ויודע להגיד מה הרכיבו לך?
יחסית לגיל הרכב מה שהוצאת עליו לרוב נראה הגיוני חוץ מרדיאטורים.
אני מניח שיש לו גם ק"מ מכובד....
הכרתי בעבר היילקס של חבר בערך אותו שנתון שנסע ונסע ונסע... עד שניסדק ראש מנוע בכמה מקומות ותוך כדי ניכנס לשיפוץ מנוע כללי, הרכב לא היתה שום התרעה לפני, עלה לו בערך כמו מה שציינת.
אלטרנטורים הולכים אם השיפוץ לא איכותי או שהרכיבו מפירוק מקומי, גם בלנדקרוזר שאני מכיר מקרוב הלכו 2 אלטרנטורים בחצי שנה.
לגבי המחירים-נראים סבירים, רק תרמוסטט נראה לי מוזר 15... אולי 150 התכוונת? מאמין שזה למקורי.
אף אחד לא חף מתקלות, , זה לא משנה אם קנית טויוטה, רכבים בגיל הזה זה המצב, טויוטה או לא, רכבים היום רבע מהק"מ שלך וצעירות יותר שובקות חיים באמצע הכביש.
-
תגובה: טיוטה מתקלקלת והרבה!
תודה לכולם על התגובה המהירה.
יוני - החלק התחתון של הרדיאטור כולו נזל...
נדב ש - אני לא מאשים את המוסך או מישהו אחר, אני שואל מה אפשר לעשות אחרת אם בכלל.
אני שמח לשמוע המחירים סבירים(חצי נחמה), לא התייחסתם לזמן האחריות שניתנה לי, אשמח להתייחסות.
והאם לא היה עדיף לשפץ את המנוע שלי על פני הרכבה של חלקים משני מנועים שונים (אחד משופץ שני שלי)?,
מבאס בנוסף לטירטורים הרגילים בטסט להוסיף גם שינוי מספר מנוע...
הרכב עבר 670000 ק"מ, הוחלף מנוע מיבוא לפני 90000.
ממוצע הנסיעה שלי הוא 4000 ק"מ בחודש.
המוסך הנוכחי הוא המוסך הרביעי שמטפל ברכב,
ראשון - היה יקר להחריד והמוסכניק שטיפל באוטו בפועל היה ללא ניסיון (לא חשבתי שמצדיק את ההפרש המשמעותי).
שני - רמאי ושקרן, ניסה למכור לי את האלטרנטור שלי ב-1800+מע"מ (פירק את הרכב ואז שינה את המחיר), מגיע למחרת ורואה שני ילדים(ממש ילדים), מנסים בכוח לפתוח ברגים ודפקו את הפולי ....
שלישי - מקצוען אך עסוק מאוד ולא יכול לתת לי שירות מהיר, רוב הזמן הרכב טופל אצלו.
רביעי - המוסך האחרון, חדש, פעם ראשונה אצלו ולכן שואל על העלויות וטיפול, נאמר לי שהוא מקצוען ואמין.
תודה.
-
תגובה: טיוטה מתקלקלת והרבה!
אני מתייחס לשאלה שלך מכיוון אחר, אני חושב שעם כמות ק"מ כאלו בשנה, והשימוש ברכב לעבודה, אתה צריך לחפש רכב חדש יותר, צעיר יותר.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: טיוטה מתקלקלת והרבה!
+1 למוטי.
4k ק"מ בחודש זה לא פשוט...
רדיאטור שניפתח בחלק התחתון לדעתי מעיד על בעיה אחרת שכנראה היתה שם.
אחריות ל 3 חודשים כולם צריכים לתת, לדעתי יש אפילו חוק בנושא.
-
תגובה: טיוטה מתקלקלת והרבה!
אם יש תיקונים חוזרים כמו אלטרנטור ורדיאטור אז אין פה ספק שהמוסך בעייתי...
או שהחלקים לא איכותיים או ששורש הבעיה לא אותר.
יכול להיות שבורח לחץ מהמנוע למערכת הקירור וזה פורץ את הרדיאטור באופן סידרתי והמוסך תיקן רק את הבעיה ולא את המקור לבעיה
-
תגובה: טיוטה מתקלקלת והרבה!
קניתי את הטויוטה מכיוון בשל הסטיגמה של רכב אמין, מקבל את ההערה שכנראה לא טיפלו בשורש הבעיה ולכן שואל האם הטיפול האחרון לא אמור לפתור אותה (בערך מוחלף\משופץ הכל במנוע).
בעקבות העלויות הגבוהות של האחזקה של הרכב אני מחפש כרגע לקנות רכב חדש יותר עד לרמת קנייה מהחברה אך לא רוצה לקבל החלטה שיכולה להגיע ל-250000 ש"ח בלחץ, פתחתי שירשור שמתייחס לזה ובו אני מבקש המלצות ועצות.
לגבי האחריות טיפול כזה גדול לא אמור להיות מלווה באחריות גדולה יותר לחלקים חדשים נותנים חצי שנה לפחות(יודע כי קניתי כבר כמה).
שאלה נוספת - האם ישנה בדיקה חיצונית שאני יכול לעשות למנוע על מנת לבדוק תיפקוד לאחר שיפוץ שאולי תענה על שאלת המקצועיות?
-
תגובה: טיוטה מתקלקלת והרבה!
יפתור את הבעיה שיש לך במנוע אבל אוטו זה לא רק מנוע, בלוק וראש משופצים, יש מסביב עוד הרבה, טורבו, חיישנים וכו', גיר, ועוד מכלולים שעבדו/עובדים קשה.
ניתן לבדוק לחץ שמן מנוע שתקין, קומפרסיה לאחר שיפוץ וכו'.
רכב חדש לעבודה ייתן לך שקט, מצד אחד ירידת ערך, מצד שני הוא באחריות כמה שנים...
-
תגובה: טיוטה מתקלקלת והרבה!
גם בטויוטה יש לימונים (פחות, אבל יש).
אם זאת לרכב שעבר קרוב ל 700k km קשה לקרוא לימון. מסכים עם רוב מה שנכתב לגבי איכות הרכיבים ואי איתור בעיית השורש...
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: טיוטה מתקלקלת והרבה!
שלום,
בנוסף לכל הדברים הנכונים שרשמו לך כאן, נקודת המבט שלי היא שרכב עם 670000 ק"מ, בשימוש של 50,000 ק"מ בשנה - יתקלקל לא מעט.
זה לא רק המנוע שעבר 670000 ק"מ. כל הרכב עבר - הסרנים, הגיר, תא הנוסעים המושבים, ההגה, תיבת ההגה, מערכת החשמל - הכל.
אתה מתייחס אליו כאל רכב עבודה, אבל את שנותיו הטובות הוא כבר נתן. הוא לא יחיה לנצח. אתה חייב רכב צעיר יותר משמעותית לנסועה שנתית שכזו.
-
תגובה: טיוטה מתקלקלת והרבה!
תודה לכולם,
המסקנה אני צריך רכב חדש....
בכל מקרה אבצע בדיקות למנוע לאחר שיפוץ.
היי כולם,
טיוטה היילקס 99 למכירה, פרטים בשירשור (:
-
טיוטה מתקלקלת והרבה!
לפות״ש,
אם פורטים את כל התיאור הבאמת מתסכל שלך, יש סה״כ 2 תקלות חוזרת, שעל פניו אף פעם לא תוקנו כמו שצריך.
קודם כל, מערכת קירור לא תקינה (או בעיה במנוע שהמערכת קירור רומזת לך עליה), ובעיית אלטרנטור.
רדיאטור ששוב ושוב מתפגר, בטיפול של בעלי מקצוע שונים, זה מעיד על משהו אחר, עמוק יותר בהיסטוריה של הרכב, ואני מהמר על טראומה בעברו של המנוע שאתה לא מודע לה, אבל קוצר את ה״פירות״ שלה.
לשם השוואה, בהיילקס 97, הרדיאטור המקורי הראשון של הרכב, התחיל לגלות סימני עייפות לאחר כ-12 שנים.
זה ברכב שראה רק נוזל קירור מקורי והצנרת ונוזל הקירור הוחלפו לפי מרווחי היצרן.
אם שמים בצד אפשרות של נזק בהרכבה לא נכונה של רדיאטור, עוד כיוון יכול להיות שבטעות הרכיבו לך רדיאטור של 2x4, התושבות עד כמה שאני זוכר נכון זהות, אבל הרדיאטור של 4x4 גדול יותר במידה הנדרשת למנוע עם ההספק ועומס גדול יותר.
מכונאי שלא ער להבדל בקלות יכול לטעות, ומכאן הדרך לבעיות חוזרות קצרה.
-
תגובה: טיוטה מתקלקלת והרבה!
1. מצטרף לדעה שלא תוקנה הבעיה/יות מהשורש שחוזרות שוב ושוב.
2. רכב בן 17 עם 700000 ק"מ כבר לא מתאים כרכב עבודה יומיומית ולא ממש משנה איזה סמל יצרן עליו, יותר מתאים כרכב גיבוי לרכב היומיומי, זה לא אומר שחייבים רכב 2017 במקומו, רק אתה יכול לתמחר מחיר יום השבתת הרכב ואי שימוש בו ביום עבודה.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: טיוטה מתקלקלת והרבה!
עוד נקודה למחשבה-
לפעמים מוסך יקר יוצא בסוף הכי זול...
-
תגובה: טיוטה מתקלקלת והרבה!
אתה צריך לשנות את הכותרת, "מטיוטה מתקלקת הרבה", כמו שכתבו לך פה תגיד תודה שעוד נוסע בק"מ כזה מכובד, ועוד לא רשמת כמה ידים התעללו ברכב הזה, הפראדו מורכב ממכלולים של גיר אוטומט מנוע חזק עם טורבו וציר קדמי עדין יחסית, אם כל אלה תעשה את החשבון שיחסית הוא בסדר, ביחס ליצרנים אחרים, לגבי הרדיטור אם אתה הולך להחזיק עוד את הרכב והמנוע לא מנפח הייתי שוקל רדיטור מקורי של קויו אם אני זוכר נכון.
טל
-
תגובה: טיוטה מתקלקלת והרבה!
רדיאטור ב1000 שקל זה לא רדיאטור מאיכות טובה. זה רדיאטור מהאיכות הכי נמוכה שיש בארץ. אלו יכולים בהחלט להפרץ אחרי תקופה קצרה.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
-
תגובה: טיוטה מתקלקלת והרבה!
ועדיין.. 3 בשנתיים חורג מהסטטיסטיקה.
אני גם בדעה שהמנוע התחמם בעברו, או ניפח, וכנראה הוא הסיבה לפריצות ברדיאטורים.
-
תגובה: טיוטה מתקלקלת והרבה!
you pay peanuts you get monkeys
-
תגובה: טיוטה מתקלקלת והרבה!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
טל חסיד
אתה צריך לשנות את הכותרת, "מטיוטה מתקלקת הרבה", כמו שכתבו לך פה תגיד תודה שעוד נוסע בק"מ כזה מכובד, ועוד לא רשמת כמה ידים התעללו ברכב הזה, הפראדו מורכב ממכלולים של גיר אוטומט מנוע חזק עם טורבו וציר קדמי עדין יחסית, אם כל אלה תעשה את החשבון שיחסית הוא בסדר, ביחס ליצרנים אחרים, לגבי הרדיטור אם אתה הולך להחזיק עוד את הרכב והמנוע לא מנפח הייתי שוקל רדיטור מקורי של קויו אם אני זוכר נכון.
טל
ושוב חוזר הניגון...
הכל תלוי מה עשו עם הרכב לפני, ראיתי כבר הרבה רכבים שונים עם 700k ק"מ שהכל עדיין מקורי ולא ניפתח.
ובמקביל פראדו עם פחות מחצי שהחליף חצי אוטו.
כנ"ל טויוטה שכל חייו היה על כביש 6 ו"רק" אחרי 800k קמ "הלך" גיר, רכב שמשייט כל חייו על כביש מהיר בלי נסיעות עירוניות, בלי שטח ובלי גרירות.
כל מקרה לגופו.
-
תגובה: טיוטה מתקלקלת והרבה!
נדב,
יש מצב שלא גוררים את זה לעוד דיון אג׳נדות מיותר?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: טיוטה מתקלקלת והרבה!
מתקלקלת הרבה??
ההפך הוא הנכון, עשית אחלה פרסומת לטויוטה, רכב שנוסע 4000ק"מ בחודש והוא עם 700000 ק"מ, מעיד על רכב אמין יחסית.
אני אומר את זה בזהירות כדי לא לגרור אותנו לדיון המתיש של ה"אמינות האגדית של טויוטה".
כפי שכתב דורון, בסה"כ יש כאן בעיה נגררת של מנוע לא תקין או רדיאטור לא תואם, האלטרנטור כנראה שלא שופץ טוב וזה הכל.
בעיניי גם תגובתך המתייאשת "ללכת לסוכנות ולקנות רכב חדש" היא גם קיצונית, אם אתה נוסע על כך הרבה, תקנה רכב חדש יותר שגמע פחות ק"מ ובעל היסטוריית טיפולים טובה ומוכחת היטב ותקבל שקט נפשי.
-
תגובה: טיוטה מתקלקלת והרבה!
שלום לכולם,
Bechoril אין לי שום עניין בלפרסם לחיוב או לשלילה את טויוטה, פתחתי את השירשור מכיוון שיש כאן אנשים שמבינים הרבה יותר ממני ברכבים, המסקנה שהרכב שלי ישן ולא מתאים לשמש יותר כרכב עבודה קיבלה אישור סופי ע"י אנשים כאן בפורום.
לגבי הקביעה שרכישת רכב חדש היא קיצונית, אני לא מסכים איתך, כמו שכתבתי מדובר על כלי עבודה שמשמש אותי לעבודה ולכן חשבתי שנכון יהיה לשקול את האפשרות הזו ושוב אנשים בפורום ציינו שניתן למצוא גם מציאות במגרשי רכבים(לא העלתי בדעתי שמגרשי מכוניות בן אופציה טובה) ובהחלט אמצה את האופציה הזאת לפני שאקנה חדש.
לגבי התסכול, אני אשאל אותך איך היית מרגיש לאחר שהוצאת כל כך הרבה כסף ותמיד ביקשת מקורי ויקר רק שיהיה טוב ועדיין היית חוזר כל פעם למוסך על אותן התקלות(בנוסף היית קורא כאן בפורום שראדיאטור ב 1000 זה לא איכותי), והחלפת אנשי מקצוע ובכל מוסך הכנסתי את הרכב ובטיפול הראשון ביקשתי שיבצע טיפול גדול ויחליף את כל מה שהוא מוצא(אני לא מכונאי ולא מבין ומצפה מאנשי מקצוע שיעשו עבודה טובה, אם לא הראשון אז השני ואז השלישי ואולי הרביעי) ועדיין אני שומע שישנה בעיה נגררת שאף לא אחד מהם עלה עליה ולא היום אני משלם חצי מערך הרכב(במקרה הטוב חצי מערך הרכב, יש תוספות לתיקון...) ובנוסף הרכב במוסך מיום חמישי ה22-6 ועדיין לא הורכב מנוע ולא תוקנה הבעיה(כל יום סיפור אחר), קצת מתסכל.
הפורום הזה עזר לי רבות גם כשתהיתי איזה רכב יוכל להתאים לי, ידעתי שמדובר בניסיון ולכן בחרתי לקנות רכב כל כך ישן העיקר שיהיה טויוטה, אני חושב שהכותרת במקומה לי לפחות היא היתה תורמת רבות לפני שנתיים שבחרתי לקנות רכב שנת 99 על פני 2005 מהמתחרות.
תודה לכולם על העזרה והיחס, כיף שיש אופציה לשתף, לשמוע עצות והערות וגם לפרוק תסכול.
אעדכן כשהרכב יצא מה שלומו ואולי חוות דעת על המוסך הרביעי בינתיים מרגיש שהגעתי למוסך בסיני.....
* אם מישהו צריך המלצה לאיזה מוסך לא ללכת אל תהססו לפנות, אני נכוותי אין סיבה שגם אתם.
-
תגובה: טיוטה מתקלקלת והרבה!
הכותרת במקומה ועוד איך.
אתם רוצים ויכוחים על סמנטיקה?
אוטו בן 18 עם 700K ק''מ בתחת שמאלצים אותו לגמוע 4K ק''מ כל חודש בעבודה - יתקלקל בלי סוף כי הוא כבר גרוטאה. גם אם קוראים לו טויוטה.
תבין ידידי - טויוטה זה מותג שההתייחסות אליו חרגה כבר מזמן מגבולות ההגיון. אנחנו מדברים כאן על סגידה במימד הדתי-מיסטי. אגדות העם וסיפורי המעשיות, גם כאן בפורום הזה מלווים את הרכבים של טויוטה גם כשהם כבר נבלות סרוחות ומתקלקלים כמו כל רכב ישן אחר פשוט כי הם כבר ישנים ועברו חיים קשים מלאי התעללויות ותחזוקה שבמקרה הטוב היא גבולית, במקרה הנפוץ סתם רשלנית ובמקרה הרע ממש פושעת.
אז כן, בהחלט יכול להיות שהם מתקלקלים קצת פחות, או מתחילים להתקלקל קצת יותר מאוחר, מרכב מתחרה מקביל בייעודו, בגילו ובק''מ שעבר. אבל אתה מדבר כאן על טנדר שאמינותו כבר מזמן מאחוריו. טנדר שעבד קשה כל חייו. הגיע לשיבה לא כל כך טובה - ובכל זאת העדפת אותו על מתחרים צעירים ובריאים יותר עם הרבה פחות קילומטרים - רק כי קוראים לו טויוטה. אז המציאות היכתה לך בפרצוף. טויוטה כן מתקלקלת - ובגדול - ואתה למדת לקח יקר.
טנדר חדש עולה כרבע-מיליון שקלים פלוס מינוס ובמקרה הזה - טנדר חדש לעבודה, 0 ק''מ - גם אני הייתי בוחר ללא היסוס בטויוטה היילקס.
אבל כשהסכום שמוקצב לטנדר-עבודה משומש מאפשר לך איסוזו או מיצובישי 2005 עם נניח K350-400 ק''מ מול היילקס 99' עם כמעט 700K ק''מ?.... מה בדיוק גורם לך להעדיף דווקא את האוטו ההרבה-יותר-ישן עם הקילומטראז' הכמעט מופרך הזה, רק כי קוראים לו טויוטה?....
רכב לעבודה שעושה ק''מ חודשי כ''כ גבוה צריך להיות קודם כל כמה שיותר חדש. ורק אחר כך שיקראו לו טויוטה או בכל שם אחר.
-
תגובה: טיוטה מתקלקלת והרבה!
התסכול שלך ברור ומובן. אני אגב גם משתמש בהיילקס 97 ליום יום ולעבודה, בין 3000-4000 ק"מ בחודש. אם אין לך רצון להיכנס וללמוד קצת את האוטו ולהתעסק איתו לבד- תמכור אותו כמה שיותר מהר ותרכוש את הרכב הכי חדש שתוכל. חבל על התסכול והעצבים.
מדובר באוטו ישן, התחזוקה כבר לא זולה ובעיקר לא פשוטה. יש לדעתי (מעבר לכל מה שפורט בשרשור) עוד בעיות באחזקה של רכב כזה כיומיומי-
1. האחזקה והטיפול בו דורשים "ראש גדול" ויסודיות שאין להרבה מהמוסכניקים. בעיה לרוב לא נפתרת רק בלהחליף חלק אלא דורשת עוד קצת מעבר כדי להיות בראש שקט.
2. איכות העבודה של "משפצים" למיניהם היא לא משהו בשפה עדינה.
3. החלקים התחליפיים לא תמיד באיכות טובה, וצריך כאן לעשות שיעורי בית לפני קנייה.
בנוסף, ברכב בגיל כזה עלות תיקון של חצי ממחיר הרכב היא כבדה בשקלים, אין ספק. אך המדידה ביחס לעלות הרכישה היא לא אינדיקציה לדבר.
-
תגובה: טיוטה מתקלקלת והרבה!
זה רכב שהגיע זמנו לפנסיה ולהפוך לרכב טיולים מצויין אבל עבודה יומיומית של 4K.. זה עומס מכובד גם לרכב חדש.
הרכב שלי, 97 עם 640k, ועד לאחרונה נסע 2-2.5k בחודש, ואין לי ספק שהוא יכול לאכול 4K בחודש, ויש מידי פעם חודשים כאלו.
אבל הוא קיבל תחזוקה קפדנית כל חייו, והעלויות הכלליות נמוכות בהתאם.
זה רכב די פשוט לתחזוקה עם זוג ידיים ימניות .
אתה יודע מה עבר על ההיילקס שלך?
האיכות הראשונית שלו באה לידי ביטוי שהוא עדיין ממשיך לעבוד, ושאתה עדיין מתלונן עליו..
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: טיוטה מתקלקלת והרבה!
קיים גם אמצע בין חדש ברבע מיליון שקלים לבין פגר מתפגר,
יש גם אמצע.
גש למכרזים של מינהל הרכב.
יש שם מבחר מכובד של ויגו משנתונים 2011-2012,
סביב 200K ק"מ.
מטופלים ומתוחזקים.
יעלה לך סביב 100 כולל הכל.
תוכל להנות ממנו שנים רבות.
נקודה למחשבה.
דניאל
-
תגובה: טיוטה מתקלקלת והרבה!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
נדב,
יש מצב שלא גוררים את זה לעוד דיון אג׳נדות מיותר?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
זה רכב שהגיע זמנו לפנסיה ולהפוך לרכב טיולים מצויין אבל עבודה יומיומית של 4K.. זה עומס מכובד גם לרכב חדש.
הרכב שלי, 97 עם 640k, ועד לאחרונה נסע 2-2.5k בחודש, ואין לי ספק שהוא יכול לאכול 4K בחודש, ויש מידי פעם חודשים כאלו.
אבל הוא קיבל תחזוקה קפדנית כל חייו, והעלויות הכלליות נמוכות בהתאם.
זה רכב די פשוט לתחזוקה עם זוג ידיים ימניות .
אתה יודע מה עבר על ההיילקס שלך?
האיכות הראשונית שלו באה לידי ביטוי שהוא עדיין ממשיך לעבוד, ושאתה עדיין מתלונן עליו..
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
של מי האג׳נדה אמרת...?
ימשיך כבודו.
-
תגובה: טיוטה מתקלקלת והרבה!
זו לא אג'נדה.
זו עיצה שנשענת על ההיכרות ארוכת השנים שלי עם הדגם.
עיצה לפות״ש שגם לדעתי כמו רוב מי שהגיב, שהוא מנסה להוציא מהרכב המזדקן הזה משהו שהוא כבר לא.
זו מראש הייתה טעות לבחור ברכב ותיק כזה כרכב עבודה.
כרכב טיולים, זו יכולה להיות בחירה מצויינת כשאתה יכול ועושה יישור קו אמיתי שמציב אותך במקום מתאים לרכב שמה שנדרש ממנו זה קמ סביר בשטח לרכב שקרוב ל-700k.
את זה אני אומר מפוזיציה של מי שיש לו רכב כזה, עם ק״מ מאד קרוב, מעל 15 שנה, וראה וחווה את תהליך ההתבגרות של הרכב באופן אישי.
במקביל היו לי רכבי עבודה אחרים שהראו סימני בלאי מוגברים הרבה לפני כן.
בתנאי הפתיחה של הרכב של פותח השרשור, לדעתי, כרכב טיולים, ושימוש יום-יומי מתון כן, אבל לא כלי עבודה יום-יומי עם כל המשתמע (ק״מ ומשקלים), בדיוק מהסיבות שכולם מנו לו:
רכב שכנראה עבד קשה בידיים הקודמות, לא תוחזק בצורה מיטבית, ולא טופלו בו בעיות שצצו אצל בעלים קודמים שהזניחו את אותן הבעיות וגלגלו אותן הלאה.
תוסיף עוול בזה שהוא הגיע למוסכים שעל פניו אף אחד מהם לא מצא או רצה למצוא את שורש הבעיה, ולטפל בה באמת, וכמעט כולם התעסקו בפלסטרים מניבי הכנסה ומרחיקי פתרון הלאה.