3 רדיאטורים בשנתיים?
2 אלטרנטורים בשנתיים?
בשליפה- תחליף מוסך.
שלום לכולם,
ההודעה הבאה נכתבה מייאוש ותיסכול....
ברשותי טיוטה היילקס 99 שנרכשה לפני כשנתיים...
הרכב נקנה ומיד הוכנס למוסך לצורך טיפול איפוס(החלפת כל הפילטרים,שמנים וכל מה שהמכונאי ראה בעין, הכל מקורי),
בהמשך הדרך הקפדתי על טיפולי בזמן והחלפת כל דבר שנראה לא תקין ללא חיסכון בכסף(רכב עבודה).
במהלך השנתיים האחרונות הוחלפו 2 אלטרנטורים, 2 ראדיאטורים(כולם חדשים ומאיכות טובה ויקרה- כך דרשתי), כמעט כל המכלולים של הגלגלים, שיפוץ בקאקס החלפת צלבים וכו...
לפני כשבוע הלך לי ראדיאטור נוסף והרכב כבה במהלך הנסיעה(8 דקות נסיעה), הרכב נגרר למוסך ונקבע שנגרם נזק לראש מנוע, המוסכניק
שקיבלתי עליו המלצות, החליף ראדיאטור ואמר שהרכב ממשיך להתחמם ולכן הוא מציע להחליף ראש מנוע בהמשך הוא אמר שמניסיונו כדאי לבצע אוברול מלא למנוע ואלה העלויות לפני מע"מ:
ראדיאטור 1065
מנוע + ראש 6800
משאבת מים 190
סט טיימינג 290
צינורות מים עליון + תחתון 158
שמן 150
מסנן שמן 120
מסנן אויר 180
נוזל קירור 125
טרמוסטט 15
עבודה 2500
אחריות על העבודה 3 חודשים.
* אציין שהמנוע לא שופץ אלא נשלח למישהו שעשה חיבור בין שני מנועים והבלוק שלי הוחלף...
עד כאן הכל בסדר, נאמר לי שזה יקר אך אני לא מבין וכל עוד הרכב יהיה תקין מקובל עלי,
הבעיה שלי היא שכשאני שואל האם לאחר הטיפול הרכב יהיה תקין אני מקבל תשובה שמדובר ברכב ישן ולא ידוע...
אני לא מבין ברכבים אך נראה לי שלאחר טיפול כל כך גדול והחלפה של כל כך הרבה רכיבים ברכב ואני נוסע כמו זקנה(לא ממהר לאף מקום)
לא מפספס טיפולים ולא חוסך על הרכב, אוכל לצפות לצאת עם ידיעה שהרכב יהיה תקין ויתן לי שקט לתקופה...
האם הבעיה היא בי? האם הדרישה שלי לאחריות מצד המוסכניק היא מוגזמת?
אשמח גם להתייחסות לגבי המחיר או הטיפול ובכלל כל מידע יעזור לי להמשך הדרך.
תודה
3 רדיאטורים בשנתיים?
2 אלטרנטורים בשנתיים?
בשליפה- תחליף מוסך.
כאב עובר ושב ...
כשאתה אומר שרדיאטור הלך... מזתואמרת?
נוזל? לא קירר? ואם אפשר לשאול... איזה מוסך?
כל העניין הוא לשתות משהו קר בלב מדבר.
הכי קל להאשים את המוסך.
מה קרה לרדיאטורים שהוחלט להחליף כל פעם?
אתה מכיר איכויות ויודע להגיד מה הרכיבו לך?
יחסית לגיל הרכב מה שהוצאת עליו לרוב נראה הגיוני חוץ מרדיאטורים.
אני מניח שיש לו גם ק"מ מכובד....
הכרתי בעבר היילקס של חבר בערך אותו שנתון שנסע ונסע ונסע... עד שניסדק ראש מנוע בכמה מקומות ותוך כדי ניכנס לשיפוץ מנוע כללי, הרכב לא היתה שום התרעה לפני, עלה לו בערך כמו מה שציינת.
אלטרנטורים הולכים אם השיפוץ לא איכותי או שהרכיבו מפירוק מקומי, גם בלנדקרוזר שאני מכיר מקרוב הלכו 2 אלטרנטורים בחצי שנה.
לגבי המחירים-נראים סבירים, רק תרמוסטט נראה לי מוזר 15... אולי 150 התכוונת? מאמין שזה למקורי.
אף אחד לא חף מתקלות, , זה לא משנה אם קנית טויוטה, רכבים בגיל הזה זה המצב, טויוטה או לא, רכבים היום רבע מהק"מ שלך וצעירות יותר שובקות חיים באמצע הכביש.
RAM 3500 on "35
תודה לכולם על התגובה המהירה.
יוני - החלק התחתון של הרדיאטור כולו נזל...
נדב ש - אני לא מאשים את המוסך או מישהו אחר, אני שואל מה אפשר לעשות אחרת אם בכלל.
אני שמח לשמוע המחירים סבירים(חצי נחמה), לא התייחסתם לזמן האחריות שניתנה לי, אשמח להתייחסות.
והאם לא היה עדיף לשפץ את המנוע שלי על פני הרכבה של חלקים משני מנועים שונים (אחד משופץ שני שלי)?,
מבאס בנוסף לטירטורים הרגילים בטסט להוסיף גם שינוי מספר מנוע...
הרכב עבר 670000 ק"מ, הוחלף מנוע מיבוא לפני 90000.
ממוצע הנסיעה שלי הוא 4000 ק"מ בחודש.
המוסך הנוכחי הוא המוסך הרביעי שמטפל ברכב,
ראשון - היה יקר להחריד והמוסכניק שטיפל באוטו בפועל היה ללא ניסיון (לא חשבתי שמצדיק את ההפרש המשמעותי).
שני - רמאי ושקרן, ניסה למכור לי את האלטרנטור שלי ב-1800+מע"מ (פירק את הרכב ואז שינה את המחיר), מגיע למחרת ורואה שני ילדים(ממש ילדים), מנסים בכוח לפתוח ברגים ודפקו את הפולי ....
שלישי - מקצוען אך עסוק מאוד ולא יכול לתת לי שירות מהיר, רוב הזמן הרכב טופל אצלו.
רביעי - המוסך האחרון, חדש, פעם ראשונה אצלו ולכן שואל על העלויות וטיפול, נאמר לי שהוא מקצוען ואמין.
תודה.
אני מתייחס לשאלה שלך מכיוון אחר, אני חושב שעם כמות ק"מ כאלו בשנה, והשימוש ברכב לעבודה, אתה צריך לחפש רכב חדש יותר, צעיר יותר.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
+1 למוטי.
4k ק"מ בחודש זה לא פשוט...
רדיאטור שניפתח בחלק התחתון לדעתי מעיד על בעיה אחרת שכנראה היתה שם.
אחריות ל 3 חודשים כולם צריכים לתת, לדעתי יש אפילו חוק בנושא.
RAM 3500 on "35
אם יש תיקונים חוזרים כמו אלטרנטור ורדיאטור אז אין פה ספק שהמוסך בעייתי...
או שהחלקים לא איכותיים או ששורש הבעיה לא אותר.
יכול להיות שבורח לחץ מהמנוע למערכת הקירור וזה פורץ את הרדיאטור באופן סידרתי והמוסך תיקן רק את הבעיה ולא את המקור לבעיה
קניתי את הטויוטה מכיוון בשל הסטיגמה של רכב אמין, מקבל את ההערה שכנראה לא טיפלו בשורש הבעיה ולכן שואל האם הטיפול האחרון לא אמור לפתור אותה (בערך מוחלף\משופץ הכל במנוע).
בעקבות העלויות הגבוהות של האחזקה של הרכב אני מחפש כרגע לקנות רכב חדש יותר עד לרמת קנייה מהחברה אך לא רוצה לקבל החלטה שיכולה להגיע ל-250000 ש"ח בלחץ, פתחתי שירשור שמתייחס לזה ובו אני מבקש המלצות ועצות.
לגבי האחריות טיפול כזה גדול לא אמור להיות מלווה באחריות גדולה יותר לחלקים חדשים נותנים חצי שנה לפחות(יודע כי קניתי כבר כמה).
שאלה נוספת - האם ישנה בדיקה חיצונית שאני יכול לעשות למנוע על מנת לבדוק תיפקוד לאחר שיפוץ שאולי תענה על שאלת המקצועיות?
יפתור את הבעיה שיש לך במנוע אבל אוטו זה לא רק מנוע, בלוק וראש משופצים, יש מסביב עוד הרבה, טורבו, חיישנים וכו', גיר, ועוד מכלולים שעבדו/עובדים קשה.
ניתן לבדוק לחץ שמן מנוע שתקין, קומפרסיה לאחר שיפוץ וכו'.
רכב חדש לעבודה ייתן לך שקט, מצד אחד ירידת ערך, מצד שני הוא באחריות כמה שנים...
RAM 3500 on "35
גם בטויוטה יש לימונים (פחות, אבל יש).
אם זאת לרכב שעבר קרוב ל 700k km קשה לקרוא לימון. מסכים עם רוב מה שנכתב לגבי איכות הרכיבים ואי איתור בעיית השורש...
Sent from my iPhone using Tapatalk
When your options low, I lift you from belowתגלי איך האויר מחוץ לעיר מרגיש אחרת...
שלום,
בנוסף לכל הדברים הנכונים שרשמו לך כאן, נקודת המבט שלי היא שרכב עם 670000 ק"מ, בשימוש של 50,000 ק"מ בשנה - יתקלקל לא מעט.
זה לא רק המנוע שעבר 670000 ק"מ. כל הרכב עבר - הסרנים, הגיר, תא הנוסעים המושבים, ההגה, תיבת ההגה, מערכת החשמל - הכל.
אתה מתייחס אליו כאל רכב עבודה, אבל את שנותיו הטובות הוא כבר נתן. הוא לא יחיה לנצח. אתה חייב רכב צעיר יותר משמעותית לנסועה שנתית שכזו.
תודה לכולם,
המסקנה אני צריך רכב חדש....
בכל מקרה אבצע בדיקות למנוע לאחר שיפוץ.
היי כולם,
טיוטה היילקס 99 למכירה, פרטים בשירשור (:
לפות״ש,
אם פורטים את כל התיאור הבאמת מתסכל שלך, יש סה״כ 2 תקלות חוזרת, שעל פניו אף פעם לא תוקנו כמו שצריך.
קודם כל, מערכת קירור לא תקינה (או בעיה במנוע שהמערכת קירור רומזת לך עליה), ובעיית אלטרנטור.
רדיאטור ששוב ושוב מתפגר, בטיפול של בעלי מקצוע שונים, זה מעיד על משהו אחר, עמוק יותר בהיסטוריה של הרכב, ואני מהמר על טראומה בעברו של המנוע שאתה לא מודע לה, אבל קוצר את ה״פירות״ שלה.
לשם השוואה, בהיילקס 97, הרדיאטור המקורי הראשון של הרכב, התחיל לגלות סימני עייפות לאחר כ-12 שנים.
זה ברכב שראה רק נוזל קירור מקורי והצנרת ונוזל הקירור הוחלפו לפי מרווחי היצרן.
אם שמים בצד אפשרות של נזק בהרכבה לא נכונה של רדיאטור, עוד כיוון יכול להיות שבטעות הרכיבו לך רדיאטור של 2x4, התושבות עד כמה שאני זוכר נכון זהות, אבל הרדיאטור של 4x4 גדול יותר במידה הנדרשת למנוע עם ההספק ועומס גדול יותר.
מכונאי שלא ער להבדל בקלות יכול לטעות, ומכאן הדרך לבעיות חוזרות קצרה.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
1. מצטרף לדעה שלא תוקנה הבעיה/יות מהשורש שחוזרות שוב ושוב.
2. רכב בן 17 עם 700000 ק"מ כבר לא מתאים כרכב עבודה יומיומית ולא ממש משנה איזה סמל יצרן עליו, יותר מתאים כרכב גיבוי לרכב היומיומי, זה לא אומר שחייבים רכב 2017 במקומו, רק אתה יכול לתמחר מחיר יום השבתת הרכב ואי שימוש בו ביום עבודה.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
עוד נקודה למחשבה-
לפעמים מוסך יקר יוצא בסוף הכי זול...
אתה צריך לשנות את הכותרת, "מטיוטה מתקלקת הרבה", כמו שכתבו לך פה תגיד תודה שעוד נוסע בק"מ כזה מכובד, ועוד לא רשמת כמה ידים התעללו ברכב הזה, הפראדו מורכב ממכלולים של גיר אוטומט מנוע חזק עם טורבו וציר קדמי עדין יחסית, אם כל אלה תעשה את החשבון שיחסית הוא בסדר, ביחס ליצרנים אחרים, לגבי הרדיטור אם אתה הולך להחזיק עוד את הרכב והמנוע לא מנפח הייתי שוקל רדיטור מקורי של קויו אם אני זוכר נכון.
טל
רדיאטור ב1000 שקל זה לא רדיאטור מאיכות טובה. זה רדיאטור מהאיכות הכי נמוכה שיש בארץ. אלו יכולים בהחלט להפרץ אחרי תקופה קצרה.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
ועדיין.. 3 בשנתיים חורג מהסטטיסטיקה.
אני גם בדעה שהמנוע התחמם בעברו, או ניפח, וכנראה הוא הסיבה לפריצות ברדיאטורים.
כל העניין הוא לשתות משהו קר בלב מדבר.
you pay peanuts you get monkeys
שמרו על קשר