-
פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
אחרי שנגמר פרויקט הסיקס שלי ואחרי כמה טיולים מוצלחים אח שלי החליט שגם הוא מצטרף לתחביב.
הכוונה להתחיל ברגל ימין עם סיקס משופץ מהיסוד. מכאנית וחיצונית. נמצא האקזמפלר, סיקס קצר טסט אחרון נגמר ב2001. משם התחילו לשפץ אותו לפני 8 שנים והפסיקו. המצב כיום הוא ריקבון מתקדם. הדפנות נראות טוב אבל כמיטב מסורת פחחי הרכב הורכבו דפנות כפולות והריקבון מבעבע מלמטה.
המנוע אמור להיות משופץ. הגיר היה מלא מיים תוצאה של שנים בגשם. מערכת החשמל רקובה ומבולגנת. אין דש בורד. בקיצור הכל צריך התיחסות..
התוכנית היא לבנות את הבודי מחדש. רצפה ודפנות חדשים.
לאחר מכן לפרק את הג'יפ עד לשילדה ערומה ולהתחיל לבנות מחדש עם חלקים חדשים/ משופצים.
התקציב לשיפוץ הוא 25k. מעבר למחיר הקנייה. בהנחה שהמנוע תקין וללא ברזנט ושיפורים.
נראה לאן זה ילך. כלים וידע יש. רוב החלקים והפחים ניקנו כבר.
הקצב הוא בין יום ליומיים עבודה בשבוע. נקווה ששנה תספיק.
קצת תמונות..https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...5a106ffbfc.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...95d2a76321.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...15d195a70b.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...fde13c04e8.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...a1556224b1.jpg
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
אתה רציני!
עוקב
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
נראה בסיס מגניבבב... עושה חמים בלב.
בהצלחה!
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
איזה כיף!
להנות ממחלות של אחרים.
תענוג!
אני עוקב
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
כיף לך .
אני בדיוק כעת לפני סיום השיפוץ של הסיקס שלי ( 1990 קצר ) , לדעתי בשבועיים הקרובים יעבור טסט .
אצלי לקח השיפוץ - חצי שנה - בניית הבודי מחדש ( על שיפוד ) , ולאחר מכן שנה של פירוק ובנייה מחדש .
אם תזדקק לחלפים - יש לי על המדף שני סיקסים מפורקים .
את השיפוץ תיעדתי באתר המתאים ביותר למטרה - C.J.CLUB .
אני כבר מתכנן את השיפוץ הבא ( מה לעשות - זה חיידק שמגרד כל הזמן ) - טנדר דודג' פארגו שנת 1953 .
בהצלחה - אילן
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
הבודי מתקדם מהר מהמצופה. בונים הכל מחדש. כל הריצפה הוחלפה עכשיו מחליפים את הדפנות. הפח הכפול הישן והרקוב מוחלף בפח נקי וחדש. https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...c277fe22c1.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...e36afa93da.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...f77f55c765.jpg
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
בקצב הזה אני מציע שתקחו קבלנות גם את הבודי של נמרוד אחרת הנכדים שלו לא יזכו לסיקס לעולם
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
יופי של קצב!
לגבי הדפנות, אתה משחזר גם את הקנט? אם כן, אתה מזמין את הפח מכופף או בונה לבד? אותה שאלה לבתי הגלגלים. איזה עובי פח?
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
de fox
יופי של קצב!
לגבי הדפנות, אתה משחזר גם את הקנט? אם כן, אתה מזמין את הפח מכופף או בונה לבד? אותה שאלה לבתי הגלגלים. איזה עובי פח?
תודה.
הקנט הישראלי פשוט מאוד.. בסך הכל מדרגה.
חתכנו את כל הדופן, כולל הקנט ובית הגלגל. זה מפשט מאוד את עבודת החיתוך.
החלק העליון של הקנט החדש הוא פרופיל 40/20 עובי 2 ממ מגולוון, אחרי שהוא מוקם על הבודי הצמדנו אליו פח 2ממ מכופף ב90 מעלות. הכיפוף הזה הוא החלק האופקי של הקנט. גם בחלק התחתון של הדופן יש כיפוף 90.
כך בעצם נחסכה רוב עבודת ההתאמה של הדופן ומינימום ריתוכים על הדופן כדי להקטין את הסיכון לעיוותים מהריתוך..
בית הגלגל גם הוא מפח 2 ממ שכופף בצורת ח' עם קנטים של 5 ממ.
הריצפה כולה מפח 3 ממ מרוג. זה הוסיף בערך 15 קילו לריצפה. מחיר של שקט נפשי.
בסוף מה שישאר מהבודי המקורי זה רק קיר האש! ובאופן מפתיע זה יחסוך עבודה בגלל שלא צריך לנקות חלודות זפת וצבע ישן וגם אם נצליח לעשות את זה טוב לא יהיה כמעט צורך בבונדו. רק באזורי החיבורים..
עלות הברזל היא קצת יותר מ1000 ש"ח להכל.. כולל הריצפה.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
איך אתם מרתכים ?
יש לכם רתכת מיג ?
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ofir1977
איך אתם מרתכים ?
יש לכם רתכת מיג ?
נכון.. co2 עם חוט 0.8 סטנדרטי.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
יפה מאוד אני רואה שיש בפורום הזה הרבה אנשים עם ידיים טובות.
מציע לכם לאחר הצבע יסוד לפני צבע עליון לאטום את כל הרווחים בין הפחים בבוסטיק (בשפת הפחחים) ורק לאחר מיכן לצבוע עליון כדי למנוע חדירת לחות והיווצרות חלודה. אצלי למרות שכל הבודי בניתי מנירוסטה ("אין כלום ולא יהיה כלום" חלודה) גם עשיתי זאת ,מריחה יפה נאה יפה בתוצאה הסופית. אפשר לראות כאן http://www.jeepolog.com/forums/showt...A9%D7%9E%D7%9C
וגם כאן http://www.cjclub.co.il/forum/viewtopic.php?f=2&t=10863
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
תיקון קל
נימרוד משפץ CJ7
והוא יהיה אחד היפים.
רק שיזוז כבר.
יוס
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
חבר'ה בלי לחץ...
היה פעם עורך דין שהבטיח לי בקבוק וויסקי אם הפרויקט של סרטינה יגיע רק לשלב של שלדה. לפני 7 שנים ברלי כתב את הפיצ'ר הזה. עד היום לא קיבלתי וויסקי ולא נעליים.
מבטיח לכם, שברלי יזכה לכתוב פיצ'ר גם על הסבן שלי. יקח כמה זמן שיקח. ואולי זה רעיון כבר עכשיו: פיצ'ר סיקסים בנויים בעבודת יד? מה דעתכם? הוא לא יסרב.
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
נמרוד מחזק את ידך..
אין טעם למהר, כי ברגע שגומרים מחפשים פרויקט חדש.
לכן עדיף למשוך ולמשוך, מי רודף אחריך?!
אגב מה היה בסופו של רכב הסרטינה?
הוא עוד קיים במצב נסיעה, איך שהוא הוא נעלם (לי לפחות)
אולי הוא יהיה פרויקט לפנסיה שלך (במידה שעד אז תסיים עם הסבן)
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
קיים, נוסע, ומתחרה בתחרויות הראלי רייד שיש פעמיים-שלוש בשנה.
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
מבטיח לכם, שברלי יזכה לכתוב פיצ'ר גם על הסבן שלי. יקח כמה זמן שיקח. ואולי זה רעיון כבר עכשיו: פיצ'ר סיקסים בנויים בעבודת יד? מה דעתכם? הוא לא יסרב.
אני מחכה לזה.
מה שנקרא ''הנושא קרוב ללבי''. כי גם אני נורא רוצה לעשות מהסופה שלי פרוייקט כשהיא תגיע לאספנות.
אם כי אני חושש שלא אספיק. למה?... שמע סיפור.
השתחררתי מהצבא ב-1987.
עבדתי שנה בשליחויות ואח''כ הלכתי ללמוד.
למדה איתי איזה בחורה ממוצא צרפתי שטענה שהיא יודעת לקרוא בכף יד ואם אני רוצה היא תקרא לי.
אותי זה רק הצחיק אז, אבל זרמתי.
קראה. עשתה פרצוף רציני והתחיל לומר לי כל מיני דברים עלי ועל העתיד שלי.
מתי אתחתן ומתי אתגרש. כמה ילדים יהיו לי ובאיזה סדר יבואו. והשוס - שאחטוף פתאום מחלה קשה ואמות לאחר זמן קצר בגיל 57.
ואני כמובן זלזלתי ולא התייחסתי וכן עשיתי מזה צחוקים, כמצופה מאהבל בן 22.
מאז עברו 30 שנה. אין ולא היה לי שום קשר איתה מאז וכנראה שהייתי שוכח ממנה - אבל הזמן עף והחיים התנהלו ודברים התחילו לקרות בדיוק כמו שהיא אמרה שיקרו - ועד כה המכשפה הזאת לא פספסה בכלום!... הכל קרה בדיוק נמרץ!...
וזה מתחיל קצת להפחיד. לא שאני מאמין בכשפים ובידעונים ובקוראות בכף היד ובקפה ובשוקו, ובטח לא שזה אשכרה יקרה ואני אתעורר בוקר אחד ולחרדתי אגלה שבעצם אני מת כמו שהיא אמרה... אבל גם לדברים האחרים שהיא אמרה לא האמנתי והם כן קרו. אז...
אני עכשיו בן 51 וחצי. הסופה שלי תגיע לאספנות רק ב-1.1.2025. עוד 7 שנים.
אם להאמין לביאטריס ההיא נשארו לי חמש וחצי שנים ברוטו.
לתחושתי אם מישהו יעשה מהסופה פרוייקט זה יהיה עידו. לא אני.
אז אם אתה רוצה ממני את הכתבה נשארו לך פחות מחמש וחצי שנים לסיים את הפרוייקט שלך. זה נשמע המון זמן אבל זה קצת מבאס אותי כי אני חושש בקצב שלך זה אולי לא יספיק.... אז יאללה כבר.
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
לתחושתי אם מישהו יעשה מהסופה פרוייקט זה יהיה עידו. לא אני.
שיסיים קודם את פרויקט הסופה המיניאטורית :p
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
כן..
הקצב ירד עקב מעברי דירות ואילוצי עבודה. עכשיו נכנסים שוב לעניינים.
הבודי הושלם ומוכן לצבע.
השילדה פורקה לגורמים מצבה טוב. יתוקנו כמה ריג'קטים קטנים ותתחיל מלאכת ההרכבה.
מצרף כמה תמונות.
אזהרה.. תמונת הסרן הקידמי לא מומלצת לבעלי לב חלש ולילדים תחת גיל 18.https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...7a798c703f.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...76c13b72cb.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...dfbaa97f0a.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...7a6cac912f.jpg
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
העבודה על הבודי נראית טובב, שאפו.
הסרן, אבוי, אכן לא מומלץ לצפייה....
המשך שיפוץ נעים.
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
גוליית
בשיפוץ שלך, אולי גם כאן ( לא פירטת) הגבת את הבודי המקורי למה שנקרא בודי אמריקאי. מה ההבדל בגובה/ מה התוספת בין בודי ישראלי לאמריקאי?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
עשיתי את זה רק בשיפוץ של הג'יפ שלי. בפרויקט הנוכחי הוחלט להישאר עם בודי ישראלי. ההבדל למיטב זיכרוני הוא 10 ס"מ. הקאנט נראה אחרת. אלכסוני ולא ישר. ופתח הדלת רחב יותר בבודי האמריקאי.
כיום אני חושב שההשקעה במעבר לצורה של בודי אמריקאי הייתה מיותרת. היתרון האמיתי היחיד הוא פתח הדלת הרחב יותר.
מעבר לזה יש יתרון לבודי אמריקאי בכך שניתן להרכיב עליו ברזנט בסטופ של סקרמבלר אמריקאי ללא התאמות. מפאת עלויות ואיכות טובה של ברזנטים שניתן לתפור בארץ. אני נוסע עם ברזנט ישראלי. כך שאין לזה משמעות בשבילי.
מעבר לזה זה עיניין של טעם וריח.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
סוגייה מענינת.
אם אני שם בצד את שיקולי התאמת אביזרים לאמריקאי והעדפות מראה. האם יש כאן שיקולים פרקטיים נוספים? לדוגמא, קנט גבוה יותר מאפשר העמסה נוחה יותר של ציוד מאחורה (אמבטיה גבוהה יותר מכילה יותר מבלי הצורך לאבטח. כן\לא?) או אולי מהכיוון של הנוסע האחורי מהבחינה שבקנט הנמוך הפרש הגובה בין המושב האחורי מאוד קטן אם בכלל ויש תחושה שהנוסע יושב מעל המרכב.
בתכנון השיפוץ שלי אני שוקל את צעדי, אני נוטה ללכת לכיוון של הגבהה של הקנט אבל ללא שינוי במפתח הדלת (יש לי דלתות ישראליות שהם אחלה) ולהישאר בתוצרה של קנט מדרגה ולא אלכסוני. מנסה להבין את התמונה הגדולה ויתרונות\חסרונות לכאן או לכאן.
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
בודי קאנט גבוה (אמריקאי/סופה) בדרך כלל חדש יותר ולכן צריך פחות שיפוץ. זו הסיבה העיקרית לדעתי.
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lizard
בודי קאנט גבוה (אמריקאי/סופה) בדרך כלל חדש יותר ולכן צריך פחות שיפוץ. זו הסיבה העיקרית לדעתי.
לא שייך, מדובר על שיפוץ בודי קיים אני יכול להחליף את כל הפנלים הצדדים גם אם אני עושה קאנט ישראלי.
עריכה:
לצורך הבהרה-מדובר על הגבהה של בודי ישראלי קיים לקאנט אמריקאי
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
אז זה חסר משמעות. חשבתי ששאלתם באופן כללי למה עדיף בודי אמריקאי. אם זה שיפוץ לך על ההגי פשוט ושיתן תוצאה טובה.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
מסכים. אם התאמת רכיבים מאמריקה מראה חיצוני ומפתח דלתות לא מעניינים אותך אין מה להשקיע בזה.
מה גם שאם אינני טועה יש לך בצד בודי ישראלי צהוב שלפי התמונות מצבו טוב מאוד. אם כך חסכת המון עבודה.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
תגובה: פרויקט חדש מתחיל.. סיקס 84.
גיל הבודי באמת לא משנה. רק מצבו הספציפי.
לא תמצאו בודי סיקס/סופה (ישראלי, "אמריקאי", "מצרי", ווטאבר, גם החדשים ביותר כבר בני 14-15) שלא יצריך אי אילו תיקונים.
רק לכלים אמריקאיים במקור (CJ5, CJ7 סקרמבלר CJ8, רנגלר YJ/TJ)אפשר להשיג בארה"ב בודי חדש בארגז. יש מפח רגיל, יש אלומיניום ויש פיבר - וזה יקר-אש גם שם. ארבע ספרות בדולרים. להביא אותו לישראל עם כל העלויות הנילוות (הובלה, מיסים, אגרות ומיסי עננים למיניהם ועל הכל גם מע"מ) ואתם כבר בהוצאה של חמש ספרות. רק על הבודי. לפני צביעה וכו'.