-
טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
שלום רב לכל הג'יפאים מכל הסוגים!
ברשותי סוזוקי גרנד ויטרה 2008 מוגבהת. רכב מדהים אנדרדוג כמו שרק סוזוקי יודעים לייצר.
עשיתי איתו את זרון, אברהם, נקרות, עשוש, אשתאול, משלט 21 ועוד. במעלה זיק נעצרתי. הרגשתי שאולי אצליח אבל זה לא ממש מתאים לרכב. ועכשיו אני מהסס לנסות את ורדית כי אולי גם הוא לא מתאים לרכב וזה כנראה אפשרי אבל ממש לא כיף.
עכשיו אני מחפש תחליף לויטרה שייתן יותר עבירות ברמת אמינות/אחזקה דומה (או לפחות קרובה כי נראה לי שכל תחליף יעלה יותר)
בעבר היה לי ג'ימני ידני משופר שעשה כל מה שרציתי בשטח ויותר מזה אבל נפסל בגלל דרישות סף אחרות שעכשיו יש.
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי! א. מה התקציב לרכישת הרכב?
עד 120 אש"ח
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
כולל.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
השאיפה לקנות רכב חדיש ולא להיקלע לסיטואציה כזו. אבל כשזה בא, זה בא אז כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
זוג הורים + 3 ילדים. טיולי לינה יהיו ללא אשתי שמתעבת את הנסיעה בשטח אבל עם הילדים בהחלט כן
3. נסועה שנתית ותחזוקה: א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
18 אלף קמ בשנה מתוך זה 4-5 אלף בשטח או בדרך אל השטח או חזרה
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
רכב יומיומי ואין לי סבלנות להשבית אותו לכמה ימים. יום-יומיים במוסך גג. בקטע הזה סוזוקי ממש אחלה - רכבים אמינים, חלפים/שיפורים/ידע זמינים מאוד ולא יקרים בקנה מידה ג'יפאי.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
יש ידע אבל אין זמן אז הרוב יהיה במוסך
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
רעננה
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
שטח טכני קשה אבל שבילים מסודרים. למשל מעלה זיק, מעלה ורדית, מעלה אדם, דרך הג'ימנאים וכו'
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
מטייל עם ויטרות אבל גם עם לנד קרוזרים טראנו וכו'
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
ורדית, זיק ומעלות דומים במדבר. מעלה אדם, אמבטיות מודיעין, דרך הג'ימנאים
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני
עדיפות לידני אבל אוטומט אמין זה בסדר (זה גם כנראה מה שיהיה)
ב. מנוע דיזל/בנזין
לא משנה.
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
טנדר
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?
הכי חדש שאפשר במסגרת התקציב
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
כן אבל אני מעדיף לבוא לדיון הזה נקי ולשמוע דיעות רבות. שוק הטנדרים הוא שוק קטן ואני מחפש בטנדר שלי יכולת עבירות קשה, רמת בטיחות גבוהה, אחזקה סבירה, יכולת לשאת משפחה (באופן סביר בלבד כי הרכב של אישתי הוא רכב הטיולים המשפחתי
תודה מראש לכל המגיבים
--------------------------------------------
עודכן לאחרונה יוני 2018
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
טנדר זו בהחלט אפשרות סבירה (בעיקר עם ילדים שפחות רגישים למרחב בספסל האחורי, אבל מצריכים הרבה ציוד).
אבל,
משהו בהגדרות שלך, לא ברור.
לעלות את זיק, זה ממש לא לוויטרה 2008, וזה ממש לא נחשב "שביל מסודר".
אם אתה רוצה רכב שעולה מעלות כמו מעלה זיק, אתה צריך נעילות וגובה..... וזה יביא אותר לפתרון יקר יחסית (או רכב ישן ולא אמין).
יש פה הרבה אנשים, עם נעילות, וטנדרים די מודרנים, שנמנעים מהמהעלה הזה (וכמותו).
אני מציע לך לשקול שוב את הדרישות.
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
גם טנדר משופר לא בהכרח יעלה את הזיק, בכל תנאי ומזג אוויר. יהיו ימים שכן ויהיו ימים שלא.
היו פעמים שעליתי את הזיק, היו גם פעמים שכשלתי, עם היילקס 95 נעול כפול, מוגבה ועם יחסי זחילה (4.7) בטרנספר.
לפני שבועיים כשלתי שם. הייתי ברכב בודד, עם בתי המודאגת, ובמצב רוח מאוד לא קרבי. ירדתי. ניסיתי לעלות בעדינות (ראשון LOW, סל"ד סרק) . לא הצליח וחזרתי אחורה.
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
טנדר זו בהחלט אפשרות סבירה (בעיקר עם ילדים שפחות רגישים למרחב בספסל האחורי, אבל מצריכים הרבה ציוד).
אבל,
משהו בהגדרות שלך, לא ברור.
לעלות את זיק, זה ממש לא לוויטרה 2008, וזה ממש לא נחשב "שביל מסודר".
אם אתה רוצה רכב שעולה מעלות כמו מעלה זיק, אתה צריך נעילות וגובה..... וזה יביא אותר לפתרון יקר יחסית (או רכב ישן ולא אמין).
יש פה הרבה אנשים, עם נעילות, וטנדרים די מודרנים, שנמנעים מהמהעלה הזה (וכמותו).
אני מציע לך לשקול שוב את הדרישות.
היי
תודה על התגובה
ראשית כל כוונתי בשביל מסודר היא שמדובר בדרך מסומנת בסימון שבילים שבה מותר על פי חוק לנסוע.
לגבי הדרישות, אלה הדרישות. השרשור נועד לבחון בעזרת ידע של אחרים אם טנדר משופר יעמוד בדרישות האלו. אם התשובה תתברר כלא אזי אצטרך לכוון לקטגוריית רכב אחרת
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
אם לא טנדר אז כבר לא נשאר לך למה לכוון למעט הפרדת רשויות, הגדלת התקציב או שיפור הרכב שלך...
הטנדר היחיד שמתאים למעלות האלה כמעט בלי שיפורים או משופר חוקית עולה מעל חצי מיליון שקלים ושמו: Jeep Gladiator Rubicon, שכרגע מגיע רק ביבוא אישי לארץ. בכל מקרה הוא מחוץ לתקציב.
כל שאר הטנדרים היחסית חדשים (עד 5 שנים כהגדרתך) הם בלי סרן חי, עם צמיגים יחסית קטנים וחוסר אפשרות להגדיל חוקית ויחסית נמוכים גם אחרי הגבהה חוקית של 2'.
בהצלחה...
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sgill
כל שאר הטנדרים היחסית חדשים (עד 5 שנים כהגדרתך) הם בלי סרן חי, עם צמיגים יחסית קטנים וחוסר אפשרות להגדיל חוקית ויחסית נמוכים גם אחרי הגבהה חוקית של 2'.
בהצלחה...
ללא מדויק בלשון המעטה..
סרן אחורי חי ונעול, וגלגלי 32 זה די נפוץ.
זה לבד מבדיל אותם מה-SUV הנפוצים כיום.
שלדה, מתלים ורכבת כוח שמיועדים לעומס גבוה מראש.
עם הגבהה קלה אתה משפר גם נוחות וגם עבירות.
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
ללא מדויק בלשון המעטה..
סרן אחורי חי ונעול, וגלגלי 32 זה די נפוץ.
זה לבד מבדיל אותם מה-SUV הנפוצים כיום.
שלדה, מתלים ורכבת כוח שמיועדים לעומס גבוה מראש.
עם הגבהה קלה אתה משפר גם נוחות וגם עבירות.
על זה אני מדבר. איזה טנדר יכול לקבל חוקית גלגל 31 או יותר?
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Yaki5500
על זה אני מדבר. איזה טנדר יכול לקבל חוקית גלגל 31 או יותר?
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
בתקציב שלך אתה יכול לקנות היילקס ויגו ידני 144 כ"ס מודל 2011-2012. אולי 2013 אפילו. מגיע עם נעילה אחורית ועם צמיג מקורי מקביל ל31/10.5 (265/65R17).
אתה יכול להסתכל בחתימה שלי להתרשמות מהטנדרים שלי ומה שאני עושה איתם.
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
או,
קרא את המבחן השוואתי טנדרים.
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
בתקציב שלך אתה יכול לקנות היילקס ויגו ידני 144 כ"ס מודל 2011-2012. אולי 2013 אפילו. מגיע עם נעילה אחורית ועם צמיג מקורי מקביל ל31/10.5 (265/65R17).
אתה יכול להסתכל בחתימה שלי להתרשמות מהטנדרים שלי ומה שאני עושה איתם.
מתי פעם אחרונה עלית את זיק?
בידיעה שזו הדרישה, האם זה הרכב הנכון?
-
טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
מתי פעם אחרונה עלית את זיק?
בידיעה שזו הדרישה, האם זה הרכב הנכון?
הדרישה הייתה זיק?
הדרישה הייתה משהו יותר מוצאם שטח מאתגר מאשר הגרנד ויטארה.
אם הדרישה היא זיק/דומה כבסיס, אז שום כלי סטנדרטי לא רלוונטי, זו צריכה להיות פלטפורמת עבירות שמגיעה על גרר.
מה גם שאמרו כבר מאד נכון, שה״זיק״ משתנה כל הזמן בטווח שבין ״עלייה תלולה״ ל-״מסוכן״.
אז להגיד ״עליתי את הזיק״ לא אומר משהו על הרכב בלי לחבר למצב נתון.
אחרי השטפונות האחרונים, גם הפקקטה מדרגה בנקרות הייתה מאתגרת, וביום רגיל אני לא עוצר את רצף הנסיעה.
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
דורון,
תחזור לפה - http://www.jeepolog.com/forums/showt...l=1#post875101
ששאלתי \ הערתי לגבי זיק - זה לא בדיוק "שביל מסודר" ואם אפשר לחדד את הדרישות.
ותראה פה http://www.jeepolog.com/forums/showt...l=1#post875105 את התשובה -\
"ראשית כל כוונתי בשביל מסודר היא שמדובר בדרך מסומנת בסימון שבילים שבה מותר על פי חוק לנסוע.
לגבי הדרישות, אלה הדרישות."
אני עדיין תוהה אם פות"ש באמת מפרש את זיק כמונו, אבל בהנתן התשובה הברורה ("לגבי הדרישות, אלו הדרישות"), כדרישה לרכב שמסוגל להתמודד, בצורה סבירה עם מעלה זיק.
ולכן, שנמרוד הציע לראות את הרכבים שלו (טנדר הילקס) אתגרתי אותו בשאלה לגבי כמה פעמים הוא עשה את זיק עם הרכב הזה.
בסופו של יום, אתה אומר בדיוק את אותו הדבר כמוני - זיק צריך רכב מסוג אחר (ובוודאי לא GV 2008 :-( )
אז לפני שמתפתח פה וויכוח על התשובה, בא נראה שכולנו מבינים את השאלה אותו הדבר.
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
חבר'ה אתם סתם נתקעים. בואו נסגור על שטח טכני קשה.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
עכשיו יהיה מעניין לראות את התשובות של דורון, נמרוד ואסף :)
Here come the fun
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
גם טנדר משופר לא בהכרח יעלה את הזיק, בכל תנאי ומזג אוויר. יהיו ימים שכן ויהיו ימים שלא.
היו פעמים שעליתי את הזיק, היו גם פעמים שכשלתי, עם היילקס 95 נעול כפול, מוגבה ועם יחסי זחילה (4.7) בטרנספר.
לפני שבועיים כשלתי שם. הייתי ברכב בודד, עם בתי המודאגת, ובמצב רוח מאוד לא קרבי. ירדתי. ניסיתי לעלות בעדינות (ראשון LOW, סל"ד סרק) . לא הצליח וחזרתי אחורה.
+100
זיו, היו זמנים שעליתי את זיק עם טרופר(אמנם נעול קידמית), פג'רו ועוד...
הכל תלוי איך הוא באותו זמן ואיך אתה מגיע אליו-נחוש וקרבי או סתם שלא מתחשק לך...
לפותח השירשור- אם אתה מחפש רכב לשטח קשה/עבירות הרכב צריך להיות בנוי לזה, לדעתי כמעט כל ה suv וגם חלק מהטנדרים מהעשור האחרון+ הם לא, או שתגדיל את התקציב וחפש רנגלר משופר, או שתרד בשנתון וחפש רכב קשוח עם 2 סרנים חיים שניתן לשפר אותו, suv למיניהם עם ifs ועודף פלסטיקה זה לא, אתה תתעסק כל הזמן בלישר להם קו כזה או אחר ונזקים.
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
ללא מדויק בלשון המעטה..
סרן אחורי חי ונעול, וגלגלי 32 זה די נפוץ.
זה לבד מבדיל אותם מה-SUV הנפוצים כיום.
שלדה, מתלים ורכבת כוח שמיועדים לעומס גבוה מראש.
עם הגבהה קלה אתה משפר גם נוחות וגם עבירות.
התכוונתי שאין סרן חי מלפנים.
ובקשר לנעילה האחורית הרוחבית, היא לא ממש עוזרת אם אין משקל מאחור. יש כאלה ששמים שם שקי חול או יציקת מלט כדי שיהיה משקל על הסרן.
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
אני מציע שלא ניתפס בדיון הזה על זיק דווקא.
הכוונה של פותח השרשור היא לטייל בכל מקום שיחפוץ כאשר הרכב הוא לא מה שיגרום לו לשנות את תכנית הטיול.
בעולם שבו כבר אין רכבי שטח אמיתיים, טנדרים הם כמעט מפלטו האחרון של חובב השטח.
לעומת רוב התוצרת המודרנית, הם מיושנים ובזה כוחם.
אלו כלים שבנויים מעל שלדת סולם המיועדת לעומס גדול. לרובם סרן אחורי חזק ולחלקם נעילה אחורית מקורית. חלקם (לא כולם) מגיעים במקור עם צמיגים 31. אלו בעלי קפיצים מעל הסרן (לא כולם), הופכים עם הגבהה חוקית די גבוהים - כי מדובר בבודי צר שיושב מעל השילדה ולא מסביבה כמו הרכבי פנאי שטח. לשם ההתרשמות- בעיני, רכב שטח צריך להיות בגובה כזה שהסף מתחת לדלת הוא בגובה הברך שלי .
בסיס הגלגלים הארוך (120 אינצ' לעומת 105-110 ברוב רכבי הפנאי שטח) הוא חיסרון קטן ברדיוס סיבוב וסווית בטן - אבל זה כמעט ולא מורגש לעומת היתרון של אותו בסיס גלגלים ארוך בעליות ארוכות בהן הוא מחלק טוב יותר את המשקל, מהעובדה שהגלגלים לא נופלים בול לבורות שחפרו רוב הג'יפים.
השלוחה האחורית היא בעיה וצריך להתרגל. וגם כאן בחלק מהטנדרים היא איומה ובחלק לא כל כך נוראית, במיוחד אחרי הגבהה ודיאטת פגושים.
טנדרים גם קלים יותר - כ2 טון משקל עצמי לעומת כ2.5 טון לרוב רכבי הפנאי שטח. גם זה יתרון, בשטח כל גרם מושך אותך אחורה.
אישית, במכלול של הדברים ואחרי כמה רכבי שטח 'אמיתיים' הבחירה שלי בטנדר היא ההתפשרות.המינימלית. עם נעילה מקורית, הגבהה חוקית, צמיגים 32 וזהו - עוד לא ויתרתי על מסלול טיול זה או אחר בגלל הרכב. זה לא סופה ולא דיפנדר. אבל מה שרציתי הטנדר עושה ויעשה בלי להתלונן וזה לתת לי ביטחון בכל מסלול טיול שאני יוצא אליו שהוא לא יהיה המגבלה.
במחיר שכתבת טנדר הוא בהחלט אופציה ששווה לבדוק. קח בחשבון שכל רכב דיזל מסילה משותפת עם מתלה נפרד - צופן עלויות אחזקה גדולות ממה שהתרגלת. יותר טיפולים, יותר יקרים, וחלקים 'קשוחים' עולים יותר.
ומשזה נאמר אני חייב להתוודות שמעולם לא עליתי במעלה זיק עם רכב ששייך לי..... לא יצא. ואני לא מרגיש צורך.
אסף.
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sgill
.
ובקשר לנעילה האחורית הרוחבית, היא לא ממש עוזרת אם אין משקל מאחור. יש כאלה ששמים שם שקי חול או יציקת מלט כדי שיהיה משקל על הסרן.
אני נוסע עם טנדרים מעל 30שנה.
כרכב עבודה עמוס וכרכב פרטי ללא משקל בארגז.
אכן יש הבדל בעבודת מתלה כשאין משקל אבל זה רחוק מאד ממה שתארת, שרלוונטי יותר לסרן פתוח, וגם שם זה לא קיצוני כמו שתארת.
כשהסרן נעול הוא נעול..
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אני מציע שלא ניתפס בדיון הזה על זיק דווקא.
הכוונה של פותח השרשור היא לטייל בכל מקום שיחפוץ כאשר הרכב הוא לא מה שיגרום לו לשנות את תכנית הטיול.
בעולם שבו כבר אין רכבי שטח אמיתיים, טנדרים הם כמעט מפלטו האחרון של חובב השטח.
לעומת רוב התוצרת המודרנית, הם מיושנים ובזה כוחם.
אלו כלים שבנויים מעל שלדת סולם המיועדת לעומס גדול. לרובם סרן אחורי חזק ולחלקם נעילה אחורית מקורית. חלקם (לא כולם) מגיעים במקור עם צמיגים 31. אלו בעלי קפיצים מעל הסרן (לא כולם), הופכים עם הגבהה חוקית די גבוהים - כי מדובר בבודי צר שיושב מעל השילדה ולא מסביבה כמו הרכבי פנאי שטח. לשם ההתרשמות- בעיני, רכב שטח צריך להיות בגובה כזה שהסף מתחת לדלת הוא בגובה הברך שלי .
בסיס הגלגלים הארוך (120 אינצ' לעומת 105-110 ברוב רכבי הפנאי שטח) הוא חיסרון קטן ברדיוס סיבוב וסווית בטן - אבל זה כמעט ולא מורגש לעומת היתרון של אותו בסיס גלגלים ארוך בעליות ארוכות בהן הוא מחלק טוב יותר את המשקל, מהעובדה שהגלגלים לא נופלים בול לבורות שחפרו רוב הג'יפים.
השלוחה האחורית היא בעיה וצריך להתרגל. וגם כאן בחלק מהטנדרים היא איומה ובחלק לא כל כך נוראית, במיוחד אחרי הגבהה ודיאטת פגושים.
טנדרים גם קלים יותר - כ2 טון משקל עצמי לעומת כ2.5 טון לרוב רכבי הפנאי שטח. גם זה יתרון, בשטח כל גרם מושך אותך אחורה.
אישית, במכלול של הדברים ואחרי כמה רכבי שטח 'אמיתיים' הבחירה שלי בטנדר היא ההתפשרות.המינימלית. עם נעילה מקורית, הגבהה חוקית, צמיגים 32 וזהו - עוד לא ויתרתי על מסלול טיול זה או אחר בגלל הרכב. זה לא סופה ולא דיפנדר. אבל מה שרציתי הטנדר עושה ויעשה בלי להתלונן וזה לתת לי ביטחון בכל מסלול טיול שאני יוצא אליו שהוא לא יהיה המגבלה.
במחיר שכתבת טנדר הוא בהחלט אופציה ששווה לבדוק. קח בחשבון שכל רכב דיזל מסילה משותפת עם מתלה נפרד - צופן עלויות אחזקה גדולות ממה שהתרגלת. יותר טיפולים, יותר יקרים, וחלקים 'קשוחים' עולים יותר.
ומשזה נאמר אני חייב להתוודות שמעולם לא עליתי במעלה זיק עם רכב ששייך לי..... לא יצא. ואני לא מרגיש צורך.
אסף.
מתחבר מאוד למה שכתבת.
זיק היה רק דוגמא.
ברור לי גם שעלויות אחזקה כמו בויטרה לא יהיו לי עם מנוע דיזל.
מהמבחר המאוד ברור שיש בארץ, על איזה טנדר היית ממליץ?
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sgill
התכוונתי שאין סרן חי מלפנים.
ובקשר לנעילה האחורית הרוחבית, היא לא ממש עוזרת אם אין משקל מאחור. יש כאלה ששמים שם שקי חול או יציקת מלט כדי שיהיה משקל על הסרן.
אכן, היעדר משקל מאחורה מפריע, מצד שני כשהרכב בעליה מרכז הכובד הולך אחורה
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Yaki5500
אכן, היעדר משקל מאחורה מפריע, מצד שני כשהרכב בעליה מרכז הכובד הולך אחורה
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
בטיול יש ציוד מאחור, ובכביש לא צריך נעילה, והיעדר המשקל הרבה פחות מורגש ממה שחושבים.
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
בטנדר ריק רוב המשקל מלפנים, ובשיפוע תלול זה דווקא עוזר להם לטפס.
הבעיה של רוב הטנדרים היא מתלה נפרד מלפנים, עם מהלך אפסי.
רוב הטנדרים היפניים מגיעים עם נעילה אחורית במקור וזה אחלה, אבל בגלל האפס מהלך מלפנים, הגלגלים הקדמיים יוצאים מהר מאוד מהמשחק. זה אומר שמי שמתכנן עבירות קשה עם טנדר, אז מלבד הגבהה ושיפור מהלכי מתלה, שישקול התקנת נעילה קדמית.
או שיבחר, אידיאולוגית, בטנדר ישן (היילקס) עם סרן קדמי חי.
לגבי האמריקאים הגדולים - בתצורתם המקורית או המשופרת חוקית, אלה לא רכבי שטח. אפשר לעשות מהם מפלצות, אבל זה כבר הרבה מעבר לשולי החוק.
לגבי זיק.... עליתי המון פעמים. בכל פעם אמרתי לעצמי שדי, סימנתי V מספיק פעמים וזו הפעם האחרונה.
זה מעלה שמעורר יראת כבוד והוא מפחיד ויכול להיות גם מסוכן. וכן, הוא מפחיד ומסוכן גם בירידה.
בכל פעם שמגיעים ומסתכלים עליו מלמטה, מתעורר צורך עז להשתין. גם אם השתנת רבע שעה קודם.
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
טנדר ריק שוקל טון קדימה טון אחורה.
בדיוק כמו דיפנדר ריק.
ושם לא ראיתי מישהו אומר שהנעילה לא אפקטיבית בגלל היעדר משקל.
בקיצור.. עדיף להאחז בעובדות ולא במיתוסים
אסף.
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
הבעיה של רוב הטנדרים היא מתלה נפרד מלפנים, עם מהלך אפסי.
רוב הטנדרים היפניים מגיעים עם נעילה אחורית במקור וזה אחלה, אבל בגלל האפס מהלך מלפנים, הגלגלים הקדמיים יוצאים מהר מאוד מהמשחק. זה אומר שמי שמתכנן עבירות קשה עם טנדר, אז מלבד הגבהה ושיפור מהלכי מתלה, שישקול התקנת נעילה קדמית.
או שיבחר, אידיאולוגית, בטנדר ישן (היילקס) עם סרן קדמי חי.
לגבי האמריקאים הגדולים - בתצורתם המקורית או המשופרת חוקית, אלה לא רכבי שטח. אפשר לעשות מהם מפלצות, אבל זה כבר הרבה מעבר לשולי החוק.
לגבי זיק.... עליתי המון פעמים. בכל פעם אמרתי לעצמי שדי, סימנתי V מספיק פעמים וזו הפעם האחרונה.
זה מעלה שמעורר יראת כבוד והוא מפחיד ויכול להיות גם מסוכן. וכן, הוא מפחיד ומסוכן גם בירידה.
בכל פעם שמגיעים ומסתכלים עליו מלמטה, מתעורר צורך עז להשתין. גם אם השתנת רבע שעה קודם.
+1.
מעבר למה שדרור רשם, לא מבין למה לבחור בטנדר לעבירות, זווית נטישה "לא משהו", במיוחד עם יש וו, זווית בטן כנ"ל, מתלים שצריכים תשומת לב(במיוחד העלים), והיעדר משקל על הסרן האחורי לא תורמת כלום...
*היו לי בעבר באפלו, מגנום, ווינר, אחלה רכבים, לא לעבירות, לדעתי.
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
+1.
מעבר למה שדרור רשם, לא מבין למה לבחור בטנדר לעבירות, זווית נטישה "לא משהו", במיוחד עם יש וו, זווית בטן כנ"ל, מתלים שצריכים תשומת לב(במיוחד העלים), והיעדר משקל על הסרן האחורי לא תורמת כלום...
*היו לי בעבר באפלו, מגנום, ווינר, אחלה רכבים, לא לעבירות, לדעתי.
הסיבה היחידה היא מחיר.
יש לי גרנד ויטרה. אני מנסה לעלות כיתה ובינתיים האופציות שאני רואה הן:
1. לקנות נבלה בת 20 (ללא הפרדת רשויות) - לסבול מאמינות זוועתית והיעדר בטיחות
2. לקנות רוביקון/לנד קרוזר בני 10 - לשלם פי 4 ברכישה, בשיפורים ובאחזקה
3. לקנות רקסטון או טנדר בן 10 - חלקכם חושבים שזה לא מספיק קשוח
4. לקנות ג'ימני
5. לקנות האמר
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
+1.
מעבר למה שדרור רשם, לא מבין למה לבחור בטנדר לעבירות, זווית נטישה "לא משהו",.
גם כאן.. סטיגמות מול עובדות..
זויות בטן זהות או טובות מ-SUV, ובהרבה מקרים גם זוית הנטישה לא שונה ביחס ל-SUV עם תא מטען או וו גרירה.
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
+1.
מעבר למה שדרור רשם, לא מבין למה לבחור בטנדר לעבירות, זווית נטישה "לא משהו", במיוחד עם יש וו, זווית בטן כנ"ל, מתלים שצריכים תשומת לב(במיוחד העלים), והיעדר משקל על הסרן האחורי לא תורמת כלום...
*היו לי בעבר באפלו, מגנום, ווינר, אחלה רכבים, לא לעבירות, לדעתי.
לעבירות קח סופה. לא טנדר.
אבל רכב יומיומי שעושה 20 אלף קמ בשנה וגם צריך לטייל בכל מסלולי הארץ בלי לפחד. זה לא רכב לעבירות . וכאן נדרשת פשרה....
אסף
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
לעבירות קח סופה. לא טנדר.
אבל רכב יומיומי שעושה 20 אלף קמ בשנה וגם צריך לטייל בכל מסלולי הארץ בלי לפחד. זה לא רכב לעבירות . וכאן נדרשת פשרה....
אסף
בדיוק.
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
גם כאן.. סטיגמות מול עובדות..
זויות בטן זהות או טובות מ-SUV, ובהרבה מקרים גם זוית הנטישה לא שונה ביחס ל-SUV עם תא מטען או וו גרירה.
אל תשווה את הרכב שלך, או היילקס ישן וכזה שמשופר.
רוב הטנדרים בני 10-15 (זה מה שפותח השרשור מכוון אליו) הם עם המגבלות שציינתי, תשאל או תראה כל בעל טנדר בנטישה איך הוא חורש עם ה-וו/טמבון, בעצמי חוויתי.
-
תגובה: טנדר כתחליף לרכב שטח קשוח
פות"ש מדבר על טנדר בן פחות מ-5 שנים (תקראו בהודעת פתיחה), במקרה הזה כולם עם IFS ולא רכבי עבירות אחרי שיפורים חוקיים.
כמו שנכתב, צריך להתפשר.
או על כסף - להגדיל תקציב משמעותית
או על מקום
או על עבירות.
אחרת רק הפרדת רשויות תעזור.
הזכרת האמר - אז החדש ביותר חוגג 12. צריכת הדלק זוועתית, יש כבר בעיה של זמינות חלפים, אין סרן חי מלפנים, לא לכולם יש נעילה אחורית, והצמיגים יחסית קטנים לגודל הרכב. לדעתי, למרות המראה הקרבי, הוא לא עביר יותר מ SUV אחרים. המנוע של ה- 2006 חלש, ב 2007 עוד היה סרן קדמי מאלומיניום, אז נשאר רק 2008... שגם הוא, בן 12 וסובל משאר הדברים שהזכרתי.