ניתן לצפות בעמוד זה
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3939
Printable View
ניתן לצפות בעמוד זה
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3939
יפה.
בדקת מול מקרר שצריך פיק התנעה?
בהתאם לדבריך אשמח לדעת אם אתה יודע את התשובה מדוע יצרני המטענים DC2DC אומרים שאין להשתמש במטען שמתאים לAGM על מצבר ליתיום אם בעצם למצבר הליתיום יש בקר טעינה פנימי.
זה מטעמי מכירות או שיש עניין טכני?
כי לפי המפרט של ה- CTEK שלי הוא מטעין ב-14.7V.
ושאלה נוספת, האם גם פה ניתן לחבר שני מצברי 50 לדוגמא כדי להגיע להספק של 100 או שבגלל הבקר הפנימי יש צורך לרכוש מראש מצבר 100?
לדעתי שיטת הטעינה שונה - למשל טעינה במצב שבו המטען נותן פולסים של מתח גבוה - לא מתאימה למצבר ליתיום
אסף.
כנראה שאני צריך עורך מדעי :-)
לא כל כך הקפדתי על המילים העבריות, והשתמשתי בביטויים שאנחנו משתמשים ביום יום, חנן העיר לי (בפרטי), אז תקנתי את הטקסט.
תודה לחנן.
לטובת הדיוק -
הספק הוא נתון רגעי שמציין "עוצמה". אפשר להגדיר הספק כקצב הפיכת אנרגיה מצורה אחת לצורה שניה (של אנרגיה. נגיד מחשמל לחום). במקרה שלנו (חשמל), מקובל למדוד הספק בוואט -W.
קיבול (או אנרגיה למהנדסים), הינו היכולת לבצע עבודה.
במקרה שלנו (חשמל) הצורה הנכונה היא WH (וואט שעה). אם יודעים את ההספק, ויודעים את המתח, אז אפשר לדעת גם את הזרם (חוק אוהם). אם המתח קבוע, אז ניתן לתאר קיבול גם ב AH. מסיבות היסטוריות (נוחות מדידה?) הרבה יצרנים ותחומים (ממצבר רכב ועד סוללות ליתיום של טלפונים) משתמשים ב AH לתאור הקיבול של המצבר \ סוללה, אבל כאמור, זה לא יתאר במדוייק את היכולת לבצע עבודה.
הספק כפול זמן = קיבול (אנרגיה).
לצורך פעולה רגעית, כמו להפעיל את הסטרטר, מעניין אותנו ההספק.
לצורך שימוש מתמשך, לקבל אינדיקציה כמה זמן שימוש, מעניין אותנו הקיבול.
שבת שלום
מנסיון הctek לא טוען מצבר lifepo4 מכיוון שב12.8 וולט, כשטעינת הlifepo4 רק בתחילת הדרך, מבחינת הctek זה כבר מתח של מצבר מלא, והוא חודל.
בנוסף, יצרני המצבר טוענים שהמטענים החכמים לחומצה עופרת עושים מניפולציות שונות כגון זו שאסף תיאר, ולכן אוסרים על שימוש בהם.
1- לא בדקתי מול מקרר, אבל בדקתי מול עומסים אחרים גם של 15A כך שאני לא רואה בעיה. המדחסים של המקררים שלנו זה לא מנוע AC "קלאסי" שצורך זרם רגעי משוגע. יש לי ספק (של לפטופ) שנותן 5A ואני מחזיק איתו את המקרר ללא בעיות.
2- DC2DC ומטען למצברים זה לא אותו הדבר. DC2DC יכול אולי לתפקד כמו מטען "טיפש", מתח וזרם מקסימלים, אבל לא יודע לנהל מחזור טעינה, נכון של מצבר\ סוללה (וכל סוג והמחזור שלו).
כמו שכתבתי, ליתיום צריך טעינה CC/CV (וכמו שאסף העיר, זה שונה מ AGM או עופרת, שצריכים פולסים, וציפה שהם מלאים). ובכלל, בניגוד לעופרת שמוחזקת תחת מתח, מטען של ליתיום מפסיק לטעון, וחוזר לטעון רק שההמתח שהליתיום יורד.
מותר (ורצוי) לחבר DC2DC לBMS של ליתיום.
אסור (או לפחות לא טוב \ נכון) לחבר מטען AGM ישירות למצבר ליתיום או ל BMS.
מותר לחבר שני מצברים של 50 במקביל (במקרה שיש DC2DC, מותר לחבר את שניהם מאחורי DC2DC אחד), ה BMS הנפרד של כל מצבר ינהל עבורו את מחזור הטעינה.
לדעתי, יש אפילו יתרון בשימוש בשני מצברים קטנים יותר במקביל (גם שרידות וגם גמישות שימוש).
יש סיטקים עם מצב AGM.
לא יודע לאיזו טעינה אתה מכוון ואיך החיבורים והאיזון .
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...ef9a143bda.jpg
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
סקירה יפה.
באיזה מטען אתה משתמש ומה מחירו?
יפה
אחלה סקירה והסברים טובים
תודה
תודה על הסקירה, טוב לדעת שהטכנולוגיה הזו קיימת בסביבה [emoji846]
אני רק שאלה: יש למצברים האלו חיבורים נפרדים לטעינה ולפריקה ?
אין לי מושג.
ציינת שבמצב רגיל המטען נעצר ב 12.7.
רק עדכנתי שיש עוד מצב בחלק מהמטענים שנותן כ 14 ומשהו וולט.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
לא בטוח שאני מבין את השאלה.
לכל מצבר ליתיום יש ה BMS שלו, והוא זה שמנהל את הטעינה שלו.
לגבי מקור מתח -
יש לי DC2DC שמחובר קבוע ברכב (איסולטור וכל מה שצריך). זה DC2DC יחסית יקר, שהוא גם UP וגם DOWN , אטום וכו'.
בבית, למשחקים, ועבודות כאלו, אני משתמש בעיקר במטען 20V 4.5A של לנובו (לפטופ) שאליו מחובר DC2DC פשוט! BUCK Step Down
- - - Updated - - -
לא. ציינתי במפורש, כלפי חוץ זה נראה כמו מצבר רגיל, 2 הדקים.
- - - Updated - - -
בועז,
גם אם הוא מגיע ל 14V, אם מטען מיועד לעופרת או לAGM, אז שהוא יגיע למתח, הוא יתחיל כל מני "שטויות" של ציפה, וספיקים... ובסוף, משהוא ישרף.
זה פשוט לא כיוון נכון. לא טוענים ליתיום עם מטען של AMG......זה בסה"כ סיכוי להצדיק אח"כ כותרות של פצצה מתקתקת.
כלל שכדאי לשים לב אליו -
לא טוב, אפילו לא יעבוד \ מסוכן, לחבר שני מוצרים "אלקטרונים" אקטיבים" (קשה לי להבהיר במילה פשוטה) בטור.
לא מחברים ספק \ מטען אלקטרוני, ל DC2DC "חכם" (up& down), זה מתכון לצרות.
תודה על הסקירה.
יש בשוק מספר יצרנים טובים למצברים כאלו - גם כחול לבן (אפסילור) - אבל המחיר מדבר במקרה הזה.
אם הייתי מחפש מצבר צרכנים, לרכב שיישאר בצי המשפחתי לאורך זמן, בהתחשב באורך חיים צפוי של כ 10 שנים לעומת לא יותר מ 5 שנים למצבר חומצה עופרת - זו תהיה השקעה משתלמת ביותר.
גם רכב טיולים שלא חי כל הזמן עם מצבר בית, זה משתלם.
על אחת כמה וכמה אם יש בצי המשפחתי יותר מרכב טיולים אחד - משתלם לחבר מחבר מהיר למצבר, ומחבר נגדי ברכבים, ואז כחלק מההכנה לטיול מחברים את המצבר.
עם מצבר חומצה עופרת גדול וכבד - זה מסורבל. כאן זה קל יותר, תרתי משמע.
בקיצור... הליתיום משנה את חוקי המשחק, ולא רק כתרופה פסיכיאטרית..
אסף.
זיו תודה על הכתבה האינפורמטיבית!
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
בהחלט כתבה מועילה. בתחום האופנועים (משקל משחק תפקיד, ואופנועי שטח מונעים פעם בשבוע במקרה הטוב) התחום כבר התעורר. מחיר מצבר ליתיום עולה פחות ממצבר עופרת אטום (מקביל) של חברה טובה. (שניהם, אגב, יעלו כמעט פי 2 ממצבר עופרת פושט של שנפ- שלא ייכנס אלי לאופנוע).
כתבה טובה, תודה זיו.
בהחלט כיוון חשוב לכל מי ששוקל מצבר צרכנים.
אפשר קישור למטען dc2dc?
אם אני מבין נכון:
מעבירים פלוס מהמצבר הראשי דרך המטען למצבר צרכנים.
את המצבר צרכנים מחברים למינוס קרוב.
למצבר צרכנים מחברים קופסת פיוזים לצרכנים השונים: מקרר/תאורת מחנה וכו'...
נכון?
מדגיש, DC2DC הוא לא מטען :-)
לא אמרת איזה מצבר צרכנים יש לך.
הדגם שאני משתמש (ואני מכיר עוד איזה 4-5 משתמשים פה), למצבר Li-ION הוא זה-
https://www.aliexpress.com/item/3283...27424c4d2IsSit
צריך לבחור 12.6V 10A .
הוא לא זול, אבל הוא בנוי טוב, עם כל ההגנות, והוא כבר ארוז.
אחד יותר זול, יותר חלש, אבל מתכוונן (אפשר להטעין גם Li-ION וגם LiFePo4) -
https://www.ebay.com/itm/10A-DC-DC-B...item1cb490f238
אם הולכים על כזה, צריך לדאוג למארז.
תתעלם מהמפרט הרשמי, הוא יתן עד 4.5-5A טעינה.
לגבי DC2DC חזק וטוב ל LiFePo4, נחכה שדורון פ. ישים פה קישור , אני יודע שיש לא מערכת כזו עובדת.
שבוחרים DC2DC צריך לחשוב איך בנוי המעגל צרכנים ברכב.
מי שמחבר פשוט (כמו בשאלה של עמית), צריך לזכור, שזה אומר שגם הצרכנים עובדים דרך ה DC2DC. כלומר אם השתמשנו במצבר בלילה, למחרת במשך היום, בהנחה שהמקרר לוקח בממוצע 2AH, אז הטעינה תהיה רק בקצב 3AH ( בהנחה שה DC2Dב מספק 5).
מי שמעביר בבוקר (בזמן נסיעה) את הצרכנים חזרה למצבר הראשי, ומשתמש ב DC2DC רק לטעינה, בהחלט יש מצב ש 5AH מספיק לו.
אשמח לתת שרות לכל מי שיש עניין בדבר
0535555519 זוהר שמעוני מצברים.
הנה הקישור
שלי stepup שנוכל להגיע לטעינה מלאה של הסוללה.
היתרון אפשר לתכנת אותו להגבלת זרם אם רוצים להגביל את זרם הטעינה.
אבל צריך ליצור לו קופסא.
#Aliexpress US $35.00 | 900W Digital DC DC Output 10 120V 15A Step up Power Module Boost Converter Power Supply /CV LED Display
https://a.aliexpress.com/_dWxCU3Z
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
הכתבה מעניינת ובאמת שהמחיר כבר די קרוב לזה שאחשוב כבר ליטיום כאופציה (מעניין אם המטען שלי יעבוד מול Bms /של ליטיום)
לא הבנתי למה אתה טוען ש DC2DC הוא לא מטען ?
אלו הנתונים של THUNDER DC2DC CHARGER שמותקן אצלי ברכב.
לא רק שהוא מטען, יש לו מחזורי טעינה וזיהוי סוגי מצברים למעט ליטיום שהוא לא מיועד לעבוד איתם https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...f9482363f8.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...9649a501d0.jpg
המדען המטורף
לדעתי מתערבבים פה מושגים
DC2DC
בבסיסו ממיר מקור של זרם ישר מרמת מתח חשמלי אחד לאחר ותו לא.
מטען/charger
מכיל לוגיקה של טעינה בהתאם לסוללה שאותה הוא מתכוון לטעון
במקרה של סוללות ליתיום הbms הוא המטען
מה שיש לך זה מטען שמכיל את שני המרכיבים לטעינת סוללות.
וכמו שזיו ציין הלוגיקה לטעינת סוללות עופרת ושמירה על הטעינה שלהם שונה מטעינה של סוללות ליתיום
מה שיש לך זה כנראה מטען DC2DC, הוא מקבל מתח DC, מוציא DC, אבל בנוסף יש לו גם פונקציה של מטען, כלומר הוא "משחק" עם המתח מוצא לפי מצב העומס.
הוא מתוכנן למצבר מסוג מסויים.
אני מדבר על DC2DC בלבד!
נכנס DC, במתחים שונים, ויוצא DC קבוע.
DC2DC כזה לא מעניין אותו מי הצרכן שלו, ואין לו שום התאמה למצבר מסוג כזה או אחר.