לאלה שמכירים טוב את צירי רמת הגולן - השבילים מעין אמפי דרך נחל משושים, סווייהיה, ואדי דפילה, לכיוון הציר השחור שיורד מקצרין לבריכות הזויתן. האם עביר?.... אם כן, אפשרי לרכב שאינו גיבור בהגדרתו?.... שערים נעולים?......
Printable View
לאלה שמכירים טוב את צירי רמת הגולן - השבילים מעין אמפי דרך נחל משושים, סווייהיה, ואדי דפילה, לכיוון הציר השחור שיורד מקצרין לבריכות הזויתן. האם עביר?.... אם כן, אפשרי לרכב שאינו גיבור בהגדרתו?.... שערים נעולים?......
יקירי,
האם עביר? - חיובי.
אם כן, אפשרי לרכב שאינו גיבור בהגדרתו? - לא.
שערים נעולים? - יש כמה, בעיקר שתוחמים שטחי מרעה לכיוון עסלייה ושייך חוסיין.
מכיוון שאני רואה את הנולד (בדמות המגיב אחרי) אציין כי שטחי המרעה כבר מזמן לא "של קצ'ה" (שמעון כהנר זיכרו לברכה, שמנזמן כבר העביר את עדרו לרעות במורדות הגלבוע) אלא נשארו בחזקת קיבוץ נווה איתן.
בברכה
PW
דרור... מכל המקומות בארץ בחרת לך דווקא את תא השטח הבעייתי הזה.
תא השטח מחולק לא סימטרי בין רשט"ג , ממלכת מאיר כהנר (קצ'ה) וצה"ל.
כולם טוענים לבעלות וכולם מתנגחים דווקא שם על נעילות שערים פיקוח ושאר מרעין בישין.
מכביש 888 יש דרך עפר נעימה (גם לפרייבטים) שיורדת דרום מזרח לכיוון המשושים.
היא ממשיכה צפון מזרח (עוקפת את הבסיס) ומתחברת ל 9088 (כביש קצרין)
את המשושים ניתן לחצות רק במקום אחד (חיבור א-דורה והמשושים) שם כבר צריך יותר מפרייבט.
הבלאגן מתחיל אחרי שחצית את המשושים.
דרומה לנחל קצרין , סגור הרמטי ובשבוע שעבר היו גם אמצעי חוזי על העמוד ליד השער.
מזרחה על שפת הואדי (מהשער שמאלה) לא מפולס , מלא בולדרים , לא נעים בכלל.
לכיוון בריכות החימצון מתחיל נורא ואחרי הבריכות הופך לשביל פרייבטים.
הצלחנו בקלות לסוע את כל השביל השחור עד שפגשנו פקח שהסתפק בלסובב אותנו אחורה פנה
ולספר לנו שאסור ליסוע כאן.
זה כל מה שאני מכיר מתאריך 16/05
לגבי הציר השחור, לא יודע אם הכניסה מותרת, אבל קח בחשבון שבחיבור לכחול ויציאה מהיהודיה סגור, לפני כמה שנים ניסיתי ואמרו שזה ציר חירום או שקר כלשהו אחר.
אישית לא הייתי מכניס לשם רכבים רכים, מלא בולדרים וכו', וגם לרכב עם מתלים מצויינים זה ירגיש כמו מכונת כביסה...
קבוצות רבות נוסעות בציר השחור באופן קבוע. אני אף פעם לא שמעתי על איסור כלשהו ואולי אני טועה?.....
לגבי הציר, נוסעים עד נקודה מסוימת שבה מחנים את הרכבים וממשיכים כמה דקות ברגל לבריכות כדי להימנע מלסבך רכבים רכים עם מעבר הבולדרים בזויתן. בכל מקרה לא ממשיכים דרומה לכיוון ח'רבת שייך חוסיין והציר הכחול אלא שבים על העקבות.
בכל מקרה, נראה לי שאמנע להכניס שיירה של כלים רכים לצירים שאין לי מושג מה מצפה לנו בהם.
קודם כל אפצח בהתנצלות על לו״ז התשובה. היינו בדרום הרחוק וממש השתדלנו להתנתק מהסלולאר.
רמת הגולן בכלל ותא השטח שבחרת , אינם מסבירי פנים לכלים נמוכים (בשבילי כולם רכים 😂)
השביל השחור פתוח לכל אורכו . ניתן לסוע בו ברכב נמוך אבל בזהירות.
הפקחים לא אוהבים את זה . ודינו של פקח כדינו של שוטר בחוף ת״א ביום סגר. (פעם אסל ופעם בסאל).
אני רוכב על רנגלר מוגבה. כך שאני רושם לא נעים = הייתי צריך לשלב 4w .
הילדים מאד נהנו מחציית המשושים . המיגונים למטה פחות. (במיוחד בקטע העליה אחרי החצייה)
בהתחלה טיפסנו על השביל של בריכות החימצון היה נח יחסית עד הבריכות, אחר כך הרבה פחות.
עשינו פרסה , חזרנו לשביל על שפת מדרון נחל קצרין.
שם השביל הרבה יותר נח אבל יש בו אזורים שאני לא בטוח שסובארו או דאסטר יאהבו.
השער (שערים) במורד נחל קצרין נעולים בשלשלאות. וכן ... יש שם מצלמות על עמוד. (מאמין ששיכות לחווה אבל לא יודע אישית)
אז שוב סליחה על התשובה המאוחרת.
היום חזרנו מחוצה נגב (מצפה רמון - איילות דרך הנחלים הגדולים 4 ימים של הנאה צרופה)
בשיירה שלי ביום שישי, בטיול בריכות ומעיינות שמלכתחילה הוגדר כ"קליל" וללא כל עבירות, היו שני כלים רכים - אחד "רך-סביר" (פורסטר) ואחד רך-מרשמלו (אאוטלנדר PHEV שצורף ברגע האחרון וזה כבר באמת פרייבט לכל דבר עם פוטנציאל נזקים עצום - לא רק פלסטיקה אלא גם סוללה שתלויה מלמטה).
אז ויתרתי על הרפתקאות. מירדנו מהירדן ההררי דרך גשר כפר הנשיא, טיפסנו לעין עלמין, אחר כך לעין אמפי ועין זכרי, נסענו ישר על השביל לכביש 9088. וגם מצאנו שם איזה טמבל שלמד בדרך הקשה שלא נכנסים עם פרייבט לשטח (פוצץ קרטר של סקודה אוקטביה) אחר כך נכנסנו מקצרין בשביל השחור עד לנקודת החניה שממנה יורדים לבריכת המשקפיים בזויתן. השביל קצת מחורטש כמו כל שבילי הרמה, אבל האאוטלנדר הגיע לשם ובחזרה ללא בעיות. לא שזה רכב שטח. אפילו לא קצת.... אבל הנהג היה טוב ועבר את זה בשלום. היה יום מצוין.
את מנת הסלעים של הגולן קיבלתי אתמול עם קבוצה שניה, ללא ג'יפונים רכים, במסלול הקלאסי של נחל סמך (מנוקייב דרך ביר א-שוכום למצפה אופיר ואחר כך למפגש הנחלים סמך ואל-על, מעלה סמך והגשרון הסורי, נחל כנף). מסלול קלאסי, לעוס.... אבל מאוד פופולרי ובצדק כי הוא יפהפה. הוא גם תמיד מעניין לנהיגה, אבל תשמחו לדעת שגשמי החורף האחרון עשו בו שמות, חירבו אותו והפכו אותו לממתק אמיתי - טכני ביותר, אתגרי, מעניין וכמעט קשה. כל החריצים והבורות עמוקים יותר, כל הזויות קשות יותר, סחף שמילא רווחים בין בולדרים נשטף ואיננו. סלעים גדולים בכל הכיוונים, איזה כיף.
לא להתפתות!!! להיכנס לשם בג'יפונים בסגנון סובארו וכו'. הם לא יצליחו להשלים את המסלול וגם לא לצאת ממנו בכוחות עצמם ובוודאי לא בשלמותם.
לא להתפתות!!! להיכנס לשם על צמיגי חתך נמוך. כל מה שחתך 60 ומטה, על הכוונת. הם לא ייצאו משם.
הסלעים של רמת הגולן נשארו קשים, יותר קשים מפח ומפלסטיק. שום אופנה לא תשנה את זה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
כן, עביר להאנטר
אבל יחטוף מכות מכל הכיוונים.
במסלול הנדון (אלעל-סמך) הייתי לפני שבועיים בחום הגדול, אחד מהרכבים היה טריטון-ליסינג סטנדרטי עם נהג דביל המוכר פה בפורום, ולא היתה בעייה שחייבה בנייה או כיוון. המעלות האלו תמיד טכניים, הרבה חריצים, מאד איטיים, אבל מה שאין זה מדרגות סלע או מכשולים קשים ספציפיים. המסלול אפשרי לכל רכב 4X4 עם הילוך כוח.
ואפרופו האנטר ונחל סמך, נזכרתי שאת מבחן הדרכים להאנטר כשרק הגיע לארץ לפני 14 שנה עשינו בדיוק במסלול הזה, ביום חם בטרוף, שבמקרה היה גם יום פריצת מלחמת לבנון השנייה.
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1277
קובץ מצורף 129540קובץ מצורף 129541קובץ מצורף 129542
בשבילך,
לאלו המשתמשים בתור רכב עבודה הארגז היה קצר מידי
Sent from my LM-G710 using Tapatalk
ההאנטר ברמת גימור דקאר היה טנדר יפה. אבל הארגז היה קצר מדי והדפנות שלו לא היו ישרות. לטובת העיצוב מעל הכל.
שכח ושזה קודם כל רכב לעבודה - הארגז הזה ייצר הרבה כאבי ראש לכל מיני בוני מרכבים ומתקינים למיניהם.
מכיוון שאני מסתכל על המסלולים דרך עיניהם של בעלי רכבי כביש-שטח חדישים יחסית שחוששים מנזקים, אני מחפש את המלכודות שמשאירות להם צלקות - ויש המון מזה חברים. אל תזלזלו. כולל נקודה אחת שנהייתה קצת מסוכנת.
מאחורי הגה של סופה מוגבהת או היילקס מוגבה, על צמיגי שטח, הכל סבבה. וגם ההוא בטריטון/האנטר של הליסינג לא סופר את החבטות. אבל SUV עם צמיגים לא מתאימים וגחון לא מוגבה יאכל שם חרא וחבטות בכמויות. ראו הוזהרתם. זה אמיתי. אפילו ג'ימנים חדשים שבאמת מגחכים ולא מתקשים גם עם נהג הכי דביל, כולם כופפו את אזני מוטות הרדיוס....
היי דרור ,
בשבוע הבא אני מעוניין לרדת בשיירה מנטור לכיוון גשר הטייה על השחור ולאחר מכן בכחול עד רמות.
לכל הרכבים הילוך כח. לא כולם מוגבהים או ממוגנים.
נהגים עם נסיון בינוני.
צפויה לי בעיה?
תודה, אומר
מנטור אתה יורד על הכחול דרך חניון הקשתות עד לשחור.
על השחור לאורך הסמך יש קטע צר בירידה שמצריך כיוון מדויק, ממש לפני הגשרון הסורי - אין בעיית עבירות אבל אם מישהו נשפך שם שמאלה, קני הסוף לא יעצרו אותו.... זו תהיה התהפכות ארוכה ומסובכת לתוך ערוץ הסמך. ראו הוזהרתם....
המשך השביל השחור בעליה תמיד היה טכני ומלא בולדרים אבל מצבו התדרדר כי לא טופל במשך שנים והחורפים עשו את שלהם - יכול להיות שתצטרך קצת לכוון כדי שלא יכסחו גחון. השביל הכחול עד רמות לא אמור להיות בעייתי.
בירידה לנחל כנף לעומת זאת... שמחה וששון, בכי ויבבה לגחון.
שאלה לגבי השביל השחור מקצרין עד לחניון היהודיה -
מה מצב המעבר של הזויתן ?
(אמנם רכב יחיד, אבל גיבור)
בוצע טיול הכנה, תיאור מדוייק. תודה על הטיפים. אכן הירידה בשחור לגשר מרוצפת סלעים, נהיגה זהירה ב LOW והילוך נמוך, והרכב מבצע כמעט לבד.
העליה כנ"ל. חשובה הזרימה ללא עצירות. 20 אחוז הוצאת אויר מאד עוזרת לצמיגים להימרח ולא להיעצר
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
מתי אתה מכין לנו טיולילה?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
שבת האחרונה, קבוצה גדולה של 14 סוזוקים.
הג'וניור שלי בג'ימני ידני סטנדרטי חדש, לא מוגבה, צמיגי כביש בלי להוציא אויר, זחל את זה קוביה-קוביה בלי כיוונים, בלי לעצור, בלי לגרד כלום, אגב פיהוק. אבל הוא לא דוגמה לכלום. מטפס במעלות מגיל שבועיים ונוהג בסופה בשטח טכני מגיל 10-11 בערך. כשהוא יתחיל להיות סבלני ונחמד לבני אדם, הוא יוכל להיות אחלה מדריך נהיגת שטח.
עוד שני ג'ימנים חדשים מוגבהים - אחד אוטומטי על צמיגי AT, שני ידני, נהגים פחות מנוסים מהילד שלי. עלו בלי בעיה, קצת יותר באגרסיביות שלטעמי לא היתה נחוצה כי האוטו מטפל בזה בצורה מרשימה מאוד.
ג'ימנים דור קודם מוגבהים, לא נעולים, חלקם ישנים ללא TC, חלקם על צמיגי שטח - התאמצו קצת יותר, אבל עלו.
ג'ימנים דור קודם סטנדרטיים, לא נעולים, לא מוגבהים, על צמיגי כביש, חלקם ישנים ללא TC, נהגים לא מנוסים - התאמצו עוד יותר. לא פשוט, קצת גירודים, הרבה כיוונים, אבל עם קצת נחישות עלו.
גרנד ויטארה ארוך מוגבה וממוגן על צמיגי שטח ונהג טוב - עלה בלי בעיה מיוחדת או מאמץ מיוחד. זה רכב הרבה יותר טוב בשטח ממה שחושבים.
גרנד ויטארה קצר ממוגן לא מוגבה - לא עזרו כיוונים שלי, בניית מע"צ, וגם עתירה לבג"צ, לא הצליח. נמוך מדי ומתיישב על הגחון. הגבהה חוקית היתה מעבירה אותו בקלילות. הג'וניור משך אותו ברצועה.
בקיצור - מעבר סלעים לא קל, מעניין וכייפי.