מה זה?
מה תפקידו?
אני רואה בקבוצות האוסטרליות בעיקר את תוספת הקיט הזה לפאג'רו.
דוגמא :
https://www.youtube.com/watch?v=e60SBHDbRbc
Printable View
מה זה?
מה תפקידו?
אני רואה בקבוצות האוסטרליות בעיקר את תוספת הקיט הזה לפאג'רו.
דוגמא :
https://www.youtube.com/watch?v=e60SBHDbRbc
קח 10 דקות. הוא מסביר ממש יסודי: למרות הכותרת, הוא מדבר גם על מנועי בנזין
https://www.youtube.com/watch?v=cs9W7XyPNhc
יש גם אצלנו שרשור של אסף כמדומני שהתקין בטנדר.
עריכה - מצאתי:
http://www.jeepolog.com/forums/showt...l=1#post640696
נשלח מהנייד
https://youtu.be/T-B4VRxAtbw
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
תודה.
נכניס ל wish list...
בערבות כמה שרשורים כאן, כולל הסיכום של אסף, הותקן בגמל מפריד שמן של provent.
זה עובד.
סרטון יפה ...
ברנגלר אין כזה אבל במוסטנג 5 ליטר מותקן , נראה דומה לקטן בסרטון. מנוע הקויוטי ידוע ככזה ״שאוכל שמן״ אבל בין טיפולים (7000-10000 קמ) מצטברים במיכל בערך 100cc של שמן שנראה נקי בלי כל השיט המוזר הזה שהוא הוציא בסרטון מהמיכל הגדול. השמן נראה נקי ברמה שאפשר להחזיר אותו למנוע (כמובן, לא עושים את זה ...)ומעבר לזה אין ירידה במפלס השמן .
הד
Sent from my iPhone using Tapatalk
אתה צריך מפריד שמן שמתאים לנפח מנוע וספיקת הגזים ביציאה מראש המנוע.
אין חשיבות למצוא אחד שכתוב עליו פאגרו.
Provent 200 אמור להיות מעל ומעבר למנוע שלך, מחברה מוכרת ומבוססת.
עם אפשרות למסנן מתכת רב פעמי או מסנן בד שמחליפים.
https://www.ebay.com/itm/223478765201
זה ממש לא ייחודי לאוסטרליה, זה בכל העולם.
הם נותנים שדגם לזה ממודעות גבוהה בגלל שימוש רב ברכבי דיזל.
מסתבר שיש להם בעיה רחבה של איכות דלקים במדינה, ולכן גם תעשיית מסננים נוספים לרכבים שנוסעים בשטח.
תודה
לא ציינתי אבל כמובן מדובר על מנוע בנזין אצלי
Sent from my iPhone using Tapatalk
בשרשור שבקישור יש עוד מידע על השפעת מפריד שמן בסוגי מנועים שונים, בנזין ודיזל.
http://www.jeepolog.com/forums/showt...95%D7%A5/page5
יש קיטים של חב׳ mann
מעניין מי היבואן בארץ....
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
[QUOTE=ד ו ר ו ן;894151]אתה צריך מפריד שמן שמתאים לנפח מנוע וספיקת הגזים ביציאה מראש המנוע.
אין חשיבות למצוא אחד שכתוב עליו פאגרו.
Provent 200 אמור להיות מעל ומעבר למנוע שלך, מחברה מוכרת ומבוססת.
עם אפשרות למסנן מתכת רב פעמי או מסנן בד שמחליפים.
https://www.ebay.com/itm/223478765201
ההתאמה לפאג'רו בנוסף לנפח היא בקיט ההתקנה.
אין לי יכולת אילתור גבוהה, ורציתי קיט מתאים שמישהו כבר חשב על ההתקנה הכי נכונה.
זה הפיתרון ל EGR סתום .. ולאינטרקולר מלא שמן ?
עד כמה שאני מבין, ה-OCC (Oil Catch Can) לא נכנס בין ה-מיחזור גזי פליטה/EGR לאינטרקולר.
הוא נכנס בין הנשם של מכסה השסתומים (או העוקה) לבין הכניסה ל-Intake של הטורבו (במנועי טורבו מן הסתם).
לכן לא אמור להיות קשר ישיר לשמן ומשקעים ב-EGR. לגבי האינטרקולר, כנראה שהשמן מהנשם יכול להגיע אליו ולהצטבר בו (מן הסתם תלוי גם במבנה שלו) במקביל למה שמגיע ממיחזור גזי פליטה (עודכן).
קיים כנראה קשר עקיף בכך שחלקיקי פיח שמגיעים ממחזור גזי פליטה עשויים להיתקל בשמן/אדי שמן מהנשם ואז נהפכים לדביקים ונשארים יותר כמשקעים בסעפת היניקה - OCC אמור להפחית את התופעה
לפי ההסבר האוסטרלי ,מחברים בין נשם של המכסה שסתומים לאחרי הפילטר אוויר
אדי השמן חוזרים ליניקה, ופוגשים גזי פליטה מהegr. זה ועוד זה יוצר זפת.
הקטנת כמות אדי השמן בהחלט תורמת לניקיון כל מערכת היניקה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
להבנתי מקור נוסף הינו הטורבו וככל שהרכב יותר ישן כך החופש בציר גדל ואיתו חדירת השמן. בנוסף הרבה מאיתנו ברכבים מיושנים יחסית ביטלנו את פעולת הEGR בצורה מכאנית - חסימה. בדגמים חדשים ויתר נדרש גם לעבוד על מחשב הרכב.
https://munji.com.au/products/4d56-m...-diesel-engine
קובץ מצורף 129581
ה proovent של חברת maan מתפקד טוב, מנסיון. האביזר משפר את צריכת הדלק ומונע הצטברות אדי שמן על ה MAF ופילטר האויר אך יש לקחת בחשבון שעלות הפילטר הפנימי יקרה יחסית. תדירות החלפת הפילטר היא פונקציה של מצב המנוע ועד כמה אדי דחיסה הוא פולט כלפי מעלה ( בדרכ 20-50 K ק"מ). לטובת מנועי דיזל הנפוצים ברכבי שטח סידרת ה 200 וה 150 היא מתאימה והבחירה היא על פי מיקום ההתקנה בתא המנוע.. מומלץ לבדוק מראש אם יש מקום שמאפשר התקנה עם צנרת מינימלית כדי למנוע עלייה בלחץ ופריצת אטמים ולהזמין מראש גם מתאמים בין קוטר הכניסה והיציאה מה oil catch לצנרת.
בהתקנה מושלמת מחברים את היציאה לצינור שמחזיר בחזרה את השמן לעוקת השמן של המנוע.
יש פילטר רשת מתכת רב פעמי שניתן לניקוי חוזר.
בסוף זה לא פילטר בהגדרתו אלא מלכודת שמן.
האדים מתעבים בסבכה, והשמן נוזל מטה לחלל אגירה.
לא אמור להיות קשר לשמן בבית פילטר אויר כי הצינור החזר מחובר בנקודת לחץ שלילית לכיוון המנוע, כלומר זרימה פנימה למנוע ולא לכיוון הפילטר.
אלא אם מדובר על מנועי בנזין ישנים יש חיבור לבית הפילטר אויר ואז רלוונטי.
פילטר המתכת הסיני פוגם משמעותית בתפקוד של ה proovent ולכן מי שמעוניין לשמור על פעולת האביזר בהתאם לתכנון של היצרן מומלץ שישתמש במסנן המקורי במיוחד אם מחזירים את השמן בחזרה לקרטר.
אם תוכל להעלות בבקשה תמונה של המסנן אשמח לראות כי למיטב ידיעתי לא קיים מסנן מתכת רב פעמי תוצרת
Maan וכן קיים חיקוי סיני.
זה גם לא עושה שכל מנקודת מבטי כי ה Proovent 200 מתוכנן כך שהשמן אמור לחזור לקרטר ולכן חייב לעבור סינון איכותי.
המק"ט של המסנן הוא LC5001 וקיים רטרופיט מסיבות של תקנות איכות הסביבה ששומר את כל הגזים בתוך גוף ה Proovent
( LC5001/2x)
אתה תצטרך להסתפק באמירה שלי, שזה הגיע יחד, מה גם שיש מותג של Mann ויש Provent.
הם זהים ושניהם מיוצרים גם בסין.. תחת המותג.
מה גם שמפריד שמן זה לא טכנולוגיית חלל.
זה מלכודת שמן(לא פילטר).
אז גם המדיית בד אינה פילטר בהגדרתו, אלא לכידת שמן.
הוא לא מתוכנן לחזור לאגן שמן.
יש לו יציאת ניקוז תחתית שאפשר גם לחבר לאנשהו שבא לך.
אתה גם יכול לבחור להחזיר שמן עם תוצרי עיבוי לאגן שמן או שלא, בחירה אישית.
ברשותך אבדוק את הסוגיה מול היבואן ואעדכן בהמשך. בנתיים מצרף קישור לסירטון בנושא
https://shop.sasquatchparts.com/prod...00-3931070550/
בטח.
אם יש משהו שאפשר ללמוד ולשפר.
קח בחשבון שמפריד שמן אינו מסנן אלא מפריד.
השמן הנאגר בתחתית המיכל הוא תוצר לווי של גזי פליטה ואדים בראש מנוע=ג׳יפה.
באופן רגיל זה מוזרם לסעפת יניקה לשריפה, לא לאגן השמן בחזרה.
חיבור הניקוז לאגן השמן הוא אילתור/קימבון של המוצר ומעגל הזרימה במנוע ביום רגיל.
אני מעדיף לנקז החוצה ולא להכניס את זה חזרה למנוע.