פאג'רו bk - כמו שזה נראה לי אין לי נקודות גרירה (נקודות עגינה?) בחלק האחורי של הרכב. מותקן וו גרירה נשלף, שאני לא רוצה להסתובב איתו מורכב (גם בטיולים).
על המתקון יש שני חורים, ורציתי לדעת אם הם מיועדים לגרירה?
קובץ מצורף 129735קובץ מצורף 129736
Printable View
פאג'רו bk - כמו שזה נראה לי אין לי נקודות גרירה (נקודות עגינה?) בחלק האחורי של הרכב. מותקן וו גרירה נשלף, שאני לא רוצה להסתובב איתו מורכב (גם בטיולים).
על המתקון יש שני חורים, ורציתי לדעת אם הם מיועדים לגרירה?
קובץ מצורף 129735קובץ מצורף 129736
לא.
החורים מיועדים לשרשראות ש"מאבטחות" את הניגרר עם 2 שאקלים שמתחברים לשם.
הם לא מיועדים לגרירה, הברזל שם דק מידי.
אנשים משתמשים ברסיבר עצמו(בחלק הריבועי)
משחילים את פין האבטחה(איפה שאצלך יש בורג) לתוך רצועת הגרירה.
אצלך נראה שהבורג נכנס מצד אחד אבל לא יוצא לצד השני כי אין שם חור, לכן הפתרון הזה לא מתאים לך - אולי אפשר לקדוח בצד השני, אבל אני לא יודע להמליץ על כך, אולי אחרים יודעים אם זה תקין.
לא. אל תחלץ ממרכז הרכב! זה יכופף לך את קורת הרוחב. אתה חייב למצוא צורה להתחבר בקצוות של קורות האורך.
https://imageshack.com/i/poCbMlj0j
לצורך העניין, בתמונה, הטבעות היחידות שרואים בתמונה שמותר להתחבר אליהן לחילוץ, הן השמאלית והימנית. לא אלו שבמרכז.
קפצתי לאספיר (שהרכיבו את וו הגרירה בזמנו) כדי לראות איך מוסיפים נקודות עגינה.
נאמר לי שאין להם אפשרות כזאת ושאין בעיה להשתמש בוו הגרירה כנקודת עגינה בחילוץ.
בואו נצא מנקודת הנחה שהם טועים..
אשמח מאד להמלצה לבעל מקצוע שיכול להוסיף נקודות עגינה בצורה נכונה ומקצועית.
הוו גרירה מותקן על קורת רוחב כלשהי, שמחוברת לקורות האורך איכשהו. צלם את האזור הזה.
אם אין שם חור זמין, לא צריכה להיות בעייה לרתך אזניים פשוטות אצל כל מסגר חובב פה בפורום תמורת שישיית בירה, שלא לדבר על כל מסגר מקצועי בתשלום סביר.
שים לב איך חיברתי אצלי ווי חילוץ.
לקצות קורת הוו גרירה.
הוספתי קדחים אמנם אבל בסוף החיבור הוא לפלטות שמחברות את הקורה לשילדה.
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...ea96adac0e.jpg
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
היות ומדובר על וו נשלף, ניתן לרכוש התקן עם שאקל בקצה שמותקן במקום הוו ונותן נקודת חילוץ ראוייה.
GearAmerica Shackle Hitch... https://www.amazon.com/dp/B07C9C6NSL...p_mob_ap_share
Sent from my iPhone using Tapatalk
אכן ניתן לרכוש אבל אתה ממש לא רוצה לחלץ עם זה. לגרור כן, לא לחלץ כי אתה תעקם את קורת הרוחב והיא תמשוך אליה את קצוות קורות האורך.
מסכים שעדיף נקודות חילוץ על קורות האורך (רצוי מ 2 הצדדים, כמו בתמונה). אבל בהיעדר פיתרון אחר זו בהחלט אופציה סבירה לחילוץ ובוודאי עדיפה על תפוח של וו גרירה.
קובץ מצורף 133845
Sent from my iPhone using Tapatalk
לאחר שהכננת שלי עיקמה שילדה של משאית 6 טון באופן שתיארתי, אני עדיין חולק על דעתך.
בפאג'רו bk יש נקודות גרירה אחוריות אורגינליות.
אצלי אין וו גרירה, אבל כשחיפשתי bk זחלתי מתחת לכמה כאלו עם וו גרירה.
עד כמה שאני זוכר, החיבור של הוו גרירה הוא לאותן הנקודות שבהן מתחברות אוזני הגרירה האורגינליות.
יכול להיות שהכי פשוט יהיה לקנות ברגים יותר ארוכים ולחבר אוזני גרירה?
פשוט ונכון מכל בחינה. רק שים לב לחוזק האוזניים עצמן.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אלוhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...161574c66a.jpg
Sent from my BE2029 using Tapatalk
לולאות הריתום/חילוץ המקוריות של מיצובישי טובות וחזקות ומחוברות במקומות הנכונים.
הבעיה היא עם מתקיני ווי גרירה שמפרקים אותן ומרכיבים במקומן את קורת הרוחב שנושאת את וו הגרירה.
חלקם מספקים קורת רוחב שכוללת אזני ריתום ראויות.
רובם ממש לא.
אל תחלצו לעולם מוו גרירה!
תגרמו נזק כבד לרכב ואף סיכון בטיחותי.
היות ובניגוד לחלק מאושיות הפורום, אני דווקא חושב שוו הגרירה (עם התקן יעודי) היא נקודת עיגון / ריתום ראוייה (בהעדר אחרת), הלכתי לבדוק מה כותב בנושא מורי ורבי (אבירם ברקאי, שהיתה לי הזכות להשתתף בלא מעט הדרכות שלו).
מצ״ב
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...5d56a69899.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
בג'יפים, שקורת וו הגרירה היא הקורה האחורית של השילדה - ובנויה מראש לחילוץ - זה נכון.
בהתקני גרירה אפטרמרקט - ברכבי שטח שלא בדיוק תוכננו במקור להיות רכב קרבי - על אחת כמה וכמה המרכבה אחוד רחמנא ליצלן- לא הייתי סומך על זה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ניר, אני חולק גם על דעתו של אבירם ועל דעתו של כל שם אחר שתביא. חיבור למרכז קורת הרוחב לא מתאים לחילוץ. תרשה לי לא להתעלף מאיזכור שמות מפורסמים.
אם יש יוצא דופן לכלל הזה, אז הוא ברכבים שבהם מרכז הקורה האחורית רתום עם קורות אלכסוניות לנקודה קדמית יותר בקורות האורך. למיטב זכרוני זה קיים בהאמר, ונדמה לי, אני לא סגור על זה, שראיתי משהו כזה גם באחד הדגמים של לנד רובר.
אפילו במקרה כזה עדיף לחלץ מקורות האורך, אבל אם אין ברירה אז זה כנראה פתרון סביר.
לא, אל תיצור בינינו הסכמה כל כך מהר (:
זה אך ורק כשמרכז הקורה האחורית רתום באלכסונים לקורות האורך. לא בשום מקרה אחר.
אז נסכים שלא להסכים....
Sent from my iPhone using Tapatalk
לפני הרבה שנים כשקראתי את ספריו והקשבתי להרצאותיו של אבירם בפה ועיניים ואזניים פעורים לרווחה, היה לי ברור שהוא האורים והתומים.
עד היום אני חושב שהוא אורים ותומים, "מורי ורבי" ויתר הסופרלטיבים שמגיעים למקצוען, איש מדהים, גדול מהחיים.
אבל מאז עברו עברו כאמור המון שנים. כבודו של מורנו ורבנו במקומו מונח, אבל גם אנחנו צברנו קצת נסיון ולמדנו כמה דברים. גם אצלו, גם בעוד מקומות.
כנראה שגם אבירם יכול לטעות.
אני טוען חד משמעית שבעניין הזה הוא טועה.
וו גרירה נועד לגרור עגלה.
עגלה ל א מייצרת התנגדות כמו תרחיש חילוץ
וראיתי כבר מספיק קורות רוחב אחוריות מעוקמות אחרי ששימשו לחילוצים. שלא לדבר על תפוחי גרירה שנשברו ועפו כמו קליעים.
ניר,
אבירם כתב נקודת עיגון/ריתום, לא חילוץ.
והדגיש נתוני גרירה, לא חילוץ וצדק.
רק ש״עיגון״ מיועד כשמו ״לעגן״, למנוע גלגול/דרדור/תנועת הרכב כאשר אין מכשול או אלמנט שמפריע לרכב לנוע.
הטעות שלו היא בפרשנות המאמץ המתפתח בחילוץ ולאן הוא הולך בשלדה ומה לא מיועד לעמוס בעומס זה.
אבירם כתב על נקודות הריתום, כנקודות חילוץ...
חוזר ואומר שגם אני מעדיף להשתמש בנקודות חילוץ על קורות האורך, אך בהעדר אלטרנטיבה, התקן עם שאקל שנכנס במקום וו גרירה זאת אופציה סבירה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
משונה לי שאתה מעדיף להסתמך על משפט שקראת באיזה ספר מאשר על עדויות ממקור ראשון על שילדות שמתעקמות, כולל עדות על עיקום שילדת משאית בעזרת כננת 9000 ליברות סטנדרטית.
אבל כבר הסכמנו שאנחנו לא מסכימים.
אגב, ברמה הלוגית, אפילו במנותק מנושא הדיון, אם מישהו אומר לך שהוא אף פעם לא ראה משהו קורה, ומישהו אחר ראה את זה קורה, אפילו פעם אחת, ובהנחה שאף אחד מהעדים לא משקר
אז לאירוע יש סבירות מסוימת לקרות, שהיא לא אפס.
ומכיוון שהסיכון הכספי כאן הוא גדול במקרה שהאירוע אכן קרה, (הרי יש לא מעט אנשים שמחשיבים רכב עם שלדה עקומה ללא ראוי לשימוש), הרי שצריך לחשוב פעמיים לפני שממליצים למישהו לעשות דבר כזה.
לתומי, חשבתי שאני מסתמך על הניסיון שלי ועל מה שלמדתי על חילוץ (בצבא, באזרחות ובלא מעט קורסים תאורתיים ומעשיים שעשיתי וכמובן בחילוצים בשוטף...מה לעשות מדריך שטח).
בחישוב לא נכון שגורר תפעול לא נכון של כננת או כל אביזר חילוץ אחר, אפשר לעקם כל דבר.
קצת צניעות לא תזיק כאן.
Sent from my iPhone using Tapatalk