הכוונה לרכב חדש שאקנה לקראת סוף השנה
כבר 2022 סביב 140.000 ש"ח
רכב שיהיה קודם כל נח לנהיגה רגילה
כיוון שנסיעת כביש רגילה קרוב לוודאי תהיה רב הזמן
ולעיתים טיולי גיפים למתחילים- מסלול רגוע
ראיתי שמשווים עם הסוזוקי ויטארה
עוד הצעות?
תודה
Printable View
הכוונה לרכב חדש שאקנה לקראת סוף השנה
כבר 2022 סביב 140.000 ש"ח
רכב שיהיה קודם כל נח לנהיגה רגילה
כיוון שנסיעת כביש רגילה קרוב לוודאי תהיה רב הזמן
ולעיתים טיולי גיפים למתחילים- מסלול רגוע
ראיתי שמשווים עם הסוזוקי ויטארה
עוד הצעות?
תודה
זה חייב להיות רכב חדש?
כמה נוסעים (חייבת למעשה מקומות ישיבה)?
גיר רגיל בא בחשבון?
האם נדרשת יכולת שטח מעבר לשבילים /דרכי עפר?
האם יש רכבים אחרים דתצטרפי אליהם? אילו רכבים?
אלו חלק מהשאלות בשרשור הנעוץ בראש הפורום שמטרתו לסייע לך להגדיר טוב יותר את הצרכים והדרישות שלך.
לפי התשובות שלך אפשר יהיה כנראה להמליץ לבחון גם דאסטר, ויטרה, ג'ימני ואולי אחרים....
נשלח מהנייד
חדש כי יש לי הטבות
5 נוסעים מספיק
רק אוטומטי
לשבילים ודרכי עפר לא הרבה מעבר
אני בנהיגה לא אצטרף למסלולים קשים יותר
תודה
אז תשאר עם סובארו …
כנראה.
סובארו זה מצויין.
סוזוקי ויטרה אפילו יותר טוב בדברים שחשובים לנו - מראה מגניב ויכולות נסיעה בשבילים. הוא יותר גבוה טיפה והזוויות שלו יותר מתאימות למכשולים גם קלים.
אין הרבה מתחרים בסגמנט הזה ובקבוצת המחיר הזו.
אני יודע שהעם מצביע ברגליים וקונה סובארו. אני הייתי לוקח דווקא סוזוקי. רק לשים לב שהוא באמת 4x4 כי יש גם 2x4.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
נגמרו לסוזוקי הבעיות עם הבלוק?
למיטב זכרוני ויטרה 4x4 זה כיום מנוע 1 ליטר (טורבו) ואין מנועים גדולים יותר בארץ לדגם 4x4.
לא דיל ברייקר אבל להביא בחשבון.
נשלח מהנייד
מה עדיף בועז ?
בלוק מתאבד ( באחריות - למי אכפת או אצל הפראייר יד שניה - למי אכפת )
או לחילופין מנוע מתאבד שתיין שמן מנוע .. פגושים שנושרים בדרכי קק׳ל וכמו שאמר לי ילדון בן 16 שכבר התחיל להתגלח לאחרונה … יש לו בסובארו איקס מוד !!
וכל זה עם בנזין 1:10 …
האמת. אני לא הייתי קונה אפאחד מהם.
לא הצלחתי להבין כל כך.
מה התלונות לגבי ה XV בכלל וה 2.0 בפרט
אין תלונות.
בוודאי לא ל-2.0
כל עוד נשארים על כביש הכל טוב. רכב מצוין, איכותי, נוח ובטוח. נוסע נפלא ומרגיש נפלא.
בשטח יש שלושה דברים לשים לב אליהם:
צמיגי חתך נמוך - ככל ששופכים יותר מררות על הצרה הצרורה הזו, כך היא הולכת ומתגברת
פגוש קדמי בולט - שככל שתאתגר את הרכב, כך הפגוש יתחיל להתפרק
והעיקר - הגיר הרציף. גירים אוטומטיים בכלל זו קללה, אבל ככל שמדובר בנסיעה בשטח, הגיר הרציף הוא חד-משמעית הגרוע מכולם. זה רעיון הזוי, טעות תפיסתית והנדסית. לא כל מה שטוב לטוסטוס או טרקטורון או אפילו SBS, תופס גם במכוניות.
ולהבדיל מצמיגים ופגוש, גיר זה לא משהו שאפשר להחליף או לשפר. הוא פשוט מסרב להעביר את הכוח לגלגלים ואת/ה תקוע/ה עם זה.
במקרה שלנו גם הסוזוקי וגם הסובארו וגם קיה ולרגע גם ה 3008 היו על השולחן עבור הורים מתבגרים שנזקקו לרכב שיאפשר כניסה ויציאה בנוחות עדיפה על המזדה 3 שלהם.
הסובארו נבחרה די מהר פה אחד של מנהלת הלשכה.
אני מתרשם שבשאיפות של שבילים הוא יתפקד ללא דופי ומעבר לכך אין שאיפות.
הויטרה החדשה די חלבית.
מי שרוצה ג'יפון אוטומט עם יכולות שטח סבירות די תקוע עם הXV (או פורסטר).
(יש לי 2018, מנוע 2000, אוהב אותו אבל לא מסנוור שיש חסרונות)
אם יגיע דאסטר אוטומטי 4X4 זה יהיה רכב שובר שוק
אחרי שסימנו לנתח יכולות שטח ותיבות הילוכים - תא הנוסעים של הויטרה נחות ביותר, בהשוואה ל-XV. ה XV אינו מתקרב לרמת פרימיום אבל מול הויטרה, זה רכב פאר. בסופו של דבר ועל פי הרושם שלי מפותחת שרשור, זה אמור להיות פרמטר משמעותי עבורה.
מעבר לכך, ה-XV הרבה יותר בשל ואיכותי בתחושת הכביש. זווית גישה? נו, לא בשביל זה פוסלים קרוסאובר שלא נועל לטפס בולדרים
קבלו השוואתי שלי על שתי המכוניות: https://cars.walla.co.il/item/3397732
ממצב
אני די משתדל להימנע מלחוות דעה כאן על רכב זה או אחר כי לא טוב לערבב ביזנס ופלז'ר אבל אני חייב כן לציין כמה דברים
1. הויטארה בפנים חרא של אוטו. שנות התשעים. היא גם קופצנית ומבאסת. לעניות דעתי לקנות ויטארה חדשה זו טעות.
2. הסובארו לעניות דעתי מרשימה כמכונית. על אמת. מתלים מצוינים, עובדת טוב. באמת רכב שהמהנדסים ישבו לעבוד.
3. לגבי הסובארו-כמובן, הגיר וכיו"ב אבל אני לא סבור שאף אחד מהרכבים האלה נועד לעשות את מה שאנחנו כאן דורשים מהם בארץ. דין שלג בחניה בקולורדו אינו כדין מדבר יהודה. אי אפשר לצפות מפטיש שיעשה עבודה של קונגו. אבל כל עוד עסקינן בשבילים חביבים, הסובארו באמת מותק
האוטו הזה מעולה על הכביש ובשבילים. יש לו מערכת הנעה כפולה מצטיינת. אבל הוא מיועד לעשות דברים מסויימים ובו זמנית, לחלוטין לא מיועד לעשות כל מיני דברים אחרים.
בפועל, היבואן שלו מוכר אותו כ"SUV 4X4 אמיתי" עם כדורגלן-עבר צבעוני "דמות מופת לחיקוי" שצועק בפרסומות על רקע סרטון אקשן עם הרבה ענני אבק הרפתקניים. וזה גם בדיוק מה שרבים מלקוחותיו עושים איתו - מתייחסים אליו כאל ג'יפ, מתחילים לחיות בסרטים - וכך צמחה סביבו תרבות 4X4 שלמה שלכשעצמה היא אולי עניין מבורך, אבל בעידודם של כמה עיתונאי רכב חסרי אחריות שהיללו מכאן ועד טוקיו את "יכולות השטח המרהיבות" שלו נוצרה סביבו הילה מזויפת שאין לה אפילו שמצוץ של כיסוי.
צמיגי חתך נמוך, זוית גישה בעייתית-עד-מרושלת וגיר שערורייתי ונרפה, מעידים יותר מכל על חוסר מחשבה מוחלט של היצרן בכיוון של "שטח". הם מסרסים את יכולות השטח הללו מכל הכיוונים.
אני מצטער על הביקורת הארסית, אבל אני מגיע מהפוזיציה של אוטו כזה בבית ושל הובלת טיולים של מכוניות כאלה כל שבוע. כל מעבר פשוט בשטח הוא דרמה גדולה, שלא חסר הרבה שתסתיים בצמיגים קרועים, פגושים ומפתנים תלושים וגירים רותחים. אם תגזימו איתם בחולות וכו' תגלו שגם קל מאוד לעקם קורות רוחב וקצוות שילדה (מכסה מנוע שלא נסגר הוא רמז עבה). רק מכה קלה בכניסה לדיונה שמסתיימת בנזק בחמש ספרות.
אפשר לשקר לכל העולם על "רכב כביש/שטח מדהים", אבל אני סבור שראוי שמי שחושב בכיוון, לפחות לא ישקר את עצמו - ואני יודע שזו גלישה לענייני פסיכולוגיה - אבל מי שחרמן על אוטו כזה ולכן מקטין ומצמצם את רשימת הדרישות מהאוטו ל"מסלול רגוע" כדי לקבל חיזוקים לבחירתו, בשורה התחתונה מבלף רק את עצמו.
וזה כי רכב שמטייל בשטח צריך מה שנקרא "רזרבות", מכל דבר. כמו שאתם מתדלקים עד הפקק לפני כניסה לשטח למרות שברור לכם שחצי מיכל יספיק די והותר לכל הטיול וגם לחזרה הביתה. ברור שלא כל טיול יהפוך למסע הישרדות בכמריר, אבל גם במסלול סו-קולד "רגוע וקליל", אתם תמיד צריכים רזרבות של יכולת.
אבל לפרייבטים AWD המוסבים מהקטגוריה הזו אין שום רזרבות. הם תמיד על הקצה. ברגע שהעליה קצת דרדרתית, ברגע שמזדקרות כמה אבנים, זה הרגע בו נחצו המגבלות - הפגוש מקבל נאגחות, הצמיגים נקרעים, הגיר צועק הצילו. הרכב במאמץ, מתחמם מיד ומתקשה למשוך את עצמו.
מה לעשות, אבל סובארו XV/פורסטר אינם רכבי שטח. גם הדור האחרון של הויטארה. כדאי מאוד להפנים את העובדה הזו!
כדי שיתפקדו בשטח באורח סביר וייצאו ממנו ללא נזקים, הם דורשים נהג/ת שטח מנוסה מאוד ברמה גבוהה, שמבין את הרכב ואת המערכות שלו, מודע למגבלות ויודע איך להימנע מהן. ממש לא למתחילים!
כן, הם נוחים ומפנקים, מצויינים על הכביש (במיוחד על כביש רטוב), ועל שבילים טובים ובכלל בחירה נהדרת לשימוש יומיומי. אבל אם אתם מתכוונים גם לטייל איתם בשטח, גם רק ב"מסלולים רגועים", קחו בחשבון שגם שם יהיו לכם אינצידנטים והרבה. זה אמיתי, מהחיים.
דרור,
ואחרי כל המררות האלו,
XV עונה למה שפות״ש(!) מבקש?
ואני עדיין חושב שויטרה עדיף למה שהוצג.
הרבה אנשים בסביבתי נוסעים בסוזוקיאים של פנסיונרים - והויטרה היא הטופ מבחינתם. כלומר העליבות של תא הנוסעים לא מפריעה לרוב האנשים. מצד שני זה רכב מאוד נוח, גבוה לכניסה ויציאה, שדה ראיה טוב ותנוחת נהיגה מוצלחת. גם יחסית לסובארו.
ואז יש עוד כמה דברים שהופכים את הויטרה מתאימה יותר לשבילים ולשטח - גם שטח קל.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אבל במה היא יותר טובה מהxv? לרובן בכלל אין 4x4.
אומנם לא לקחתי xv או דאסטר או ויטרה חדשה למגבלות ..... אבל טיילתי מספר פעמים עם xv... זה נוסע.. אבל נחבט לא מעט.
כמו בגדולים... בקטנים לדעתי זה נכון שבעתיים, מחוסרי הlow והסרנים נהנים לא מעט מיכולת התקדמות בזכות המשקל הנמוך.
ויטרה 1.4טורבו בנזין, אוט 140כס, -1180קג.
דאסטר, ידני דיזל, 116כס, 1395קג.
Xv אוט' 2.0בנזין, 152כס 1453קג
עם קיט הגבהה מהמדף הויטרה מיישרת קו עם המתחרות במרווח גחון.
שוב, לא התנסתי באופן אישי... אבל ממליץ לבחון את הויטרה, אם קיימים מיגונים וצמיגים עמידים... זה מעניין כרכב יומיומי משפחתי עם יכולת שבילים..
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
או כמו שברלי אמר:
"במה היא טובה? היא טובה בפגושים. אותן בריות פלסטיק שמעוצבות על ידי יצרן הרכב כדי להיתלש על סלעים, אשר עשויות פלסטיק מעובד ומעוצב על ידי סדנת עיצוב רכב אשר החלה את דרכה בשנות השבעים בתור סדנת עיצוב רכב עוד יותר קטנה, שישבו בה מהנדסים שחשבו שהם יודעים מה הם עושים ובהתחלה הם יצרו פגושים ממתכת אבל אחר כך הם יצרו פגושים מפלסטיק רכרוכי בגלל שהשיקולים שלהם הושחתו על ידי הדרישה של הקהל שלא מבין כלום. אתה יודע מה אני חושב? אני חושב שהפגושים של המכוניות של היום, וזו דעתי הם פגושים דרדעלע, אתה בא איתם לסלע והם ישר נתלשים. בכלל,פגוש נובע ממפגש, כמו מפגש הסטייק באור יהודה. שבאים אליו ואוכלים סטייק. ממה מתחיל הסטייק?
נכון. הסטייק מתחיל מפרה.אבל מה אכלה הפרה לפני שהיא בכלל החליטה להיות פרה? מה היא אכלה? שוקולד פרה? לא, היא אכלה אילוצים, היא אכלה תירוצים, היא אכלה חרא כי זה מה שלימדו אותה. אמרו לה שהיא פרה והיא פשוט שתקה. אני לא מוכן לחיות ככה, אני לא מוכן להיות כמו פגוש של פרה. אני לא חושב שום פרה צריכה להיכנע לתכתיבים. בגולן יש עדרים שלמים של פרות שלא נכנעו לתכתיבים והן חופשיות כביום היוולדן, רק שפה ושם הן נכנסות לשדה מוקשים ואז הן מתעופפות כמו האחים רייט. כאשר האחים רייט עלו על המטוס שלהם, לא היו לו פגושים. והנה הם עפו. עפו היטב אפילו. אז לגבי הפגוש, הוא יכול להיות עשוי מברזל והוא יכול להיות עשוי מפלסטיק אבל זה לא משנה בגלל שבאו אנשים עם חלוקי מעבדה שמקבלים כסף בשביל לספור אגורות ודולרים ואמרו שצריך לייצר את הפגוש בזול בשביל להכניס בו כריות אוויר וכל מיני שטויות שמונעות מאנשים למות כמו גברים וכל החיישנים האלה, מה הם נותנים? הא? הם נותנים לך רכב פחות אמין ויותר "בטוח" ואני אומר לך שאני ראיתי את הרכבים האלה מפרפרים למוות את נשמתם האחרונה כשהגיר שלהם מתבשל בשמש ומה יוצא מכל הפרפורים האלה? יוצא פרפר יפה כנפיים, פרפר חופשי ומאושר. ומה הפרפר רוצה? פגוש? לא, הוא רק רוצה קצת אור שמש. יצא לי כבר למצוא את עצמי בהרבה מצבים שהתמודדתי עם פרפר, חלק עם כנפיים צבעוניות, חלק עם מחושים מעוקלים כמו שיני טיגריס וחלק ארסיים. ואני באמת חושב שמי שלא נאבק עם פרפר לא יכול להביע דעה על פגוש בלי שהוא זכה ללכוד פרפר בערמומיות ולאכול את הבפנוכו. ואת הפרפר שמים על הפגוש ואז הוא מתבשל בשמש ליד הפותחן, אלא אם זה פגוש פלסטיק, אלה נתלשים בקלות יתרה. יצא לי כבר להיכנס לשטח עם אנשים שלא ידעו מה ההבדל בין פגוש לקרבורטור ואני אומר לך שאתה לא רוצה למצוא את עצמך עם קבוצה של אנשים שלא יודעים כלום על כלום כשאתם מותקפים על ידי פרפרים. עם מה תגנו על עצמכם, עם פגוש? בקיצור, דעתי היא שחשוב פגוש אבל לא על סוזוקי או סובארו אלא אם מדובר בסוזוקי או סובארו שמיועדות לשטח קל או קשה או באמצע, זה סתם נזק וכאב לב וזו סתם דרך של המדינה להתעלל בנו כאזרחים".
חם, מאוד חם בחוץ.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
ימי פומפי האחרונים ..
אני יושב בבריכה החמימה.
מחוץ למים יש בערך 42° בצל. אבל אין צל !
ומסביב ההרים בוערים והמסוק של הכיבוי מטרטר כמו פרפר מעל .. שופך מים. אבל המים מתאדים בדרך לאש.
אבל זה לא נורא. כי המסוק מיד טס להביא מים חדשים.
וכל זה למה ?
כי היתה מתקפת פרפרפים על הבגושים של הסובארו.
ובגלל זה הויטארה יותר עדיפה.
מצד שני, יש לנו במשפחה. xv חדשה לגמרי. יש גם אוטבאק ישנה עם הגבהות ומיגונים.
יש גם ויטארה קצרה מהבציר הנכון.
וזה הרבה פעמים נגמר בכננת לפני שזה נגמר בגלגל מפוצץ ..
ויש את הדאסטר.
יש לי דיעה על זה. ויש לי גם נסיון. בזה.
אבל למי אכפת בחום הזה.
הכל נשרף פה מסביב.
חם עד מוות.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...6041c3eb4c.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...74f24259cd.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...2a3c5bd61a.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...266282acb8.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...73a7e7c1a3.jpg
לכן כתבתי בהתחלה לשים לב שמזמינים 4x4.
היא יותר טובה בכל המוכנות והמוכוונות של הרכב לשטח. אני מסתכל על זוויות מרכב וכמה אויר יש בין האוטו לקרקע. אני גם מסתכל על איך בנוי מה שמתחת לדלתות וכמה הרכב 'עגול' בפינות (ויטרה) או מתרחב כלפי מטה (סובארו).
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אבל זה לא 4*4 כמו בויטרה בדורות הקודמים. האם זה משתווה לאיזשהו 4*4 אחר? (בלי low)
Sent from my HD1903 using Tapatalk