-
האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
אהלן,
קניתי נוזל קירור שמיועד לטמפרטורה של עד 37- מעלות.
על האריזה כתוב כיצד דילול עם מים משפיע על הטמפרטורה שבה הנוזל קופא.
לא זוכר את המספרים בדיוק אבל משהו כמו דילול 1:1 18- מעלות.
1:2 5- מעלות.
השאלה שלי היא האם יש סיבה לא לשים את הנוזל בלי לדלל אותו?
מלבד העלות של יותר נוזל, האם ללא דילול יש השפעה על המהירות שבה הנוזל מתחמם/מתקרר?
לפני דילול הנוזל די שמנוני.
תודה!
-
תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
צריך לדלל נוזל כזה ביחס של בין שליש (ליטר נוזל על שני ליטר מים) לחצי (ליטר נוזל לליטר מים). כשהוא לא מדולל הוא לא זורם טוב יותר וזה עוד לפני השיעור בכימיה של כמה הוא יכול להזיק.
אני אישית מעדיף דילול של חצי חצי שנותן גם טמפ' רתיחה גבוהה וגם טמפ' קפיאה נמוכה ועוד יותר מעדיף נוזל מוכן מעורבב מראש.
אסף.
-
תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
תודה!
מדללים עם מים רגילים?
עדיף מזוקקים?
-
תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
מדללים עם מים רכים.
נתון נוסף שמתקשר לכותרת,
אם אני זוכר נכון,
כל עוד שהמים לא רותחים, הם מוליכים חום הרבה יותר טוב מנוזל קירור. כך שתיאורטית, אם לא היו להם את כל החסרונות (טמפ' רתיחה וקפיאה, קורוזיה, אבנית וכו....) הם היו החומר המתאים.
-
האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
נראה שאתה כבר מחזיק ביד נוזל מדולל ולא תרכיז.
העיקרון הוא כזה-
ככול שטמפרטורת הקפיאה נמוכה יותר כך גם טמפרטורת הרתיחה.
מצד שני ככול שיש יותר ריכוז של החומר ( פרופילן או אתילן גליקול לרוב) כך גם הולכת החום נפגעת.
משמע, הנוזל יקפא או ירתח בטמפרטורה קיצונית יותר אבל יהיה פחות יעיל בתרומה לקירור.
רוצה לומר:״ היצמד להוראות היצרן״.
אחרת אתה נכנס לחישובים…
מעצם התהיה שלך נראה שאתה מחזיק נוזל רנדומלי בלי שבדקת מה ההשלכות של חומר הבסיס שלו על תרכובת המתכות במערכת הקירור הרלוונטית.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
המצב שלי חמור בהרבה.
אני נוסע איתו כבר שלושה חודשים ומרגיש שהאוטו מתקשה יותר לשמור על טמפרטורת עבודה מבלי להתחמם.
הא, וגם הכנסתי את הנוזל הזה לשני הרכבים ושניהם מתקשים באותה מידה.
הוואן והטנדר אף פעם לא הצטיינו בקירור המנוע, אבל מורגשת הדרדרות משמעותית.
ההמלצות שאני צריך לחפש בספר הן על הרכב החומרים של נוזל הקירור?
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
מדללים עם מים רכים.
מה זה?
-
תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
מים שמיועדים לזה. מים שהוציאו מהם את כל האבן והמינרלים.
אסף.
-
תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
מים שמיועדים לזה. מים שהוציאו מהם את כל האבן והמינרלים.
אסף.
מים מזוקקים לא עונים להגדרה הזו?
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
im_ri
המצב שלי חמור בהרבה.
אני נוסע איתו כבר שלושה חודשים ומרגיש שהאוטו מתקשה יותר לשמור על טמפרטורת עבודה מבלי להתחמם.
שהיו במקרה שלושת החודשים הכי חמים בהיסטוריה :rolleyes:
או בקיצור, הסיכוי שהבעייה בנוזל הקירור עצמו נמוך מאד. ואם אתה ממש לא יודע מה שמת ורוצה לאפס את המערכת מבחינת הנוזל, אז לרכבים יפאניים תשים משהו איכותי לרכבים יפאניים שיש להשיג בסביבה שלך.
קובץ מצורף 145027
-
תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
im_ri
מים מזוקקים לא עונים להגדרה הזו?
לא.
מים מזוקקים לא מאוזנים מבחינה חשמלית ויש להם נטיה "לשאוב" יונים מהמתכת בה הם זורמים. לא יודע מה קורה להם כשהם מעורבבים עם נוזל קירור, אבל בפועל מים מזוקקים לבד במערכת קירור זה ביג נו נו.
זה מבחינת הדיון התיאורטי כאן בפועל.
בתכלס של החיים עצמם, לא מבין למה לבזבז זמן על להקליד תהיות אודות מהילות וריכוזים, במקום ללכת לחנות הקרובה ולקנות נוזל מוכן איכותי ובמפרט המתאים כפי שהציעו.
-
תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
זה ממש לא תהיות.
קניתי נוזל קירור טוב ל 37 - מעלות.
העניין הוא שהכנסתי אותו בלי לדלל ואני מנסה להבין האם יש לזה השפעה רעה על יכולת הקירור של המערכת בימים חמים.
עכשיו אני מבין שכן.
-
תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
אם הכנסת תרכיז שנועד לדילול בלי לדלל, זה באמת לא יעיל, וגם כפול במחיר.
-
תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
נועד לדילול זה תלוי המקום אליו אתה מתכוון לנסוע.
בחורף אני בקלות מוצא את עצמי במינוס חמש, רק קצת הגזמתי עם ה 37- כי לא הכרתי את ההשלכות.
-
תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
im_ri
נועד לדילול זה תלוי המקום אליו אתה מתכוון לנסוע.
לא בדיוק. הנוזל המרוכז נועד לדילול, ואין להשתמש בו ללא דילול.
אם אתה מגיע לאזורים בהם הטמפרטורות צונחות מתחת למינוס 18, תצטרך פתרונות אחרים (הנעת הרכב מדי פעם, חימום ייעודי לתא המנוע בשיטות שונות, וכו').
סתם אנקדוטה, בהודו כשקר מאד באזורים הגבוהים, נהגי המשאיות מדליקים מדורה קטנה מתחת למנוע המשאית (המשאיות גבוהות מאד ואין חשש לשרוף את המשאית). אם אין עצים, נתקלתי במקרים שהדליקו צמיג ישן של פרייבט..
אמנם אצלם זה בעיקר כדי לאפשר הנעה של מנועי דיזל פרימיטיביים (לרוב העתקי מרצדס למיניהם), וזה בהחלט מחמם את תא המנוע.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
שהיו במקרה שלושת החודשים הכי חמים בהיסטוריה :rolleyes:
או בקיצור, הסיכוי שהבעייה בנוזל הקירור עצמו נמוך מאד. ואם אתה ממש לא יודע מה שמת ורוצה לאפס את המערכת מבחינת הנוזל, אז לרכבים יפאניים תשים משהו איכותי לרכבים יפאניים שיש להשיג בסביבה שלך.
קובץ מצורף 145027
מה יודע לעשות נוזל קירור "לרכבים אסיאתיים" שהוא לא עושה ברכבים גרמניים, ולהיפך?
אני יכול להבין אפיון של יצרן ספציפי שמתאים להנדסה שלו, אבל מה משותף לכל הרכבים האסיאתיים שרלוונטי לעניין נוזל הקירור?
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
-
תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
אתה לא סדור ומנתח את השימוש רק לפי טמפרטורה ולא לפי סוג הרכיב שאתה אמור להשתמש בו.
לאיזה רכבים זה מיועד והאם אתה צופה שתעבור מינוס 18 בכלל?
( אני מסופק מאוד).
משני הפרמטרים האלו יהיה אפשר להבין איזה נוזל אתה מריך.
ולא, לא משתמשים באותו נוזל לכל סוגי הרכב מפני שהם מבוססים על כמה מרכיבים שונים.
עדיף לדעתי להשתמש בנוזל מדולל מראש ולא לדלל לבד בגלל סוגית השגת המים המתאימים.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
OFF-RoaD
מה יודע לעשות נוזל קירור "לרכבים אסיאתיים" שהוא לא עושה ברכבים גרמניים, ולהיפך?
אני יכול להבין אפיון של יצרן ספציפי שמתאים להנדסה שלו, אבל מה משותף לכל הרכבים האסיאתיים שרלוונטי לעניין נוזל הקירור?
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
נמרוד העלה נוזל אדום לרכב אסייתי,
אני מוסיף שניים, גם הם לרכבים אסייתיים. בצבעים אחרים. הכל מאותו יצרן, וולווליין-זרקס.
על גב המיכלים רשומים שמות היצרנים שהנוזל מתאים להן.
*הפתעה*: על כל המיכלים בכל הצבעים רשומים אותם יצרני רכבים.
גם המפרט הטכני הרשום זהה לחלוטין.
לדעתי אין טעם לחפש הסברים מקצועיים. אבל אם מישהו רוצה לנסות אשמח לשמוע [emoji16]קובץ מצורף 145036קובץ מצורף 145037
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
נשמע לי מוזר כל הסיפור הזה.
יש מוצרים ליצרנים ספציפים ולא למנועים ספציפים?
המנוע של מיצובישי משנת 90 יקבל אותו נוזל כמו מיצובישי 2023 אבל לא יתאים לסמוראי?
-
תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
חשוב לא לערבב נוזלים מבוססים חומצה אורגנית וכאלה שהם לא- IAT/ OAT, ובנושא דילול עם מים- זה מורכב וההמלצה הברורה של מומחה שמנים ונוזלים אוטומוטיביים שאני מכיר (סת' ממעבדת ICT) היא להשתמש בנוזל מדולל מראש. אם נתקעת במדבר והברירה היא בין סוגים שונים של מים, אז מי ברז. לא מים מזוקקים.
הפערים בביצועי אחוזים שונים של דילול הם מספיק זניחים באקלים הישראלי, כדי שיהיה ניתן לומר, שאם דילול שונה יפתור לך בעייה כלשהי, יש לך בעייה אמיתית ברכב שאתה צריך לפתור- משחק ביחס תערובת נוזל יהווה מעקף זמני בלבד לבעייה, אם בכלל.
לגבי צבעים: יש גם IAT וגם OAT ירוקים, אבל הנוזלים שהם אינם ירוקים הם לרוב OAT. אני מציע להתעלם מהצבע ולבדוק ספציפית את החומרים במה שיש לכם במנוע ובמה שאתם מתכוונים להוסיף. בשביל לסבך את החיים יש גם הייבריד: HOAT
-
תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
עד כמה שאני יודע אין משמעות לצבע. יש משמעות להרכב הכימי.
היצרנים משתמשים בצבעים שונים כדי שלא יתבלבלו בין הרכבים כימיים שונים.
כעיקרון כל התרכובות מבוססות גליכול. אבל יש שוני בחומרים מעקבים קורוזיה.
כאן יש מספר תרכובות שלא בהכרח עובדות מגיבות טוב אם מערבבים בינהם.
זרוקס חברה מצוינת ואתה יכול לסמוך עליה.
כדאי פשוט להחליף את כל נוזל הקירור ואז למלא רק מה שזרוקס המליצו.
משם והלא. לעבור רק עם זרוקס.
אפשר כמובן להשתמש בנוזל קירור שהיבואן המליץ, אבל בדכ הוא הרבה יותר יקר
-
תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
אם המים היחידים שיש בנמצא הם מינרליים ומשלימים את הכמות איתם - זו סיבה מספקת להחליף אחר כך את כל נוזל הקירור ?
-
האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
כשאני מרוקן אני שוטף סיבוב אחד עם מי ברז. גם בשביל לראות יותר טוב מה נשאר/אם נשאר במערכת וגם בגלל שתמיד נשאר נוזל במערכת ואני מעדיף שזה יהיה שאריות מים מאשר שאריות נוזל מסוג אחר.
אני בודק בספרות הרכב / טרקטור מה המלצת היצרן מעבר להמלצה האהובה עליהם שהיא להשתמש בחומר המקורי שהם מוכרים.
לרוב זה סוג החומר ובאיזה יחס הוא מדולל.
לעיתים מופיע יחד או בנפרד דרישת תקן מסויימת.
אני לא מתאמץ ,כל זמן שיש לי אפשרות למלא אחר הוראות היצרן, לנתח את המוצר והחלופות למרות שזה גם אפשרי ולא מסובך מדי.
ישנם יצרנים כמו VW שהמוצר שלהם הוא תרכיז למהילה עצמית.
אני כאמור נרתע מכך.
אפרופו מים מינרליים - הם בניגוד לצורך רוויים מינרלים ולא נטולים. אנחנו רוצים נטולי מינרליים שהוא הרכיב שגורם למשקעים.
קטלוג zerex
https://cloudfront.zoro.com/enhanced_pdf/Z_G1_wfg.PDF
-
תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
נדב, לדעתי, לא. אם זו לא כמות גדולה ממש, אז מבחינת אחוזי התערובת אתה לא תצא מהתחום הרחב שמתאים לאקלים המקומי, ואם זה לא הוספה על בסיס קבוע, אז האבנית שבמים לא תצטבר לכמות מזיקה.
-
תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
אם המים היחידים שיש בנמצא הם מינרליים ומשלימים את הכמות איתם - זו סיבה מספקת להחליף אחר כך את כל נוזל הקירור ?
תלוי בכמות שהשלמת. כל עוד לא הפרת את יחס המיהול בנוזל (50/50) באופן משמעותי, אין בעיה.
אם הוספת כמות גדולה של מים, נגיד חצי מהכמות שנכנסת במערכת הקירור, תכונות כמו נקודת הרתיחה ויכולות הסיכה נפגעות ולדעתי כדאי לחדש את הנוזל.
לגבי מים מינרליים או מי ברז, אין הבדל גדול, לפחות בהרכב המים בישראל באזורים שמקבלים מים ממתקני ההתפלה הגדולים (כיום כבר מדובר על רוב אוכלוסיית ישראל).
יותר מזה, בישראל כמו בישראל חלק מיצרני המים המינרליים למעשה ממלאים את הבקבוקים במי ברז "מסוננים".
באזורים שאינם מקבלים מים ממתקני ההתפלה, יש טווח רחב של הרכבים אבל לרוב המים קשים יותר ולכן בעייתיים יותר בהקשר המדובר.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
אפרופו מים מינרליים - הם בניגוד לצורך רוויים מינרלים ולא נטולים. אנחנו רוצים נטולי מינרליים שהוא הרכיב שגורם למשקעים.
זה אירוע כימי מאתגר.
מים נטולי/עניי מינרלים יפרקו את המתכות הרכות במנוע.
מים עתירי מינרלים יכולים לגרום למשקעים, תלוי בהרכב הכימי של המינרלים ותנאי הסביבה.
אחד היתרונות של נוזל קירור מוכן, הוא האיזון הכימי של מינרלים שמאט מאד (אי אפשר למנוע לגמרי) עד זניח את ההתגבשות של מינרלים לכדי משקע.
מה שהכי חשוב הוא לעבוד לפי הנחיות יצרן הנוזל, בהנחה שזה יצרן איכותי.
-
תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
בקיצור.... הכי טוב קירור אויר...
אסף.
-
תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
במקרה רגיל, אם הייתי צריך רק להוסיף כי חסר נוזל- נוזל קירור.
אם להוסיף כי חסר ואני תקוע איפשהו, ואין נוזל קירור- מה שיש בג'ריקן של השטיפת ידיים.
אם זה להוסיף כדי לדלל, ומאיזושהי סיבה, אין לי יכולת פשוט לרוקן את החרא ששמתי בטעות, ולמלא נוזל נורמלי,
אז מי מזגן נקיים.
-
תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
בקיצור.... הכי טוב קירור אויר...
אסף.
כן, ברור…
יש לי עוד זכרונות ילדות על כל מיני מכוניות עם קירור אוויר שהיו נוסעות עם קרש שמרים את מכסה המנוע בקיץ. עד כדי כך זה היה נהדר…
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
קירור אוויר כמו קירור מים, כשהכל תקין לא צריך שום קרש.. והכל פשוט, לא קורוזיה לא צינורות מתפוצצים ולא דאגות.. לנצח.
בטרנספורטרים למשל, הגדילו המהנדסים לעשות והמנועים מקוררי המים שהחליפו את מקוררי האוויר, התחממו כמו שאף מנוע קירור אוויר/שמן לא ידע להתחמם..כולל קורוזיות בבלוק, ועוד תופעות מעניינות, לא עלינו.
דרך אגב אני מכיר כמה שגם ברכבי קירור מים נוסעים עם קרש במכסה מנוע..[emoji16]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?
מנועי הטרנספורטר מקוררי המים בדור הראשון שלהם סבלו ממערכת מתוסבכת שכללה בעיות תכנוניות ובתוספת יציקות אלומיניום פריך במנוע שפשוט התפורר.
היה לי קאמפר כזה עם מז-גג שאכלתי ממנו חרא בכפות.
אין לי נסיון אישי עם פיאט 600 לספר ממקור ראשון למה נסעו עם מכסה מנוע פתוח אבל יש לי תחושה שמדובר בהנדסה בעיתית.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro