-
פורסטר, אאוטבק או...
שלום שלום,
לאחרונה אני משתעשע עם הרעיון לחזור לסובארו, הרכב הראשון שלי כילד אי שם בשנות ה 70...
תקציב של כ 40 אש"ח והשאלות הן:
1. הרכב ישמש ברכב יומיומי עם נסיעה בשבילים בלבד (לא מחליף את הג'יפ), האם עלויות האחזקה גבוהות מאוד מרכב פרטי אחר באותו סדר גודל? אם כן בכמה בערך?
2. האם התקציב סביר או כדאי להגדיל?
3. מה ההבדלים בין הפורסטר והאאוטבק?
4. אני מעדיף ידני (כיום כול הרכבים שלי ידניים), האם להתעקש ולחפש ידני? ראיתי שהמבחר מאוד מצומצם.
5. תובנות נוספות שלא חשבתי עליהן.
תודה רבה,
אביגדור
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
ב-40K אלה רק דגמים ישנים.
פורסטרים ידניים יש מעט מאוד. שים לב טוב טוב - חלק מהפורסטרים הידניים הגיעו ללא מצב LOW. ההילוך הראשון שלהם ארוך להחריד כך שיכולת השטח ולו סמלית מאוד, לא קיימת למעשה. הם שורפים קלאצ'ים על ימין ועל שמאל.
אאוטבק ידניים אין בכלל. לא בישראל בכל אופן.
אם בגאז' קטן יחסית לא מציק לך, תכניס לרשימה גם XV ואם אתה מוכרח ידנית, אז עם מנוע 1.6 מהדור השני של 2012-2017. ואז מקבלים גם תיבת העברה עם LOW סמלי ביחס של 1 : 1.4
אלה מכוניות איכותיות והן גם אמינות מאוד בסה"כ.
טיפולים "גדולים" יכולים להיות יקרים יחסית (ב-60,000 מחליפים שמני דיפרנציאלים וב-90,000 מחליפים פלאגים ועוד משהו, לא זוכר), כמו כן, אם תיקח אוטומטית, תקלות בגיר הרציף יכולות להיות יקרות אם הרכב כבר לא באחריות המורחבת שכל דגמי סובארו עד 2018 נהנים ממנה (10 שנים או 160,000 ק"מ, מה שבא קודם).
החלפת מוח גיר - תקלה יקרה (כ-10,000 במוסך מורשה יבואן)
נאבות בגלגלים האחוריים מתבלות מהר יחסית ויקרות (כ-2,500 לשתי נאבות)
גניבת ממיר קטליטי היא בעיה נפוצה ויקרה (הממיר משולב בסעפת הפליטה ועלות חלק מקורי בטריטוריה של 5 ספרות)
מעבר לזה - רכב מעולה באמת. מומלץ.
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
אני מכיר מקרוב לפחות פורסטר אחת שלא מפסיקה להאכיל את בעליה מרורים.
רכב מאוד יקר לאחזקה במקרה הספציפי הזה. האם הוזנח ביד הקודמת? ייתכן.
אבל זה אומר שאם נפל עליך פורסטר כזה אתה תגלה מאוד שהחלקים של סובארו שהיו מאוד זולים בשנות ה 80 - הם חלקים מאוד יקרים בימינו.
וגם חלק מהעבודות הרגילות במוסך יקרות באופן משמעותי מאשר במכוניות אחרות - תבדוק למשל מחיר של טיימינג. אמנם מופת הנדסי אבל עבודה קשה למכונאי.
חייב לומר שפורסטר דור ראשון ושני היו מכוניות נהדרות לדעתי. משם הלאה פחות התפעלתי. כל דור הלך והשמין ונהיה מסובך.
אסף.
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
ועוד תובנות של חיים עם סובארו (XV שניה ברציפות)
צריכת דלק - צריך להיות מודע ולסגל הרגלי נהיגה בהתאם, אחרת זה סעיף לא קל. אצלנו ב-XV מודל 2019 עם מנוע 2.0 הממוצע הוא בין 7.0-7.2 ליטר ל-100 ק"מ. הרבה בינעירוני על קרוז-קונטרול.
צריכת שמן - איך שלא תסובב את זה, מנועי סדרת FB (2011 ומעלה) צורכים שמן. מי יותר (1.6) ומי פחות. בתמורה, הם קצת יותר חסכוניים בדלק ממנועי הסדרה הקודמת (EJ).
צמיגי חתך נמוך - רגישים בשטח, אבל גם כניסה אלימה לבור בכביש תרצח אותם. לשים לב טוב טוב לאן מכניסים אותם.
זוית גישה איומה ונוראה. שום דבר שקצת מסקינג טייפ, טוש שחור, מסור חרב וכמה שעות פנויות אחה"צ לא פותרים.
מערכת מולטימדיה מקורית על הפנים.
מושב נהג עדיף משמעותית על מושב הנוסע מימין. כן, אני יודע שהם אמורים להיות זהים.... אז למה הרבה יותר נוח לי לנהוג מאשר סתם לשבת בפוזיציית הנוסע? אין לי הסבר הגיוני. אבל אני לא מדמיין.
תלונות על מחסור בחלפים במחסני היבואן. אישית נתקלתי בזה פעם אחת. XV שנכנסה למוסך על תקלה שטותית לחלוטין אבל משביתה (מקלט של אימובילייזר שהחלפתו לוקחת 20 דקות בלחץ), ונרקבה שם כמעט שבוע כי סמל"ת לא מחזיקים חלק חדש כזה בישראל. בסוף מצאו בפירוקיה....
בשורה התחתונה, למרות הגליצ'ים הקטנים, זה אחלה אוטו. באמת.
מפנק, איכותי, נפלא בנסיעות ארוכות, נוח ובו זמנית גם מתנהג טוב - אלה תכונות שבקרוסאוברים ובמכוניות יפניות, הן בדרך כלל סותרות זו את זו. גם תנוחת הנהיגה טובה לגבוהים, עוד משהו שיפנים (שאינם סובארו או מאזדה) תמיד נופלים בו. וכמובן - במגבלות זויות המרכב, הצמיגים והגיר הרציף, יכולת השטח ממש מפתיעה לטובה. אני ממש חוגג איתו בטיולי ירדן.
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
גמרתם את הבחור.
יש קהילה ענקית של בעלי פורסטר ועוד אחת חביבה של בעלי אאוטבק. וידע מכובד מאד שלפעמים גם זולג לפורום.
אכן ב40 תקבל רכב בן עשור וכנראה גם ק"מ שנושק ל200 אבל זה לא אומר שבהכרח תיפול על לימון. יש גם מוסבי גז, מוחלפי מנוע וגיר ומשופרים.
אאוטבק הוא יותר גדול ורובסטי (מכלולים חסונים יותר), מצד שני, יותר נדיר בשוק אבל גם פחות ראה שטח. פורסטר יש כמו זבל ורק צריך לבחור.
חלפים סטנדרטיים יש בשפע ויש כמה גורואים ברחבי הארץ וכמובן יכולת לטפל לבד למי שיש 2 ידיים סבירות.
הקטע של הגיר אכן מאיים אבל יש גם מצב שתמצא רכב שכבר החליף (זה חלק מריקול) ואז הרווחת כמה שנים של שקט, ובכל מקרה זה לא סיפור נורא כשמבינים שזה לא בהכרח מוח גיר קומפלט (כי מי מטפל במרכזי??) אלא סולונואיד פשוט בכמה מאות שקלים פלוס עבודה.
יש מגוון 50/50 סבירים ויש אפילו bf בחלק מהדגמים.
תמצא כמה דוגמאות, תעלה שאלות, נעזור לך, בנוהל.
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
הרגו אותי? לא ממש...
אני מכיר את הנפשות הללו יום יומיים.
יש לי אפשרות להעלות את סכום הקנייה, השאלה עד כמה?
כפי שרשמתי, לא מחפש שטח (הג'יפ נשאר במקומו), מחפש משהו קצת יותר גבוה מפרייבט כדי לנסוע בשבילים
בצורה בטוחה ולא לחשוש.
ומכאן השאלה, עד כמה העלויות יקרות יותר מפרייבט, נניח סובארו 2.0?
האם יש הבדל מהותי בין המנוע בפורסטר ובאאוטבק?
אמשיך לחכות לתגובות, בינתיים משתעשע ברעיון.
אביגדור
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
GodsFather
תודה.
עד כמה חשוב רכבים עם LOW?
אביגדור
-
פורסטר, אאוטבק או...
אצלי יש פורסטר מספר שנים ובסביבתי כ10 פורסטרים, xv כולם 2.0 ואוטבק (מנוע שונה) ואיני מכיר עלויות שונות מהותית מרכבים פרטיים אחרים ולא בעיות צריכת שמן מוגזמת (אצלי בכלל לא), כך שזו בחירה טובה.
אך היות שאתה מכוון לידני אז הייתי שוקל דאסטר דיזל, לכאורה תפור עליך ויהיה חדש יותר
אבל כל רכב בן עשור ב40 יהיה חתול בשק אלא אם אתה מכיר הבעלים.
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Asaf-a
אצלי יש פורסטר מספר שנים ובסביבתי כ10 פורסטרים, xv כולם 2.0 ואוטבק (מנוע שונה) ואיני מכיר עלויות שונות מהותית מרכבים פרטיים אחרים ולא בעיות צריכת שמן מוגזמת (אצלי בכלל לא), כך שזו בחירה טובה.
אך היות שאתה מכוון לידני אז הייתי שוקל דאסטר דיזל, לכאורה תפור עליך ויהיה חדש יותר
אבל כל רכב בן עשור ב40 יהיה חתול בשק אלא אם אתה מכיר הבעלים.
תודה רבה!
עד כמה התיבה הרציפה בעייתית? בכביש? בשטח?
אביגדור
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
דרור יספר לך על בעיות ברכב, הוא נחשף לסוג אחר של אוכלוסיה ובתדירות גבוהה.
בקבוצות שאני מסתובב בהן, היחס לגיר רציף פחות נורא, במיוחד אחרי שהבינו את סוגיית הסולונואיד. זה לא אומר להתעלם לגמרי, אבל זה קצת יותר מרגיע כשאתה יודע שלא עושים עליך סיבוב במוסך.
אאוטבק רכב גדול יותר. סלון גדול יותר ושאר שכלולים. יש לזה מחיר כמובן.
אגב, רוצה כיף אמיתי? חפש טורבו. זה עולם אחר לחלוטין ומחירים אחרים אבל הפאן בהתאם.
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
AvigdorAharon
תודה רבה!
עד כמה התיבה הרציפה בעייתית? בכביש? בשטח?
אביגדור
מה זה בעייתית?
מבחינת אמינות לא נתקלתי בבעיה.
מבחינת אופי ורעש? אכן לא גליק גדול, כנראה מסרסת את המנוע אך לא מפריע לי ביום יום.
בשטח לא נתקלתי בבעיה עד היום אבל לא איתגרתי הרבה את הפורסטר בשטח כי ישנם כלים אחרים זמינים לשחק איתם בשטח.
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
נתקלתי באאוטבק עם 245 כ"ס (מנוע 3.0!, מכירים?
אביגדור
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
כן. מצרך נדיר ומעולה. אם הרכב תקין - לחטוף!
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
רוב הכלים מהז'אנר הזה לא עושים שטח והגיר לא מתקיל בבעיות כמעט בכלל.
דווקא ה-XV הקודמת שלנו שלא עשתה שטח בכלל בחייה, הדליקה מנורת תקלת-גיר עוד הרבה לפני שהתחילה לחתוך את הדיונות של ירדן שתי וערב. מכיוון שהיתה באחריות, אפשרתי למוסך מורשה להחליף כל מה שרק אפשר בחינם. החליפו מוח. החשבון למי שכבר לא באחריות היה מגיע לעשיריה.
הגיר מסרס את המנוע וצריך לדעת להתנהל איתו, אחרת הוא גם ישבור שיאי בזבוז דלק.
כמובן שהוא גם לא אוהב מאמצים וחום. אבל כל עוד לא תתקוף מעלות קשים בבקעה בצהרי אוגוסט על בסיס קבוע, כנראה שלא תיתקל בבעיות איתו.
אישית אני חושב שגיר רציף הוא מזימה של היצרנים היפנים כנגד האנושות.
אבל במקרה של סובארו ולנוכח הנחיתות של הגיר הידני שלהם ביחסי העברה לא מתאימים, הרציף עדיף חד משמעית. לפחות לשימושים שלנו.
מנוע ה-3.0R חזק ומרשים, אבל הוא די פרימדונה. מורכב מאוד ומצופף את תא המנוע לרמות מפחידות. לא כדאי להתקיל אותו בשימושי שטח תכופים. אבל זה רק משמועות.
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
טיילנו עם האוטבאק הממוגנת והמוגבהת לא מעט .. לא עשתה בעיות. האוטו היה 2010 .. הוחלף לאחרונה בפורסטר חדשה. ( אבא השתפן לקחת חשמלית )
Sent from my DN2103 using Tapatalk
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
AvigdorAharon
נתקלתי באאוטבק עם 245 כ"ס (מנוע 3.0!, מכירים?
אביגדור
לקחת.
אסף.
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
או קי, תודה!
ראיתי שיש דגמים / שנים עם תיבה רציפה ויש עם טיפטרוניק.
הבדלים? אמינות? איזו עדיפה, אם בכלל?
מוסך לבדיקת רכבים?
אביגדור
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
הרציפה הצטרפה בשנים המאוחרות, לשיקולך רכב רענן יותר או פחות.
איפה אתה מחפש לבדוק, גיאוגרפית
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
איזור נתניה וצפונה.
אם יש מוסך טוב במקום אחר, אשקול להגיע.
הבדלי אמינות או הבדלים נוספים בין שתי התיבות?
אביגדור
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
תרשו לי לקחת אתכם למקום אחר...
בסביבות 40K למה לא גראנד ויטראה מנוע 2 ליטר? (אולי 2.4 גם תיכנס בתקציב) ואל תגידו שהסובארו צורך פחות ובטח לא אחרי שהצעתם ואביגדור שוקל אאוטבק 3 ליטר...
לסוזוקי יש LOW, יותר עבירה, גם זולה לאחזקה, אמינה (כמובן שתלוי בעבר ובטיפולים) ובערך אותה צריכת דלק.
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
בתחילת ה 2000 היה לי פורסטר ידני של אז, ושנים אחכ אואטבק שנת 2014 (אאלט). שניהם נקנו חדשים והיו אצלי כמה שנים (הפורסטר ~4 והאאוטבק ~2).
כל עוד זה מיועד לכביש ושבילי קק"ל - אאוטבק, בחירה קלה.
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
לאביגדור יש ג'יפ והוא רוצה בנוסף מכונית לא רכב שטח. זה כתוב בהודעה הראשונה.
אסף.
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
לאביגדור יש ג'יפ והוא רוצה בנוסף מכונית לא רכב שטח. זה כתוב בהודעה הראשונה.
אסף.
ראיתי, בגלל זה ההמלצה החד משמעית על אאוטבק
Sent from my Pixel 5 using Tapatalk
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
AvigdorAharon
איזור נתניה וצפונה.
אם יש מוסך טוב במקום אחר, אשקול להגיע.
הבדלי אמינות או הבדלים נוספים בין שתי התיבות?
אביגדור
תנסה מול מוסך פרוטק בכפר סבא. סטס אחלה גבר ומומחה סובארו. בלי מניירות. ויש לו גם פורסטר וגם wj.
רבים מטפלים אצלו, אני, רוסלן ועוד.
אין לי אצלו אחוזים.
הבדלי אמינות ברכב בן עשר עם מעל 160 אל"ק? תסנן לפי אופי היד והיסטוריית טיפולים.
אצלי למשל היד הקודמת מימשה את כל הריקולים שהיו, מיוזמתה וכך חסכה לי סוג של כאב ראש. וכאמור יש את הקהילה שיודעת לסייע בלפתור תקלות שיעלו במרכזי 4 ו5 ספרות.
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
הפרזתם קצת בעלויות של חלק מהדברים.
מי שירוץ למוסך יבואן על כל תקלה או טיפול בהחלט ישלם לא מעט.
מוח גיר? אין שום סיבה להחליף. קונים סלונואידים בכמה מאות שקלים ומחליפים, אפילו לא עבודה מסובכת, בטח לא בגיר הרציף.
טיימינג שהוזכר פה מבצעים רק במנועי EJ, מנועי FB מגיעים עם שרשרת. קיט טיימינג כולל עבודה עולה פחות מ2000 שקל, נדרש פעם ב105,000 ק"מ.
אין ברכבים האלה עלויות שהן יוצאות דופן אלא אם בעל הרכב בוחר מסיבה כלשהי לגשת למוסך יבואן ומקבל את דבריו כאמת מוחלטת.
הכותב מחזיק פורסטר 2009 שנושקת ל300,000 ק"מ.
Sent from my RMX3301 using Tapatalk
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
בוקר טוב,
לאחר ימים של מחשבות אני רוצה לשתף ולשאול:
בשנים האחרונות אני נוהג ברכב מאוד פרקטי (קליאו 3 ידני).
אם הייתי מחפש רכב פרקטי, כנראה הייתי בוחר בדאסטר (ידני)
או גראנד ויטרה (יכולות שטח).
החלטתי בתקופה זו של חיי, לעבור מרכב פרקטי
לרכב מהנה והאאוטבק 3.0 מצא חן בעיניי.
האם רכב עם 300 אק"מ יבלה במוסך ואני אסע בג'יפ
ביום יום (לא כיף) או להשקיע יותר ולרכוש רכב חדש יותר
אבל עם מנוע 2.5?
אביגדור
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
אין קשר בין השניים, אתה מכיר את זה מעולמות הגיפים.
אם הרכב טופל כראוי, תראה מוסך רק בטיפולים או בנזקים שלך.
אם זה לימון, כל הבאסה. אבל גם פה, זה לא לנד רובר או סופה שעשו עליה אורגיה. כי רואים את זה מקילומטר ויודעים להתרחק.
אתה בתקציב גבוה יחסית, של רכבים צעירים יחסית ובנישה שהיא פחות פרועה. אין כאן לונג ארמס, צמיגי 35 ברשיון ושאר ירקות. בקושי טמבונים יש פה.
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
הבחירה נפלה על אוטבאק, כרגע יש לי שלוש הצעות:
2008, מנוע 3.0 230km יש היסטורית טיפולים של 6 שנים ע"פ המוכר (עדיין לא ראיתי)
2014 מנוע 2.5 230km אין היסטורית טיפולים, לא ידוע אם עשו טיימינג ב 210km (לפי סובארו צריך כול 105km)
2017 מנוע 2.5 170km יש היסטורית טיפולים ע"פ המוכר (עדיין לא ראיתי)
יש הבדלים של כ 7,000 ש"ח בין כול אחד מהרכבים, כאשר 2017 קצת מעל לתקציב שלי.
נסעתי על הרכב משנת 2014, נוסע נחמד, לא האיץ בצורה מדהימה, אני מניח שהסיבה היא 175 כ"ס על 2,000 ק"ג.
האם כדאי לרדת בשנים לטובת מנוע 3.0?
האם הגיר בשני הדגמים זהה?
נקודות נוספות שלא חשבתי עליהן?
תודה רבה
-
תגובה: פורסטר, אאוטבק או...
לך על הצעיר ביותר אלא אם יש שם סימן אזהרה בבדיקה שתבצע לו.
אם אתה מחפש תאוצה מיוחדת, תעשה כיול לדוושה, אצלי זה היה דרמטי כבר בשלב האיפוס לעומת היד הקודמת.
Sent from my SM-F916B using Tapatalk