בתחילת ה 2000 היה לי פורסטר ידני של אז, ושנים אחכ אואטבק שנת 2014 (אאלט). שניהם נקנו חדשים והיו אצלי כמה שנים (הפורסטר ~4 והאאוטבק ~2).
כל עוד זה מיועד לכביש ושבילי קק"ל - אאוטבק, בחירה קלה.
תרשו לי לקחת אתכם למקום אחר...
בסביבות 40K למה לא גראנד ויטראה מנוע 2 ליטר? (אולי 2.4 גם תיכנס בתקציב) ואל תגידו שהסובארו צורך פחות ובטח לא אחרי שהצעתם ואביגדור שוקל אאוטבק 3 ליטר...
לסוזוקי יש LOW, יותר עבירה, גם זולה לאחזקה, אמינה (כמובן שתלוי בעבר ובטיפולים) ובערך אותה צריכת דלק.
בתחילת ה 2000 היה לי פורסטר ידני של אז, ושנים אחכ אואטבק שנת 2014 (אאלט). שניהם נקנו חדשים והיו אצלי כמה שנים (הפורסטר ~4 והאאוטבק ~2).
כל עוד זה מיועד לכביש ושבילי קק"ל - אאוטבק, בחירה קלה.
לאביגדור יש ג'יפ והוא רוצה בנוסף מכונית לא רכב שטח. זה כתוב בהודעה הראשונה.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
תנסה מול מוסך פרוטק בכפר סבא. סטס אחלה גבר ומומחה סובארו. בלי מניירות. ויש לו גם פורסטר וגם wj.
רבים מטפלים אצלו, אני, רוסלן ועוד.
אין לי אצלו אחוזים.
הבדלי אמינות ברכב בן עשר עם מעל 160 אל"ק? תסנן לפי אופי היד והיסטוריית טיפולים.
אצלי למשל היד הקודמת מימשה את כל הריקולים שהיו, מיוזמתה וכך חסכה לי סוג של כאב ראש. וכאמור יש את הקהילה שיודעת לסייע בלפתור תקלות שיעלו במרכזי 4 ו5 ספרות.
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!
מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...
הפרזתם קצת בעלויות של חלק מהדברים.
מי שירוץ למוסך יבואן על כל תקלה או טיפול בהחלט ישלם לא מעט.
מוח גיר? אין שום סיבה להחליף. קונים סלונואידים בכמה מאות שקלים ומחליפים, אפילו לא עבודה מסובכת, בטח לא בגיר הרציף.
טיימינג שהוזכר פה מבצעים רק במנועי EJ, מנועי FB מגיעים עם שרשרת. קיט טיימינג כולל עבודה עולה פחות מ2000 שקל, נדרש פעם ב105,000 ק"מ.
אין ברכבים האלה עלויות שהן יוצאות דופן אלא אם בעל הרכב בוחר מסיבה כלשהי לגשת למוסך יבואן ומקבל את דבריו כאמת מוחלטת.
הכותב מחזיק פורסטר 2009 שנושקת ל300,000 ק"מ.
Sent from my RMX3301 using Tapatalk
בוקר טוב,
לאחר ימים של מחשבות אני רוצה לשתף ולשאול:
בשנים האחרונות אני נוהג ברכב מאוד פרקטי (קליאו 3 ידני).
אם הייתי מחפש רכב פרקטי, כנראה הייתי בוחר בדאסטר (ידני)
או גראנד ויטרה (יכולות שטח).
החלטתי בתקופה זו של חיי, לעבור מרכב פרקטי
לרכב מהנה והאאוטבק 3.0 מצא חן בעיניי.
האם רכב עם 300 אק"מ יבלה במוסך ואני אסע בג'יפ
ביום יום (לא כיף) או להשקיע יותר ולרכוש רכב חדש יותר
אבל עם מנוע 2.5?
אביגדור
אין קשר בין השניים, אתה מכיר את זה מעולמות הגיפים.
אם הרכב טופל כראוי, תראה מוסך רק בטיפולים או בנזקים שלך.
אם זה לימון, כל הבאסה. אבל גם פה, זה לא לנד רובר או סופה שעשו עליה אורגיה. כי רואים את זה מקילומטר ויודעים להתרחק.
אתה בתקציב גבוה יחסית, של רכבים צעירים יחסית ובנישה שהיא פחות פרועה. אין כאן לונג ארמס, צמיגי 35 ברשיון ושאר ירקות. בקושי טמבונים יש פה.
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!
מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...
הבחירה נפלה על אוטבאק, כרגע יש לי שלוש הצעות:
2008, מנוע 3.0 230km יש היסטורית טיפולים של 6 שנים ע"פ המוכר (עדיין לא ראיתי)
2014 מנוע 2.5 230km אין היסטורית טיפולים, לא ידוע אם עשו טיימינג ב 210km (לפי סובארו צריך כול 105km)
2017 מנוע 2.5 170km יש היסטורית טיפולים ע"פ המוכר (עדיין לא ראיתי)
יש הבדלים של כ 7,000 ש"ח בין כול אחד מהרכבים, כאשר 2017 קצת מעל לתקציב שלי.
נסעתי על הרכב משנת 2014, נוסע נחמד, לא האיץ בצורה מדהימה, אני מניח שהסיבה היא 175 כ"ס על 2,000 ק"ג.
האם כדאי לרדת בשנים לטובת מנוע 3.0?
האם הגיר בשני הדגמים זהה?
נקודות נוספות שלא חשבתי עליהן?
תודה רבה
לך על הצעיר ביותר אלא אם יש שם סימן אזהרה בבדיקה שתבצע לו.
אם אתה מחפש תאוצה מיוחדת, תעשה כיול לדוושה, אצלי זה היה דרמטי כבר בשלב האיפוס לעומת היד הקודמת.
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!
מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...
תמיד נכון לרכוש את הכי חדש שאני יכול,
השאלה עד כמה מנוע 3.0 כדאי על חשבון השנים הרבות שלו?
וגם, האם תיבת ההילוכים זהה בין הרכבים?
אביגדור
לא הבנתי למה לחפש תאוצה ברכב כמו אאוטבק?
אולי אתה בכלל מחפש משהו ספורטיבי להנות ממנו?
רוצה להשאר עם סובארו? יש B4 עם מנוע 3 ליטר.
אבל יש המון אופציות אחרות אם אתה רוצה תאוצה והנאה מהנהיגה. SUV הוא לא הפתרון.
אלא אם תבחר גראנד SRT, ראפטור, 392, TRX וכאלה.
אביגדור,
אני רוצה להעלות נקודה אחרת - יש לי הרושם שאתה לא חנוק בתקציב ואם אמנם זה כך, אז אני חושב ש-40,000 שקלים זה לא מספיק כסף, וזה בטח יותר מדי קילומטרים.
הכלים שהצגת מתקרבים כבר לרבע מיליון קילומטרים, אתה בטח תחזיק את האוטו כמה שנים טובות, הם בטח גם בלויים בתא הנוסעים ובמראה החיצוני. הייתי באותה דילמה לפני כמה חודשים, ראיתי כמה פורסטרים ב 35-40 אלף שקל, והחלטתי להשקיע יותר. השקעתי 63,000 שקלים ומצאתי פורסטר 2015 עם 84,000 ק"מ, אוטו רענן, נוסע נקי, מבפנים מצב כמעט חדש.
תוספת הכסף כאבה בכיס לרגע אחד אבל עכשיו אני נוסע באוטו נעים מאוד, ואני בטוח שהוא לא יפיל אותי בעוד כמה עשרות אלפי קילומטרים, יש לי הרבה מרווח. מנוע ה-2.0 ליטר די מעפן עם הגיר הרציף, אבל כמשתמש מנהלתי, זה לא ממש מפריע. הוא אפילו מפתיע בתצרוכת דלק סבירה יחסית (בסגנון נהיגה רגוע).
זה שיקול אישי לגמרי, אבל רציתי להוסיף אותו לדיון.
בהצלחה בכל מקרה, תעדכן מה עשית בסוף!
התחדשתי....
פורסטר 2010 מטופל בצורה מושלמת, מקווה שלא יהיו הפתעות בזמן הקרוב....
שאלות:
1. אני רוצה להוסיף שעון חום, האם מכאני? או לחבר צג לשקע OBD ולקבל מידע דיגיטלי?
2. מקם להתקנת וו גרירה עם אישור של 1,500 ק"ג (סובארו מאשרים עד 1,600)?
3. אתר / חנות לרכישת שני המכסים (ניקוי פנסים) בפגוש הקדמי?
4. אתר / מקום לרכישת מוטות רוחב לגגון?
זהו בינתיים,
תודה רבה
תתחדש! דור 3 הוא הכי מוצלח לדעתי ובפועל הוא גם הכי מתאים לשטח.
1. יש לך מערכת מולטימדיה? אם כן, תקנה מתאם בלוטוס vgate בתקשורת בלוטוס 4. מזמינים מאליאקספרס. תוריד למולטימדיה אפליקציית activeOBD (מותאמת סובארו) ודרך האפליקציה תוכל לראות שלל נתונים על הרכב כולל טמפ'.
2. וו קבוע או נשלף? אם נשלף אז רגיל או מרובע? אגב לא מומלץ לגרור מעל 750, זה מרגיש כבר קצה גבול היכולת בכוח ובהתנהגות.
3. אלי אקספרס.
4. ראיתי שיש באתר של סיבקס גגונים שנראים טוב במחיר הוגן. בקבוצות הפייסבוק השונות יש לפעמים מציאות כגון מקוריים וכדו'. גם באמזון יש מוטות שהם כמעט גובה אפס עם מוטות האורך.
טיפ בלי קשר - אם הרדיאטור ברכב שלך מקורי אז תבצע החלפה יזומה. כמעט בכל הסובארו שאני מכיר כשהרכב מגיע לסביבות גיל 10 החלק העליון של הרדיאטור המקורי מתפרק. לא להתפתות לסיני הוא זבל, חליפי יפני של חברת Koyorad עולה 750 בכל חנות חלפים.
אני לא מכיר מספיק (או בכלל) את מערכת הקירור של סובארו,
אבל אםהיא דומה למערכות רבות וטובות (not) ברכבי שטח מסוימים, בהם החיישן נותן התרעה כשהוא כבר עמוק בתחום הקיטור, אולי שווה ללכת כבר על חיישן דיגיטלי חיצוני (שניתן לקנות בעליאקספרס בשקלים בודדים).
בעקבות התגובה של איל קצת מידע על מערכת הקירור וההתראות.
המאווררים של הרדיאטור נכנסים לעבודה ב102 מעלות ועוצרים ב98 מעלות. בנסיעה בינעירונית אגב הטמפ' בסביבות 90 מעלות.
קיימת נורת טמפ' נוזל קירור. הנורה מתחילה להבהב כשהטמפ' מגיעה ל114 מעלות (לא תקין להגיע לשם) והיא נדלקת קבוע ב120 מעלות. המזגן אגב מתנתק כשמגיעים ל112 מעלות. אז בעלי סובארו, אם אתם באיזו עלייה מתמשכת בקיץ או בשטח והמזגן התנתק הגעתם לאזור לא טוב. לא אמור כמובן לקרות עם מערכת קירור תקינה אבל כן קורה למי שמתקין רדיאטור סיני, לו יש פחות תעלות מים.
שמרו על קשר