-
הנעת CJ8 - קרבורטור
חברים!
בבדיקת רכב CJ8 לפני קניה זיהיתי בעיה בהנעה לאחר מספר ימים שהרכב עמד. הבעיה נפתרה רק לאחר החדרה ישירה של מעט בנזין לקרבורטור. הנעה של יום למחרת התבצעה בצורה חלקה.
פרט לכך מכלולי הרכב נשמעים ונראים מצויין, קרי עברו את כל הבדיקות המכניות בהצלחה מרובה.
ראשית האם נושא זה מוכר לכם?
שנית האם נושא זה יכול לבא לידי פתרון?
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
נורמלי לחלוטין , הפתרון סטרטר ארוך יותר בהנעה שאחרי תקופה ארוכה, או משאבת דלק חשמלית, ניתן להתקין משאבה חשמלית מקבילה למכנית הקיימת רק לצורך הנעה , זה מיותר לדעתי.
הרבה יותר פשוט זה קצת בנזין לקרב' ושלום על ישראל.
בהצלחה , שחר
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
שחר שלום רב!
קרבורטור בכל רכב ובוודאי גם בגיפ, מכיל בתוכו מאגר דלק קבוע, ומשאבת תאוצה, ,גם עם הרכב עמד שנים , אין שום סיבה בעולם, שמשאבת התאוצה במידה והיא לא יבשה,(היא עשוייה מגומי שמתיבש במשך השנים מהדלק), לא תתיז קילוח דלק בסילון דק ומדוד, לשם התנעה ראשונית, ובעזרת צוק רגיל או אוטומטי הרכב אמור להתניע בפעם הראשונה, אלא אם ההקרבורטור זקוק לניקוי בגלל מעברי דלק בתוכו סתומים, בגלל דלק לא איכותי ומהול במים, משאבת תאוצה לקוייה או צוק לא תקין!
שנית החדרת דלק במינון לא מבוקר ישירות לסעפת היניקה דרך לוע הקרבורטור, מחדירה דלק בכמות רבה מאד החודרת לשמן המנוע ומדללת אותו, וגורמת לבלאי מנוע נואץ ולשחיקתו!
יש להמנע מהחדרת דלק ישירות לקרבורטור אלא כצעד חירום בלתי נמנע!
יש לציין שרכב גם עם עמד שנים, הדלק בקרבורטור לא חוזר חזרה לטנק!
בברכה
וציפיה לתגובה נגדית מחנן ידידי.
צביקה
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
אף פעם לא פתחתי את המאייד כדי להסתכל מה קורה בכוסית הדלק לאחר עמידה ממושכת, אבל הנסיון שלי מלמד אותי שלאחר עמידה ארוכה של שבוע-שבועיים, אכן יש צורך בסטרטר יותר ארוך עד שהמנוע מניע, ולעמות זאת בעמידה של עד שלושה ימים, המנוע מניע בנגיעה. כאמור, לא ביצעתי על זה מחקר, אבל הנסיון שלי עם הנושא הזה הוא רב, שכן החזקתי במשך כמה שנים CJ ששימש לטיולים בלבד. הרושם שקיבלתי הוא אכן שהדלק נעלם מהכוסית, אלא אם כן לצביקה יש תיאוריה אחרת. לכלוך במאייד, יובש, סתימות, צ'וק לא תקין וכו' , לדעתי, לא יכולים להסביר את התופעה הזו, שכן הם היו משפיעים גם על רכב שעמד יום או יומיים.
בטוח שהדלק לא חוזר לטנק, אבל יתכן שהוא מתאייד. אני כבר לא זוכר מה יש במאייד של הCJ אבל בחלק מהמאיידים יש שסתום שסוגר את האוורור של כוסית הדלק תחת תנאים מסוימים, ויתכן מצב שהמנגנון הזה לא מתפקד נכון והוא נשאר פתוח, ולכן הדלק מתאייד יותר בקלות.
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
כנ"ל
תא המצוף אינו אטום והדלק מתאדה ממנו במשך הזמן, למשאבה המכאנית לוקח די הרבה זמן להזרים אליו דלק, כשאני לא מתעצל גם אני שופך פקק של דלק דרך הלוע, אני לא רואה איך כמות כזאת של דלק יכולה לחלחל למנוע או לגרום לנזק כלשהו, לעומת זאת סטרטר ארוך מייבש את המצבר וגורם לבלאי של מכלול ההתנעה.
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
גם אצלי יש את אותה התופעה רק שלאחרונה היא מחמירה. עד לפני מספר חודשים כשהגיפ היה נח למספר ימים הוא עדיין היה מתניע ישר ללא בעיה. רק אם הייתי נותן לו לנוח יותר מדי (שבוע - שבועיים) אז היה צורך בסטרטר ארוך.
אבל לאחרונה מרווח הזמן שאפשר לתת לו לנוח התקצר משמעותית ואפילו אחרי יום אחד של מנוחה קשה לו להתניע.
מה ניתן לעשות בנידון?
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
אנשים צהרים טובים
יש אצל הרבה אנשים הרגל מוזר ( גם אני בתוכם) לפמפם עם הדוושה שלוש פעמים ואז המנוע מינע כמו גדול בלי בעיה למיטב הבנתי אין אם זה בעיה או נזק ככה שבמכה ראשונה הוא מניע
מומלץ אילה אם המומחים חושבים אחרת ?
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי razst
גם אצלי יש את אותה התופעה רק שלאחרונה היא מחמירה. עד לפני מספר חודשים כשהגיפ היה נח למספר ימים הוא עדיין היה מתניע ישר ללא בעיה. רק אם הייתי נותן לו לנוח יותר מדי (שבוע - שבועיים) אז היה צורך בסטרטר ארוך.
אבל לאחרונה מרווח הזמן שאפשר לתת לו לנוח התקצר משמעותית ואפילו אחרי יום אחד של מנוחה קשה לו להתניע.
מה ניתן לעשות בנידון?
אולי זו בכלל בעית מצבר (לא "מחזיק" זרם)?
אביגדור
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
יכול להיות שרז מדבר על תקלה שהיא בעצם תקלת מצבר. אצלי זה לא היה המצב: מצבר חדש שמחובר למטען אוטומטי כל הזמן.
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
razst אין לי בכלל ספק שמדובר בהתאיידות של הדלק, אני לא צריך לפרק את הקרבורטור כדי לדעת שהוא יבש. משום כך, כל מה שתעשה כדי להקטין את קצב ההתאדות יעזור. אטימה טובה של הקרבורטור, חסימה של צינורות שאינם בשימוש, בדיקה ששסתום הנשם סגור הייטב (השסתום הקפיצי עם הגומי).
זה לא ימנע לגמרי את התופעה כי יש מעבר פתוח ללוע הקרבורטור לצורך השוואת לחצים ודרכו ימשיך להתאדות דלק, אני מניח שפילטר פתוח אף הוא מאיץ את ההתאדות.
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
לא נראה לי שזה בעיה של מצבר בגלל שאחרי הפסקה קצרה (עד כמה שעות) הוא מתניע ללא כל בעיה. ובכל מקרה אם זה בעיה של מצבר אז כנראה הלכו לי שניים בגלל שיש לי שניים מחוברים קבוע.
אני אבדוק את העניין של צינורות לא אטומים. באמת היתה לי בעיה עם הנשם שהיה קופץ החוצה כל הזמן אבל לפני שבועיים סידרתי אותו.
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
אם הנשם קפץ לך החוצה אז יש סיכוי סביר שיש לך סתימה בקרבורטור. הניקוי פשוט מאוד ללא צורך בפירוק הקרבורטור.
לגבי המצבר זה פשוט לדעת, אם הסטרטר איטי מאוד אחרי זמן חנייה ממושך. אם הסטרטר בריא, אז זאת בעיית דלק.
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
חנן וניר שלום רב!
עם כל הכבוד שאני רוחש לכם, נושא ההתאיידות מהווה לגבי נושא לוויכוח, ואני עומד על דעתי
שההתאידות היא שולית שבשולית, ומפלס הדלק בקרבורטור תקין, לא מתאדה , ולא נעלם בצורה כלשהי, ואינו חוזר לטנק, משום שהוא לא יכול לעשות זאת!
כמו שטל 96 ציין בכל קרבורטור שהוא, עם צוק או בלעדיו, לחיצה על דוושת התאוצה, ברכב תקין גם אם הוא עמד חודשים ומעלה, מפעילה משאבת תאוצה בקרבורטור, אשר מתיזה קילוח של דלק המספיק
להתנעה ראשונה, לשם התנעה קלה ומידית ובסיבוב מתנע קצר יש להשתמש בצוק ידני עם קיים, או באם הרכב בעל קרבורטור עם צוק אוטומטי תקין, הרכב חיב להניע בקלות, ואין קשר להתאידות דלק, ואין צורך, ולא מומלץ לשפוך דלק ישירות לקרבורטור, גם בכמות של פקק של בקבוק שתיה, גורם לדילול השמן, ולבלאי למנוע!
לשם הוייכוח ניתן להחזיק דלק בבקבוק פלסטיק שקוף, בכמות שולית לסמן את גובה פני הדלק בבקסבוק בעזרת טוש, לחורר חור קטן בפקק לשם אוויר אטמוספרי בגודל חור נשם של קרבורטור, להחזיק במחסן במקום אפל, ובטוח ממגי וגישה של ילדים, ולבדוק אחרי חודשים מה קצב ההתאידות!
רכב שזקוק לשפיכת דלק לקרבורטור על מנת להניע , הקרבורטור לא תקין ומשאבת התאוצה בקרבורטור לא תקינה, ו/או צוק לא תקין או לא מתפקד!
וכל זאת מבלי להתיחס , להיבט החשמלי של זליגת זרם שנורמת להתרוקנות מצבר לאחר כחודשים ללא התנעה!
בברכה
צביקה
נ.ב ערן המסוקס,אבקשך לערוך שוב את הודעתך האחרונה, משום שהיא לא ברורה ומובנת.
תודה מראש
צביקה
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי razst
לא נראה לי שזה בעיה של מצבר בגלל שאחרי הפסקה קצרה (עד כמה שעות) הוא מתניע ללא כל בעיה. ובכל מקרה אם זה בעיה של מצבר אז כנראה הלכו לי שניים בגלל שיש לי שניים מחוברים קבוע.
אני אבדוק את העניין של צינורות לא אטומים. באמת היתה לי בעיה עם הנשם שהיה קופץ החוצה כל הזמן אבל לפני שבועיים סידרתי אותו.
תגובתי התייחסה להודעה זו.
מערכת הנשמים של המנוע הנקראת PCV מחוברת בצד אחד לואקום של הסעפת ומצד שני לכניסה ללוע הקרבורטור. יש נטייה לצינור שמגיע ללוע הקרב לקפוץ החוצה ממקומו. זה גורם ליניקת אבק ולכלוך דרך צינור זה אל תוך הלוע, מה שמוביל לסתימה.
לגבי המצבר, אני מאמין שזה ברור אם זאת הבעייה או לא.
בנוגע להתרוקנות הדלק מהקרבורטור, אני מסכים עם חנן וניר, שזאת הבעייה ולא משאבת תאוצה/צ'וק לא תקין. כנראה שזה דפקט של הקרבורטורים מהסוג הזה, או גילם המופלג, או העדר מערכות שונות שהיו במקור מחוברות לקרבורטור (כמו הקניסטר למשל שהיה אחראי לכליאת אדי דלק בזמן שהמנוע מכובה).
מה שקורה בתכלס הוא שאחרי תקופה מסויימת הדלק מתרוקן חלקית מהקרבורטור והרכב מסרב להניע. לעיתים הוא מניע כתוצאה מזריקת דלק ממשאבת התאוצה, אבל בריכת הדלק נמוכה כך שהמנוע נכבה אחרי שנייה או שתיים, ושוב יש לתת סטרטר עד מילוי הבריכה.
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
הדלק מתאדה בדיוק כמו מים ובטמפרטורה נמוכה יותר. לא מדובר על כמות גדולה, אלא כמה עשרות מילילטרים לכל היותר. שימו פקק של מים בתוך תא מנוע של ג'יפ עומד במשך כמה ימים וגם המים יעלמו.
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
שלום לכולם.
מניסיון אישי,הדלק אכן מתאדה ולא משנה זמן עמידת הסיקס או הפייב או הטרי!
אולם מערכת הנעה תקינה ובריאה,
מצבר
סטרטר
משאבה מיכנית..
וקרבורטור תקינים.
מניע כמו פנתר ואם הרכב עמד זמן מה נאמר שבועיים ויותר ,אז עוד 10 שניות סטרטר עם חצי צוק וללא לחיצה על דוושת הגז ..אמור להניע.
ואם צריך לשפוך דלק . וכול מיני אמצעי עזר, אז בבקשה לנקות את מסנני הדלק, והקרבורטור.
דעה אישית.
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
צביקה, תראה, אתה מתווכח עם עובדות. אין כאן אפילו בעל CJ אחד בשרשור הזה שלא מכיר את התופעה הזו.כל מי שענה בשרשור הזה, ללא יוצא מהכלל הוא בעלים של CJ, עכשיו או בעבר.
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
צביקה
אני מבין את הדיעה שלך ואתה צודק- אבל לא לגבי הקרב' הזה.
אין אטימה מוחלטת בתא המצוף. גם לאחר הידוק כל הברגים, גם לאחר שוידאת שכל האטמים שלמים, ולא משנה מה עשית-
בקרבורטור הBBD, קיימים 2 חרירים יעודיים במכסה הכי עליון של הקרב'.
החלק התחתון- גוף הפרפרים (מצערת)
החלק מעליו- אמבטית המצוף וגוף הקרב'
החלק שמעליו- ראש הקרב' שכולל את לוע היניקה, ומין חדרון קטן למכלול הסיכות וכיווני משאבת התאוצה.
האידוי נעשה בצורה הבאה. בין משאבת התאוצה- לחור שבוא היא עוברת- אין חפיפה. החור יותר גדול בכמה מונים והוא לא מהווה גורם לחיכוך כלל, משמע- ישנו שם מרווח מובנה אם תרצה ואם לא. אותו מרווח- הוא למעשה "שנורקל" לאידוי הדלק אל "חדרון" הסיכות וכיוון משאבת התאוצה.
אותו חדרון נסגר על ידי מכסה פח עם 3 ברגים ובעל שסתום כניסה חד כיווני.
באותו מכסה בדיוק, שסוגר סופית הכל (הנקודה הכי עליונה של תא המצוף)-
קיימים זוג חורים מקוריים, והם למעשה הגורם העיקרי לאידוי- כי עצם קיומם מהווה אי אטימה מוחלטת.
אז לסיכום- הם קיימים, כך תיכננו את הקרבורטור הזה, ודלק מתאדה ממנו. אין מה לעשות.
צביקה, אם תרצה אוכל לצרף לך לכאן תמונות מספר הטיפולים על הקרב', ושם אוכל להצביע לך ויזואלית על אותו זוג חורים.
בברכה.
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
סיקס פור לייב שלום רב!
ראשית אודה לך אם תצרף תמונות מספר הטיפולים וציין בעיקר את את החורים, שלןדעתך גורמים ,
להתאידות אובדן מאגר הדלק בקרבורטור.
שנית אני מכיר היטב את הדגם קרטר BBD, ובכל קרבורטור בסיסי, קיים פתח / נשם לאוויר אטמוספרי , לשם השוואת לחצים, וכדי למנוע הצפה,אינני מבין מדוע הקרבורטור הספציפי הזה שונה מכל קרבורטור אחר בנוגע להתאידות הדלק,ואשר לפי טענתך קימים חרירים מעל גובה פני הדלק בקרבורטור, כך שלא יתכן אובדן דלק דרך החרירים, ותפקידם לגרום לחדירת אוויר אטמוספרי בלבד, למנוע הצפה, וריח דלק, מה שעושה היום מסנן הקניסטר, ומסנן פחם, המורכב ליד פיית המלוי בטנק הדלק, ברכבים מודרנים, על מנת לספוח אדי דלק.
גם אם כל בעלי הCJ, טוענים שקיים אצלם בעיית התנעה של רכב שנח הרבה זמן, זו עדיין לא הוכחה, שבבעייה היא באובדן דלק בתא המצוף, בגלל התאידות, מה שגורם לכבוי הרכב מיד לאחר ההתנעה בגלל מפלס דלק נמוך.
אני עדיין טוען שאתם מחפשים את המטבע מתחת לפנס, ויש בידי הצעה של השקעה חד פעמית, של הרכבת משאבת דלק חשמלית, אשר עם פתיחת מתג ההצתה, גם לאחר מנוחה של הרכב במשך זמן ארוך, תמלא את הדלק החסר בתא המצוף ותפתור את ה"בעייה" אחת ולתמיד, ותמנע ממתן גושפנקא, ל"ריקול"} שלא קיים!
בברכה
ובהבנה
צביקה
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
צביקה,
לצערי יש לי בעית תוכנה שלא מאפשרת לי לפתוח את ספר הטיפולים כרגע, עמך הסליחה.
רק להבהיר-
אין שום ויכוח לגבי זה שהחורים האלו נועדו לסיבות שאותן פירטת, הם שם ולשם זאת הם קיימים, כך אני ציינתי וכך גם אתה עם פירוט יותר מעמיק.
בעיית ההנעה בCJ קיימת, ותהיה קיימת לעד (או עד הרכבת משאבה חשמלית).
עובדה בשטח היא, שהדלק מתאדה. אולי לא לגמרי, אבל הכמות בתא המצוף יורדת לאחר זמן עמידה ממושך של הרכב, לפחות בקרב' הBBD.
אני בדיעה שהדלק שם מתאדה ברמה מסויימת. היות ואתה לא מסכים עם זה, הנה עוד אפשרות-
יכול להיות שהמבנה שלו הוא כזה שכח הגרביטציה (כח משיכה), גורם לדלק בתא המצוף לחלחל בין הדיזות למחטים שלהן, ולצאת את לוע הקרב' ומשם אין דרך חזרה לדלק. כמות מזערית אמנם- אבל כאשר מדובר בשבוע- שבועיים, זה מצטבר.
בכל אופן אני חושב שעל דבר אחד אפשר להסכים-
הדלק- לא נשאר שם. ותהיה הסיבה אשר תהיה.
מה שחזיר אותנו לסיבה שלשמה השירשור נפתח:
ההנעה עם קרטר BBD על סיקס שעמד שבוע- תיקח יותר סטרטרים, ולדעתי כי-
תא המצוף כמעט ריק או ריק לגמרי (תהיה הסיבה אשר תהיה), ומשאבת הדלק המכנית- עובדת על תפוקה נמוכה מאוד בעת מתן סטרטרים, מה שגורם לתא המצוף להתמלא אבל לאט (הרבה סטרטרים) וכאשר הוא מתמלא- הרכב מניע. מה יצא? הנעה לאחר הרבה סטרטרים אחרי שבוע שבועיים ויותר שהרכב עמד.
יש פיתרון והוא כמו שאמרת - משאבת דלק חשמלית, סוויץ' פתוח לכמה שניות, פימפום אחד בדוושה, והג'יפ יניע גם אחרי חודש עמידה.
אבל אני לא יודע כמה זה משמעותי למי שמניע את הג'יפ שלו פעם בשבוע שבועיים. אז יחכה עוד כמה סטרטרים- לא נורא. גלגל התנופה או הבנדיקס לא עשויים מסוכר.
בברכה.
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
חברי המלומדים יודעי הדבר!!!
המון תודה. כחדש בתחום, וכחדש באתר ובפורום בפרט, נהנתי מכל משפט שקראתי כאן. אני מאמץ בחום את כל ההמלצות שקיבלתי מכם. תודה לממליץ על האתר (שעיה) אני נהנה מכל רגע. אני יודע שלאחר הרכישה הטריה - CJ8 אמשיך לשמוע מכם והרבה.
שוב תודה
טיבי קלוד
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי six 4 life
.
מה שחזיר אותנו לסיבה שלשמה השירשור נפתח:
ההנעה עם קרטר BBD על סיקס שעמד שבוע- תיקח יותר סטרטרים, ולדעתי כי-
תא המצוף כמעט ריק או ריק לגמרי (תהיה הסיבה אשר תהיה), ומשאבת הדלק המכנית- עובדת על תפוקה נמוכה מאוד בעת מתן סטרטרים, מה שגורם לתא המצוף להתמלא אבל לאט (הרבה סטרטרים) וכאשר הוא מתמלא- הרכב מניע. מה יצא? הנעה לאחר הרבה סטרטרים אחרי שבוע שבועיים ויותר שהרכב עמד.
יש פיתרון והוא כמו שאמרת - משאבת דלק חשמלית, סוויץ' פתוח לכמה שניות, פימפום אחד בדוושה, והג'יפ יניע גם אחרי חודש עמידה.
אבל אני לא יודע כמה זה משמעותי למי שמניע את הג'יפ שלו פעם בשבוע שבועיים. אז יחכה עוד כמה סטרטרים- לא נורא. גלגל התנופה או הבנדיקס לא עשויים מסוכר.
בברכה.
סיקס פור לייב שוב שלום רב!
קראתי את דבריך בעיון רב, ואני מגיע למסקנה שיתכן וקיימת אפשרות של התאידות דלק מתא המצוף,
דרך, משאבת התאוצה בגלל הפתח הגדול לאוויר אטמוספרי, ואי לכך אני חוזר בי מקביעתי הנחרצת, שלא יתכן אפשרות של התאיידות כלל מקרבורטורים הולי וקרטר, שהיו נפוצים בגיפים ובדודגים, ובעייה זאת כנראה לא הפריעה לפני כחמישים שנה, משום שגיפ לא היה משמש לטיולים חד שבועיים או דו שבועיים כמו היום, והיו משמשים כרכב יום יומי ויחידי, בעידן של היום, שלכל בעייה מחפשים פתרון,
גם בדרך של ניסוי ותיהיה, כמו למשל עם סוגי הקרבורטורים שמנסים לשדרג לגיפ, כמו למשל וויבר דו לועי וסולקס, ובעעית ההצפה בעת עליית מדרון שבזווית ישרה וכבוי המנוע בעת העצירה, גם לכך יש פתרון ושנינו הזכרנו זאת , משאבת דלק חשמלית, אם ההעשרת התערובת , והסחד הגבוה
בעת ההתנעה יפצה על המחסור דלק בתא המצוף, ימנע כבוי הרכב בעת ההתנעה, ומשאבת הדלק למרות ספיקתה הנמוכה, תמלא בינתים את המאגר של הדלק בקרבורטור!
לסיום אודה לך אם תצליח לפתור את בעיית התוכנה , ותעלה את התמונות שהזכרת!
בברכה
צביקה
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
צביקה שלום ,
בדר"כ אני לא נוהג להתרגז מקריאה בפורומים כאן למרות שכמות השטויות שנכתבות כאן לפעמים לא מעטה , הפעם הצלחת לעצבנני ..
כותבים לך כאן כמה בעלי סיקס ותיקים מאד שנסיונם עם הכלי הזה הוא עשיר ביותר שהבעיה באופן עובדתי קיימת ואתה נצמד לתורה והתאוריות שזה לא יכול להיות .
לא ברור רק אם קבעת שהדבר לא הגיוני,איך אתה מעלה את נושא המשאבת עזר החשמלית , בעל מקצוע לא פותר את התקלות ע"י פתרון התופעה אלא ע"י תיקון התקלה , משאבת עזר היא פתרון מאד דומה להתזת דלת ללוע הקרב' זה לא פותר את התקלה אבל פותר את הבעיה.
ושוב לא מדובר בשפיכת ליטרים אלא בכמה פקקים שלדעתי לא מגיעים לאגן השמן
אני לא מכיר אותך אבל לפי הכינוי שלך אני מקיש שהידע שלך בקרבורטורים הוא לא דל .
אני מוכן להעמיד לך את הקרבורטור שלי לשיפוץ ובגמר השיפוץ נבצע נסיון של העמדת הגיפ שבוע , הניע הרווחת שיפוץ קרבורטור בתשלום מלא שלי , לא הניע כל משתתפי השרשור מקבלים ממך שיפוץ קרב' ע"ח הבית.
בקיצור יש פה כמה אדיוטים שהם לא מכונאים ולא קרבורטריסטים אבל יש להם ניסיון של שנים עם הנבלה הזאת שנקראת סיקס ושעות השכיבה שלהם תחתיו היו יכולות למלא זמן של כתיבת דוקורט לפחות,אז נכון תואר דוקטור אין פה לאף אחד אבל
הנסיון שלהם הוא רק עם הסיקס כך שלהתווכח עם שכאלה על עובדה קיימת נראה לי קצת לענין .
כנראה לא סתם ציפית לפאנצ' מחנן.
פשששששששששש , לא מאמין שכתבתי כזאת הודעה ארוכה , כנראה שבאמת התרגזתי .
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
שחר, מרוב עצבים פספסת חלק ממה שצביקה כתב:
ציטוט:
קראתי את דבריך בעיון רב, ואני מגיע למסקנה שיתכן וקיימת אפשרות של התאידות דלק מתא המצוף,
דרך, משאבת התאוצה בגלל הפתח הגדול לאוויר אטמוספרי, ואי לכך אני חוזר בי מקביעתי הנחרצת, שלא יתכן אפשרות של התאיידות כלל מקרבורטורים הולי וקרטר, שהיו נפוצים בגיפים ובדודגים, ובעייה זאת כנראה לא הפריעה לפני כחמישים שנה, משום שגיפ לא היה משמש לטיולים חד שבועיים או דו שבועיים כמו היום, והיו משמשים כרכב יום יומי ויחידי
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
בנוגע להתאדות - אפשר לבצע ניסוי פשוט ע"י השארת כמות דלק דומה לזו שיש בתא, בתוך מיכל עם מימדים דומים ופתח אידוי דומה וע"י כך לבדוק אמפירית את קצב האידוי. אם אין דלק בתא גם משאבת התאוצה לא תעבוד כי משם היא שואבת את הדלק, תיתכן גם אפשרות של זליגת דלק דרך נחירים או מעברים בתוך הקרבורטור, אני לא זוכר מספיק טוב את המבנה שלו כדי להתחייב, אבל יש לי קרבורטור מפורק זמין לניסוי.
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
חנן , ככה זה שהמרוקאי הקטן שלי יוצא החוצה ,
מתנצל, ועדין חושב שבעלי מקצוע יכולים ללמוד משהו מהאדיוטים שבפורום הזה.
-
חוזר: ניסוי לבדיקת קצב התאידות הדלק.
ניר שלום רב!
אודה לך מאוד אם תבצע ניסוי , בתנאים דומים לזה הקיימים בגיפ CJ קרבורטור קרטר BBD,
מ מכיוון שיש ברשותך קרבורטור כזה אנא מלא אותו בדלק, עד לכמות מדודה ומסומנת, בתוך
תא המצוף, סגור את מכסה הקרבורטור חזרה, והניח את הקרבורטור במקום מוצל, רצוי ומומלץ קרוב לחניית הגיפ שלך, על מנת לשוות תנאים דומים, ובדוק שוב בעוד כשבועיים, האם מפלס הדלק ירד בצורה משמעותית, ותא המשאבת תאוצה בקרבורטור התרוקן לגמרי, וחזור לדווח בפורום, אנא הגש לי את החשבון של העלות הניסוי והדלק והזמן שהקדשת לכך, אנא הגש לי לפרעון,ובכך תתרום להעשרת הידע , וחומר למחשבה לחברי הפורום החכמים מאוד, ובעלי ניסיון אדיר, בניגוד לדעתו המלגלגת של חברנו שחר 9.
ניר תודתי נתונה לך מראש!
ומצפה לתשובה בנושא בעוד שבועים!
***** ניתן למלאות דלק בקרבורטור בכלי מדוד, בדיוק של מילי ליטר, ולשפוך שוב את הדלק שבקרבורטור חזרה חזרה לכל המדוד( לדוגמא בקבוק חלב לתינוקות).
בברכה
צביקה
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
צביקה, שחר, וכולם- בבקשה... התפתח כאן דיון מעניין. אני מבקש בכל לשון של בקשה להמנע מהתייחסויות אישיות בהמשך הדיון.
אסף.
-
חוזר: הנעת CJ8 - קרבורטור
אסף התכוונתי לכל מילה לגבי דעתי על הידע שמפגינים חברי הפורום, ולא כתבתי זאת בציניות, ואין לי שום בעייה אישית עם שחר , ואם הובנתי כך אני מתנצל!
ולגבי הניסוי שביקשתי מניר לבצע, זהו לדעתי יתרום לכל חברי הפורום, וירחיב את השכלתו של כולם ואני בינהם, ואני תמיד מוכן ללמוד מניסיונם של אחרים ולהעשיר את הידע שלי, ומניסיון של מעל 30
שנה בענף הרכב, למדתי שתמיד יש מה ללמוד מאחרים ולהתעדכן.
לכן חשוב לי אישית שהניסוי יבוצע כאמור קרוב ביותר למציאות שבה הקרבורטור של הגיפ נמצא, כדי
לחקור את נושא ההתאידות, שלמען האמת שמעתי אותו פה בפורום לראשונה, וזאת משום שביום יום, אינני מטפל בגיפים, ולכן אני מעוניין לחקור את הבעייה , ולנסות לפותרה.
בברכה
צביקה