-
האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
אני עומד לפני החלפת שמנים והציעו לי לעשות פלאשינג לשמן המנוע העם פעולה זאת טובה מזיקה מועילה??
אני צריך פרטים בבקשה וגם הסבר איך לעשות עם ההסבר שנתנו לי הוא לא נכון.
להלן ההסבר: חימום המנוע למצב נורמאלי שפיחת חומר הפלאשינג נסיעה של עד 20 דקות וריקון השמן עד תום .
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
ציטוט:
נכתב במקור על ידי tomig
אני עומד לפני החלפת שמנים והציעו לי לעשות פלאשינג לשמן המנוע העם פעולה זאת טובה מזיקה מועילה??
אני צריך פרטים בבקשה וגם הסבר איך לעשות עם ההסבר שנתנו לי הוא לא נכון.
להלן ההסבר: חימום המנוע למצב נורמאלי שפיחת חומר הפלאשינג נסיעה של עד 20 דקות וריקון השמן עד תום .
אסור לנסוע עם שמת את החומר. הוא מדלל את השמן ולכן במאמץ עלול להגרם נזק למנוע. אתה משאיר אותו עומד בניוטרל למשך כ 10 - 20 דקות (כול חומר הוראות שונות). מדי פעם תעלה מעט את הטורים.
הפעולה הזו אכן מנקה ומועילה לאורך חיי המנוע. המנוע שבע קילומטרים היא עלולה לשחרר שמן ישן ואז יתחילו נזילות.
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
לא עושים פלאשינג !
*********
ודאי לא כחלק מטיפול רגיל
מי שכבר מחליט לעשות פלאשינג כדאי שמכונאי מיומן ומקצועי ומכיר טוב טוב את דגם המנוע שעליו עושים את הפלאשינג ישמע את המנוע לפני תוך כדי הפלשינג ויוכל להתמודד עם הבעיות שעשויות להופיע .
********
איציק
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
איציק אני באמת לא מבין למה אתה כל כך נגד....
זאת פעולה טובה, כשיודעים בדיוק מה מצב המנוע ומדייקים בהוראות היצרן.
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
המנוע שלי כבר עשה 220 אלף ואני רוצה לטפל בו כמו שצריך ואני לא מתכון לעשות פלאשינג בכל טיפול אלה רק עכשיו .
ולאחר שראיתי את התגובות אני מתחיל לפחד שלא יווצר מצב שאחרי הפלאשינג יתחילו לי נזילות זה מנוע שנת 99 שעבר 220 אלף ולא ניפתח ראש ולא כלום אני מפחד שזה יצור בעיות .....
מה אתם אומרים ?
מישהו עשה את זה כבר?
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
הדרך המומלצת להגיע מהר לשיפוץ מנוע.
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
tomig, עבור להשתמש בשמן סינטטי איכותי וכך תקבל אפקט קרוב לפלאשינג אך תימנע מנזקיו הפוטנציאליים.
בנוסף, תוכל לרווח את החלפות השמן משמעותית.
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
בכל מקרה אם אתה עושה, אתה חייב להחליף גם את מסנן השמן.
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
אתם סתם פחדנים , מנועים שטופלו כמו שצריך לא מתחילים לנזול ולא בטיח.
במיוחד לא עם פלאשינג איכותי ( שלא מבוסס לגמרי על נפט שמשנה את צורת הגומי הטבעי ).
מי שמשתמש בסינטטי כל הזמן במרווחים טובים כמעט לא צריך את זה , ואם כן אז פעם במספר שנים.
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
ציטוט:
נכתב במקור על ידי kd2
אתם סתם פחדנים , מנועים שטופלו כמו שצריך לא מתחילים לנזול ולא בטיח.
במיוחד לא עם פלאשינג איכותי ( שלא מבוסס לגמרי על נפט שמשנה את צורת הגומי הטבעי ).
מי שמשתמש בסינטטי כל הזמן במרווחים טובים כמעט לא צריך את זה , ואם כן אז פעם במספר שנים.
טוב החלטתי לא לעשות פלאשינג כי הרכב עבר 220 אלף ואין לי מושג באיזה שמנים השתמשו אז אני מעדיף לא לעשות בכדי לא ליפול אחר כך.
ועכשיו אני מחליף לשמן חצי סינטטי של חברת XADO עם התוסף המיוחד שלהם.....
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
ציטוט:
ועכשיו אני מחליף לשמן חצי סינטטי של חברת XADO עם התוסף המיוחד שלהם.....
כן , כי זה ממש הגיוני :| :| :|
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
חפש קבלות של טיפולים , אני בטוח שתמצא באחת מהם אצלך או אצל הבעלים הקודמים.
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
רוב השמנים ה"חצי סינטטיים" הם שמנים עם חומר בסיס מצויין, אבל עדיין מינרלי. היתרון של שמן סינטטי טוב הוא כפול- אין בו שאריות מהזיקוק שגורמות לבוצה במנוע (ולכן מאפשרות לשמן להיות יעיל לאורך זמן), ובנוסף יש בו דטרגנטים טובים ששומרים על המנוע נקי- וזה החלק שמעניין אותך. ניקוי עדין לאורך זמן עדיף על ניקוי אגרסיבי וחד פעמי.
למה החלטת שצריך פלאשינג למנוע? אם יש סיבה טובה- אולי כדאי לעשות על ידי בעל מקצוע שגם ישתמש בחומרים מתאימים ולא הרסניים, וגם ינטר את התהליך בצורה מקצועית.
אתה יכול לעשות פלאשינג לבד, אבל להשתמש בחומר איכותי, ולשים לב טוב טוב בתהליך שאתה לא מעמיס את המנוע, ולא מאלץ את החומר להגיע למקומות שהוא לא אמור להיות בהם. יש פוטנציאל לנזק, אם החומר לא מתאים או אם המנוע לא במצב טוב. יש גם פוטנציאל חיובי.
ושוב- למה הקביעה שצריך/ כדאי פלאשינג למנוע? כן, צריכה להיות סיבה טובה. מה השמנים שהשתמשו בהם לאורך חיי המנוע? מה יש בקרטר?
הנה עוד דיון בנושא:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=10615
אסף.
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
פעם שמעתי מכונאי זקן:
"מנוע ישן או מכונית ישנה הם כמו חרא יבש,לא תפתח אותו אז הוא לא יסריח"
אני די מסכים עם הקביעה הזאת...
אל תפר את ההרמוניה של הבלאי.
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
ציטוט:
נכתב במקור על ידי asafk
רוב השמנים ה"חצי סינטטיים" הם שמנים עם חומר בסיס מצויין, אבל עדיין מינרלי. היתרון של שמן סינטטי טוב הוא כפול- אין בו שאריות מהזיקוק שגורמות לבוצה במנוע (ולכן מאפשרות לשמן להיות יעיל לאורך זמן), ובנוסף יש בו דטרגנטים טובים ששומרים על המנוע נקי- וזה החלק שמעניין אותך. ניקוי עדין לאורך זמן עדיף על ניקוי אגרסיבי וחד פעמי.
למה החלטת שצריך פלאשינג למנוע? אם יש סיבה טובה- אולי כדאי לעשות על ידי בעל מקצוע שגם ישתמש בחומרים מתאימים ולא הרסניים, וגם ינטר את התהליך בצורה מקצועית.
אתה יכול לעשות פלאשינג לבד, אבל להשתמש בחומר איכותי, ולשים לב טוב טוב בתהליך שאתה לא מעמיס את המנוע, ולא מאלץ את החומר להגיע למקומות שהוא לא אמור להיות בהם. יש פוטנציאל לנזק, אם החומר לא מתאים או אם המנוע לא במצב טוב. יש גם פוטנציאל חיובי.
ושוב- למה הקביעה שצריך/ כדאי פלאשינג למנוע? כן, צריכה להיות סיבה טובה. מה השמנים שהשתמשו בהם לאורך חיי המנוע? מה יש בקרטר?
הנה עוד דיון בנושא:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=10615
אסף.
הסיבה שאני רציתי לעשות פלאשינג היא עקב רצון לשימוש בתוסף של חברת XADO והסוכן המליץ לעשות פלאשינג לפני הוספת התוסך בכדי לקבל תוצאה טובה יותר של החומר אבל לאחר התגובות פה אני החלטתי לא לעשות כי הרכב אצלי מפברואר ואין לי מושג איזה שמנים שמו בו רק בתקופה שהוא אצלי החלפתי את כל שמני הרכב לאיכותיים ועשיתי ישור קו .
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
...מה שכמובן, מעלה את השאלה...
למה, למען השם, להשתמש בתוסף של XADO
????????????????????
אסף.
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
ציטוט:
נכתב במקור על ידי asafk
...מה שכמובן, מעלה את השאלה...
למה, למען השם, להשתמש בתוסף של XADO
????????????????????
אסף.
כי לאחר שראיתי אצל 2 אנשים ששמו והמוצר ניראה כעובד אז החלטתי להשתמש בו גם .
למה אתה כל כך נגד המוצר יש לך ביקורת רעה מוככת עליו או רק שמועות?
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
מה באמת הסיפור של ה XADU הזה??
נראה חרטא בעליל.
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
ציטוט:
נכתב במקור על ידי גיל123
מה באמת הסיפור של ה XADU הזה??
נראה חרטא בעליל.
תעשו חיפוש עם המילה קסאדו.
שפכו מספיק מלל עליו וביזבזו מספיק מקום על השרת בשבילו.
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
ציטוט:
נכתב במקור על ידי tomig
למה אתה כל כך נגד המוצר יש לך ביקורת רעה מוככת עליו או רק שמועות?
אני אשאל ב"הפוך על הפוך", למה אתה בעדו? יש לך ביקורת טובה מוכחת עליו או רק שמועות?
למה אתה קורא "ניראה עובד"? מה רע בשמן איכותי ללא תוספים מיותרים?
סער.
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
ביקורת רעה? לא, אין לי.
ביקורת טובה? לאף אחד אין, חוץ מסיפורי מעשיות.
מה הנזקים לטווח ארוך? אף אחד לא יודע. רק ניחושים.
מה התועלת לטווח ארוך? אף אחד לא יודע. רק סיפורי מעשיות.
XADO טוב, אולי, למנוע גמור, כתרופה מאריכת חיים באופן מוגבל, כי מה איכפת לך אם החומר יגמור את המנוע- הוא ממילא מת, ולטווח קצר, עד שהוא ימות, יש שיפור בסימנים החיוניים של החולה. לא יועיל? לא נורא. יגרום נזק? גם לא נורא. למנוע תקין אין שום סיבה להוסיף XADO או כל תוסף אחר.
יש לך מנוע תקין, אפילו לא עם הרבה קילומטרז'. מניע כל בוקר, חוזר הביתה כל ערב. הביצועים שלו כנראה סבירים בהחלט למנוע בגילו. למה להכניס פנימה דברים שאתה לא יודע מה עושים?
זה לא מקרה של "לא יועיל- לא יזיק". יש פוטנציאל נזק אדיר בכל דבר זר שאתה מכניס למנוע. פוטנציאל התועלת, מנגד, קטן מאוד ולא מוכח. התועלת האמיתית בכלל מוטלת בספק. כל מי שמשתמש בחומר מספר על שיפור במדדים- קומפרסיה, לדוגמה. אבל זה כשלעצמו לא אומר כלום על התפקוד המועיל האמיתי של החומר אם בכלל. יש הרבה דברים שיכולים לשפר קומפרסיה. רובם מזיקים באופן מוכח (כלור (או בשמו העממי "תוסף דבש"), לדוגמה).
אנשי מכירות, הם אנשי מכירות. הם יספרו לך ניסים ונפלאות על חומר הפלאים. הם אפילו יראו לך חוות דעת של משתמשים מן היישוב, שאצלם ברכב היו מדדים שהשתפרו. אתה, בתור צרכן, צריך להיות סקפטי- כי אתה אמור להבין שאיש המכירות הוא איש מכירות, והוא מספר לך בדיוק מה שאתה רוצה לשמוע. היי, שמעתי איש מכירות שאמר שבזכות פלא מסויים סל"ד המנוע בשיוט יורד. ברכב ידני. להגיד- מותר הכל. על רוב הצרכנים- זה אפילו עובד.
הXADO מעלה יותר מדי תהיות- מה קורה עם החומר כשהוא מתחיל להתפרק בחזרה לתוך השמן, לדוגמה- האם הוא לא הופך לחומר שוחק? יש עוד תהיות, ולאף אחת מהן אין לאנשי המכירות תשובה, חוץ מ"יש לי המון לקוחות מרוצים". גם לסיגריות יש המון לקוחות מרוצים. לפני 50 שנה המליצו לחולי אסטמה לעשן, וכמה שיותר, כי העשן והחום פותחים את דרכי הנשימה.
אסף.
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
אני אוסיף לאסף .
היצרן שלו טוען לחוזק גבוה מפלדה.
אז למה הוא נשחק בקצב כזה גבוה ( כמה היצרן מצהיר? 50 אלף ק"מ? 50 אלף מייל? ) ולמה אני רוצה אותו בשמן שלי שוחה לו אחרי זה כאשר לפי היצרן מגע שלו בנקודה קטנה מבחינת שטח בין גופים נעים תגרום לי יותר נזק מחלקיק נחושת /כרום/אלומניום/ ניקסיל וכו...?
למה?
זה שהוא נמשך לאזורים חמים בהם החיכוך גבוה ו"ממלא" אותם בחומר זה טריק ישן ונחמד
והאמת גם מעלה קומפרסיה...
הטכנולוגיה קיימת בשמני גיר( בצורה דומה ) כבר שנים.....SO WHAT?
אבל האם העסק הזה מדוייק?
האם ממש בזמן התיישבות החומר לא נגרם נזק בתוך התהליך בזמן בנית השטח?
למה לא מקבלים איזה אישור על החומר...משהו שקובע חד וחלק שהוא בסדר?
ל XADO יש אישורי API רק על השמנים שלהם שלא יבלבלו אותכם.
האמת שגם בארה"ב המוצר הרים ראש ומוכר יפה , בבדיקה האחרונה ( האזרחית- לא רשמית ) שאני ראיתי הגיעו עם המוצר לפטנטים במחובאים אי שם ברוסיה והגוש...
שם זה הפסיק כי אם למישהו יש כל כך הרבה להחביא כנראה שמשהו מסריח.
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
ציטוט:
נכתב במקור על ידי kd2
אני אוסיף לאסף .
היצרן שלו טוען לחוזק גבוה מפלדה.
אז למה הוא נשחק בקצב כזה גבוה ( כמה היצרן מצהיר? 50 אלף ק"מ? 50 אלף מייל? ) ולמה אני רוצה אותו בשמן שלי שוחה לו אחרי זה כאשר לפי היצרן מגע שלו בנקודה קטנה מבחינת שטח בין גופים נעים תגרום לי יותר נזק מחלקיק נחושת /כרום/אלומניום/ ניקסיל וכו...?
למה?
זה שהוא נמשך לאזורים חמים בהם החיכוך גבוה ו"ממלא" אותם בחומר זה טריק ישן ונחמד
והאמת גם מעלה קומפרסיה...
הטכנולוגיה קיימת בשמני גיר( בצורה דומה ) כבר שנים.....SO WHAT?
אבל האם העסק הזה מדוייק?
האם ממש בזמן התיישבות החומר לא נגרם נזק בתוך התהליך בזמן בנית השטח?
למה לא מקבלים איזה אישור על החומר...משהו שקובע חד וחלק שהוא בסדר?
ל XADO יש אישורי API רק על השמנים שלהם שלא יבלבלו אותכם.
האמת שגם בארה"ב המוצר הרים ראש ומוכר יפה , בבדיקה האחרונה ( האזרחית- לא רשמית ) שאני ראיתי הגיעו עם המוצר לפטנטים במחובאים אי שם ברוסיה והגוש...
שם זה הפסיק כי אם למישהו יש כל כך הרבה להחביא כנראה שמשהו מסריח.
אז מה אתה אומר לא כדי להשתמש בשמן שלהם שכבר מהול בתוסף ?
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
לדעתי לא.
יש לך אחלה שמנים במחירים דומים.
אל תכניס חומרים של NASA ( מצחיק איך את כל השמן נחשים NASA מייצרים :mrgreen: )
הגיפ שלך ממריא רק בדיונות...
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
דבר אחד יאמר לזכותם וזה הלוגו שלהם על רכבי השיווק.
אתה מסתכל עליו ובנקודה מסויימת שהוא עובר פתאום קו של אור עובר מתחילת המילה לסופה , אפקט נחמד.
אגב גם מיטב המוסכים אוכלים מהם את סיפורי החלל , אני רואה קבלות של טיפולים של אנשים.
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
המוסכים לא אוכלים מהם כלום. המוסכים מאכילים את הלקוחות שלהם. על שמן עם קסם מרוויחים יותר מאשר על שמן רגיל.
אני די סגור על זה שהשמן המתוסף של XADO לא מכיל את אותו החומר שנמכר לחוד. בסה"כ זה שמן שעובר בדיקות ועומד בתקנים (כנראה), אז קשה מאוד להעמיס עליו תוספים משונים.
אסף.
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
טוב תודה על העזרה ניראה לי אני יחזיר היום את השמנים ליבואן ויקנה שמן אחר......
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
אסף אני לא מסתובב כל יום במוסכים אבל במוסך שבו אני מתלמד מאכילים.
והם לא דווקא מאכילים את הלקוחות, אולי כי המוסך הזה מאוד אמין אבל אצלנו קסאדו הוא אופציה.
למרות שאת יש פוסטרים בכל מקום....כרזות...דגלים.....
אם התעשיה המקצועית היית מבינה משהו מהחיים שלה הם היו פוסלים אותו על הסף.
האמת?
מה אכפת להם ( למוסך ) הלקוחות יוצאים מרוצים מעצמם ומשלמים יותר , למה כלל לשאול שאלות מיותרות.
אגב שימו לב לפרסום החדש שלהם....
"שמן אטומי" :roll: ( לא שמן אטומי מההיבט של " שמן מעולה " , שמן אטומי זה כאילו הסיווג שלו :| )
:-D :-D :lol:
מחר אני חייב לצטט לכם מהפרסומים שלהם , פשוט סטנד אפ.
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
לאחר שיחת בירור אכתוב קצת מהמסקנות.
ישבתי על קפה ועוגה עם מנהל המוסך שבו אני מתלמד ושפכתי בפניו את טיעוני המדעיים בנוגע ל - XADO.
במהלך השיחה ציינית את הפתעתי הרבה מכך שמוסך בעל מוניטין אמינות כה גבוה משתמש במוצר בכלל ( כלומר לאחר שהייתה הסכמה בנוגע לאופן פעול החומר ).
ופה הדיון קיבל תפנית , המשווק הבלעדי של XADO בארץ מוכר את החומר "למנועים / גירים גמורים בלבד" !( כלומר זה מה שהוא אומר למוסכניק שמבין מה יש לו ביד ולא לכולם )
ונאמר לי מפורשות שבעסק זה לא יכנס XADO לשום מנוע תקין.
בינינו זה נשמע אחלה אבל בפועל משווקים את המוצר לכולם - ביודעין שמצב המנוע תקין.
אין לאף אחד פה בעיה עם XADO כחבל הצלה אחרון למשוך כמה אלפי ק"מ.
אבל הוא אסון למנועים טובים.
לאחר הבנה שאותו מוסך מייצג את קסאדו כסניף השיווק הדרומי הובהר על ידי שפילוסופית השיווק שהוצגה לבעל המוסך לא מוצגת לרוב השוק הרחב וזה התקבל בהפתעה גמורה.
בכל מקרה מי שמחפש תוספי MOLYKOTE וXADO ( ואני מקווה שמחפש מהסיבות הנכונות :-? ) יכול לפנות ל"מוסך קיבוץ גבים".
אני אומר חד משמעית !
לא מדובר פה בפרסומת!
פשוט קשה להשיג חומרים כאלו בדרום לצערי , אני מחפש MOLYKOTE לגיר מעל 5 חודש בכל תחנות סונול וחנויות חלפים.
מדובר בהפניה ללא מטרה רווחית אני לא מקבל שקל ( אם כן הייתי חוזר בי ואומר שקאסדו שיפר גם לי את הקומפרסיה והסיירה שלי נותנת בראש לכל גאסטי גיר רגיל :razz: )
שבוע טוב!
-
חוזר: האים לעשות פלאשינג למנוע זה טוב??
אני שמח לשמוע שהניחוש המלומד שלי:
ציטוט:
XADO טוב, אולי, למנוע גמור, כתרופה מאריכת חיים באופן מוגבל, כי מה איכפת לך אם החומר יגמור את המנוע- הוא ממילא מת, ולטווח קצר, עד שהוא ימות, יש שיפור בסימנים החיוניים של החולה.
נמצא מבוסס. חבל מאוד שזה לא מוצג בצורה כזו ללקוחות הפרטיים.
אסף.