אהלן, אני מעוניין בלנדקרוזר קצר, מה ההבדל בין הצורה החדשה לצורה הישנה? האם זה רק הצורה החיצונית או שישנם שיפורים מכניים כלשהם משמעותיים??
Printable View
אהלן, אני מעוניין בלנדקרוזר קצר, מה ההבדל בין הצורה החדשה לצורה הישנה? האם זה רק הצורה החיצונית או שישנם שיפורים מכניים כלשהם משמעותיים??
בהנחה שהכוונה ב"צורה הישנה" הנה לדגמי פראדו עד 2002 :
דגמי 2003 ואילך בהשוואה לדגמים עד 2002 :
* נוחות כביש ושטח משופרת ( יתרון ).
* מרווח גחון נחות (חסרון ).
* נעילה רוחבית באמצעות הבלמים לכל ארבעת הגלגלים מול נעילה אחורית חשמלית ( בד"כ יתרון במצבים מעטים חיסרון ).
* חתך נמוך יותר בצמיג לטובת קוטר בלמים מוגדל ( 265.65.R17 מול 265.70.R15 )
* מנגנוני עזר חדשים לשטח : בקרת גלישה במורד, בקרת התדרדרות לאחור בתחילת עלייה ( יתרון ).
* מנגנוני עזר חדשים לכביש : בקרת יציבות ( יתרון בסיבובים בכביש או בדרכי עפר ).
משנת 2006 ואילך : חמישה הילוכים אוטומטיים לעומת ארבעה.
צביקה
כדאי לברר לעומק את ההבדלים במנוע .
כולם מדברים על נעילות על אביזרי קישוט
אבל יש פרט חשוב והוא המנוע .
איזה מנוע יש לרכב
איזה מערכת דלק יש למנוע
ממסרה אוטומטית 5 הילוכים
איזה שימוש הרכב הזה הולך לעשות ?
****
אין ספק שהרכב בכל הדגמים שלו יכול בקלות להיות סופר גיפ . ;)
****
איציק
תוספת מידע :
----------------------------------
* המנועים :
בדגמי דיזל - מנועי טורבו דיזל דומים עם שיפור מסויים בדגם החדש.
בדגמי בנזין - הדגם החדש מצוייד במנוע 4L חדש וחזק בהרבה.
* דיפרנציאל מרכזי
חוזק ושופר בדגם החדש.
* טויוטה טוענים לשיפורים מכניים נוספים.
* הדגם החדש רחב מהדגם הישן ומשקלו העצמי גבוה בהתאמה.
התכונות שציינתי, דימוי נעילה באמצעות הבלמים, בקרת גלישה במורד וכו', מאפשרות לנהגים המיומנים פחות, להשיג את המיטב מהרכב.
נסיון אישי :
------------------------------------
אני מטייל מזה למעלה משנתיים בלנדקרוזר 2005 בנזין דגם קצר.
לאחר כשנה, כדי לאפשר נסיעה רגועה ללא פגיעות בגחון או לחילופין הורדת מכוון בכל מעבר קשה, החלפתי קפיצים ובולמים לסט של אולדמן המגביה את הרכב בכחמישה ס"מ ומונע צלילות גחון.
בחבורה עמה אני מטייל משתתף גם פראדו דיזל קצר.
לפי ההתרשמות האישית שלי, הלנדקרוזר הקצר לאחר ההגבהה, נותן יותר שלוות נפש לנהג ומאפשר נהיגה קלה יותר ורגועה גם במעברים טכניים.
בנוסף, מהתרשמות אישית ומהתרשמות מטיילים שנסעו בשני הרכבים יש שיפור משמעותי בנוחות.
צביקה
היי
בגדול, ההשואה של צביקה נכונה.
תיקון קל: מידת צמיג ("ישן") 265/70/16
כל מכשול הדורש תנועה רציפה (תנופה), לשם מעבר, (כלומר, אין אפשרות מעבר ממצב עמידה) היתרון לדגם "הישן". כך הדבר במעברי בוץ, בעלית "מדרגות" או מעלה דרדרתי תלול.
יש לקחת בחשבון בלאי מואץ, מוכח, לרפידות ומשאבת הבלם.
.............".............. לדיפרנציאלים ולמערכת ההנע "הסופגים" מעברי מומנט מהירים
מ"צד" אל "צד".
תיקון טעויות :
התיקון של רפי לגבי מידות הצמיג נכון.
לגבי הנעילות באמצעות הבלמים :
--------------------------------
בתנועה רציפה יש יתרון מובהק לנעילות באמצעות הבלמים ( בניגוד לתגובתו של רפי ).
הנעילות באמצעות הבלמים אינן מחייבות הכנה, אינן פועלות ללא צורך, בתנועה רציפה הן פועלות מידית ואינן מגבילות את ההיגוי ( נעילה קבועה מגבילה את ההיגוי ושינוי כיוון קשה ועלול לגרום לשבר מכני ).
בתנועה ממצב מעמידה יש יתרון קל לנעילה הקבועה שכן לנעילה באמצעות הבלמים יש זמן תגובה.
לגבי בלאי במערכות ההנעה והבלמים :
---------------------------------
הנסיון האישי שלי מ-50,000 ק"מ שנסעתי, לא הראה בלאי חריג ( טפו טפו טפו ).
בפראדו לעומת זאת, יתכן עקב שימוש בהגה במצב נעול או עקב נהיגה במהירות מעל 8 קמ"ש המותרים במצב נעול, היו שלוש שבירות של הדיפרנציאל האחורי.
יתכן שהסיבה קשורה להבדלים בסגנון הנהיגה ( אני נוהג בצורה רגועה ומלטף את הדוושה בעת מעבר קטעים בעייתיים ) או שההבדל הנו מקרה פרטי בלבד שאינו מלמד על הכלל.
צביקה
צביקה, ידידי "לעט", גם אם יש ביננו "חילוקי דעות" בנושאים טכניים נראה לי שהם נובעים
מהסבר לקוי שלי.
ברור שבנסיעה רגילה, ללא "לחיצה" על כפתור זה או אחר הל"ק החדש בעל עבירות טובה יותר.
(כמו גם רוב מוגבלי ההחלקה).
אך כתבתי במפורש כי כדי לעבור מכשול הדורש נסיעה רציפה,
יש עדיפות ל"ישן". (כמובן לאחר נעילת הדיפ' האחורי).
ובסיבוב אני נוהג לשחרר נעילה עם גילוי ההתנגדות הקטנה ביותר, בהגה, לסיבוב.
(גם את המרכזי אני נועל רק כשצריך ומשחרר בסיבוב "הדוק" ב"מצע" קשה)
וידוע לי על פרדואים, לא מעטים, שעברו 200K ללא כל בעיה בדיפ'. (אצלי מעל 100K).
השהות של הפעלת הבלם ואחר כך שחרורו גורמת ל"חדש" לאבד מהירות. בהרבה מקרים אין לכך
השפעה על העבירות. אך יש מקרים ששהות זו גורמת לרכב "להתחיל" כמעט מ- "0". ואפילו
רכב נעול כפול, יש מקומות שלא יצליח להתקדם ממצב עמידה!
היתרון היחיד שאני אישית מצליח למצוא בנעילות על בסיס בלמים, הוא
שזה מאפשר לנהג המאוד לא מיומן להגיעלמקומות שעדיף לו לא להגיע. וזה, אני לא בטוח בכלל יתרון.
נעילה מכנית, תהיה טובה יותר מבחינת עבירות. מבחינת פחות מכות למערכת הכוח ומבחינת ההפתעה לנהג שפתאום זה עובד או פת אום זה לא עובד. הגיע לסל"ד המתאים או לא הגיע.
נעילה באמצעות הבלמים :
---------------------------------
מנסיון אישי, לא נתקלתי במצבים בהם הנעילה עובדת ופתאום לא עובדת.
מנסיון אישי, בעת זחילה על סלעים תוך שמירה על תנועה איטית רציפה, הרכב תמיד שמר על רציפות התנועה ללא עצירות והתחלות.
מנסיון אישי, לא קיים סל"ד מינימלי להפעלת הנעילה באמצעות הבלמים.
כל האמור לעיל מותנה בלחיצה אחידה על דוושת התאוצה.
לחיצות חזקות ועזיבת הדוושה "משגעות" את המערכת וגורמות לתופעות המתוארות על ידכם.
יתכן גם שנהיגה פרועה גורמת לבלאי מואץ בבלמים ובמערכת ההנע.
גילוי נאות :
אני משתמש ברכב לטיולים ולא לאתגרי עבירות.
אני עובר מקומות המוגדרים כאתגריים אך ורק אם המעבר חיוני להמשך הטיול.
צביקה
למיטב ידיעתי יש חובה לסל"ד מינימום בשביל זה.
כמו כן, שאלה. עליה דרדרתית / סלעית / מדורגת כשאתה עולה רק כי אתה חייב. באיזו מהירות אתה מוצא את עצמך עולה ?
זאת לא שאלה קנטרנית. זאלה אינפורמאטיבית.
גיא שלום
לשאלתך, אני עולה עליות דרדרתיות במהירות שבין 5 קמ"ש ל-10 קמ"ש.
( נעילה אחורית חשמלית מוגבלת ל-8 קמ"ש )
אני מטפס על סלעים במהירות זחילה בהערכה בסביבות כ-4 קמ"ש ( מד המהירות מראה 0 קמ"ש ).
אני משתמש באופן חופשי למדי בהיגוי, גם בטיפוס סלעים וגם בעליות דרדרתיות, והמערכת פועלת היטב ולא מפריעה להיגוי.
לפני שנים רבות היה ברשותי ג'יפ CJ-7 ( שנת 74 ) וכשקניתי את הלנדקרוזר ניסיתי לעבור מכשולים בסגנון דומה. התוצאה הייתה פעולה "אלימה" ולא אפקטיבית של המערכת.
לאחר שסיגלתי לעצמי סגנון נהיגה "רציף" ו"רגוע", המערכת לא הכזיבה, והרכב הוכיח עבירות שאינה נופלת, ובד"כ אף עולה, על רכבים בעלי נעילה אחורית נשלטת.
דרך אגב, בהדרכת שטח כשתרגלתי עצירת חרום בשטח תוך התחמקות ממכשול, התברר שמערכת הבקרה על הבלמים הגיעה לרמה המאפשרת לחיצה על הבלם עד הסוף ותמרון בעזרת ההגה בו זמנית והרכב הגיב בציתנות להיגוי למרות ההחלקה.
צביקה
גיא אכשיו מתחילים ללמד נהיגה מחדש
במיוחד מעבר מיכשולים בצורה רציפה
ובסוף יהיה מי שיבוא ויסביר לך למה נעילה נשלטת זה לא טוב
******
אני מבין את מי שיש לו מערכת כזאת
אני נשאר עם מערכות של רכב שטח ולא עם מערכות של רחוב שנקין :wink:
*****
איציק
לפי טויוטה אין לך הגבלה לשימוש מעל 8קמ"ש, יש לך אזהרה לא לשלב מעל 8 קמ"ש כשמצויין בפרוש שהסיבה היא בטיחותית כדי שאם הנעילה תשתלב כשגלגל אחד מסתובב במהירות הרכב לא יזרק לך בפתאומיות לצד אחד.ציטוט:
נכתב במקור על ידי צביקהר
היא גם לא מתנתקת אם עוברים 8 קמ"ש.
5-10 קמ"ש זה לא מהר ??
תשמע, אני אמשיך להחזיק בדיעה שלי. אתה מוזמן להחזיק בשלך.
אני אתן לך דוגמה מעולם הפלאפונים. פעם הטלפון היה טיפש וידע לחייג ולנתק והסוללה היתה מחזיקה שבוע.
היום יש לך רדיו ואינטרנט ומוזיקה ותמונות ומצלמות וכל מיני ... והסוללה ניגמרת עד אחרי הצהריים ... אז מה ? זה רווח או הפסד ? כשחושבים על כל התוספות זה ניפלא ! אבל אם חושבים על זה כמכשיר טלפון נייד .. זה על הפנים.
ככה הנעילות על בסיס אלקטרוניקה וכל מיני ירקות. היום כל אחד יכול לצאת מהמשרד עם החליפה של הארמאני ולעלות את זיק בלי לצאת מהמזגן. הכל מתחבר בכפתור חשמלי והכל פועל בעזרת החשמל והכל אוטומטי והכל ניפלא. אבל אנחנו לא מריכים את הכלניות ולא רואים את הסיתוונית המשולשת שצומחת מתחת לאף שלנו. כניראה הכל תלוי במה בעצם אנחנו מחפשים.
אבל זה פילוסופיה (ובשעה כזאת זה לא טוב לכתוב דברים כאלו)
לכל הכותבים שלום
כיוון שהדיון הפך לאמוציונאלי, בואו נסכם :
הנעילות שלכם טובות יותר והנעילות באמצעות הבלמים מיועדות לנסיעה למכולת.
לאלו שבכל זאת מתענינים במידע העובדתי:
הגבלת מהירות נסיעה בזמן הפעלת נעילה נשלטת :
לפי ספרי הרכב, של לנדקרוזר פראדו ומיצובישי מגנום המגיעים מהיצרן עם נעילה נשלטת, ההוראות הן ( הוראות היצרן לאלו שאינם יותר חכמים מהיצרן ) :
* הפעלת הנעילה במצב עמידה
* נסיעה במצב נעול מוגבלת למהירות של עד 8 קמ"ש.
* אין שחרור אוטומטי של הנעילה מעבר למהירות הנ"ל.
* אין גם שבירת סרן אוטומטית מעבר למהירות הנ"ל.
* גם כאשר חסר שמן במנוע, או כשהמנוע רותח, או כשהממסרה האוטומטית מתחממת אין הפסקת פעולה אוטומטית.
מערכת דימוי נעילה באמצעות הבלמים עובדת ממהירות 0.
עליית דרדרת קשה מחייבת מהירות מינימלית, ללא קשר לנעילות מסוג כלשהו, כיוון שקיימים מקומות בהם רכבים קודמים יצרו בורות וגרמו לשיפוע עלייה גבוה וללא מהירות מינימלית כל הגלגלים יחפרו והרכב לא יזוז.
בטיפוס סלעים הנסיעה ממהירות 0 עד מהירות הליכה איטית והמערכת עובדת.
נעילה באמצעות הבלמים אינה מתאימה לאלה שהרכב משמש אותם למשחקי עבירות.
כל קטע עבירות גורם להתחממות הבלמים ונסיעה רצופה ארוכה בקטעים בעייתיים מחייבת עצירה לצורך קרור הבלמים.
אלה שמחפשים רק את קטעי העבירות יגרמו לבלאי גבוה.
לעומתם, אלו המטיילים ברכב, אינם צריכים להחליט לפני העלייה אם היא בעייתית ודורשת הפעלת נעילה, ובעת העליה אינם צריכים לנקוט בשום אמצעי זהירות כדי לשנות את כיוון הנסיעה.
אז שיהיה לכולכם יום טוב בשטח ובדרך למכולת.
צביקה
השרשור מתפתח לכיוון מענין ...
גיא איפה המצלמה שנמצאת בפגוש ומצלמת את כל המסלול ואתה משלים את החסר בבית מול הטלויזיה .
בדיוק כמו בחיל האויר עושים תחקיר והכל מצולם .
הכל "חכם" הכל יפה ואז בא איזה טיפש או חכם חופר בור ואתה נופל לבור .:-P :-P :-P בנפילה רק מתנתק החוט
( לא חשוב איזה יש מספיק חוטים ) אכשיו איך יוצאים מהבור ?
אה מתקשרים בפלפון לחילוץ .... אבל נגמרה הסוללה :wink:
אה יש סוללה רזרבית .... אבל אין קשר אתה בתוך הבור :-x
אה הולכים ברגל צריך מפה ... אבל אין מפה היא רק מובנית בתוך הדש בורד ( איזה יופי ) .
*****
אפשר להמשיך ולהמשיך
אני נשאר בטיולים ברכב טיפש
*****
וזה עוד מבלי להכנס לפרטים טכנים מהחיים מהטיולים איך מחלצים כזה פרדו / לנד רובר / טוארג /
חילוץ של רכב כזה אפילו בגרירה הוא על גבול הבלתי אפשרי .
אתה יודע מה נגיד שיגרורו אותך מהשטח אתה יודע איזה נזק עשויה להיות בגרירה .
רק לקרוא את ספר הרכב \ ספר המכונאי ואתה מתחיל להבין את הבעיה .
תתענין קצת בסיפורי הדפרנציאלים השבורים למינהם ועל החילוץ .
*****
איציק
לאיציק שלום רב
נחמד שיש עדיין תומכים לטכנולוגיה של מלחמת העולם השנייה.
אני מניח שברכב שלך יש קרבורטור מהסוג הישן והטוב כיוון שמחשב ניהול מנוע והזרקת דלק ממוחשבת ומיליון חיישנים אינם ניתנים לתיקון בשטח ותמיד יכול איזה חוט לקפוץ.
במבצע של"ג, נסעתי בלבנון עם ג'יפ פרטי CJ-7 משנת 73-74.
רכב טיפש לכל הדעות עם 0 מערכות : אין הזרקת דלק, אין הגה כוח, אין מזגן, אין חיישנים, אין רדיו בקיצור למעט מע' חימום אין שום כלום.
באמצע הנסיעה הרכב התחיל להשנק.
בדיקה קצרה הראתה : חור במצוף הדלק שבקרבורטור גורם להצפה.
מצוף טיפש, חור טיפש, אפס סיכויי תיקון.
יצאתי מלבנון, כמו ברק, עם פול גז.
כמעט כל הרכבים כיום, מיוצרים עם מחשב ניהול מנוע והזרקת דלק ממוחשבת ויש להם חוטים שיכולים לקפוץ ואלקטרוניקה שיכולה למות,
אבל לפחות לגבי היפנים שבהם, הם הרבה יותר אמינים מהרכבים של פעם.
אין צורך למשוך צ'וק ולנפח בדוושה, הם נדלקים בבוקר מידית.
הם תמיד פועלים בצורה דומה וללא קפריזות.
אז מי שמתגעגע לדאבל קלאץ' ולגז ביניים המוסיפים ענין לנהיגה, שיבושם לו.
צביקה
צביקה,ציטוט:
נכתב במקור על ידי צביקהר
זה לא אמוציונלי, זה הבנת הנקרא-מה שכתוב באנגלית בספר רכב ובמדבקה בתוך ברכבים למי שנשארה לו המדבקה בכיתוב אנגלי לגבי הנעילה של טויוטה זה הפעלת הנעילה ולא שימוש.
ההנחיה היא בטיחותית לעצם הפעלת הנעילה ולא מוגבלת במהירות לאחר ששילבת את הנעילה ויש אינדיקציה למצב נעול.
את הנעילה לפי טויוטה (באנגלית, אולי משהו הלך לאיבוד בתרגום..) מפעילים עד למהירות 8 קמ"ש מהסיבה שצויינה-בעמידה היא כמעט ולא משתלבת אלא אם במקרה אתה בדיוק עם הציריה במצב הנכון מול הבית אחרת כמו ברוב המקרים צריך לנסוע מעט כדי שהי באמת תשתלב.
ההשוואה שלך למגנום לא נכונה כי מגנום זה לא טויוטה, לא רלוונטי לעצם השאלה למרות שגם שם צריך לנסוע מעט עד שהנעילה משתלבת בפועל.
דבר ראשון, אני חושב שמרכז הבעיה היא חוסר ההבנה שמדובר בעניין של העדפה, או טעם.
לגבי הנעילות, אם היא אלקטרונית (אחת טובה שעובדת) או מכנית נשלטת זה לא באמת משנה.
העיקר שהגלגל שבאויר לא מסתובב סתם והגלגל שלידו לא.
שני הכלים יעלו את המעלה, אומנם לאו דווקא באותה חינניות אבל למי איכפת ממנה.
זה הכל שאלה של העדפה אישית. אחד אוהב לשחק הם הכפתור של הנעילה לפני מעלה ואחד מעדיף ליסוע בלי דאגות.
כמו גם ההעדפה בין רכב מודרני לרכב עבודה מיושן.
רוב בעלי הסיקסים ושאר מסוקסים באתר הזה יורדים לשטח בידיעה שהם יצאו ממנו, כי יש להם ידע וחלפים, אני נכנס ויוצא כי יש לי טויוטה שטפו-טפו-טפו לא מגהקת אפילו בין טיפולים, ואיכשהו גם הנורות שנשרפות עושות את זה שבוע-שבועיים לפני טיפולים.
בכנות הייתי מעדיף בדרך שלהם. אבל כיום אין לי את זה.
ברגע שאני משתחרר אני חוסך וקונה משהו אמיתי כי זה מה שמגרד לי לקנות. אבל אני לא אכנס איתו לשדה ליד הבית לפני שאני אדע לפרק ולהרכיב כמה מהמנגנונים העיקריים ברכב.
אבי לעומתי שאוהב את השטח פי 100 יותר מלזחול מתחת לרכב דואג להחליף כל כמה שנים את הרכב במשהו אמין יותר וחדש יותר.
העיקר שכולם נהנים.
אני דרך אגב גם משתייכך לאוהבי הכפתורים.
אני חושב שהדיון ברח לסוג ה"למי יש יותר גדול" כשבעצם ההבדלים דקים.
מילה על אמינות ועמידות הפראדו.
2001, 140K. גיחה חד שבועית (כל שבוע) לשטח אם לכמה שעות או ליומיים.
עבר בכל מקום שהייתי צריך לעבור. הדיפרנציאלים (טפו טפו) שלמים.
דרך אגב, מבחינת עבירות נראה לי לא הוגן להשוות לאנד קרוזר שהמערכת שלו מדמה נעילה אחורית וקידמית לפראדו עם אחורית בלבד.
כל שאר האלמנטים (התחממויות וכו') גדול עלי.
שנה טובה. פול.
דורון שלום
חשבתי כבר לרדת מהדיון,
אפילו התחלתי כבר לפקפק במידע שבידי,
בכל זאת חזרתי ובדקתי בספר הרכב באנגלית שקובע :
מהירות נסיעה מכסימלית במצב סרן אחורי נעול 5 מייל לשעה = 8 קמ"ש.
חברים באתר מתייחסים ברצינות למידע שאנו מספקים, ולעיתים נוהגים על פיו.
אז לפני שאנחנו מציגים מידע בצורה נחרצת, כדאי לבדוק ולהזהר מהטעייה.
צביקה
אני בספק עד כמה אנשי שטח בעלי נסיון ( כולל ידע טכני על מבנה המערכות ) יתיחסו ברצינות למגבלה כזאת .
במידה והמגבלה היא בטיחותית אני מבין ויכול לקבל ובמקרים מסוימים ממליץ לנהוג לפי מגבלה זאת .
( במיוחד בקרח כל בר דעת לא יעלה על מהירות כזאת בקרח !! )
במידה והמגבלה היא יכולת המיכללים ( ולצערי בחלק מכלי הרכב מתברר שהמכללים לא עומדים בעומס ) ואז היצרן תופס טרמפ והתוצאה רכב באמת מוגבל .
היצרן כותב בכל מקום
מדביק מדבקות על כל דלת ודופן של הרכב
ומשרד התחבורה \ יבואן הרכב בתרגום הספר לעברית בכלל עושים סלט אחד גדול :-P
****
אכשיו פלוני קונה את הרכב
אלמוני מוביל טיול
ויש לנו שרשור חילוץ / שרשור נזקים / שרשור תלונות
*****
איך אני כותב לאחרונה
זאת רק ההתחלה יהיה מאד מענין בעולם הרכב של מחר ( שנה שנתיים לא יותר ) :grin:
*****
איציק
דוקא במקרה זה אין כל הבדל בין "המקור" האנגלי לתרגום העברי. וצביקה, שוב, מדייק.
(בשניהם המגבלה מתיחסת למהירות הנסיעה).
והמגבלה ברור שאינה בטיחותית אלה של "חוזק" המכללים.
נסה לנסוע 15 קמ"ש ב"זחילת סלעים", בדיפ' אחורי נעול והשבר......בדרך.
לעומת זאת, בדרדרת, יש אפשרות לנסוע במהירות כזו, במידה ואין "בורות"/קפיצות. הכל שאלה של נסיון. (למשל, הורדת הרגל מה"גז" בשניה שנכנסים לבור ולתת לתנופה לעשות את העבודה, כנ"ל
במעבר שפוע בוצי).
אגב, הכונה בהגבלה של 8 קמ"ש אינה מתיחסת רק להתקדמות במהירות זו אלא בראש וראשונה
ללחיצה על דוושת ה"גז". לא לתת אפשרות לגלגל אחורי להסתובב במהירות (לסבסב) גבוהה יותר,
ודאי לא בסלעים בורות/מדרגות.
הדיון כבר לא בדיוק קשור לשאלה המקורית אבל ...
אני לא מכיר לעומק את המערכת המדוברת ( ומשתדל לא לציין בשמות יצרנים )
אבל אני מכיר טוב לעומק מערכות כאלה של יצרנים אחרים
ושם יש התחשבות בלחיצה של הנהג על דושת הדלק
או במילים פשוטות מחשב הרכב מוריד את סלד המנוע ( במידה והנהג לא עושה זאת )
תאמין לי המחשב מהיר מהנהג :wink:
מחשב הרכב מוריד את מומנט המנוע על ידי ניתוק מרססים .
מחשב הרכב עושה עוד הרבה פעולות שכל מטרתם היא להחליש את הכח המועבר לגלגלים .
אתה באמת חושב שצריך את זה תמיד ?
*****
אכשיו אני שואל וחושב איך בדיוק המחשב יודע שמדובר בעליה \ בולדר \ שלג \ בהחלקה על קרח ....
האמת הוא לא בדיוק יודע ( בשקט אני יגיד לך ) המחשב לא יודע !
ואז החליטו ללמד את המחשב ( ועל הדרך גם את הנהג )
*****
והכניסו מערכת גיירו .( כן כן כמו במטוס )
ואז בתחילו לחשב את זוית הגילגול של הרכב
ואז התחליו לחשב את הזוית שההגה נמצא בו
תאמין לי במהירות זה בכלל לא נעים !
בשטח זה כבר סיפור אחר :-)
על הדרך מחשבים גם את קוטר הגלגל ( דווקה יצרן רכב יפני )
וכשחסר אויר .... אין בעיה מנפחים נכון :twisted:
*****
היו לא מזמן שרשורים על כלי רכב שמחליטים לא לעצור בעליה ואצל אחד בירידה ( פה בארץ )
הגדיל אחד והצליח להתהפך ( מזל ללא נפגעים )
ויצרן אחד מוסיף מפסקי הפעלה למערכות השונות
ויצרן אחר מוסיף מדבקות :wink:
ויש כאלה במחליטים לבד להוציא פיוז ( פתרון לא רע ) אבל זה לא טוב לכל רכב !!
ואז מגיעה קריאת השרות להחליף גירסת תוכנה :roll:
ולא בדיוק קשור אבל באותו נושא ( גירסת התוכנה למרססים של אחת המכוניות המאד נפוצות פה )
אתה שם לב מה אני כותב גירסת תוכנה למרססים !
והמבין יבין
והחכם יחשוב
" והטיפש " ירוץ יעשה מעשה רק מה שלא ישכח לספר לנו עד כמה המעשה היה הצליח .
******
אז מה היתה השאלה מקורית ?
מה ההבדל בין צורה ישנה לחדשה ....
או או איזה הבדלים. ומה עוד ממתין לכולנו על המדף ועל פסי היצור .
הולך להיות מאד מאד מענין ( ומאד מאד יקר ! )
******
איציק
איציק שלום רב !
אני מנסה, ללא הצלחה, להבין מה באמת כואב לך ומציק לך בחידושים הטכנולוגיים.
בעיות של אמינות ואופן פעולה בלתי תקין היו תמיד.
בעידן המכניקה הטהורה, רכב באמינות נמוכה איבד לפתע את ההיגוי או שבר סרן והגלגל עף או שמתלה התפרק או שהבלמים שבקו חיים.
היום ברכבים שאינם אמינים, אלו מערכות בקרה שאינן בנויות נכון או ששובקות חיים לפתע.
המערכות שאתה כל כך שונא, כשהן בנויות כהלכה, מקלות על הנהיגה ומצילות חיים.
שוב מנסיוני האישי :
נסעתי בכביש 6 ומטנדר שעקף אותי עפה חבילה גדולת מימדים.
כדי שלא לפגוע בחבילה, ביצעתי תמרון התחמקות ותוך כדי התמרון הרכב נכנס להחלקה.
מערכת בקרת היציבות צפצפה והפעילה את הבלמים בגלגלים מסוימים לפי זווית ההגה.
באופן מדהים הרכב התייצב ועקב אחרי ההיגוי.
ללא המערכת יתכן שהייתי מאבד שליטה ברכב ומסיים את התמרון בהתהפכות.
ברכב ללא מערכות בקרת יציבות, אין כל אפשרות להפעיל בלימה רק בגלגלים מסוימים באופן שהרכב יעקוב אחרי ההיגוי.
נכון שלנו כנהגים אין שליטה על המערכות ותפקודם ולכן בחירת הרכב הופכת להיות קשה יותר.
צביקה
צביקה,ציטוט:
נכתב במקור על ידי צביקהר
את הנימה הזאת כביכול יש רק אמת אחת-שלך תשמור לדיונים של שחור ולבן, לא לדיון שדן בהוראות יצרן כשההבדל הוא בדקויות, אל תתחסד כי באותה מידה אני יכול לטעון שאתה מדבר שטויות.. בא נשאר ברמת דיון אחרת.
נראה לי שהבנתי את הבדל בתרגום הדברים, בספר\הוראות יצרן באנגלית כתוב במפורש Operate בהתייחס לתפעול הנעילה הנשלטת מחות מ8קמ"ש, עכשיו, הפרוש לפי המילון הוא "הפעלת" או "תפעול", עכשיו אתה לוקח את הפרוש של הנ"ל ללא להשתמש שלעניות דעתי היתה אמורה להיות תחת המשפט Do not use או משהו בסגנון, אני לוקח את התרגום של "לא להפעיל=לא ללחוץ על כפתור ההפעלה מעל 8 קמ"ש".ציטוט:
נכתב במקור על ידי צביקהר
אם אתה מחבר את ההגיון של הנחיות הבטיחות שמדברות על לא להפעיל את הנעילה כשגלגל אחד מסתחרר כדי לא לאבד שליטה באופן פתאומי ביחד עם זה סעיף מתחת כתוב ש"במידה ותשתמש בנעילה על כביש או בטון צפה לקשיים בהיגוי(!)-אתה מבין את מה שטמון בהנחייה הזו?
לא כתוב שם "אל תשתמש בנעילה על כביש אלא "צפויים קשיים בהיגוי", תצרף את זה שאותה הנעילה בדיוק (ביצה זהה) בהיילקס לא מוגבלת כלל למצב LOW, מה שאומר שמראש תיסע מהר יותר מאותם 8 קמ"ש ותוכל בקלות לתרגם את Operate ללא להפעיל מעל 8 קמ"ש כי זה יכול להיות מסוכן ולא כי זה יגרום נזק.
עכשיו, סה"כ זה הרכב שלך, תעשה מה שבא לך איתו אבל אל תשלול משהו שגם אתה לא יכול לערער את ההגיון שבצרוף העובדות האלו שבהנחיות היצרן-לא תרגום שלי אלא הנחיות יצרן.
ולבסוף,הרשה לי להשתמש שוב במשהו שאתה כתבת למטרה אחרת..
טוב אם חברים מסויימים יעשו חושבים אלף פעם לפני שהם לוחצים על "שלח, , לא אתה צביקה, מי שזה מכוון אליו כבר יבין.ציטוט:
נכתב במקור על ידי צביקהר
ציטוט:
רפי33 כתב:
דוקא במקרה זה אין כל הבדל בין "המקור" האנגלי לתרגום העברי. וצביקה, שוב, מדייק.
(בשניהם המגבלה מתיחסת למהירות הנסיעה).
והמגבלה ברור שאינה בטיחותית אלה של "חוזק" המכללים.
נסה לנסוע 15 קמ"ש ב"זחילת סלעים", בדיפ' אחורי נעול והשבר......בדרך.
לעומת זאת, בדרדרת, יש אפשרות לנסוע במהירות כזו, במידה ואין "בורות"/קפיצות. הכל שאלה של נסיון. (למשל, הורדת הרגל מה"גז" בשניה שנכנסים לבור ולתת לתנופה לעשות את העבודה, כנ"ל
במעבר שפוע בוצי).
אגב, הכונה בהגבלה של 8 קמ"ש אינה מתיחסת רק להתקדמות במהירות זו אלא בראש וראשונה
ללחיצה על דוושת ה"גז". לא לתת אפשרות לגלגל אחורי להסתובב במהירות (לסבסב) גבוהה יותר,
ודאי לא בסלעים בורות/מדרגות.
ושוב הגיע הזמן בו אני מבקש מכל המשתתפים להקפיד לכתוב לגופו של עניין, ולהמנע מדיונים אישיים.
אסף.
דורון שלום רב
לא תקפתי אותך אישית וחבל שאתה מגיב באופן שכזה.
אני מצטט את הקטע הרלוונטי מספר הרכב בעמוד 180 :
CAUTION
Do not drive over 8 km/h ( 5 mph ) when the differential is locked
תרגום :
אזהרה
אל תנהג מעל 8 קמ"ש כשהדיפרנציאל האחורי נעול
יותר ברור מזה לא יכול להיות ואין מקום לוויכוחים או התפלספויות.
שנה טובה לכולם
צביקה
ציטוט, מדויק, יש לציין, מספר הרכב TOYOTA LAND CRUISER:
CAUTION!
DO NOT DRIVE OVER 8KM/H WHEN THE DIFFERENTIAL IS LOCKED.
מי שלא מבין אנגלית, יכול להבין (יעני, לתרגם) מה שהוא רוצה. :p
ובדיחות יש צורך לדעת לספר.
כל מילה נוספת מיותרת.
אני שונא להיות השוטר אבל אתם חורגים מהמקובל כאן:
כל תגובה נוספת בשרשור הזה שתתייחס בצורה מבטלת/מזלזלת בשותפים לדיון, ולו במילה אחת, תימחק במלואה. בלי הסברים. בינתיים מחקתי רק קטעים.
ראבאק, זה יכול להיות יופי של דיון. למה אתם עושים אותו מגעיל?
צביקה,
פה קבור הכלב..
בספר שיש אצלי-יותר מספר רכב אחד-הורדתי מהרשת כמה מהם ולא רק של היילקס, בכולם רשום
Do not operate at speed above 5mph/8kph וזה ההבדל המהותי בין מה שאמרנו-הבדלי הדפסות בין השנים.
אולי בגלל עודף השבירות של דיפ' פראדו הם שינו משהו בהוראות הפעלה-לא כך בשנתונים המוקדמים יותר.
רפי,
קראתי את מה שצביקה כתב,
וכאן, דורון הרשה לי לצטט אותך-
וגו'. (לא הבנת את הרמז?) אסף.ציטוט:
אם אין לך משהו חדש ....