-
שמות ומושגים שונים בצינורות מתכת, או ממה לעזאזל לבנות ?
שלום חברים , אני צריך להחליט ממה לבנות את הבאגי, אז עברתי על השירשורים השונים שעוסקים בחומרים, למדתי המון !!! אבל נשארתי מבולבל ,
סקדיול 40
אסתי 52
אסתי 37
כרומולי
לדוגמא מצאתי באחר השירשורים את הציטוט הבא של ברוך:
"אין קונצנזוס. אם אתה משווה לצורך הדוגמא צינורות ST52 קוטר 50 עובי 2 לעומת צינור סקדיול 40 קוטר 48.3 עובי 3.7, "
והרי השאלות:
1. מדוע משתמשים לתיאור הצינור פעם אחת במושג - סקדיול ופעם אחת במושג - st (אסתי)
2. מה היחסים בין שני המושגים האם האחד מתאר חומר והשני מידה או שיטת ייצור.
3. במידה ואבנה מ אסתי, האם אוכל להוסיף אח"כ חלקים מחומרים שונים בעזרת הרתכת האלקטרונית שלי ?
תודה ושבת שלום.
-
חוזר: שמות ומושגים שונים או ממה לעזאזל לבנות ?
הבעייה שכמות התקנים בענף המתכת יכולה לבלבל כל אחד, הפיתרון הפשוט הוא לדבוק בתקנים לפי התקן שאתה מיעד את הרכב לגביו (למשל fia ו st ).
st למשל הוא תקן אירופי שמדבר בעיקר על חוזק המתכת.
schedule מציין עובי דופן מסויים והוא חלק מתקן ansi האמריקאי אבל יכול להישתלב אם עוד כמה.
כרומולי היא מילה שמשמשת לתאור כללי לפלדות מסוגסגות בכרום ומולבידן, מילה שמשמת כ"הייפ" מכירות לא נורמלי כנראה, אני לא אתפלא אם בקרוב נראה כפתורים למזגן מ"כרומולי".
-
חוזר: שמות ומושגים שונים או ממה לעזאזל לבנות ?
יניב תודה נאם ניתןלהקיש מכך שאפשר לקרוא לצינור מסוים בשני המושגים יחדיו כאשר אחד מציין את סוג החומר ואחד את המידה ?
-
חוזר: שמות ומושגים שונים או ממה לעזאזל לבנות ?
אפשר, אבל סביר להניח שלא תיתקל בזה היות ואם הצינור מיוצר לפי תקן אמריקאי הוא יקבל סיווג חומר לפי aisi או אירגון אמריקאי אחר.
רוב התקנות של ארגוני המרוצים השונים מציינות בכל מקרה את מידות הצינור עובי הדופן, וחוזק החומר כך שאתה יכול למצוא חומר מתאים לפי התקנים השונים.
-
חוזר: שמות ומושגים שונים או ממה לעזאזל לבנות ?
בארץ החומר האיכותי הזמין הוא בתקן DIN וזה מה שמוכר כצינור ST37 וST52 . המספר מציין את החוזק UTS בק"ג/ממ"ר אגב. החומרים האלו זמינים כצינורות בקטרים מילימטריים - 38, 45, 50 מ"מ - ובעוביי דופן 2, 2.5, ועוד.
צינורות "סקדיול", שזה כאמור צינורות על פי תקן אמריקאי, הם צינורות עבים יותר, מחומר גלם שמקורו ברור פחות (לי אישית). הם עומדים בדרישות המינימום של FIA לדעתי, כן חשוב שיהיה לך איזה נייר של הייצרן שמעיד על המקוריות ועל החומר.
אמריקאים בבנייות שלהם שאתה קורא באינטרנט לא משתמשים בצינורות סקדיול, אלא בצינורות מבניים שהם מכנים DOM, במידות אינצ'יות. החומרים האלו מקבילים לצינורות הST (שוב, למיטב הבנתי - אין ממש טבלאות השוואה).
-
חוזר: שמות ומושגים שונים בצינורות מתכת, או ממה לעזאזל לבנות ?
ראיתי את כותרת ההודעה ומיד נכנסתי כי גם אותי עיניין ובילבל תחום הצינורות, המתכות וכל הקשור בהן. (מתכוון להתחיל בבנית קרטינג קטן)
אז רציתי לשאול שאלה בקשר להבדל במחירים של הצינורות st וסקאדיול, בהנחה שהקוטר שווה ???
-
חוזר: שמות ומושגים שונים בצינורות מתכת, או ממה לעזאזל לבנות ?
קודם כל הקוטר לא שווה, הוא דומה. צינורות ST37 יקרים יותר פי 4-5 מצינור סקדיול מקביל, בערך. מי שמעודכן יום-יום במחירי ברזל כמו ארז יוכל להגיד לך בדיוק.
-
חוזר: שמות ומושגים שונים בצינורות מתכת, או ממה לעזאזל לבנות ?
התקנים של הפלדות הם גהנום. בכל מקרה, הנה התקן של פלדה ST52 שנקרא DIN2391, אותה פלדה נקראת גם E355 וFE490 בתקנים אחרים... וכל זה מדבר רק על צינורות. לא יודע איך זה מתחבר לפלטות שנקראות ST52.
http://www.tenaris.com/TenarisDalmin...ntoEN10305.pdf
בכל מקרה זה לא משנה, זה החומר הנכון לבנות ממנו מכונית מרוץ...
-
חוזר: שמות ומושגים שונים בצינורות מתכת, או ממה לעזאזל לבנות ?
צנרת סקדיול 10 עומדת בכל התקנים. אבל אין, לרוב, במלאי של הספקים. צנרת סקדיול 40 עולה על הנדרש בתקנים, וזמינה, במחירים סבירים. זו הצנרת הנכונה לבנות מכונית מירוץ- תחת תקציב מוגבל.
אסף.
-
חוזר: שמות ומושגים שונים בצינורות מתכת, או ממה לעזאזל לבנות ?
הבעייה עם הסקדיול היא שאתה לא יודע מה החומר, מה הנתונים שלו, מה הטולרנסים של המידות, אני לפחות לא מוצא תקן. הסקדיול זה רק כללי של המידות. DIN 2391 נקרא precision seamless steel tube והשימוש "האמיתי" של צינורות ST52 למשל הוא לבוכנות הידראוליות בכלי צמ"ה וכולי - הצינורות חזקים, מדויקים וניתנים לעיבוד פני השטח וציפוי.
קח חתיכת צינור סקדיול מספק ברזל בארץ - אתה יכול להגיד לי משהו עליה חוץ מהמידות?
-
חוזר: שמות ומושגים שונים בצינורות מתכת, או ממה לעזאזל לבנות ?
הסתבכתי לגמרי מכל הנתונים על צינורות בתאכלס עם איזה צינורות ובאיזה קוטר שווה להתחיל לבנות רכב מרוץ? (מרוץ חרמון אילת)
האם הצינורות צריכים לעמוד בתקן של ה f.i.a. ואם כן מהו התקן?
איזה קוטר של צינורות צריך להשתמש לקשת התהפכות. חיזוקי צד, חיזוקים אחוריים?
תודה רבה לכולם8) 8) 8)
-
חוזר: שמות ומושגים שונים בצינורות מתכת, או ממה לעזאזל לבנות ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי תומר22
הסתבכתי לגמרי מכל הנתונים על צינורות בתאכלס עם איזה צינורות ובאיזה קוטר שווה להתחיל לבנות רכב מרוץ? (מרוץ חרמון אילת)
האם הצינורות צריכים לעמוד בתקן של ה f.i.a. ואם כן מהו התקן?
איזה קוטר של צינורות צריך להשתמש לקשת התהפכות. חיזוקי צד, חיזוקים אחוריים?
תודה רבה לכולם8) 8) 8)
תקן FIA אומר... "צינור משוך בקר, ללא תפר, מפלדת פחמן לא מסוגסגת עם מקסימום 0.22% של פחמן", עם חוזק קריעה מינימלי של 350 ניוטון/ממ"ר. הבנת? וזה נקרא פשוט :-( :confused:
מבחינת המידות - החלקים העיקריים של כלוב ההתהפכות חייבים להיות מצינור בקוטר 45 מ"מ ובעובי 2.5 מ"מ לפחות, או 50 מ"מ ועובי 2.0 מ"מ לפחות. כל דבר שהוא בקוטר/עובי גדולים יותר כמובן מותר. התקן לבניית הכלוב מורכב יותר, חובה לקרוא את כולו. כיום הוא באנגלית וצרפתית, תוריד אותו מאתר FIA, כל מה שכתוב שם זה התקן שאנחנו מאמצים בארץ בדיוק. הוא תורגם כבר לעברית, נערך טכנית בימים אלו (על ידי סחבק) ויפורסם בצורה רשמית בעברית כחלק מהתקנון הטכני של עמותת הראלי-רייד.
שורה תחתונה:
צינורות ST37 וST52 משוכים בקר הם חומר גלם זמין בארץ שעונה בוודאות מוחלטת על הדרישות ומעבר להם. לרכב שאנחנו בונים עכשיו אנחנו משתמשים בצינורות ST52.
צינורות סקדיול 40 הפשוטים וזולים הרבה יותר גם עונים לכאורה על התקן. צריך רק לקנות אותם עם ניירת כלשהי שמעידה על התכונות שלהם, אחרת אתם לוקחים סיכון להפסל בבדיקה טכנית של FIA. סיכון קטן, מהסיפורים שאני שומע הם לא חופרים לעומק הפלדה, אבל סיכוי קיים. מבחינת מידות, צינור סקדיול 40 בקוטר 48.3 מ"מ ובעובי 3.7 מ"מ עונה בבירור על מידות המינימום הנדרשות.
למי שבונה מכונית מרוץ רצינית לטווח ארוך, אני ממליץ חד משמעית להשקיע בשלב הראשוני בצנרת איכותית מסוג ST52, הסטנדרט שממנו בונים מכוניות ראלי-רייד גם בארץ וגם בארופה.
-
חוזר: שמות ומושגים שונים בצינורות מתכת, או ממה לעזאזל לבנות ?
נמרוד אם אפשר לקבל שמות של ספקים או מקום שאפשר לקנות צינורות
ST52/ST32
כל מידע בנושא יתקבל בברכה
יוסי
-
חוזר: שמות ומושגים שונים בצינורות מתכת, או ממה לעזאזל לבנות ?
אני מקפיץ במקום לפתוח חדש,
לאחר שיצא לי עשן מהמושגים הנ"ל,
התחלתי בסקר שוק לגבי מחירים, לפני שאני עושה טעות:
לצינור סקדיול 40 1.5 צול, המחיר היום (אני יודע שהוא משתנה) היה 26 שקל למטר, מכיוון שאין לי מושג מה טווח המחירים ההגיוני, אני אשמח אם תוכלו להגיד האם זה מחיר ריאלי? שאני אדע להמשך חיפושיי.
האם סקדיול 40 מתאים לקורות הראשיות של כלוב ההפתהפכות? האם ניתן לבנות ממנו את כל השלדה?
לפי החישוב משקל השלדה יהיה בערך 250 קילו עם הצינור הנ"ל.
המטרה היא להתאים לתקן כמובן.
אני עדיין לא יודע איך להגיע למשקל מינימלי של 980, אבל זה לא עכשיו.
-
חוזר: שמות ומושגים שונים בצינורות מתכת, או ממה לעזאזל לבנות ?
השרשור מוקפץ: ברוך טולידאנו שלח לי את תעודת האיכות של צינורות הסקדיול 40 שהוא משתמש בהם, התעודה מגיעה מהיבואן סקופ.
מדובר כאן על צינור סקדיול 40 בקוטר 48.3 מ"מ ועובי 3.7 מ"מ.
התקן הוא ASTM A106-04b, הצינור מוגדר כ seamless carbon steel pipe for high temperature service, חוזק הUTS שלו בסביבות 500MPA. למיטב הבנתי הוא עונה לחלוטין על דרישות תקן הFIA מצינורות מבניים עבור כלובי התהפכות.
-
חוזר: שמות ומושגים שונים בצינורות מתכת, או ממה לעזאזל לבנות ?
אבל לפי מה שאתה אומר יכול להיות שספק אחר יביא צנרת אחרת שגם נקראת סקדיואל 40 ולא תהיה בתקן האמור.
בכל מקרה, הכי טוב והכי נכון זה להביא תעודות של ברזל. אם טיב הצינור לא ברור, אפשר לפנות למעבדות שיגלו בדיוק מה מכרו לכם.
-
חוזר: שמות ומושגים שונים בצינורות מתכת, או ממה לעזאזל לבנות ?
למישהוא פה יש מושג באיזה עומסים מסוגל לעמוד ה ST52/ST37 (למידותיו כמובן) וכמובן מה משקלו למטר ?
תודה ולילה טוב;)
-
חוזר: שמות ומושגים שונים בצינורות מתכת, או ממה לעזאזל לבנות ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי eladtall
למישהוא פה יש מושג באיזה עומסים מסוגל לעמוד ה ST52/ST37 (למידותיו כמובן) וכמובן מה משקלו למטר ?
תודה ולילה טוב;)
משקל של כל הפלדות הוא אחיד - 7.8 ק"ג לליטר. המשקל למטר תלוי בקוטר ובעובי, לא בסוג החומר.
לשאלה שלך לגבי העומסים, לST52 חוזק UTS של 500-600 MPa, לST37 משהו בסביבות 350-400. מעשית שני סוגי הצינורות האלו מתאימים, טובים וגם מאושרים מבחינת תקני FIA לבניית מכוניות מרוץ וכלובי בטיחות.
-
חוזר: שמות ומושגים שונים בצינורות מתכת, או ממה לעזאזל לבנות ?
-
חוזר: שמות ומושגים שונים בצינורות מתכת, או ממה לעזאזל לבנות ?
מקפיץ את השירשור.
במסגרת הקורס בוחנים נאמר לנו כי פלדה בתקן ASTM A-106 GRADE B או פלדה בתקן ASTM A-53 GRADE B לא יאושרו לשימוש בבניית כלי רכב בעתיד. תהיה תקופת הסתגלות מסויימת (של כמה שנים) שבמהלכה כן יורשו כלים שנבנים כיום ונבנו בעבר להתחרות עם פלדות בתקן הזה.
אני מאוד מקווה שזה יבוטל בסופו של דבר כי נכון להיום אין להשיג ST37 בארץ למיטב הבנתי וחיפושי (או לפחות אין להשיג בצורה זמינה ומיידית). יש להשיג פלדות אחרות הדומות לST52 אשר חוזק הקריעה שלהן הוא 50ק"ג לממ"ר. עבור פלדות בתקן ST37 יש לבצע הזמנה מיוחדת של מינימום 1000 מטר.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
השרשור מוקפץ: ברוך טולידאנו שלח לי את תעודת האיכות של צינורות הסקדיול 40 שהוא משתמש בהם, התעודה מגיעה מהיבואן סקופ.
מדובר כאן על צינור סקדיול 40 בקוטר 48.3 מ"מ ועובי 3.7 מ"מ.
התקן הוא ASTM A106-04b, הצינור מוגדר כ seamless carbon steel pipe for high temperature service, חוזק הUTS שלו בסביבות 500MPA. למיטב הבנתי הוא עונה לחלוטין על דרישות תקן הFIA מצינורות מבניים עבור כלובי התהפכות.
-
חוזר: שמות ומושגים שונים בצינורות מתכת, או ממה לעזאזל לבנות ?
מיכה אשמח אם בפגישה הבאה שלך תיקח שם ומספר טלפון של מי שעומד מאחורי הקביעה הזאת ותשלח לי בהודעה פרטית כדי שאוכל לברר באופן ישיר מה עומד מאחוריה.
-
חוזר: שמות ומושגים שונים בצינורות מתכת, או ממה לעזאזל לבנות ?
גם לי זה נשמע הזוי או בלתי מבוסס, במקרה הטוב.
התקן(שכבר אושר סופית ואנשים הסתמכו עליו), קובע חד משמעית את סוג הפלדה, את הצורך בהעדר תפר, את הקוטר ואת עובי הדופן, וכן את החוזק.
מה שעומד בקריטריונים הללו, כשר ותקין, ולא משנה אם קוראים לו סקדיואל 40, ASTM כזה או אחר, ST-37/53, כרומולי או בשם אחר.
בדיוק בשביל זה קיים תקנון.
-
חוזר: שמות ומושגים שונים בצינורות מתכת, או ממה לעזאזל לבנות ?
ברוך גם לי זה נשמע הזוי ולא מציאותי.
אני מקווה מאוד שלא הבנתי נכון והכוונה היא אך ורק לרכבי ראלי בנלאומיים.
חשתי צורך לומר לכם את המידע הזה, למרות שיתכן והוא חלקי, על מנת שתוכלו להקדים תרופה למכה. אנשים פה בונים רכבים במאות אלפי שקלים ואני בטוח ב1000% שחלק מהשיקולים הם שבעתיד הם יוכלו למכור את הרכבים האלה הלאה. אף אחד לא יבנה רכב לשנתיים שלוש ואף אחד לא יקנה רכב שאי אפשר להתחרות איתו.
גם אני באותו סל, ברשותי רכב עבירות שאני רוצה מאוד לשפץ, בנוסף לג'יפ, שבנוי מצינורות בקוטר ועובי דופן הנכון אבל אם הצינור עצמו לא בתקן אז אני לא רואה שום טעם לזה.
-
חוזר: שמות ומושגים שונים בצינורות מתכת, או ממה לעזאזל לבנות ?
:evil: :evil: :evil: אה שטויות לא נורא, אני אבקש מארז לחתוך את הבאגי ולהתחיל מהתחלה:evil: :evil: :evil:
-
חוזר: שמות ומושגים שונים בצינורות מתכת, או ממה לעזאזל לבנות ?
[QUOTE=lizard]ברוך גם לי זה נשמע הזוי ולא מציאותי.
אני מקווה מאוד שלא הבנתי נכון והכוונה היא אך ורק לרכבי ראלי בנלאומיים.
חשתי צורך לומר לכם את המידע הזה, למרות שיתכן והוא חלקי, על מנת שתוכלו להקדים תרופה למכה.QUOTE]
מיכה אני חייב לציין שהפעם הצלחת לעצבן אפילו אותי..אם יש לך ספק בדבר הבנתך את הדברים ,עדיף שתברר אותם לעומק לפני שאתה מפרסם אותם, עכשיו כבר לא מדובר בתאוריות , חוזק חומרים ובנייה של גגונים...עכשיו מדובר בכסף, הרבה מאד כסף !!!
-
חוזר: שמות ומושגים שונים בצינורות מתכת, או ממה לעזאזל לבנות ?
אני לא יודע מה מיכה שמע בדיוק, אבל זה לא משהו הזוי.
עד כמה שאני זוכר זה גם עלה פעם לדיון פה .
ברגע שבונים כלוב מפלדה קשיחה יותר היא נהיית פחות גמישה.
אם זה תלוי בנו הספורטאים זה לא יהווה בעיה, זה עדיין יותר בטוח מלרכב על אופנוע בלי שום כלוב בטיחות :wink: וזה מותר.
אבל אם הטכניון יבדוק ויתעקש על זה, זה יכול להיות בעיה רצינית.
בכלל נושא הטכניון זה דבר רע מיסודו, כפי שאמרתי זאת כבר ברגע שזה עלה.
זה כמו לרכב על נמר, כל זמן שברוך לביא עושה לנו עבודה טובה שם וכל זמן שיש שם אחראי תחום מטריולוגיה שמשתף איתו פעולה זה טוב, אבל מה יקרה אם אנשים יתחלפו ? או אם תקרה חו"ח תאונה ויחליטו להקשיח את הדרישות ובמקום בדיקת העמסה כפי שהם רוצים היום הם ידרשו בדיקת מבנה כללית? במצב כזה שום רכב לא יוכל לקבל אישור .
אני מאמין ומקווה שנושא חוזק החומר הזה יפתר, אבל אני אומר שוב, לתת לטכניון לאשר רכבים זה טעות פטאלית שעלולה לעלות לנו ביוקר.
-
חוזר: שמות ומושגים שונים בצינורות מתכת, או ממה לעזאזל לבנות ?
[QUOTE=חנן גולומבק]
ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
ברוך גם לי זה נשמע הזוי ולא מציאותי.
אני מקווה מאוד שלא הבנתי נכון והכוונה היא אך ורק לרכבי ראלי בנלאומיים.
חשתי צורך לומר לכם את המידע הזה, למרות שיתכן והוא חלקי, על מנת שתוכלו להקדים תרופה למכה.QUOTE]
מיכה אני חייב לציין שהפעם הצלחת לעצבן אפילו אותי..אם יש לך ספק בדבר הבנתך את הדברים ,עדיף שתברר אותם לעומק לפני שאתה מפרסם אותם, עכשיו כבר לא מדובר בתאוריות , חוזק חומרים ובנייה של גגונים...עכשיו מדובר בכסף, הרבה מאד כסף !!!
חנן תאמין לי שחשבתי רבות אם לכתוב מה שכתבתי. הסיבה היחידה שכתבתי את זה היא על מנת לקיים שיח ציבורי ופומבי לזה. תאמין לי שברגע ששמעתי על העניין האנשים הראשונים שחשבתי עליהם היו אתה וברוך. גם אני הייתי בטוח ב100% שצנרת ASTM A-106 GRADE B שאנחנו מכנים אותו סקדיואל זה חומר מתאים ומאושר ושלא תהיה איתו בעיה.
אני לא חושב שיש לי אפשרות לבדוק את הנושא לעומק. לשמוע את מה שהמרצה אמר שמעתי. להתווכח איתו אני לא יכול. אין לי את היכולת המקצועית ו/או הסמכות ו/או השם (אני ידוע כטרבל מייקר :twisted:) בשביל להתווכח עם מישהו על הנושא הזה. אז כמו שנעשו כל מיני דברים שאני חושב שהם מחטפים בתחום הזה, אני לא רוצה שאלמנט כל כך בסיסי וכל כך חשוב ויקר יעבור בשתיקה ושתוך שנתיים חנן יצטרך לבנות באגי חדשה מחומר שבמקרה הטוב עולה פי ארבע (ושלא לדבר שיש בעיות בעבודה איתו כי הוא חזק מאוד. ST37 שאין להשיג בארץ עוד אפשר לכופף אבל בשביל ST52 וחומרים בעלי תכונות דומות כבר צריכים מכופפות יקרות שלא לכל בעל מקצוע יש, הדיון הזה חשוב גם לבעלי המקצוע בתחום ולא רק לספורטאים) ובמקרה הרע בכלל לא ימצא בארץ.
אז צא מנקודת הנחה שכל מה שאני כותב, ולפעמים אני מודה שמוקדם מידי ועם מידע לא שלם 100% לצערי, נעשה רק על מנת להתריע בפניך על בעיות שעלולות להתפתח עבורך כמתחרה ובונה.
בגלל שמדובר על כל כך הרבה כסף אני "רץ לספר לחברה" כדי שאתם, בעלי השררה בתחום, תוכלו לברר את הנושא כמו שצריך ועם צריך, להתנגד לו. כמו שכתבתי, איתי אף אחד לא ידבר או יתייעץ ובצדק גמור.
-
חוזר: שמות ומושגים שונים בצינורות מתכת, או ממה לעזאזל לבנות ?
[QUOTE=נמרוד]תקן FIA אומר... "צינור משוך בקר, ללא תפר, מפלדת פחמן לא מסוגסגת עם מקסימום 0.22% של פחמן", עם חוזק קריעה מינימלי של 350 ניוטון/ממ"ר. הבנת? וזה נקרא פשוט :-( :confused:
QUOTE]
-
חוזר: שמות ומושגים שונים בצינורות מתכת, או ממה לעזאזל לבנות ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
השרשור מוקפץ: ברוך טולידאנו שלח לי את תעודת האיכות של צינורות הסקדיול 40 שהוא משתמש בהם, התעודה מגיעה מהיבואן סקופ.
מדובר כאן על צינור סקדיול 40 בקוטר 48.3 מ"מ ועובי 3.7 מ"מ.
התקן הוא ASTM A106-04b, הצינור מוגדר כ seamless carbon steel pipe for high temperature service, חוזק הUTS שלו בסביבות 500MPA. למיטב הבנתי הוא עונה לחלוטין על דרישות תקן הFIA מצינורות מבניים עבור כלובי התהפכות.
-
חוזר: שמות ומושגים שונים בצינורות מתכת, או ממה לעזאזל לבנות ?
חנן
אתה מצוטט את תקנון העמותה וכנראה שזה באמת יהיה הקו המוביל בקריטריונים לאישור הרכב, אבל העמותה לא נותנת רישוי לרכב תחרותי.
מעבר לתקנון העמותה שהרכב אכן יצטרך לעמוד בו, הרכב יבדק מס' בדיקות, כמו - בדיקת בוחן מוסמך, בדיקת טכניון, בדיקת בלמים במכון רישוי ואולי עוד בדיקות .
כך שאם מומחה הטכניון מחליט שרק ST37 מאושר אפשר לנסות לשכנע אותו אחרת, אבל אם הוא מתעקש
אין לך מה לעשות .