הפרוייקט המדובר, בשלבי סיום ובתקווה שביום שישי הקרוב הבאגי יבדק בשטח
הנה מספר תמונות להמחשה
Printable View
הפרוייקט המדובר, בשלבי סיום ובתקווה שביום שישי הקרוב הבאגי יבדק בשטח
הנה מספר תמונות להמחשה
איזה יופי מה זה ?
העם דורש פרטים פרטים
1. מנוע 1.6 ל' ות"ה ידנית תוצרת סוזוקי.
2. הנעה 4X4 דיפרנציאל מרכזי ודיפ' אח' מרותחים קד' מוגבל החלקה תוצרת עצמית. דיפרנציאלים רוחביים תוצרת סוברו.
3. נבות תוצרת עצמית.
4. מתלים משולש "A" עם קפיץ עלים רוחבי תוצרת עצמית.
5. היגוי לכל הגלגלים מתוגבר חשמלית (ללא מחשב)נשלט מגלגל הגה.
6. גלי הינע כולל ציריות תוצרת עצמית.
7. זויות גוף של הבאגי נשלטים על ידי הנהג בעזרת מנוף המוסתר מתחת למושב נהג.
מדובר בכלי מיוחד במינו ככל הידוע לא קיים משהו דומה בארץ ולא במקום אחר בעולם.
אינני בעל הבאגי
עם יש שאלות אשמח לענות כל עוד בעל הרכב יאפשר ו/או יאשר לעשות זאת.
תהנו כל עוד הוא מאפשר זאת.
נראה ממש יפה , מאוד ייחודי.
הקשתות בנוייות מפרופילים שמגיעים מוכנים בצורת חצי עיגול או שזה מיוצר בRING ROLLER?
יש עוד תמונות?
מדובר בצינור עגול אשר כופף ע"פ הדרישות של התיכנון
יש עוד תמונות
בבקשה
חוץ מהעניין האסתטי האם יש סיבה לזה שהפרופילים מכופפים בצורה הזאת?
לפי הרצאות שונות ששמעתי לא מומלץ לעשות דברים כאלו, אשמח לשמוע את הרציונל....
המבנה הינו מעוגל ממספר סיבות ומנסיון בניה באגי קודמת.
1. במקרה של היתהפכות קל לחזור לגלגלים.
2. חוזק טבעי של צינור עגול ביחס למשקל.
3. גמישות של המבנה ביחס לחוזק.
4. כמעט ואין פינות חדות שאפשר להיפצע מהן במקרה של תאונה.
5. פשטות המבנה
6. עלויות יצור נמוכים.
יש נזק ראשון
ציריה אח' ימ' ניגזרה כמו עם סכין.
אבל המכשול נכבש ומדובר במדרגה מביטון בגובה של 1 מטר וזוית גישה 90 מעלות.
יש עתיד
סחתיין על ביצוע מקורי נקי, ואלגנטי. ביצת קינדר הייתי קורא ליצירה הזאת :grin: אם כי לא ממש חדשני - swing axles יצאו מהאופנה לפני עשרות רבות של שנים, חיפושיות הפסיקו להשתמש בהן בשנות ה60. השינוי הקיצוני של זוית הקמבר עם תנועת הגלגל הורס את ההתנהגות, אבל עבור באגי עבירות קטנה וקלילה זה סידור פשוט מאד ליישום. גם קפיץ עלה רוחבי הוא אלמנט פשוט ויפה, כמו בשברולט קורבט, כמו בקופר קליימקס פורמולה אחד משנות ה50... רעיונות טובים אף פעם לא מתים.
אשמח לראות עוד תמונות של תקריב על הפרטים!
נימרוד שלום !!ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
הבאגי ערום כרגע הכיסוי פיבר עוד לא צבוע. כך שביצה קינדר שם מעליב .
עם אתה רוצה ללכת מכות יש לי דאן 9 ואני פחדן מטבעי אז לפני שאתה מעליב אותי פעם נוספת עדיף שתקבע מקום ושעה ואני לא אגיע.
מתלה עם היגוי והנעה ביחד לא היה . היה רק היגוי או רק הנעה.
קורבט ו פורמולה 1 לא דוגמא מאחר ואין צורך באחיזת כביש ומדובר בהנדסה ישנה מאוד שאפילו המהנדסים עצמם בטח מגחכים.
ועכשיו לשיפוטכם מנוע 1.6 ל' לא משופר ומשקל עצמי נמוך מאוד גוזרים ציריה מחוזקת
סירטון בהמשך
http://youtube.com/yzahav
תהנו
שנה טובה
הוא נראה ממש חמוד הדבר הזה אבל הוא נראה גם שביר ... משו בגלגלים הקדמיים ... בהצלחה
למען האמת גם אני חושב כך, ואמרתי לבעל הבאגי.ציטוט:
נכתב במקור על ידי באגי מפלצת
אבלללללל הפתגם הישן אומר באם החלק נשבר, הוא קל מידי. ובאם החלק לא נישבר אז הוא כבד מידי.
ותחשבו על זה !!!!:confused:
מה הסיפור של הקפיץ עלים הרוחבי?
אשמח להרחבה בנושא...
אני פשוט לא מבין איך זה עובד
תודה
איך זה עובד?
פשוט מאוד
אין ספונסר להשקעות גדולות, לכן אין קפיצים ובולמי זעזועים יעילים יותר.
מאחר וכל זויות ההיגוי נמצאות במשולש בודד (חוץ מהתכנסות) ואין כסף לקפיצים ספירליים אז הפתרון
הפשוט והזול ביותר הוא תלישת קפיצים אחוריים מרכב אמריקאי שאת שמו איני זוכר (נידמה לי סונומה).
כמו שאמרתי אין צורך באחיזת כביש במהירויות גבוהות אלא רק להצמיד את הגלגלים לקרקע.
מדהים כמה פשוט
תמונות נוספות
עוד תמונות
תיקון /הארכת הציריה שלכם אינו נכון , יש לעשות הצינור הגדול בצורת > ו < כדי לקבל שטח ריתוך יותר גדול וכתוצאה מכך ציריה יותר חזקה.
וע"י כך להחליש את החיסום לחלוטיןציטוט:
נכתב במקור על ידי kd2
הציריה ניגזרה במקום שלא נגענו בו וזה קרוב לפעמון הפנימי
אין לי בעיה עם הערות בונות או מצחיקות רק שיהיו רלונטיות
עוד תמונות
ועוד
כבר בכמה תמונות של "הצלבות" נראה שהגלגל האחורי פונה הצידה בזווית כלשהי. יש היגוי אחורי או שזה חלק מהגאומטריה של המתלה האחורי או בכלל טעות אופטית?
גלעד
אני מדבר על זהציטוט:
נכתב במקור על ידי kpot
http://www.jeepolog.com/forums/attac...achmentid=5905
כדי שהחיבור יהיה חזק יותר צריך יותר שטח ריתוך וזה לא נכון לעשות זאת כך.
בגלל זה כתבתי שאולי זה ניסיון להאריך או לתקן שבר , אני לא יודע.
אבל זה לא הדרך הנכונה , היא עובדת אבל היא לא נכונה.
שים לב על מה אני מדבר פעם הבאה , ההערה שלי מאוד רלוונטית.
[QUOTE=Gilad]כבר בכמה תמונות של "הצלבות" נראה שהגלגל האחורי פונה הצידה בזווית כלשהי. יש היגוי אחורי או שזה חלק מהגאומטריה של המתלה האחורי או בכלל טעות אופטית?
גלעד
גלעד היי
יש היגוי אחורי כתבתי בנתונים כלליים. וכמובן יש גאומטרית היגוי בדומה לקדמי, כל משלוש מתלה ניתן להרכבה קדימה-אחורה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי kd2
בוא נסגור את העניין
הציריה בנויה משתי ציריות שונות לחלוטין
חלק חיצוני של הציריה שייך לשברולט קורסיקה הפנימי לסוברו.
לעשות ריתוכים ארוכים זה להחליש את החומר ליד הריתוך.
עובדה הציריה לא נישברה בחיבור אלא בחלק הפנימי ליד הפעמון.
לא אפרט את השיטה בה השתמשנו, מקום חיבור של הציריות מעוות מעט בגלל חומר ממנו עשוי
המעריך כניראה רך יותר ממה שנלקח בחשבון.
הבעיה כניראה בזויות מטורפת שהמתלה מאפשר
למדנו לקח ויש כבר ציריה אחרת (התמונות האחרונות של העכביש לאחר תיקון)
יש גם רעיון לציריות אחרות ניישם ו/או נבדוק אותו בקרוב.
בעל הבאגי אומר במקרים כאלו ואני מצטט/מתרגם
כל אחד מאונן איך שהוא רוצה ואני מאונן איך שאני רוצה.:-D ותחשבו על זה!!
זה לא ממש פועל פה ,כי כל ריתוך הורס את החיסום של הציריה , ושרשרת טובה אך ורק כמו החוליה החלשה שלה , אז יצרת חוליה חלשה יותר נקודתית , מה זה עוזר לך?
כשעושים FISHMOUTH כזה לצינור שטח הריתוך גדול יותר והמחבר יהיה חזק יותר, מה גם שיותר "קל" לציריה להקרע כשהריתוך הוא נקודתי מכל הכיוונים על נקודה אחת במוט כי אז הרסת את החיסום מכל הכיוונים ועשית ריכוז מאמצים גדול על שטח קטן , בכיוון הסיבוב של הציריה.
לא המצאתי את זה, זה כתוב בכל ספרות טכנית רצינית על ריתוך או על תיקון של גלים מסוג זה.
אין לי ביקורת על העבודה , סתם רציתי להגיד את דעתי.
למה בעל הבאגי לא כותב פה בעצמו?
או את שמו?
תעשו חיים עם הבאגי , סעו בזהירות.
כל העניין בציריה אינו ריתוך. ולא על הריתוך הציריה מתבססת ומורכבת ובוא נעזוב את זה, כי התמונות שהצגתי אמורות להראות את הנזקים שנגרמו ולא היצור של הציריה.ציטוט:
נכתב במקור על ידי kd2
בעל הבאגי הוא איש מוכר בענף המירוצים שמו יבגני בעל מוסך "זהב" באיזור תעשיה ישן נתניה
הוא יצר את הבאגי הצהובה (שדומה מאוד לעכביש) אשר גם היא מיוחדת במינה כי בואו נודה כמה מנועים אתם מכירים שכמעט סטנדרטיים ומסתובבים הפוך ועדיין תחרוטיים. דרך הגב הטורבו מהמנוע פרש ועכשיו המנוע הינו אטמוספרי לחלוטין.
הבחור לא כותב עברית אז אני עוזר.
לנסוע בזהירות על באגי?? הצחקת את יבגני:lol:
דגיד רגע ..לא חם לו שם ? זה נראה תכנון פיצוץ אבל משהוא חשב על טמפרטורת החום שבאה מהמנוע? איזה תיבות העברה יש לו? מה היחס ?
הנאבות בתוצרת עצמית? זה גיר אוטומט?
מה עלות פרוייקט כזה ?
סליחה על החפירה אבל הבאגי הזו ממש הדליקה אותי!!
מפלצת אהלןציטוט:
נכתב במקור על ידי באגי מפלצת
כיסוי למנוע בתהליך יצור כמו שאתה מבין חשבנו על זה
אין ת' העברה. היחס הינו 4 כפול 4 ל1
הנאבות תוצרת עצמית (כתוב בתיאור כללי)
ת"ה ידנית מתוצרת סוזוקי כמו המנוע. (תמונה למעלה)
עלות לא חושבה עדיין.
תחפור חביבי. בשביל מה אתה חושב שאנחנו כאן?
מה זה יחס 4 על 4 ל1 ? זה אולי משהו שרושמים על מדבקה אבל זה לא יחס העברה של גיר ודיפרנציאלים ( אם אמרת שטרנספר לא קיים).