-
שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
אחרי הבעיות לקראת הטסט (שעברתי בהצלחה), המצב הוא כזה:
http://www.jeepolog.com/forums/attac...achmentid=6695
הדש פורק, ואני מתכוון להתחיל בשיפוץ (חלקי או מלא, כרגע כנראה חלקי).
מאיפה אני מתחיל? איך אני עושה זאת בדיוק?
הסכימה החשמלית שיש לי כרגע היא זו המופיעה בספר הרכב הצבאי, ואני יודע שההתאמה ל-CJ האזרחי לא מלאה. מישהו יכול לעזור עם סכימות מתאימות, קצת יותר מודרניות, כולל צבעי חוטים וכו'?
טיפים להבנה קלה של הסכימה?
כלי העבודה והאביזרים העומדים לרשותי:
- מלחם Weller + בדיל
- בלאוור (אקדח חום)
- שרינקים
- חוטים בגדלים וצבעים שונים
- סופיות לוקאס זכר/נקבה והגנה תואמת
- סופיות שונות (עגולות, מזלג, תקיעות זכר ונקבה)
- רב מודד פלוק 77
אודה לכל עזרה שתבוא.
אמנון.
-
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
יש לי את הספר של היינס אם זה עוזר.
-
3 קבצים מצורפים
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
תודה, אבל אין צורך.
אחרי חיפוש קצר מצאתי את הסכימות האלו לפי לינק של אשר. (http://www.autozone.com/az/cds/en_us...rInfoPages.htm)
מהם ההבדלים בין הסכימה הזו לבין המע' בפועל ב-CJ ישראלי (שנת 88 אם זה משנה)?
יש גם את הלינקים המצויינים הבאים:
http://users.adelphia.net/~john.stre...QuickFacts.htm
http://www.geocities.com/cantwait_fo...ce/gauges.html
אני אתחיל לעבוד על השעונים בתור התחלה.
-
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
-
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
אם זה יכול לעניין אותך, יש לי סכמות צבעוניות של הצמה שהרכבתי על הג'יפ שלי שהיא של EAZYWIRE. זאת צמת GM ג'אנרית. התאימה כמעט 1:1 לסיקס, השינויים היחידים היו בצמת המנוע ומאחר ויש לי מפלג GM אז גם שם לא הרבה.
מיכה
-
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
עם חשמל לא משחקים ובמיוחד לא חובבים קצר קטן יכול לגרום להתלקחות הגיפ
ולאובדן מוחלט לכן המלצתי תן לבעלי מיקצוע לתקן כך תוכל לשריין לך אחריות מקצועית
ושקט נפשי
-
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
ציטוט:
נכתב במקור על ידי eliyoval
עם חשמל לא משחקים ובמיוחד לא חובבים קצר קטן יכול לגרום להתלקחות הגיפ
ולאובדן מוחלט לכן המלצתי תן לבעלי מיקצוע לתקן כך תוכל לשריין לך אחריות מקצועית
ושקט נפשי
צמה של CJ היא מהפשוטות שישנן, אפשר לבנות אותן מאפס עם קצת השקעה והתעמקות בשרטוטים. אין שום סיבה לבזבז 1K ש"ח לפחות אצל חשמלאי.
כמו שזה נראה כרגע, גם צמת מנוע של סופה/צ'ירוקי היא לא סיפור מורכב במיוחד.
מעבר לכך, לשם כך קיים הפורום הזה, כדיי לסייע בעבודה עצמית. ברוב המקרים התוצאה תהיה טובה יותר מעבודה של חשמלאי רכב מדופלם (חיבורי חוטים בליפוף בלבד ושימוש באיזולירבנד..).
אמנון, רוב העבודה שלך היא לא להוליך חוטים מחדש לאן שאין, אלה להוריד חוטים מיותרים ולחבר בצורה טובה יותר חיבורים קיימים, לאסוף חוטים ביחד לצמה מסודרת ולנקות מגעים.
-
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
ציטוט:
נכתב במקור על ידי eliyoval
עם חשמל לא משחקים ובמיוחד לא חובבים קצר קטן יכול לגרום להתלקחות הגיפ
ולאובדן מוחלט לכן המלצתי תן לבעלי מיקצוע לתקן כך תוכל לשריין לך אחריות מקצועית
ושקט נפשי
אדון אלי,
קרא בבקשה את השרשור הבא
http://www.jeepolog.com/forums/showt...9&page=1&pp=20
תגיד לי בבקשה: מי גורם ליותר נזקים, בעל הרכב החובבן, שאכפת לו מהרכב שלו או החשמלאי (הישראלי)המיקצוען הממוצע...
וד"א
חשמל רכב זה לא טכנולוגיה אטומית, אדם ממוצע שמסוגל לקרוא סכימות וקצת הגיון מסוגל לתקן כמעט כול בעיה לבד.
-
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
ציטוט:
נכתב במקור על ידי eliyoval
עם חשמל לא משחקים ובמיוחד לא חובבים.... המלצתי תן לבעלי מיקצוע לתקן כך תוכל לשריין לך אחריות מקצועית
ושקט נפשי
איזה קישקוש מוחלט.
אחריות מקצועית, נו באמת בבקשה לעשה טובה ותפסיק לבלבל את המוח. הסיבה שרוב הצמות בג'יפים האלו שחוטות הן בגלל חשמלאים שלא אכפת להם לעות עבודה טובה אלא רק לגמור את העבודה ולקבל כסף.
נכון שלרוב לחובב יקח יותר זמן ללמוד את הנושא אבל התוצאה, בטח ובטח אצל אמנון, תהיה לדעתי מעולה פי כמה וכמה מאשר כל חשמלאי.
אתה מוזמן לראות את הצמה שCOAS בנה לי, חבל לך על הזמן. צמה כזו אצל חשמלאי, לא שבחיים הייתי נותן לחשמלאי או כל מכונאי אחר לגעת לי ברכב, הייתה עולה כמה אלפי שקלים.
-
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
עזוב, אל תקשיב להם.
הם לא מבינים כלום (במיוחד לא לירושלמי ולקאובוי שבטקסס)
:-)
תשמע לי - הכי טוב בעל מקצוע (כי אחרי ששילמת, ראית את העבודה המחורבנת שקיבלת, אתה מבין שזה שטות, יושב לתקן לבד את הנזקים שעשה לך בג'יפ - ולומד...)
-
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
כולכם צודקים יש חובבים שיצליחו לעשות חשמלאות רכב טובה הרבה יותר מכל חשמלאי וישחשמלאים שלא מפברקים עבודה ואותם צריך לכבד ולהוקיר ולפרסמם בינינו שמי שירצה יוכל לגשת איליו ולא רק אם הגיפ אלה גם אם הפרייבט.
-
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
אמנון זה לא מסובך
א. מפרק דשבורד
ב. מנתק את כל הקונקטורים ומצמיד לכל קונקטור מדבקה שמספרת לך מה זה הקונקטור הזה
ג.מנתק מקיר האש ומתחיל ל"נקות "
מוציא את כל מה שלא מחובר לכלום
ד.מנקה את הצמה מהאבק ובונה אותה מחדש .
יאללה רוץ לעבוד
-
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
בינתיים מתקדם בסדר גמור, לאט אך בטוח.
איך אני מפרק את בית הפיוזים מקיר האש? הוצאתי את זוג ברגי הטורקס, אבל לא ברור לי איך הקליפסים של כל צד אמורים לצאת בכדי שיהיה אפשר להפריד את הצד של הקבינה מהצד של תא המנוע, ולשלוף את העסק החוצה.
-
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
נכון שאין לי ים של נסיון על הצמה הזו, אבל יצא לי לפרק כמה.
אני חושב שאולי דווקא את זה תשאיר במקום. יש סיכוי שחיבור בחזרה יפגעו מחברים.
בכל מקרה, אתה מוזמן לבוא לראות אם יש לצמות שברשותי יש מה לתרום לך.
-
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
אין לי מושג עם איזה חשמלאים אתם עובדים יש ויש.................
אומרים שמי שנכבה ברותחין יזהר מצוננין
אך דעו לכם שהכול זה רק דיעות אישיות שלכם אני מכיר חשמלאים בחסד עליון
אין לעשות הכללות
זה בדיוק כמו לומר כל הרוסיות זו............ת האם הפתגם נכון?
לכן אני בא ואומר שעדיין יש בעלי מיקצוע במדינתנו הקטנה
השאלה האם יש לקוחות שרוצים לשלם על עבודה אמיתית?
ותחשבו על זה בבית................................ 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
-
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
יש בורג מרכזי אם אני זוכר נכון
תסתכל בתא המנוע
בכל אופן מומלץ מאוד לפרק את זה החוצה ולנקות טוב טוב את המגעים
אצלי גם הוצאתי הרבה פינים שלא שמישים
כמו כל החוטים של מערכת ההצתה הישנה וכדו'
-
4 קבצים מצורפים
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
איך לעזזאל אני מנקה את המגעים מלאי הג'יפה האלה?
יש ספריי מיוחד או משהו דומה? ספריי קרבורטור/WD40 או משהו בייתי דומה יעזור כאן?
מצרף תמונות.
-
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
יש ספריי מגעים מיוחד לזה
אני השתמשתי במברשת שיניים ונפט
יעודי לניקוי אפשר גם נפט רגיל אפילו מים רק תשמן אחר כך קצת .
על הדרך כדאי כבר לטפל גם בצמה של תא המנוע
אם מותקן אצלך מפלג gm רצוי להעיף חוטים של מערכת ההצתה ולעשות סדר .
אל תחסוך
קנה שרשורי יעודי לרכב
אם אתה רואה פינים בקונקטור שלא מובילים לאף מקום ואין מולם(בקונקטור השני ) כלום תרגיש חופשי למשוך אותם ולזרוק אותם לקיבינימט .
אגב יש גומי מקורי שיושב בין המחברים ואותו לא הצלחתי להשיג אז השתמשתי בהרבה דבק ספוילרים
שזה בעצם סיליקון בלי החומציות
-
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
אמנון
רוצה שקט נפשי להמון שנים פשוט תעקור את הקופסה מהגיפ ותחבר את הקטבים
משתי צידי הקופסה לאחר מכן תלחים את שתי הקטבים תשמע ממני לעולם לא תהיה
לך בעיה של מגעים
ניתן לבטל את הקופסת חיבורים ועדיין לעשות עבודה יפה
יש לרכוש בחנויות למוצרי חשמל לבנין שרשורים ושלוכים כמו כן קיים מאין פלסטיק שחור
שאין לי מושג מה שמו שבזמן שאתה מחמם אותו הוא מתכווץ על החוט אם תשתמש בזה
מובטחת לך עבודה יפה ואסטטית
כמובן שכול מה שרשמתי זה בגדר המלצה ואם אינך רוצה לבטל את הקופסה
זו זכותך עבודה נעימה ובהצלחה.
-
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
אל תעשה חוט לחוט אין בזה צורך ועושים את זה רק בחוסר ברירה ואם כבר תגיע למצב שכזה עדיף לקנות צמה מפירוק
-
4 קבצים מצורפים
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
שים לב לשני הריבועים בתמונה שלך, העליון נועד לחיבור של שעון סל"ד מקורי (עובד על ה+), החיבור הזה מוליך את כל החשמל למערכת הצתה, תקפיד לנקות ולחזק או, עדיף, להוריד את המחבר ולהלחים.
הריבוע השני הוא החיווט למאותתים וצופר.
שים לב לשני המחברים של מתג ההצתה, על גבי מוט ההגה.
נסה להשיג גריז דיאלקטרי ולמרוח בכל קונקטור, לא וזלין... ד"א, החומר השחור במחבר של שני חלקי הצמה הוא גריז דיאלקטרי, אין סיבה להוריד אותו, ההיפך.
-
7 קבצים מצורפים
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
ברוך תודה על הטיפ המצויין - נפט ומברשת שיניים והמחברים נקיים ובמצב מצויין, ראו תמונות. המחברים בני 19 שנה.. אני מאוד מרוצה.
אשר ראיתי את ההודעה שלך אחרי הניקוי, אבל קשה לי להאמין שהחומר השחור היה גריז דיאלקטרי. הוא היה דביק וסמיך, לא ממש גריז.. יכול להיות שזה בכל זאת זה?
בכל אופן אני אנסה להשיג (חושב שיש לי איפשהו) גריז דיאלקטרי לקונקטורים.
יש לי עוד טיפה עבודה בתוך הקבינה, כמו החיבורים באיזור הפלוס להצתה (הריבוע הצהוב הקטן בתמונה), חוץ מהקונטור שאשר המליץ לעקוף בהלחמה, יש שם עוד כמה חיבורים פירטיים שיש לנקות.
כמו כן גם החוטים שיורדים מעמודת ההגה, יש שם כמה חוטים בעייתיים.
לאחר מכן אפנה לתא המנוע, לניקיון נוסף.
על הדרך אני מתכנן להחזיר לחיים את מע' החימום. התחלתי עם המנופים, יש אחד (הכי שמאלי) שעושה קצת בעיות. יש לי ביד כבר מפוח GM (שירד מוואנדורה) שיותקן שם במקום.
שאלה קטנה.
אני רוצה להתקין, בהזדמנות זו, שעון סל"ד. חיבוריו הם פלוס אחרי הסוויץ', מינוס, וחיבור לקויל.
יש זוג חוטים שיוצאים מהקויל (תוצרת Ford), אחד ירוק ואחד אדום, ראו תמונות.
לאן אני מתחבר?
יש עוד כמה שעות טובות של עבודה, אך אני צריך לחזור לצבא לעוד שבוע, והעבודה תתחדש רק ביום שישי הבא.. מקווה להספיק לסיים בסופ"ש הבא.
אני חושב שאיציק העלה את התמונה הזו פעם..
תודה רבה לכולם על העזרה!
אמנון.
-
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
על המינוס, החוט הירוק. כתוב על המחבר TACH- Tachometer.
-
1 קבצים מצורפים
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
חזרתי לעוד סופ"ש (מקווה שהאחרון) לשיפוץ המערכת.
שאלה;
אני צריך להתחבר לפלוס אחרי הסוויץ' כדי להזין את הטכומטר החדש וגם מנורה מרכזית בקבינה (על הקשת המרכזית). החיבור לפלוס אחרי הסוויץ' הוא מקופסאת הפיוזים, לחוט הצהוב העבה?
הצהוב הזה מגיע מהחיבורים שמאחורי עמודת ההגה, בתמונה עם הריבוע הקטן..
אני מצרף תמונה של קופסאת הפיוזים.
-
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
ציטוט:
נכתב במקור על ידי אמנון
חזרתי לעוד סופ"ש (מקווה שהאחרון)
דבר ראשון, אני חייב להגיד שאני מעריך את הרוח הציונית שלך ובטח שצהל צריך עוד הרבה כמוך שמעדיפים להיות בבסיס במקום לבזבז את זמנם בבית בסוף השבוע
אני מוכן לעזור לך לפתור את הבעיה הזאת, תן לי מספר אישי בד"פ ואני מבטיח שאחרי כמה טלפונים,
אתה יכול לשכוח מלסבול את הכאב ראש של סופי שבוע בבית לצמיתות, או לפחות עד השחרור.....
-
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
ג'ו הדבר היחיד שיש לעשות אצלנו בשבת זה לשמור, וגם את זה עושים. אני לא מהפטוריסטים.
בכלל, יש לי אפשרות לצאת יומיות אבל אני בוחר לישון בבסיס..
בחזרה לנושא;
שאלה די פשוטה... איפה אני מתחבר לפלוס אחרי סוויץ' בקופסאת הפיוזים?
כדי להזין שקע מצת, מד סל"ד, תאורת קבינה וכו'..
-
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
לא יודע אם זה יעזור אבל אצלי ברכב זה חוט אדום עבה משאר החיוטים בצמה.
בכל מקרה אתה יכול לבדוק עם מד זרם בקונקטור בכדי לוודא (בחוט שאתה חושד).
-
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
החוט הצהוב הוא כנראה הזנה לשעון מתח.
למה להתחבר לחוט קיים? יש בקופסת פיוזים מספר שקעים ריקים, בדוק מי מהם נותן מתח אחרי סוויץ' ותתחבר אליו עם מחבר זכר, למשל זה שרשום לידו cruise, אלה אם יש לך בקרת שיוט ברכב...
http://img86.imageshack.us/img86/393...seblockpa4.jpg
נימי, החוט האדום יכול להיות החוט שמזין את ההצתה הפתטית של הג'יפ, גם ללא גנבים בדרך.
-
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
ציטוט:
נכתב במקור על ידי coas
החוט הצהוב הוא כנראה הזנה לשעון מתח.
למה להתחבר לחוט קיים? יש בקופסת פיוזים מספר שקעים ריקים, בדוק מי מהם נותן מתח אחרי סוויץ' ותתחבר אליו עם מחבר זכר, למשל זה שרשום לידו cruise, אלה אם יש לך בקרת שיוט ברכב...
אתה בטוח שמצדה השני של קופסת הפיוזים מגיע חוט?
כי אצלי אין חוט = אין זרם לכל המקומות שאין בהם פיוז.
אביגדור
-
חוזר: שיפוץ מע' החשמל ב-CJ
זה לא שקע לפיוז אלה שקע למחבר.
אין חוט נפרד, יש הזנה מפיוז קיים. הcruise מקבל מתח מפיוז 12 בתמונה.
השקעים האלה נועדו להתקנות נוספות שלא קיימות בג'יפ סטנדרטי.
בדוק מתח בשקעים עם סוויץ' סגור ופתוח, אם אין בהם מתח בשתי האופציות מישהו ביטל את החיבור אצלך.