שלום
עשיתי חיפוש ולא מצאתי
האם cj (89 - 90 מתאים כרכב יחיד
מדובר על נסיעות יומיומיות לעבודה כל יום בערך 20 ק"מ +טיולים קשים בסופי שבוע
או שעדיף לי הישאר עם הסמוראי שלי?
תודה רבה!
Printable View
שלום
עשיתי חיפוש ולא מצאתי
האם cj (89 - 90 מתאים כרכב יחיד
מדובר על נסיעות יומיומיות לעבודה כל יום בערך 20 ק"מ +טיולים קשים בסופי שבוע
או שעדיף לי הישאר עם הסמוראי שלי?
תודה רבה!
אם הרכב במצב טוב, אז כן.
שלי משרת אותי יותר מתשע שנים וכ200 אלף ק"מ כרכב יומיומי.
צריך לדאוג לנוחות סבירה, חימום, ברזנט אטום או סגירה, וכמובן לדאוג בעיקר לאמינות מעל ומעבר לשיפורים.
חלקי החילוף שלו זולים יותר, אבל גם איכותיים פחות. דורשים יותר תשומת לב ובקרה (וגירוז).
חפש רכב במצב כמה שיותר טוב, לא רק מכאנית, אלא גם מסודר לנסיעה. שכל השעונים יעבדו, התאורה ברכב, כל הכפתורים, חגורות בטיחות, כיסאות נוחים ומתכוננים וכל הדברים האלמנטריים לרכב יומיומי, שאינם אלמנטריים כלל לרוב הסיקסים בארצנו, לצערי.
כשאתה בוחן סיקס, אתה לא אמור להרגיש כאילו אתה נוהג על באגי. אתה מוזמן לסיבוב על שלי, כדי לקבל תמונה כללית.
אמנם מרחק הנסיעה היומי שלך אינו גדול- אך קח בחשבון את תצרוכת הדלק (כמעט כפולה משל הסמוראי).
זוהי הנק' היחידה שבה אני יכול לראות היכן הסיקס נופל מהסמוראי.
תזכור- כל רכב אפשר לשדרג- תראה את הסמוראי שלך ותראה אחרים שמרוטים ושחוטים...
אפשר להבין מאיפה מגיע החישוב ההזוי הזה?ציטוט:
נכתב במקור על ידי Viper
תצרוכת הדלק הממוצעת סל סיקס ממוצע כפולה משל סמוראי ממוצע. עובדה. כל הכיוונונים וההזרקות כבודם במקומם מונח, אבל הם לא משנים את המציאות. ארז, אל תיקח את זה אישית :lol:
בוב-ספוג תקשיב למה שערן כתב, הוא היחיד שאני מכיר שאשכרה משתמש בסיקס כרכב יומיומי במשך כל כך הרבה שנים. זה בגלל שהוא זכה להתחיל מוקדם יותר בחיים מרובנו. כשהייתי סטודנט בטכניון היה לי סמוראי ואחר כך הסיקס בתור רכב יומיומי, הוא שירת אותי בערך שנתיים כרכב יחיד, כולל נסיעות יומיומיות ארוכות יותר ממה שאתה מתאר, וכמובן לנסיעות דרומה להורים בנגב ולטיולי עבירות פעם בחודש במשך התקופה הזכורה לטובה. הוא הפסיק להיות יומיומי ברגע שמבחינה כלכלית השתלם להחזיק פרייבט.
כנראה שאני ואתה חיים ביקומים שונים, כי עוד לא יצא לי להכיר סמוראי עם מנוע מינימלי (1300, 1000 זה לא מנוע זה סטרטר...)ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
שיודע לעשות 1 ל14.
לעומת זאת אני מכיר יותר מאחד או 2 סיקסים שעושים בקלות 1 ל7 בצריכה ממוצעת.
אולי לפני 10-15 שנה הרכבים היו כ"כ לא מכוונים שמה שאתה אומר היה נכון לאז, והסברות האלו רצות עד היום.
אני לא נגד... מי שסבור כך, רק בריאות.
אבל מי שחושב שסמוראי עם צמיגים שונים מהמקוריים עושה יותר מ1 ל9-מקסימום 10, חי על ענן.
אני לא מכיר הרבה סיקסים (או סופות, או כל SUV מנוע בנזין בגודל מלא) שהצריכה הממוצעת, האמיתית שלו, היא 1:7. אשמח לראות נתונים כאלו לאורך זמן, קריא קבלות תדלוק מול קילומטראז'. הסיקס שלי, היה עושה 6.8-7 קילומטר לליטר - בנסיעת שיוט בינעירונית. בפועל, בשימוש יומיומי (כלומר גם עיר, גם קצת פקקים, גם טיולים - הכל) בסביבות 5.5. הסמוראי שהיה לפניו, בדיוק באותם התנאים של שימוש על ידי, עשה 10-10.5 קילומטר לליטר. אני עד היום מחשב צריכת דלק אמיתית בכל תדלוק, אז גם הייתי אשכרה מחזיק מחברת קטנה בתא כפפות ורושם, ומחשב ממוצעים. וזה כשדלק עלה חצי ממה שהיום :sad:
מי שנוסע בצורה כזאת שהוא מפיק 7 קילומטר לליטר בממוצע מסיקס, יפיק 12 קילומטר ויותר לליטר מסמוראי תקין ומכוון באותה מידה, זה כל מה שאני אומר. אני לא מכוון למספר האבסולוטי כי הוא תלוי לחלוטין באופי השימוש, אבל מבחינה השוואתית, באותם תנאים, אותו נהג, אותה רמת תחזוקה ואכפתיות - סמוראי צורך 50-60% ממה שצורך סיקס. וזה לא צריך להפתיע, זה פונקציה בעיקר של משקל ושל גודל - שטח חתך מול הרוח.
אכן סמוראי מוזרק לוקח הרבה פחות דלק מסיקס.
הג'יפ שלי שותה בין 5.5 ליטר לק"מ ליום טיול עם הרבה עבירות ונסיעה איטית יחסית קל"ב, ל7 ק"מ לליטר לטיול רחוק יותר מהבית ופחות השתוללויות.
בשבת האחרונה, טיול באיזור רמת השרון. כ50 ק"מ טיול שטח עם עבירות ובוץ בגשם. סה"כ 284 ק"מ על אותו מיכל הדלק. נסיעה ממוצעת 90-100 הלוך, 100-110 עם נגיעות ב"קצת" יותר :twisted: . נכנסו 39 ליטרים. אני מניח שהיה אפשר להכניס עוד קצת, אבל זה סדר הגודל ליום טיול מלא שכזה.
לחבר שבא איתי מבאר שבע בסיקס שלו החוויה היתה קצת שונה. תפס אותנו מבול עד צומת כנות, הברזנט שלו מאולתר. הוא היה צריך ללבוש חליפת סערה בתוך הרכב (והוא לא) הזרימות ברצפה הזכירו ימי ציד שטפונות מוצלחים, הוישרים עשו מחזור תנועה אחד בין צומת לצומת, האורות הקדמיים לא עבדו, הדרייבשפט נפל על הכביש ביציאה מהשטח, אבל לפחות המנוע עבד יפה. יש ימים כאלה בסיקס, בעיקר אם לא נותנים לו את תשומת הלב שהוא רוצה, או כשנותנים לאחרים לגעת ביקירך.
בשורה התחתונה- איך שלא תהפכו את זה- הסמוראי חסכוני יותר.
אמרת מנוע של סטרטר? אולי זה נכון, אבל זה רק מחזק את הכיוון של חסכוניות בדלק... :-D
זה של-CJ יש תקלות- ברור. אתה חושב שבסמוראי אין?!? ברור שיש. ולכן ציינתי רק את הבדל תצרוכת הדלק- שזו הנק' העיקרית המבדילה בין סיקס לסמוראי. וכמובן הפוזה. איך אפשר בלי. אבל זה כבר עניין של טעם אישי. אני למשל, אוהב יותר את הסיקס מהסמוראי מבחינת מראה.
עד לפני שנה היה לי סמוראי
צר לי לשבור לכם את המיתוסים- הוא אכל יופי יופי 1 ל8, ואם הייתי רך מאוד על הדוושה היה מתפשר על 1 ל9
היום יש לי סיקס, והממוצע איתו, כשהוא עמוס בציוד, ועם 2 מבוגרים יוצא לטיול- עומד על 1 ל7-7.5
אז אתם מדברים על סמוראי אוכל חצי ממה שCJ אוכל? בחלומות הכי ורודים אולי
ליאור
צר לי לשבור לך את החלום אבל ...
הסמוראי שהיה לי, היה עם צמיגים מקוריים בהתחלה ללא שום שיפור, אכל 1:13
אחרי החלפת צמיגים ל 215 והרכבת שתי נעילות ושנורקל וכננת קידמית. אכל 1:10
זה לא בדיוק אוטו חסכוני כי הוא חלש ובשביל לנסוע מהר חייבים "ללחוץ" ... אבל אם אתה לא ממהר מאוד. זה אוטו שקל לחיות איתו.
אני חייתי איתו כמעט 4 שנים.
הוא היה פתוח עם ברזנט ושימש כרכב יחיד וראשי לזוג צעיר.
אנשים זורקים פה מספרים לכל עבר בלי לאמר על מה מדובר.
גיא.
הוא היה הזרקה או קרבורטור?
צריכת הדלק היא ממוצעת לטיול כולל השטח, או כביש מהיר או מה?
גיא, אל תשכח שהגדלת צמיגים גורמת לספידומטר (וגם למד המרחק...) להראות בין 8 ל- 10 % פחות ממה שאתה באמת נוסע. ז"א אולי עשית אפילו 1:11 עם ה- 215.ציטוט:
נכתב במקור על ידי גיא
לפחות זה מה שאני אומר לעצמי בכל חישוב של צריחת דלק. (ה-ק לא בטעות...)
היום אני כבר לא בודק כי אז אני יודע כמה אני מוציא. :evil: (כשאני לא בודק הכרטיס אשראי יודע שהוא צריך לשתוק...)
החיים האמיתיים זה לא רק דלק.
CJ ישן שעושה "טיולים קשים" כל סופ"ש יצריך את ה"צומי" שלו בתחזוקה. לא מעט תחזוקה. הוא כמעט בגילך, תן לו כבוד.
מתי תתחזק אותו כמו שהוא אוהב וצריך אם אחרי שהוצאת לו את הנשמה בשטח בשישי-שבת הוא צריך להניע כמו מלך ביום א' בבוקר ולקחת אותך לעבודה ובחזרה?...
אם בכל זאת תחליט שאתה הולך על CJ, אתה תהנה הרבה יותר, זה בטוח. אבל אתה גם תמצא את עצמך נוסע לא מעט לעבודה באוטובוסים באמצע השבוע... ולא, לא בגלל עלויות הדלק.
חומר למחשבה חביבי. תקשיב למי שהיה שם, עשה את זה וכמעט פשט רגל בגלל ההוצאות...
במבט מפוכח, 14 שנה אחרי שסיימתי איכשהו את הפקולטה של חיים יומיומיים עם CJ ישן על משכורת מצומקת, אני יודע היום בוודאות גמורה, ש-CJ ישן וזול הוא לא רכב יומיומי לצעירים ותפרנים. בשביל זה המציאו את הסמוראי.
ה-CJ מגיע בשלב מתקדם יותר של החיים. נכון שהוא כבר יהיה ישן עוד יותר, אבל גם אתה תהיה מבוגר יותר, שקול יותר וגם - לא צריך להתבייש, מעט מבוסס יותר (ויהיה לך פרייבט מהעבודה) אז תוכל להרשות לעצמך את התענוג של ג'יפ אמיתי לסופ"שים בלי לספור בחשש קילומטרים לליטר...
[QUOTE=bobsfog]שלום
עשיתי חיפוש ולא מצאתי
האם cj (89 - 90 מתאים כרכב יחיד
מדובר על נסיעות יומיומיות לעבודה כל יום בערך 20 ק"מ +טיולים קשים בסופי שבוע
או שעדיף לי הישאר עם הסמוראי שלי?
תודה רבה![/Q
חאביב כלבי......דיברנו על הנושא הזה היום בטלפון ובכלל בכל טיול כמעט
שים לב כמה כספים ומה השקעת עד היום על המכונת כביסה שלך ובשביל להגיע לאן...???
צמיגים 235 - על סיקס זה נראה כמו כפכפי אצבע אתה יכול בקלות להתחיל עם 31 (חלום רטוב של כל סמוראי)
קפיצים של סיקס - מה לעשות באים על הסיקס מיום היוולדו
יחסי העברה - לא נראה לי שהיתה לי פעם בעיה של כוח מומנט או זחילה
והרשימה שלך עוד ארוכה ........
בתור אחד שהיה לו 4 שנים סמוראי ובתור מומחה לכל בורג בצעצוע המדהים הזה
אני אומר שהוא לא אמין כמו שכולם חושבים ואני מדבר על אנשים שאוהבים ומתחזקים את הכלי ולא מזלזלים בו ...מבחינת תצרוכת דלק הוכתי לרותם שכולם מכירים פה בטח
שהגענו לאותן תוצאות בנסיעה של 85-90 קמ"ש
ואני לא מכחיש שאם אתה תלחץ ותקרע אז גם את ה 1 ל 5 הוא יעשה
יש לי עוד הרבה לכתוב על הנושא אבל נעצור בנתיים פה !!! בגדול זה עולם אחר ..זה JEEP אמיתי
וכשתעלה על סיקס מסמוראי תבין למה ליאור התכוון כל הזמן...
על זה נאמר - לא יאומן כי יסופר.
היתה גם סידרה בשם הזה בטלוויזיה פעם, מזמן.
מה יש באמת להוסיף?
הרבה צ'יזבטים שמעתי בחיי. הרבה הצהרות יומרניות. הרבה אנשים רציניים שנשבעו בספר התורה ובאבנים הקדושות על מספרי ק"מ לליטר יומרניים להפליא.
היה אחד שאתם בטח לא זוכרים כי הוא נעלם מזמן מהפורומים, שהסביר שהוא חוסך בדלק על ידי כיבוי המנוע בירידות (!!! כן, זה אמיתי, נשבע לכם. יש מספיק עדים מבין מנהלי הפורומים כאן)
לא יעזור לכם בית דין - CJ לעולם יאכל הרבה (הרבה!) יותר דלק מסמוראי. צעיר הייתי וגם זקנתי, מאות טיולים עשיתי, שני סיקסים היו לי והיום סופה, חברים לרוב בעלי כל סוגי הג'יפים נסעו איתי, כולל הרבה מאוד סמוראים.
תמיד תדלקנו יחד ביציאה, תמיד תדלקנו שוב לפני הכניסה לשטח, ושוב בדרך הביתה. התוצאות תמיד היו חד משמעיות. סמוראי אוכל משמעותית (!) פחות דלק מסיקס. אתם יכולים להתווכח עד מחרתיים, להמציא דוגמאות מאיפה שאתם רוצים. האם זה בדיוק חצי מהתצרוכת של הסיקס? אולי כן, אולי לא. זה תמיד הרבה פחות. בטיול יומיים-שלושה ממוצע לדרום ההפרש יכול להגיע למאות שקלים.
שלא תבין לא נכון, גם אני בעד CJ. מי שהחליט שהוא רוצה CJ, יש מספיק סיבות טובות למה כן לעשות את זה. צריכת דלק אינה אחת מהן.
תוציא לך את זה מהראש .....סמוראי ממוצע לא עושה 1 ל 10ציטוט:
נכתב במקור על ידי דרור ברלי
ועשיתי עשרות קרבורטורים כאלה גם באמצע הלילה מתוך שינה ....
וסיקס מכוון טוב בנסיעה רגועה עושה את ה 1 ל 8
אני מטייל רק עם סמוראים ...מה לעשות וההבדל ביננו בטיול רציני לצפון הוא 70 שקל
ככה יוצא בבדיקות שחוזרות על עצמן כבר שנתיים כמעט ...
אני חייב להגן על הCJ האומלל
שמעו סיפור, קצת לא רלונטי למציאות ישראלית, אבל יראה שCJ מסוגל לשתות דלק כמו סמי, ואולי יותר טוב, הסיפור אמיתי ואיפה שהוא עוד יש לי את הקבלות
Here goes:
לפני איזה 4 שנים קניתי 1985 CJ7 מאיבי, הגיפ נמצא בלוס אנגלס, 1550 מיילים ממני, או 2500 קמ
טסתי לל"א ונהגתי עליו חזרה .
נתונים:
ג'יפ אורגינלי סגור(פיבר), צמיגים גודל אורגינלי(205-75-15?) 258,קרבורטור קרטר ממוחשב, 5 הלוכים, יחסי העברה :2.73, האודומטר מראה 120000 מייל, אין מזגן, יש גגון.
זמן השנה: סוף אפריל, עוד לא חם מוות, אבל חם.
טופוגרפיה: דיי שטוחה, I10
מהירות: 60-65 מייל לשעה, יותר לא היה לו לתת, והרוב בהילוך רביעי.
מה היה בג'יפ: אותי, תרמיל, TOW BAR(ליתר בטחון) למי שלא יודע מה זה, זה מתקן גרירה שמחברים מקדימה וניתן לגרור את הגיפ עם רכב אחר, לא חוקי בארץ כמובן.
מנוע מרצדס דיזל מאחורה ושלדה(CJ7) ספאר שבאה איתו קשורה לגגון.
בגלל איזה סיבה מוזרה החלטתי לרשום את קריאת האודומטר על הקבלה בכול מלוי דלק.
הגעתי הביתה(כמובן היו הרפתקאות, כולל שיפוץ רדיאטור בפיניקס ע"י מקסיקנים שיכורים ביום שישי אחרי הצהריים)
עשיתי חשבון, דבר ראשון זה לסכם את המיילים...אכן יצא מדוייק, 1580
שנית לסכם את כול הגלונים מהקבלות, חלק זה בזה,
להפתעתי קיבלתי 20 מייל לגלון, שזה ממש לא אופיני לגיפ, אני לא זוכר את הנוסחה לתרגם לעברית,
אבל בטוח מישהו יודע ....אבל....במושגים אמריקאיים, אני לא חושב שסמי היה מקבל חסכון יותר טוב באותם תנאים.
הערה: זה הגיפ היחיד בחיי שראיתי שהביא מספרים כאלה, אבל הביא.
מה זה קרבורטור קרטר ממוחשב?
קרבורטור נשלט ע"י מחשב וחיישן חמצן, היו או יש גם בארץציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
אתם חייבים לזכור שצריכת דלק זה רק אחד מהרבה דברים שקיימים בנושא...
אני יודע שהביטוחים יותר זולים והאגרות יצאו לי בסופו של דבר אותו הדבר
השאלה בגדול היא מה תהיה רמת האמינות של רכב כזה? האם הוא יראה מוסך כל שבוע
הכל בהנחה שיעשה לו יישור קו רציני ביותר. כי פשוט אין לי זמן לעבוד על הרכב לבד. ובסופי שבוע אני מעדיף לטייל.
אין לי שום בעיה לגרז כל יום וכל היום.
עד עכשיו קיבלתי רק מספר תשובות רציניות, והם סותרות אחת את השנייה.
חביב אלבי!!! אני רואה שגם אתה מצטרף לפה. אתה חייב לזכור שהסמוראי שלך היה רכב יחיד בעוד שהסיקס שלך הוא רכב לסוף שבוע בלבד
ציטוט:
נכתב במקור על ידי tzagi
ההממ .... היה לי כזה נבלה בניבה .... כשטבעתי בנחל יפתחאל המחשב מת והקרב' הוחלף לנורמאלי ...
---------
מי ששאל על הסמוראי שלי ( שמופיע באיזה שירשור לאחרונה בפורום אופטופיק ),
זה היה 86 פתוח, ניקנה במצב מקורי לגמרי עם צמיגי כביש 195.
אצלי הוגבה, נינעל פעמיים, קיבל מיגון למיכל דלק, צמיגי 215 שטח מלא הנקוק, שנורקל ביוב תוצרת בית, הארכות נשמים, פגוש צינורות וכננת מקדימה. ארגז לכלי נהג נינעל מאחורה ובטח עוד כמה דברים שאני כבר לא זוכר.
האוט היה אמין למדי. משהו כמו 5000 לא כולל צמיגים לשלוש וחצי שנות שימוש. סט אחד של צמיגים, פעם אחת מאיה אחורית, שיפוץ קרב' כשקניתי, כל מערכת הצינון פעם. וכל מיני מיסבים / צלבים וכו' בשוטף... המחיר הוא לחלקים בלבד ( עבודה עצמית ) וכולל רק חלקים של טיפולים ושברים. היה תקציב אחר לשיפורים ( מי אמר רווק ללא ילדים ? ) היה תקציב אחר לביטוחים וכו' ...
בגדול, מעבר לפחד מוות שאפף אותי כל פעם כשהיה איזה שיפוע כלשהוא בסביבה ....
נהננו מאוד מהאוטו.
אגב אחד קטן. ניקנה ב 17000 בשנת 2000 או 1999 אני לא זוכר. ונימכר כמעט 4 שנים אחרי זה בלי השיפורים שנימכרו בניפרד ( אז לא חיפשו סמוראי עם כננת ונעילות .. ) ב 17400 ש"ח. זאת לדעתי שרידות כלכלית מופלאה ! האוטו נימכר כי נימאס לנו לריב אם ניסע בסמוראי המאוד משופר ופחות נוח או בג'ימני הסטנדרטי אבל המאוד מפנק ( דאז ).
החזקתי פעם CJ8 כרכב יומיומי.
הרכב היה ארוך וסגור, ממוזג עם חימום ומגבים תקינים ;) .
עם צמיגי 235 ולפני שהיה לו הגה כוח הוא צרך סביב 1:8, מחוץ לעיר.
אחרי כמה שנים של אחזקה בתקציב נמוך (טוב נו... הזנחה), הרכב איבד מאמינותו, על הכביש הוא נסע בסדר גמור, אבל חזר מכל טיול עם משהו שבור.
מסקנה: ניתן, כנראה, לחיות עם CJ כרכב יומיומי, אבל צריך למצוא רכב מטופל ומתוחזק פיקס, ולהערכתי 99% מהסיקסים אינם כאלה.
אם תביא רכב מיושר קו מראש, רכב באמת מטופל כמו שצריך ועם מינימום צורך בהשקעה, אז כנראה שאת רוב סופי השבוע שלך תבלה בטיול. אבל לא יעזור לך, זה רכב ישן. אם אתה רוצה להנות מהרכב בטיולים ובאמצע השבוע, אתה חייב להיות עם יד על הדופק בקשר למצב התחזוקתי שלו, להרגיש אותו ואת הצרכים שלו. זה רכב ישן מאוד ותמיד יש כמה רכיבים שלא קיבלו תחזוקה,נשברו בטיול, או פשוט התבלו לחלוטין עם רבות השנים. זה מין סבב אינסופי שכזה, והוא קיים בכל רכב שטח ישן!
הרכב לא איכזב אותי מעולם בתור פרייבט. הוא כן איכזב אותי הרבה פעמים בתחילת דרכנו יחד, בשטח. כיום אני מכיר אותו, לא מתבייש לעבור על חלקים חשובים לפני/אחרי/בזמן טיול כדי לוודא שלא תהיה הפתעה. זה מה שמביא אותי למאפיין של CJאיסט ממוצע בחיי היום יום- שחור מתחת לציפורניים. נדיר שיתפסו אותי עם תקלה ברכב בטיול, ואני רגוע למדי כאשר אני צריך את הרכב לנסיעה בכביש, אבל אני מרוויח את זה ביושר.
אם אתה מתכוון להשתמש ברכב, לקרוע אותו בשטח קשה, ולנסוע איתו עד שמשהו מתפרק, או לנסות למשוך ויברציה חריפה/רעש חריג דברים שכאלה עד לשבוע אחר, ואז לזרוק אותו לאיזה מוסך שיסדר. שכח מזה.. יום אחד אתה תמצא את עצמך עם הגה ביד, יושב על הכביש.
שמירת הערך כבר פחות חשובה לדעתי. גם CJ טוב ישמור מחיר או אפילו יימכר בסכום גבוה מאשר נקנה.
אבל בחייכם - אנחנו מדברים על עלויות אחזקת הרכב, שימו לב לפרטים הקטנים:
צמיגים גודל אורגינלי(205-75-15?) 258, קרבורטור קרטר ממוחשב, 5 הלוכים, יחסי העברה :2.73. (ג'ו מתייחס ל-CJ7 אמריקאי, באמריקה)
האמריקאים הם עם מאוד מוזר - כדי לחסוך בעלויות ייצור, הם מייצרים ומשווקים מכוניות עם מכלולים עתיקים, פרימיטיביים בעליל, מעידן אחר בו נפט עלה 2 דולר לחבית. ואז, כדי שאפשר יהיה להצהיר על תצרוכת דלק רשמית נמוכה יחסית, אונסים אותן עם יחסי העברה מוזרים וצמיגים מוזרים לא פחות... ואז הרכב מצליח לתת 20 מייל לגלון בתנאים כמעט אופטימליים, שזה בעברית 8.4 ק"מ לליטר... נניח שלא היה לו גגון עמוס, הוא היה נותן אפילו 9-10 לליטר.
תגיד לי ג'ו, אותך הרי לא עשו באצבע - נניח שהיו לאותו CJ יחסי העברה נורמליים (3.31-3.54-3.73) וצמיגים נורמליים (31') יש לך צל של ספק שהוא היה עושה 14-15 מייל לגלון לכל היותר?
ה-CJ השני שהיה לי (CJ8L מודל 89', יוצא מג"ב, גיר 4 הילוכים, הגה כח, יחסי העברה 3.31, צמיגי 31) הגיע לידי לאחר שנשתל בו אותו מאייד קרטר "ממוחשב" המדובר. הג'יפ הזה הצליח לגמוע 7 ק"מ לליטר בבינעירוני (90-100, עקיפות מדי פעם). וזה באמת המיטב שהצלחתי לסחוט מ-CJ ישראלי כלשהו בחיי. נראה לי לא ממש רע לרכב כזה, בנפח מנוע כזה, עם הילוך גבוה ביחס 1:1, בהתחשב במשקל הציוד שהיה מונח בו דרך קבע, ובאוירודינמיקה של ברזנט מתנפנף מעל בלוק איטונג. הממוצע היומיומי האמיתי של האוטו הזה (עיר+בינעירוני+שטח) מעולם לא עבר 5.5 ק"מ לליטר. מעולם!
כשאתם מתחילים לשלוף כל מיני מספרי צריכת דלק דמיוניים, כולם מתייחסים לנסיעה בתנאים ספציפיים (בינעירוני "רגוע", בלי עליות ובלי עקיפות, 80-90 קמ"ש לכל היותר, רוח גבית ולחץ ברומטרי אוהד... מה עוד? אולי גם נצמדתם מאחור לאיזה אוטובוס או סמי-טריילר, כמו אותם רוכבי אופניים שנצמדים זה לישבנו של זה, כדי להינות מאיזה בדל יתרון אוירודינמי?...)
חברים, אל תשקרו לעצמכם. אל תמכרו אשליות. גם הסופה שלי יודעת לתת מספר הזוי ואמיתי לגמרי של ק"מ לליטר בתנאים חד-פעמיים רגעיים שלא מלמדים כלום על המציאות, אבל הממוצע היומיומי האמיתי של כל JEEP בעולם עם מנוע 6 בטור - 232, 258, 242, מוזן מאייד או הזרקה (ממש לא משנה) , עם 3 הילוכים, או 4, או 5 או 6, בוודאי עם כל גיר אוטומטי שהוא, בנהיגה רגילה, לא פרועה אבל גם לא עדינה - נהיגה רגילה שכולל קצת מכל דבר (עיר, בינעירוני, שטח), הוא לא 8 ק"מ לליטר וגם לא 7... 5.5-6 ק"מ לליטר זה המספר הנכון. סמוראי שאוכל דלק בכמויות האלה הוא או לא מכוון/לא תקין או שעבר כל כך הרבה שינויים שכבר אי אפשר להתייחס אליו כאל קנה מידה למשהו. עמוק בפנים גם אתם יודעים את זה.
אני מציע שתתחילו לנהל רישום מדויק של כמויות הדלק האמיתיות שאתם ממלאים ב-CJיים שלכם, ושל הקילומטראז' הכולל המלא שלכם (כביש כולל עיר, בינעירוני, נסיעות לעבודה, פקקים + שטח). ואתם תגלו שהנתונים הדימיוניים שלכם מצוצים מתוך איזה הזיה, ושכל מילה שלי חצובה בסלע ונקנתה בהרבה בנזין, יזע ודמעות.
אני חוזר - יש לג'יפ האמיתי כל כך הרבה יתרונות אחרים שמצדיקים את רכישתו ואחזקתו, צריכת דלק אינה אחד מהם.
הלאה:
השאלה בגדול היא מה תהיה רמת האמינות של רכב כזה? האם הוא יראה מוסך כל שבוע
הכל בהנחה שיעשה לו יישור קו רציני ביותר. כי פשוט אין לי זמן לעבוד על הרכב לבד. ובסופי שבוע אני מעדיף לטייל. (בוב-ספוג מנסה למצוא חיזוקים לאשליה ש-CJ לא יעלה לו בשוטף יותר מסמוראי)
לפני הרבה שנים, אפשר היה לקבוע בבטחון מלא שהסמוראי אמין עשרת מונים מה-CJ. בינתיים גם הוא התיישן, אני מרשה לעצמי לנחש שגם אם היום CJ יהיה פחות אמין מהסמוראי, הרי שהפער הזה הצטמצם.
אבל מצד שני - טיולים "קשים" כהגדרתך גובים מחיר בצורת "זמן איכות" בו אתה צריך לתחזק/לתקן את הג'יפ. מכיוון שאין לך זמן לזה, אתה צריך לתת את התענוג הזה למוסך = כסף.
ולמה לא CJ ו דו"ג ליומיום?
לדעתי, בחישוב כלכלי שנתי (והדגש הוא על שנתי), זה לא יצא יקר יותר, אולי אפילו זול יותר.
ד"א, עזבו שני טסטים לשני רכבים, מי שלא העביר טסט לדו"ג בחייו, לא יודע במה מדובר.
אביגדור
אביגדור, איך להחזיק דו"ג יוצא זול יותר מפרייבט קטן ידני?
פרט הדגם ונמק בבקשה.
יש לי CJ ובאיזשהו שלב הוא היה אמור ליהיות רכב יומיומי שלי.
לשמחתי הרבה אני יכול לומר שקיבלתי במתנה פורד פיאסטה, קירקשה אבל נוסעת פי מיליון יותר נוח/טוב/אמינה/וכו' בכביש מה-CJ.
ה-CJ שלי אמין. נכון להיום הוא בחנייה (לא מקורה) במשך שבועיים-שלושה, ואז בספו"ש כשיש לי זמן לטייל אני מניע ונוסע, אין מה לטפל/לתחזק וכו', בסוף הטיול הוא חוזר לחנייה ומחכה לטיול הבא. צריך באמת לדאות לתחזוקה שוטפת כמו בכל רכב שטח אבל שום דבר מעבר לזה.
אממה, כשאתה בהצהרה מתכנן טיולי שבירה בסופ"ש מן הסתם לא משנה איזה רכב זה יהיה סמוראי/CJ/טויוטה וכו' כשאתה תשתולל איתו בסופ"ש ביום ראשון תיהיה צריך לטפל בו, אם זה לבד או אם במוסך. אם זה יהיה לבד סבבה, רק תיהיה מוכן מנטלית לעובדה שלא יהיה לך רכב לעבודה. אם זה במוסך תיהיה מוכן מנטלית לפתוח את הארנק.
אני חושב שמה שכולם כתבו פה במהלך השרשור ואני מצטרף,
אפשר להשתמש ב-CJ כרכב יומיומי
זה לא כיף, חם בקיץ בחורף קר, יש רעש מהסביבה, אחיזת כביש ויציבות לא משהו.
אתה צריך רכב במצב תחזוקתי טוב מאוד - מצויין (דבר שקשה מאוד לקנות, ולבנות מאוד יקר...)
במידה ויהיו טיולי שבירה בסופ"ש כנראה שהוא יבלה יותר זמן מושבת (אבל לא קל לשבור CJ, זה לא סמוראי...)
יש אנשים, כמו ערן, שזה מתאים להם.
יש אנשים שיגידו לך שזה רע.
מבחינה פיננסית, לטעמי ברגע שמשווים CJ במצב מצויין אל מול סמוראי, העליות השוטפות אמורות ליהיות דיי דומות (בהנחה של קילומטרז' נמוך יחסית) כך שזה לא מה שצריך להיות הדבר המכריע.
לסיכום, לדעתי נסיעה בכביש יומיומית עם CJ היא פשוט לא כיפית, ולכן אני חושב שעדיף לקנות CJ ולהחזיק בנוסף פריווט קטן ליומיום.
עירא
תלוי במספר הק"מ בשנה.ציטוט:
נכתב במקור על ידי בוזי
אצלי (דו"ג): ביטוח וטסט = 400 ש"ח בחודש
1500 ק"מ בחודש, 62 ליטר דלק
טיפול קטן (עצמי) = 150 ש"ח כל 6000 ק"מ
טיפול גדול = כל 18000 ק"מ, תמחיר עדין לא ידוע, נמצא כרגע בבדיקה.
רכב קטן, לא מכיר, אתה יכול להמשיך מכאן...
אביגדור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי AvigdorAharon
מה עלות הדו"ג הזה לחודש? בוא ונראה:
ביטוחים וטסט = 400 שקל
דלק (לפי 62 ליטר בנזין 95 במחיר 6.2 שקל - אחרי 15' אג' הנחה, נכון להיום) = 384.4 שקל.
טיפולים = 37.5 שקל
סה"כ 821.9 שקל לחודש.
זה בוודאי לא מדויק על האגורה, כי הטיפול הגדול פעם בשנה בכל זאת יעלה קצת יותר. לא לוקח בחשבון חלקים מתבלים כמו צמיגים ורפידות בלם (שמחזיקים הרבה פחות מאשר במכונית), אבל גם אחרי הסעיפים האלה, זה עדיין זול הרבה יותר מכל מכונית. אפילו קטנה, שמחיר רכישתה דומה, ושנוסעת ק"מ דומה.
זה כמובן לא לוקח בחשבון כל מיני דברים הכרחיים נילווים כמו הוצאת רשיון מתאים, קסדה/ות, ביגוד מתאים, ארגז מטען וכו' וכו', מוגבלות מסוימת במעט ימי הגשם שיש לנו (זה לא תענוג גדול היום למשל...)