תגובה: חוזר: למה שונאים פורנר?
כמה עולה נעילת דטרוית?מה כדי אחורה או קדימה?
תגובה: חוזר: למה שונאים פורנר?
היי, חשוב לדעת:
ע"מ להרכיב נעילה קדמית דטרויט או כל נעילה אוטמטית אחרת, חובה שיהיה לרכב קודם כל נועלי טבור ידניים, אחרת הנעילה תרצ'ט לך באמצע היגוי על הכביש ואתה בבעיה.
אגב, לי יש כיום פורנר, שאני מאוד מאוד אוהב, הרכב נוסע בערך פעם בשבועיים, התחלתי לחשוב על מכירה שלו בעקבות חוסר שימוש ומעבר למשהו ריאלי יותר, אבל המחשבה הזו עושה לי רע אז בנתיים הוא משתזף לו בצל ומחכה :)
תגובה: חוזר: למה שונאים פורנר?
אני מחזיק פוראנר שנת 94 כבר 5 שנים ומרוצה עד הגג.
מי ששונא פוראנר כנראה קנה חתול שחור ומוזנח.
תגובה: חוזר: למה שונאים פורנר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אור .ס.
היי, חשוב לדעת:
ע"מ להרכיב נעילה קדמית דטרויט או כל נעילה אוטמטית אחרת, חובה שיהיה לרכב קודם כל נועלי טבור ידניים, אחרת הנעילה תרצ'ט לך באמצע היגוי על הכביש ואתה בבעיה.
וחשוב לדייק, למרות שזה דיון ישן שמישהו כאן העלה מהאוב: ניתן להתקין נעילה אוטומטים גם בסרן קדמי, גם כשאין נועלי טבור ידניים, ברכב שבו נוסעים בכביש כרגיל בהנעה אחורית בלבד (כמו פוראנר, היילקס, ג'יפ CJ וסופה, סוזוקי סמוראי ועוד רבים). כשהסרן הקדמי לא מקבל כוח, הנעילה לא מפריעה ולא מורגשת, אם או בלי נועלי טבורים.
לגבי הפוראנר - הזמן עשה את שלו כמו לכל רכב, עברו שלוש שנים מהדיון הזה שנערך בשלהי עידן הפופלריות של הפוראנר. היום פוראנר משנות 94-96 הם כבר בשלב הסופי של החיים שלהם - או שהם בידיים של מישהו שמעריך אוהב וישמור עליהם כרכב שטח קלאסי, או שהם בדרך למגרש גרוטאות ( אם לא שם כבר).
תגובה: חוזר: למה שונאים פורנר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ohad v
כמה עולה נעילת דטרוית?מה כדי אחורה או קדימה?
Detroit Soft Locker (כך נקרא הדגם שנמכר היום) עולה בסביבות 600$ בארה"ב. 5,000-6,000 שקלים בארץ. לא יודע אם היום מיובא בצורה סדירה. התקנה במוסך/סדנא בדרך כלל סד"ג של 1,000 שקלים נוספים.
בכל רכב, אם התקציב מאפשר נעילה אחת אז קודם כל אחורית.
תגובה: חוזר: למה שונאים פורנר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
וחשוב לדייק, למרות שזה דיון ישן שמישהו כאן העלה מהאוב: ניתן להתקין נעילה אוטומטים גם בסרן קדמי, גם כשאין נועלי טבור ידניים, ברכב שבו נוסעים בכביש כרגיל בהנעה אחורית בלבד (כמו פוראנר, היילקס, ג'יפ CJ וסופה, סוזוקי סמוראי ועוד רבים). כשהסרן הקדמי לא מקבל כוח, הנעילה לא מפריעה ולא מורגשת, אם או בלי נועלי טבורים.
לגבי הפוראנר - הזמן עשה את שלו כמו לכל רכב, עברו שלוש שנים מהדיון הזה שנערך בשלהי עידן הפופלריות של הפוראנר. היום פוראנר משנות 94-96 הם כבר בשלב הסופי של החיים שלהם - או שהם בידיים של מישהו שמעריך אוהב וישמור עליהם כרכב שטח קלאסי, או שהם בדרך למגרש גרוטאות ( אם לא שם כבר).
גם בשרשורים שעולים מן האוב כדאי לדייק
ב4רנר כמו גם בטרופר (לגבי פג'רו לא סגור) מתנתקת ציריה אחת בלבד על ידי מנגנון ואקום מא שאומר שגם אם נשלב 4x4 אך נדאג (למשל על ידי מפסק עוקף)שאותו מנגנון לא יעבוד נקבל מעין נעילה נשלטת שכן הרכב יהפוך ל4x3
מצד שני בגלל אותו מנגנון יש עומס קל על ציריה אחת בלבד במצב 4x2 שעלולה לגרום למשיכה קלה בהגה
בגלל אותה משיכה (שלא בהכרח מורגשת בכל רכב)מומלץ להרכיב לוקרים
כל האגדות של להרכיב לוקר למיקרה של שבירת ציריה זה בזבוז כסף כי פירוק של הפלאנג' המקורי עושה את אותה עבודה
טרופר בנזין יש עד 2004 ואיכות הבנייה הרבה יותר טובה גם באותן שנים
לגבי נוחות הנסיעה אין בכלל השוואה תנוחת הנהיגה ב4 רנר באמת מזכירה סוברו /הונדה עם תנוחת נהיגה מאדד נמוכה
למי שחושב לעבוד לבד נח יותר לעבוד על הטרופר וגם זול יותר (משולש עליון קומפלט למשל 170 ש"ח כולל בושינגים ותפוח )
לגבי דלק
מעולם לא ראיתי את ה 1:4 אפילו לא מקרוב
נסיעה לטיול מדבר יהודה כולל כביש ושטח קל בינוני ממוצע 7:1 (כביש ב110 ) נמדד במקביל בפרדו דיזל 1:7.5
מצד שני גם ה4רנר הפתיע הרבה כלים מסוקסים בהרבה ממנו ולא נבהל ממסלולי תחרויות עבירות
ועוד משהו לגבי נעילות
כמו שאת הצ'יפס גילו במיקרה כך גם אני גיליתי שהתיאוריה של נעילה אחורית לפני קדמית נכונה בעיקר ........... בתיאוריה
בייחוד ברכבים עם מיתלה נפרד קדמי
רכב שבתצורה מקורית מגיע עם דיפ מוגבל החלקה (טרופר ו4רנר מגיעים למשל) ועם מהלך מיתלה אחורי נאה יתפקד מצויין (כמעט כמו שתי נעילות) עם נעילה קדמית בלבד שכן זו פותרת את בעיית אבדן האחיזה של הifs , הרכב לא נבלם וכך מוגבל ההחלקה יכול לתרום גם את חלקו וכל זאת מבלי לוותר על בטיחות/איכות חיים ביום יום ומבלי להכנס להוצאות של arb
תגובה: חוזר: למה שונאים פורנר?
נוסע על פוראנר של ליאור כבר 5 שנים עם קצת תוספות מי שאומר שהפוראנר לא טוב לשטח לא מבין בשטח עובר בכל מקום כולל המעלות של הערבה
גורר אחריו את כל השאר הכל תלוי בנהג ובטיפול.רכב מטופל משרת את בעליו.