-
1 קבצים מצורפים
רמקול ברכב מתחמם מאוד...
החלפתי היום זוג רמקולים מקוריים בדיסקברי 2.
שני הרמקולים עובדים היטיב, אב, הרמקול בצד של הנהג מתחמם מאוד עד לדרגה שלא ניתן לגעת בו, אך ממשיך לנגן.
עוצמת המוסיקה נמוכה מאוד, התופעה קיימת רק ברמקול זה, השני החדש שהותקן לא מתחמם בכלל, למען האמת, אף אחד מהרמקולים אינו מתחמם.
ייתכן והמגבר דפוק? מוציא זרם מטורף על יציאה מסויימת?
בדיסקברי 2, מערכת הרמקולים של ה - Low Range וה - Mid-Range מוזנים מאותה יציאה של המגבר?
מישהו מכיר מתקין מע' סטריאו אמין שיכול לאבחן בעיות במערכות?
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
אני חייב לציין שזאת תקלה שאני עוד לא נתקלתי :confused:
ושיהיה מצחיק על הבוקר סיפור קצר משולחנו של הגנן הראשי .
נכנסת לקוחה למוסך ומנסה להסביר בכל מיני תנועות ומילים שמושב הנהג היא לא יכולה
לשבת על מושב הנהג ....
לקח כמה ימים של תלך תבוא
בסוף היא אומרת המושב מתחיל לפעמים לשרוף לי בתחת עד שאני צריכה לעצור את הרכב .
בדיקות וחיפושים .
לרכב הרכיבו מערכת שמע וחיברו את הרמקולים לחימום הכסאות כאשר המערכת
פעם ב... המוזיקה מתנגנת והכסא שורף לה את התחת :roll: :roll:
****
איציק
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איציק - 4X6ZH
אני חייב לציין שזאת תקלה שאני עוד לא נתקלתי :confused:
ושיהיה מצחיק על הבוקר סיפור קצר משולחנו של הגנן הראשי .
נכנסת לקוחה למוסך ומנסה להסביר בכל מיני תנועות ומילים שמושב הנהג היא לא יכולה
לשבת על מושב הנהג ....
לקח כמה ימים של תלך תבוא
בסוף היא אומרת המושב מתחיל לפעמים לשרוף לי בתחת עד שאני צריכה לעצור את הרכב .
בדיקות וחיפושים .
לרכב הרכיבו מערכת שמע וחיברו את הרמקולים לחימום הכסאות כאשר המערכת
פעם ב... המוזיקה מתנגנת והכסא שורף לה את התחת :roll: :roll:
****
איציק
האמת, זה טוב בחורף להפשרת הידיים, אבל ברצון הייתי נפגש איתך להדגים את מערכת הפשרת היד השמאלית ברכב, ורק ע"י הדלקת מערכת השמע...
אבל ברצינות, יש חשמלטורים בפורום? ומה עם המלצה על מתקין של מע' סטריאו שיודע את דרכו בנבכי החשמל ולא ילד-קודח-רמקולים-בדלתות...
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
לדעתי , ומהניסיון שלי ,
התופעה שאתה מתאר ,
ניגרמת ע"י מגע רופף - או הלחמה גרועה שיוצרת התנגדות.
הרבה פעמים בסביבת המגע הרופף או ההלחמה מתפתח חום רב , (לפעמים עד כדי המסת בדיל)
ובגלל זה גם שומעים יותר חלש ברמקול הנ"ל.
אתה יכול לבדוק התנגדויות עם אוומטר(אומטר) על כל רמקול ולהשוות (כשמחוברים למערכת וכאשר מנותקים.)
סיכוי גדול מאוד שמעבר על החיבורים של הרמקולים, והלחמה טובה שלהם יפתור את הבעיה.
אם אין לך רקע בחשמל - אני מכיר מישהו טוב בחיפה שמתעסק בזה.
איציק - סיפור גדול :)
אמיר.
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
אסף
ההימור שלי קצר לא מלא בתוך הרמקול - דבר שמוריד את איכות השמע ומעלה את ההספק החשמלי שמתפזר ברמקול.
זה יכול לדפוק את המגבר בקלות!
הניסוי הראשון - החלפת הרמקול בחזרה למקורי ולראות אם התקלה נעלמת.
עוד אופציה כפי שאמיר כתב - מדידת ההתנגדות הרמקול - למרות שהקצר יכול להיות דינמי... (לדוגמה רק בתזוזה של הממברנה...).
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
האם לרמקול הישן והחדש יש את אותה ההתנגדות ? (אוהם?)
יש מצבים שבו המגבר מוציא מתח לרמקול ושורף אותו
יש לזה גם שם פשוט שכחתי :_) הרבה זמן לא עסקתי בזה .
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
UNIX
האם לרמקול הישן והחדש יש את אותה ההתנגדות ? (אוהם?)
יש מצבים שבו המגבר מוציא מתח לרמקול ושורף אותו
יש לזה גם שם פשוט שכחתי :_) הרבה זמן לא עסקתי בזה .
על פניו המגע הרופף נשמע לי הכי מתאים לבעייה.:cool:
1) שומעים יותר חלש ברמקול הזה ביחס למקביל אליו בדלת ימין.:rolleyes:
2) הרמקול החדש הוא ייבוא מלנדרובר ארה"ב באופן עצמאי (מק"ט נלקח מ - Microcat תוכנת החלקים לרכבי לנדרובר) ותואם לחלוטין את הרמקול הקודם שהיה בדלת.:)
3) הרמקול "הישן" גם כן סבל מחימום מסויים אך לא ברמה של החדש שאני מעריך עמיד יותר ובגלל זה מפתח חום מאוד גבוה - אני מעריך שה "ישן" קרס די מהר כתוצאה מחימום.:cry:
4) הרמקול ה"חדש" כרגע מנותק מהמערכת (מהמגבר) ע"מ לא לשרוף אותו ואת יציאת המגבר ע"פ עיצת החבר'ה פה.
מקום הכשל היחידי שאני חושב עליו הוא צמת החיבורים מהיציאה מהמגבר (מתחת לכסא נהג).
באם אני מבצע מדידות עם Fluke אילו ערכים צריכים להתקבל במדידה מול יציאת המגבר?
זרם? התנגדות? באיזה עוצמת מגבר יש למדוד את היציאה או שה - Volume לא רלוונטי לצורך העניין?
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
אתה לא יכול לבדוק עם אוהםמטר את המגבר
בשביל לבדוק מגבר צריך מעבדה
מה שכן אתה יכול לבדוק זה קצר על החוטים קח מנורת ביקורת שים הדק אחד על פלוס ותגע עם השני בחוטים שבאים מהמגבר לכיוון הרמקול (כשהמגבר כבוי כמובן ) אסור שהמנורה תדלק .
את זה תבדוק בתור בדיקה ראשונית רק לוודא שאין לך מינוס על החוטים
על איזה מדבר מדובר ?
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
UNIX
קח מנורת ביקורת שים הדק אחד על פלוס ותגע עם השני בחוטים שבאים מהמגבר
******************************
אני ממליץ לא לעשות את הבדיקה הזאת !!
******************************
מה שאתה אומר זה להזרים ישירות מתח לכיוון מגבר ההספק .
שימוש במנורת ביקורת על ציוד אלקטרוני הוא מעשה שיש בו סיכון במקרה הטוב וגרימת
נזק כבד במקרה הפחות טוב .
אין להשתמש במנורות ביקורת מכל סוג על מעגלים אלקטרונים .
לצורך זה יש מנורות ביקורות מיוחדות מסוג LED .
ומקצוענים משתמשים בסקופ .
כל בדיקה אחרת כולל בדיקת עם אום מטר רגיל יכולה לגרום לנזק !
*****
איציק
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איציק - 4X6ZH
******************************
אני ממליץ לא לעשות את הבדיקה הזאת !!
******************************
מה שאתה אומר זה להזרים ישירות מתח לכיוון מגבר ההספק .
שימוש במנורת ביקורת על ציוד אלקטרוני הוא מעשה שיש בו סיכון במקרה הטוב וגרימת
נזק כבד במקרה הפחות טוב .
אין להשתמש במנורות ביקורת מכל סוג על מעגלים אלקטרונים .
לצורך זה יש מנורות ביקורות מיוחדות מסוג LED .
ומקצוענים משתמשים בסקופ .
כל בדיקה אחרת כולל בדיקת עם אום מטר רגיל יכולה לגרום לנזק !
*****
איציק
לך תמצא סקופ אצל מתקין מערכות, ממש משעשע, אתה מאתגר פה את החבר'ה...:lol:
שלב ראשון אפרק את צמת החוטים (או צמות) היותאות לכיוון הרמקולים ואנקה עם ספרי ניקוי מגעים, ננסה לבטל את האפשרות למגע רופף במערכת, מחבר ביציאה מהמגבר ומחבר של הרמקול ולבדוק את יש עלייה בטמפרטורת הרמקול.
באם לא יצלח, אני זקוק למישהו שמבין בזה, קרי סוג של מעבדה, אולי גרשון?:confused:
המגבר מאוד! יקר, והחלפתו (אם חייבים) כאפשרות אחרונה בבדיקות.
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
בדוק את קוטביות החיבורים לרמקול .
אומנם אני לא חושב שזאת הסיבה
אבל צריך לבדוק גם את זה .כך שכל הרמקולים ינועו באותו כיוון בהתאם למוזיקה .
לוקחים סוללה של 1.5 וולט לא יותר !
מחברים על הרמקול ורואים לאן הממברנה קופצת .
כך מסדרים את כל הרמקולים שיהיו בקוטביות נכונה .
על המגבר כתוב לך
וכל השאר המתקינים יודעים :D :D :D
****
איציק
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
אם זה לא היה ברור מלכחתחילה אז צריך לנתק את המגבר!!!!!
כן יש מתקינים שיש להם סקופ !
וכל השאר כבר המוסכניקים יודעים "כנראה"
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
אם זה לא היה ברור מלכחתחילה אז צריך לנתק את המגבר!!!!!
כן יש מתקינים שיש להם סקופ !
וכל השאר כבר המוסכניקים יודעים "כנראה"
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
תנסה להצליב רמקולים ותראה האם התופעה עוברת לרמקול השני
יתכן והמגבר מוציא מתח DC קבוע בערוץ אחד
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
dkrauss
תנסה להצליב רמקולים ותראה האם התופעה עוברת לרמקול השני
יתכן והמגבר מוציא מתח DC קבוע בערוץ אחד
אז ככה:
1) קוטביות רמקולים - החיבור של הרמקולים אינו ניתן להצלבה אלא אם אני חותך את המחבר (קונקטור)של הרמקול שהוא בא מהקופסה.
הרמקולים והחיבור אליהם הם זכר ונקבה, אין אופצייה לחיבור הפוך...
2) באם המגבר מוציא DC בערוץ אחד זה לא אומר שהוא סיים את חייו?:evil:
3) מתקין טוב באיזור המרכז (ת"א והסביבה).:confused:
4) מוסך מרכזי "המזרח" יכול לתת מענה על בעיית אלקטרוניקה שכזאת? או שסיפרתי בדיחה עכשיו...;)
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
dc לא חייב לצאת קבוע הוא יכול לצאת לפעמים ובעומס שונה
מה שנקרא קליפינג , האם בכל ווליום זה קורה לרמקול ?
אם המגבר מוציא dc הוא צריך תיקון
אולי תספר לנו כבר על איזה מגבר מדובר ? או שזה סוד ?
אגב לגבי ההצלבה שאמרו לך לעשות פה לדעתי הוא התכוון שפשוט תשנה במגבר את החיווט של הרמקולים תהפוך מימין לשמאל ותראה אם הבעיה עוברת לצד שני
-
3 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
UNIX
dc לא חייב לצאת קבוע הוא יכול לצאת לפעמים ובעומס שונה
מה שנקרא קליפינג , האם בכל ווליום זה קורה לרמקול ?
אם המגבר מוציא dc הוא צריך תיקון
אולי תספר לנו כבר על איזה מגבר מדובר ? או שזה סוד ?
אגב לגבי ההצלבה שאמרו לך לעשות פה לדעתי הוא התכוון שפשוט תשנה במגבר את החיווט של הרמקולים תהפוך מימין לשמאל ותראה אם הבעיה עוברת לצד שני
התופעה מתרחשת בכל Volume, עדיין לא הצלבתי את הרמקולים, אך אותו ערוץ בצד ימין (ובכלל כל הערוצים) אינם סובלים מתופעת החימום.
המגבר הוא המקורי של לנדרובר שהיה ברכב (כשקניתי אותו) המק"ט הוא XQK000010.
לא מצאתי נתונים חשמליים עליו.
מצ"ב תמונות.
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
אכן התכוונתי להחליף שמאל ימין כדי לנסות לבודד את התקלה - מגבר/חיוט/רמקול
אתה יכול להסתכל על הממברנה של הרמקול בזמן שאתה מדליק את המערכת בלי להשמיע מוזיקה - האם היא זזה ממקומה ? - יכול להעיד על מתח DC קבוע
גם במידה והמגבר מוציא DC באחד הערוצים אפשר אולי לתקן אותו - לחלק מהמתקינים יש קשר לטכנאים שמתפרנסים מזה - הכל תלוי כמובן מה משתלם לתקן או להחליף
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
dkrauss
אכן התכוונתי להחליף שמאל ימין כדי לנסות לבודד את התקלה - מגבר/חיוט/רמקול
אתה יכול להסתכל על הממברנה של הרמקול בזמן שאתה מדליק את המערכת בלי להשמיע מוזיקה - האם היא זזה ממקומה ? - יכול להעיד על מתח DC קבוע
גם במידה והמגבר מוציא DC באחד הערוצים אפשר אולי לתקן אותו - לחלק מהמתקינים יש קשר לטכנאים שמתפרנסים מזה - הכל תלוי כמובן מה משתלם לתקן או להחליף
מה ששכחתי לציין, זאת העובדה שכאשר מדליקים את הרדיו הרמקול הבעייתי (ןהוא בלבד) משמיע מעין רעש של "tick" כמו ברדיו הישן בבית ,כנראה שזת תוצאה של DC המועבר לרמקול עם ההדלקה.
מגבר חדש מקורי 200$ לפני מיסים וייבוא (בארץ אני אפילו לא מנסה לברר), מפירוקים 84$.
בכל אופן אני מבין שאני זקוק לשירותי מעבדה לקבל דיאגנוזה לבעייה.
המלצות?
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אסף ד.
מה ששכחתי לציין, זאת העובדה שכאשר מדליקים את הרדיו הרמקול הבעייתי (ןהוא בלבד) משמיע מעין רעש של "tick" כמו ברדיו הישן בבית ,כנראה שזת תוצאה של DC המועבר לרמקול עם ההדלקה.
מגבר חדש מקורי 200$ לפני מיסים וייבוא (בארץ אני אפילו לא מנסה לברר), מפירוקים 84$.
בכל אופן אני מבין שאני זקוק לשירותי מעבדה לקבל דיאגנוזה לבעייה.
המלצות?
בנוסף, ברוך? יצאת תותח בהסבר על קליפינג, קבל הסבר טכני מפורט:
http://www.bcae1.com/brighead.htm
מה שמחזק את העובדה שיש בעיית מגעים...:confused:
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
בדקת מינוס על החיווט ? לא ניסיתי לצאת תותח ניסיתי רק לעזור
לא כל כך הבנ תי אם זה בציניות או ברצינות אבל בכל אופן לדעתי שמחיר כזה יותר משתלם לקנות מגבר בארץ
רגיל ולא מקורי שייתן לך אופציות נוספות ולא כמו המקורי שהכל בו דחוס כי הוא קטן
אתה רק צריך לקחת בחשבון מחיר של התקנה .
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
UNIX
בדקת מינוס על החיווט ? לא ניסיתי לצאת תותח ניסיתי רק לעזור
לא כל כך הבנ תי אם זה בציניות או ברצינות אבל בכל אופן לדעתי שמחיר כזה יותר משתלם לקנות מגבר בארץ
רגיל ולא מקורי שייתן לך אופציות נוספות ולא כמו המקורי שהכל בו דחוס כי הוא קטן
אתה רק צריך לקחת בחשבון מחיר של התקנה .
ממש לא בציניות ,אלא ברצינות.
מגבר אחר מחייב שינוי חיווט, והשליטה מההגה נעשית לא רלוונטית (פינוקים).
ברכב יש 11 רמקולים, מגבר חדש מחייב רמקולים חדשים עוצמתיים יותר אני מניח, הרכב שנת 2001, עברו כמה שנים ויש ציוד יקר יותר-משוכלל יותר-עוצמתי יותר.
החלפת מגבר+רמקולים=הוצאה גדולה.
מעדיף להשקיע את יתרת המזומנים (המועטה) במכלולים מכאניים טובים (קפיצים, בולמים וכו')...
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
להצליב רמקולים - גם אם צריך לחתוך ולחבר חוטים.
כשיש תקלה ברכיב שיש כמה ממנו זה הדבר הראשון שנכון לעשות.
אפשר למדוד מתח במצב DC ברמקול ובבן זוג שלו ולהשוות - צריך להיות אותו דבר אבל קודם כל להצליב רצוי לנתק כמה שיותר קרוב לרמקול - אם התקלה משנה צד אז זה הרמקול, אם התקלה נשארת להצליב מהיציאה מהמגבר וכך לשלול את החיוט, בהמשך אפשר גם קדימה-אחורה בהתאם להתקדמות.
נראה מקרה מעניין - מקסימום אם לא יימצא הסבר גילית מקור חום חדש שאפשר לנצל למשל לקפה או חימום מים למקלחת...
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
רק חבל שהמקום הזה ייגמר מהר מאוד לפני שהקפה יירתח :_)
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
UNIX
רק חבל שהמקום הזה ייגמר מהר מאוד לפני שהקפה יירתח :_)
לעניין בדיקת המינוס, איך אני מבצע את זה?
ע"פ מה שקראתי בקישור באנגלית שהעלתי קודם, אסור! שלרמקול תהייה נקודת התייחסות לרכב (קרי מינוס\חוט שחור) אלא רק ע"י החיווט שמזין אותו מהמגבר.
מה אתה חושב?
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
מוציא את הקונקטור מהמגבר
לוקח מנורת ביקורת ושם אותה על פלוס ועם הצד השני מנסה לגעת בחוטים מהצד שמתחברים אל הרמקול - מבלי שהרמקול מחובר
אסור שהמנורה תדלק
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
UNIX
מוציא את הקונקטור מהמגבר
לוקח מנורת ביקורת ושם אותה על פלוס ועם הצד השני מנסה לגעת בחוטים מהצד שמתחברים אל הרמקול - מבלי שהרמקול מחובר
אסור שהמנורה תדלק
אולי אפשר לקבל הסבר ברמה של מוסכניק ישראלי מצוי
מה בדיוק אתה מבקש למדוד עם מנורת בקורת כאשר אתה מחבר אותה ישירות למקור מתח
ואת רגל הבדיקה לנקודה שיתכן ויהיה בה מינוס ( - ) .
רק תחשוב על אפשרות שבאמת יש שם קצר לאדמה ( כמו שאתה מנסה לבדוק )
והיה ובאמת יש שם קצר כזה לא יגרם נזק מהבדיקה עצמה ? !
אתה עשוי לשרוף צמה צמה חשמלית \ אתה עשוי לשרוף את הרמקול עצמו ( שאתה חושב שהוא מנותק ) !!
אתה עשוי לפוצץ איזה מסנן LPF או HPF שנמצא על הקו
יש לך את הסרטוט החשמלי ?
אתה בטוח שאין התחברות פירטית על הקו ?
איך אתה נותן המלצות כאלה ובכזה שקט ובטחון :cool:
******
וסליחה על התגובה החריפה
מה לעשות יש מוסכניקים שלפעמים חושבים
******
או שהטכניקה היא יש נזילת מים אז בו נעלה את הלחץ בצינור ונראה איפה הנזילה
******
איציק
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
ממש לא איציק !
מה שאני מנסה לבדוק זה אכן אם יש קצר לאדמה על החוט
ברגע שהקונקטור מנותק מהמגבר לא יכול להגרם שום נזק
עשיתי את הבדיקה הזו מליון פעמים , וכשהכל מנותק זה סתם חוטים שעוברים מצד לצד
אתה רוצה לדעת מה כן עושה נזק ?
תבדוק עם מנורת ביקורת על ה rca והופ הרסת את המגבר
זה מנסיון של חבר שלא כל כך מתמצא .
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
כמו שזליגות לאדמה ברשת חשמל בודקים עם מגר . ולא על ידי אום מטר .
כך חיוט ברכב לא בודקים עם מנורת ביקורת .
אני לא יודע מה זה כלי של RCA (אולי זה כלי עבודה יעודי שמי שהוא עשה לו קניבלזציה ישראלית טיפוסית ) לכן גם התוצאות בהתאם .
אני יודע שמנורת ביקורת היא כלי עבודה מסוכן . שגורם לנזקים ומפתח את תקלות הרכב
בפרט ברכב מודרני שיש לו מערכות אלקטרוניות .
זאת תקלה באלקטרוניקה .וכך צריך להתיחס אליה .
זאת לא תקלה בחשמל לרכב .
****
כשכותבים מנורת ביקורת וחבר אותה לפלוס של המצבר :!:
רוב קוראי הפורום יודע על איזה מנורה מדובר .
ולצערי רוב " הטכנאים " וקוראי הפורום לא מבינים את הסכנה הגלומה במנורה תמימה ופשוטה .
****
אני לא אומר שאסור לעשות שימוש בכלי X ..או בכלי Y
אני אומר שטכנאי שמבין מול מה הוא עומד צריך לחשוב כמה מהלכים קדימה לפני שהוא נותן
עצות ועוד על גבי האינטרנט. במיוחד שיש פוטנציאל לגרימת נזק כבד .
*****
יש כמה כלי עבודה שאני רואה איך ומי משתמש בהם אפשר להבין מה יהיו התוצאות .
פלייר פטנט !!
מפתח שוודי !
מפתח צינורות !!
איזמל ?
תאר לך ארגז כלים בלי הכלים האלה
הרי כל חובב מתחיל פלייר פטנט ושוודי זאת נקודת ההתחלה .
וחשמלאי מתחיל הרי על החולצה הוא מחזיק טסטר ! ( אני שואל אותך אפשר לסמוך על הטסטר ?! )
******
איציק
-
תגובה להודעה: רמקול ברכב מתחמם מאוד...
אני אישית לא עובד עם טסטר ואני מתעסק עם חשמל כל היום
לא סומך עליו , אני גם בודק זליגות לאדמה עם אוםמטר
מגר לא זול והאומטר עושה את העבודה יחסית לא רע
נכון שהוא לא כמו המגר אבל עדיין אפשר גם איתו לזהות את רוב התקלות . אני לא רוצה להכנס פה לויכוח
מי צודק ומי לא הרי אני מסכים עם מה שאתה אומר ולא שולל אותם אני רק אומר שבאמצעים ביתיים
אפשר לבדוק עם יש מינוס על חוט חשמל ברכב וכל עוד החוט מנותק משני הצדדים שאליו הוא אמור להתחבר
אין שום סכנה .
שורה תחתונה בעל הרכב יעשה מה שהוא רוצה אבל אם הוא לא מבין בחשמל הוא עדיין יכול לבדוק
את הדברים הפשוטים שכל חובב יכול לבדוק בלי כלים שעולים אלפי שקלים בדיוק כמו שאני יכול
לפתוח בורג כלשהוא עם פלייר פטנט כי אין לי מפתח מתאים .