-
דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
אני יודע, העלתי בעבר שאלה דומה ומשום מה לא הצלחתי למצוא מזור לבעיה שמתחילה להרגיז אותי במיוחד.
העניין הוא שכשאני עוזב גז או נותן גז, האוטו גומל לי במכה מאוד לא נעימה.
כשאני מעביר הילוכים אני עושה את זה עם די הרבה גז וחצי קלאץ' כדי להמנע מזה אבל בנסיעה איטית, כשאני עוזב גז ונותן גז, אני לא יכול להנע מזה.
ברור לי שהביעה נובעת מחופש איפשהו ואני מתקשה להאמין שיש בדיפנדר איזשהו סוג של חופש שלא מתועד "בספרות המקצועית".
הייתי מאוד שמח לשמוע מאיפה זה יכול להיות, איך אני יכול לבדוק את זה, מה הסיכוי שלי לתקן את זה לבד וכמה יכול לעלות כזה תיקון (אם אני לא מתקן את זה לבד ובמקרה מוצא ברחוב מזוודה מלאה בליש"ט).
תודה,
נועם.
אגב, בושינגים של המוטות רדיוס הקדמיים הוכלפו והציריות רותכו לפלאנג'ים.
כמו כן, כרגע אין חופש בצלבים (אחרי שהוחלפו כמה).
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
לפי הסדר:
1. חופש בדפרנציאל (רוב הסיכויים), אגב אם יש נעילה אוטומטית גם היא תורמת.
2. חופש בטרנספר. כאן יש מספר אפשרויות
א. חופש בגלגלי השינים.
ב. חופש בדפרנציאל המרכזי.
איך לבדוק?
פרק גלי הנע ותתחיל לסובב (-:
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
לפי הסדר:
1. חופש בדפרנציאל (רוב הסיכויים), אגב אם יש נעילה אוטומטית גם היא תורמת.
2. חופש בטרנספר. כאן יש מספר אפשרויות
א. חופש בגלגלי השינים.
ב. חופש בדפרנציאל המרכזי.
איך לבדוק?
פרק גלי הנע ותתחיל לסובב (-:
להתחיל לסובב את מה?
אין אני יכול לבטל חופש בדיפרנציאל אחורי?
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
הדפרנציאל האחורי והקידמי ניתנים לכוונון.
בדוק בספר הרכב.
מה לסובב?
את היוק כדי לראות שאין בו חופש מוגזם.
את היוק בצד הטרנספר כנל.
מזה חופש מוגזם? בוא נגיד שרבע סיבוב של חופש אתה בבעיה...
עקרונית בדיפ סטנדרטי אמור להיות מעט חופש.
ההרגשה שלי שהקרוס שאפט שלך מאחורה (ואולי גם מקדימה) כבר קדח לו את הדרך לחופש (-:
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
דרך אגב ...
אם חיזקת את הבורג של ההנדברקס יותר מידי - בדיוק אותה התופעה ...!
תבדוק אתה זה מהר כי אם כן - אתה גומר את הרפידות שלו ...
אמיר.
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
הדפרנציאל האחורי והקידמי ניתנים לכוונון.
בדוק בספר הרכב.
מה לסובב?
את היוק כדי לראות שאין בו חופש מוגזם.
את היוק בצד הטרנספר כנל.
מזה חופש מוגזם? בוא נגיד שרבע סיבוב של חופש אתה בבעיה...
עקרונית בדיפ סטנדרטי אמור להיות מעט חופש.
ההרגשה שלי שהקרוס שאפט שלך מאחורה (ואולי גם מקדימה) כבר קדח לו את הדרך לחופש (-:
אשמח אם תתרגם לי לעברית פשוטה מה זה קרוס שאפט וכמה נזק קיבינימט הדבר הזה עושה (לכיס בייחוד)?
תודה,
נועם.
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
הדפרנציאל האחורי והקידמי ניתנים לכוונון.
בדוק בספר הרכב.
מה לסובב?
את היוק כדי לראות שאין בו חופש מוגזם.
את היוק בצד הטרנספר כנל.
מזה חופש מוגזם? בוא נגיד שרבע סיבוב של חופש אתה בבעיה...
עקרונית בדיפ סטנדרטי אמור להיות מעט חופש.
ההרגשה שלי שהקרוס שאפט שלך מאחורה (ואולי גם מקדימה) כבר קדח לו את הדרך לחופש (-:
ועוד דבר,
איך ניתן לכוונן את הדיפרנציאלים?
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
חופש בדיפרניצאלים של לנד רובר נובע בד"כ מחופ שנוצר בין הציר שמחזיק את הסטיליטים והכלוב שמחזיק אותם מה שנקרא חופש בכלוב . משם עובר החופש לקורונה ופניון ( לא כול כך קורה ) משם עובר החופש ליוק ולצלב הראשון ומשם ליוק ולצב השני . אח"כ החופש נובע מאותו החופש שנוצר בדיפרנציאל האחורי/קידמי ונמצא בזה המרכזי . רצוי לבדוק מה מצבו של המצמד ומייסב הלחץ קורה שפלטת הלחץ במצמד מתפרקת או בדרכה לעשות כן , הקפיצים שעליה כבר לא עושים את העבודה ולכן המכה . וזה עוד לפני שבדקת את החופש בין הצרייות לפלנג'ים בקצוות .
שולי
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Discomania
חופש בדיפרניצאלים של לנד רובר נובע בד"כ מחופ שנוצר בין הציר שמחזיק את הסטיליטים והכלוב שמחזיק אותם מה שנקרא חופש בכלוב . משם עובר החופש לקורונה ופניון ( לא כול כך קורה ) משם עובר החופש ליוק ולצלב הראשון ומשם ליוק ולצב השני . אח"כ החופש נובע מאותו החופש שנוצר בדיפרנציאל האחורי/קידמי ונמצא בזה המרכזי . רצוי לבדוק מה מצבו של המצמד ומייסב הלחץ קורה שפלטת הלחץ במצמד מתפרקת או בדרכה לעשות כן , הקפיצים שעליה כבר לא עושים את העבודה ולכן המכה . וזה עוד לפני שבדקת את החופש בין הצרייות לפלנג'ים בקצוות .
שולי
אני גיליתי שבשביל שדיפנדר יסע כמו מאזדה אתה תצטרך לקחת משכנתא תעזוב אותך משטויות שיבעט מה אכפת לך
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
eli84
אני גיליתי שבשביל שדיפנדר יסע כמו מאזדה אתה תצטרך לקחת משכנתא תעזוב אותך משטויות שיבעט מה אכפת לך
דרך אגב גם שלי בועט אז מדי פעם כשאני נכנס לאוטו אני בועט בו בחזרה והכל בסדר ביחסים בינינו
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Discomania
חופש בדיפרניצאלים של לנד רובר נובע בד"כ מחופ שנוצר בין הציר שמחזיק את הסטיליטים והכלוב שמחזיק אותם מה שנקרא חופש בכלוב . משם עובר החופש לקורונה ופניון ( לא כול כך קורה ) משם עובר החופש ליוק ולצלב הראשון ומשם ליוק ולצב השני . אח"כ החופש נובע מאותו החופש שנוצר בדיפרנציאל האחורי/קידמי ונמצא בזה המרכזי . רצוי לבדוק מה מצבו של המצמד ומייסב הלחץ קורה שפלטת הלחץ במצמד מתפרקת או בדרכה לעשות כן , הקפיצים שעליה כבר לא עושים את העבודה ולכן המכה . וזה עוד לפני שבדקת את החופש בין הצרייות לפלנג'ים בקצוות .
שולי
היי
הקלאץ' חדש והציריות מרותכות לפלאנז'ים, ככה שמהם אין חופש.
מוני אורבך אמר פה קודם שאת הדיפרנציאלים ניתן לכוון.
מה בדיוק הכוונה ואיך עושים את זה?
תודה,
נועם.
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
הייתי בודק דווקא נושא של תושבות מנוע/גיר/ טרנספר גמורות, קרועות או בדרך לשם.
2 האגורות שלי...
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
נועם - כיוון קורונה פיניון וכו , הוא לא ממש פשוט למי שלא עשה את זה אף פעם ...
אל תכנס לזה , רק בגלל שאתה חושב שיש חופש איפשהו ,
תתחיל מזה שתתן למישהו עם ניסיון לנהוג על הרכב ולהציץ למטה , שיגיד לך מאיפה החופש , או שתתן רק לבדיקה במוסך שאתה סומך עליו - ככה יהיה לך כיוון להתחיל ממנו.
אמיר.
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
jozi
הייתי בודק דווקא נושא של תושבות מנוע/גיר/ טרנספר גמורות, קרועות או בדרך לשם.
2 האגורות שלי...
אני יוצא מנקודת הנחה שתושבות מנוע וגיר נבדקו היות ובעל ההודעה ממקד שאלה לכיוון מכלול ההנעה אולם אם לא נבדק הכיוון הזה אז יפה שעה אחת קודם ובדוק גם את זה .
שולי
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
torchak
היי
הקלאץ' חדש והציריות מרותכות לפלאנז'ים, ככה שמהם אין חופש.
מוני אורבך אמר פה קודם שאת הדיפרנציאלים ניתן לכוון.
מה בדיוק הכוונה ואיך עושים את זה?
תודה,
נועם.
זה שהציריות מרותכות זה כבר לא בסדר אבל זה לא הבעייה . קורונה ופניון לא יוצאות מכיוון סתם כך . אם השתחרר לך יוק אחורי ממקומו אז אולי יהיה חופש מסויים . ואת הכלוב בתוך הדיפ. אי אפשר לכוון פשוט מחליפים , לפעמים בנעילה .
שולי .
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
ניתן לכוון קורונה פניון בקלות.
אם אין לך ניסיון אתה עושה את זה עם מיקרומטר ומשחה לפי הספר, פשוט מאוד.
הכול כתוב בספר הרכב.
מקדימה זה מאוד קל. מאחורה קצת יותר קשה. אבל לא ממש מסובך.
שוב! הורד את ספר הרכב ותבין על מה מדובר.
אבל לפני שאתה נכנס לזה יש מספר בדיקות פשוטות שיכולות בקלות לכוון אותך למקור הבעיה.
ואם אתה לא מרגיש בטוח לעשות אותם, לך לחבר מבין או מוסך.
אגב אם אתה מסתובב בחיפה, אשמח להציץ ולתת לך חוות דעת.
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
ניתן לכוון קורונה פניון בקלות.
אם אין לך ניסיון אתה עושה את זה עם מיקרומטר ומשחה לפי הספר, פשוט מאוד.
הכול כתוב בספר הרכב.
מקדימה זה מאוד קל. מאחורה קצת יותר קשה. אבל לא ממש מסובך.
שוב! הורד את ספר הרכב ותבין על מה מדובר.
אבל לפני שאתה נכנס לזה יש מספר בדיקות פשוטות שיכולות בקלות לכוון אותך למקור הבעיה.
ואם אתה לא מרגיש בטוח לעשות אותם, לך לחבר מבין או מוסך.
אגב אם אתה מסתובב בחיפה, אשמח להציץ ולתת לך חוות דעת.
מוני תודה רבה,
הבעיה העיקרית שלי היא שעוד אין לי מוסך שאני סומך עליו.
אני לא יודע בדיוק מה גרם לזה אבל קניתי ככה את הרכב (לפני כשנה).
בפעם האחרונה שהחלפתי צלב בדריישפט אחורי ראיתי שיש חופש של משהו שקרוב לרבע סיבוב בדיפרנציאל האחורי.
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
חברים יקרים - הבעיה נפתרה.
סט חדש של בושינגים לכל הרכב, כמה שעות טובות (טובות מאוד. הרבה שעות טובות מאוד), הרבה סבלנות וכוח רצון והחלפתי את כל התושבות שמתחת לרכב.
המכות נעלמו, הרכב קיבל יציבות ושקט נפשי ואני זכיתי בשפיות שלי חזרה.
תודה רבה,
נועם.
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
איזה סט קנית? ואיזה בושינגים החלפת?
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
gali
איזה סט קנית? ואיזה בושינגים החלפת?
קניתי את הסט של האוקולונים שג'קי מוכר, הסגולים האלה.
החלפתי את כ ו ל ם (מוטות רדיוס קדמיים+אחוריים+הפן-הארד) רק את הזרוע A עוד לא הבנתי איך מפרקים.
שיחררתי לה את הברגים מהצד של התפוח ולא ממש נראה שמשהו עושה להם חשק לצאת.
בנתיים סגרתי את זה עד שאני אבין מה אני צריך לעשות כדי שהעסק הזה ישתחרר וגם יחזור למקום אח"כ.
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
התפוח יוצא רק עם פרס כאשר כל הזרוע A בחוץ.
מעבר לכך יש לך עוד 2 בושינגים להחליף בזרוע A, כך שבין כה וכה אתה חייב לשלוף את כל הזרוע החוצה.
זה הסט של BRITPART?
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
gali
התפוח יוצא רק עם פרס כאשר כל הזרוע A בחוץ.
מעבר לכך יש לך עוד 2 בושינגים להחליף בזרוע A, כך שבין כה וכה אתה חייב לשלוף את כל הזרוע החוצה.
זה הסט של BRITPART?
כן, זה הסט של בריטפרט. שמעתי אליו דברים טובים והוא נראה בהחלט לא רע. להערכתי, שווה את המחיר.
אין לי שום רצון להוציא את התפוח אלא להחליף את 2 הבושינגים של הזרוע הזאת שאתה מדבר עליהם.
השאלה איזה כוח אלוהי צריך בשביל לשחרר את הברגים החוצה? יש לזה איזה סדר פעולה הגיוני או שצריך להכניס את כל האוטו לפרס?
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
כוח פתיש, אם שחררת את האום תשפריץ קצת WD40 ותעשה קפה.
אחרי זה תן לו לדבר עם מר פתיש.
המחיר אכן אטרקטיבי אבל לא שמעתי ניצוצות על הסט הזה. בכל אופן בהצלחה.
איזה עוד סטים נמכרים בארץ? ובכמה?
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
gali
כוח פתיש, אם שחררת את האום תשפריץ קצת WD40 ותעשה קפה.
אחרי זה תן לו לדבר עם מר פתיש.
המחיר אכן אטרקטיבי אבל לא שמעתי ניצוצות על הסט הזה. בכל אופן בהצלחה.
איזה עוד סטים נמכרים בארץ? ובכמה?
אני לא סגור על כל האפשרויות. אני מכיר את הבושינגים המקוריים, מגומי, שאפשר לקנות אצל היבואן ואני מכיר את הבושינגים של "כתום" שעליהם שמעתי רק דברים טובים וממה שאני זוכר המחיר שלהם בהתאם (אל תתפוס אותי במילה ואני מצטער אם אני טועה, אבל ממה שאני זוכר בדקתי איתם על בושינגים רק לקדימה וזה עלה בערך כמו כל הסט שקניתי).
דבר נוסף, ממה שאני הבנתי, יש משמעות עם הרכב מוגבה או לא על עמידות הבושינגים. לרכבים מוגבהים באמת לא מומלץ לקנות בושינגים פשוטים, מה עוד שישנם בושינגים יעודיים לרכבים מוגבהים, בהם למשל החור בבושינג של המוט רדיוס הקדמי לא נמצא במרכז, אל מנת לפצות על הזווית החדשה שנוצרה.
אני יכול להגיד לך שאני הרכבתי בושינגים רק לקדימה, מקוריים שהחזיקו לי משהו כמו חצי שנה אבל הרכב היה מוגבה מקדימה. עכשיו, במסגרת החלפת הבושינגים גם הורדתי את ההגבה ואני מקווה לטוב.
נועם.
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
סט מלא של כתום, לכל הרכב - 1700 ש"ח פחות או יותר...
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
המלצה שלי מניסיוני
פתח את בורג התפוח המרכזי וקח מוט נחושת מלא או פליז או אוקולון
ודפוק עליו הוא לפעמים יוצא ממש בקלות.
ורק אז שחרר את שני הברגים עם הבושינגים להחלפה
אם אתה על הריצפה לא יזיקו זוג ידיים נוספות כי הזרוע הזאת כבדה מאד.
בהצלחה
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
golan tishbi
המלצה שלי מניסיוני
פתח את בורג התפוח המרכזי וקח מוט נחושת מלא או פליז או אוקולון
ודפוק עליו הוא לפעמים יוצא ממש בקלות.
ורק אז שחרר את שני הברגים עם הבושינגים להחלפה
אם אתה על הריצפה לא יזיקו זוג ידיים נוספות כי הזרוע הזאת כבדה מאד.
בהצלחה
אני דווקא רציתי לעשות משנו אחר. רציתי להשאיר את התפוח על הרכב ולשחרר ממנו את שתי המוטות שמחוברות אליו ויוצרות את ה A. אתה אומר שלא כדאי? שיהיה לי יותר קל להוציא את כל האלמנט עם התפוח?
אגב, זה דגם קאונטי. יכול להיות שהמנגנון שלו יפריע לי?
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
אז אם צריך אז פרק גם אותו שלי הוא בלי הבוכנה הזו של הקאונטי
אבל בכל זאת כל שאר התהליך דומה ומהנה לא פחות..:);)
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
החלפת בושינגים, לדעתי, לא פותרת את הבעיה של חופש במערכת ההינע אלא רק מרככת את המכה וככה פחות מרגישים את התופעה.
כן גם אצלי הוא בועט, אין מנוס מלטפל בבעיה ולאתר את החופשים הגדולים מדיי..
תמיד יהיו חופשים במערכת ההינע של לנדרובר בכלל ודיפנדר בפרט, השאלה היא מהי מידת החופש - או בלשון פשוטה עד כמה חזקה הבעיטה...
שלמה
נ.ב.
יודעי ח"ן..אמרו/ המליצו...להחליף את הסרן האחורי של הדיפנדר 110 בכזה של דיסקברי - אומנם יותר "חלש" אך פחות מועד לפורענות מבחינת חופשים..
כמובן שפיתרון הכי טוב לחופשים בדיפרנציאלים => החלפת הדיפרנציאלים (בית הסטליטים) בנעילות נשלטות...אבל זהו פיתרון קצת יקר...
-
תגובה להודעה: דיפנדר 110 בועט כמו חמור כשעוזבים קלאץ'. מה הקטע שלו?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
KOOKE
כמובן שפיתרון הכי טוב לחופשים בדיפרנציאלים => החלפת הדיפרנציאלים (בית הסטליטים) בנעילות נשלטות...אבל זהו פיתרון קצת יקר...
מה לגבי החלפת הדיפרנציאלם בנעילות "אוטומטיות"?
נועם