אהלן
אני מוסיף רמקול חיצוני למקסטרק שלי ורוצה לדעת- לאיזה פינים בתקע הוא אמור להתחבר?
כרגע יש בתקע שני גישורים, מצורפות תמונות.
תודה מראש.
Printable View
אהלן
אני מוסיף רמקול חיצוני למקסטרק שלי ורוצה לדעת- לאיזה פינים בתקע הוא אמור להתחבר?
כרגע יש בתקע שני גישורים, מצורפות תמונות.
תודה מראש.
סיבכתי אותך?
:-)
לע... זה כדי שאני יוכל לשמועעעע אותך יותר טוב הואעהעהעהעהע...
http://www.batlabs.com/images/maxacc.gif
בין פין 1 ל 16
אם אתה רוצה שהפנימי ימשיך לעבוד תשאיר את הקצר (ג'מפר) בין 15 ל 16 במחובר.
http://www.batlabs.com/images/maxacc.gif
ז"א חוט אחד של הרמקול לפין מס' 1 והחוט השני לפין מס' 16?
לגבי הרמקול המובנה- אם אני משאיר את הג'מפר של 15 ו16 מגושר, בנוסף לרמקול הגדול- שניהם עובדים?
תודה.
עובד.
תודה רבה.
יורשה לי לשאול באותו הנושא:
האם מישהו חיבור רמקול רגיל של דיבורית למקסטרק?
שווה משהו? שומעים טוב \ חזק יותר?
תודה!!
אני לא חיברתי רמקול של דיבורית אבל זה מה שהרוב עושה.
בעיקרון זה אותה עוצמה שאתה שומע עם דיבורית כך שזה עושה את העבודה גם עם המקסטרק.
אישית אני התחברתי עם חיצוני בנוסף למובנה לכל מקרה:cool:.
אתם יכולים לקנות רמקול מקורי משומש ב-70 ש"ח
מאיר
תחפש רמקולים של מוטורולה שהיו מותקנים בסופות של התחלת שנות ה 90 אצל הקודקודים .
רמקולים חזקים ואיכותיים יותר ממה שאני שמעתי אצל כל אחד אחר..
בהצלחה.
גם אצלי רמקול של דיבורית פשוטה עשה עבודה מצוינת
בסמוראי ברזנט גם במהירויות גבוהות וגם בשטח.
תליתי אותו על קשת ההתהפכות ממש מאחורי הראש ומעולם לא עברתי את חצי הווליום.
איתי
לא מומלץ להשאיר רמקולי פנימי מחובר בזמן שרמקול חיצוני עובד. דבר זה מעמיס על מגבר אאודיו וגורם להתחממות שלו. (המגבר יכול להישרף ב-full volume)
התנגדות של הרמקול 4 אוהם - 2 רמקולים > 2 אוהם - (כמעט קצר)
חצי עד שלושה רבעי ווליום במכשיר מסכנים אותו בשימוש שני הרמקולים? או רק פול ווליום? קיים במכשיר פיוז ביטחון?
אני מניח שאיש הכבלים מדבר מנסיון, ולמה לך לסכן את המכשיר ?
מכיוון שאתה נוסע (אני מניח) בסיקס, אזי (אני שוב מניח) שאין לך בעייה של מקום, ולפיכך אתה יכול לרכוש בזיל הזול (200-400 ש"ח) מגבר 2 ערוצים של סטריאו לרכב שיספוג את העומס ויאפשר לך להגביר כך שכל השכונה תשמע שיש לך מכשיר קשר (בהנחה שתשים רמקול שמסוגל לספוג את העוצמה הזאת) ...
יש לי מגבר כזה פנוי שעוד לא החלטתי אם למכור או לתת לאחותי במתנה, ואתה מוזמן לקחת אותו בינתיים בהשאלה לבדוק איך זה עובד (זה כמובן לא מחייב אותך לקנות ממני שום דבר - מבחינתי תנסה ותחזיר ללא כל תמורה)
זרוקים לי איפשהו גם זוג רמקולים אובליים לרכב. אם הם תקינים תוכל לקבל גם אותם במתנה.
להתראות בשטח,
נדב.
six4life
נדב43
למגבר שמע אין פיוז בטחון.
זה עובד לפי אותו עיקרון - גם במערכת סטריאו שלך אסור לחבר 2 רמקולים במקביל.
כמו שהסברתי קודם. מגבר שמע נועד לעבוד עם התנגדות של 4 אוהם.
ברגע שאתה שם לו רמקול נוסף של 4 אוהם ההתנגדות יורדת ל-2 אוהם. דבר המעמיס על המגבר.
כתוצאה מהעומס, המגבר מתחמם יותר ויכולים להישרף 2 הטרנזיסטורים. במידה והטרנזיסטור יפרץ (ולא ישרף) ישרף הפיוז הפני של המכשיר (לא הפיוז על הכבל)
ברגע שמחברים רמקול חיצוני, מבטלים את הקצר בין פין 16 לבין 15.
צריך לעבוד לפי הוראות יצרן, לא סתם כתבו אותם - דבר זה ימע ממך תיקונים מיותרים
קודם כל, לרוב מגברי השמע יש פיוז, ותמיד מוסיפים לו גם פיוז חיצוני נוסף.
חוצמזה, תקן אותי אם אני טועה (גשם בחוץ ואין לי חשק לקפוץ לרכב למדוד), אבל אני מניח שההתנגדות של כניסות המגבר (אלו שמיועדות לקבל אות מיציאה לרמקול) גבוהה משמעותית מזו של רמקול.
כוונתי המקורית היתה להשאיר את הרמקול הפנימי מחובר כפי שהוא עם הג'אמפר, ואת היציאה שמיועדת לרמקול חיצוני להעביר דרך המגבר, וכך להפחית את העומס על המגבר הפנימי של המקסטרק.
ועכשיו תרשה לי לתקן אותך בעניין מגבר השמע, ואולי לתת פתרון אפילו יותר טוב מכוונתי המקורית:
רוב מגברי השמע לרכב (הזולים) הינם מגברי 2 ערוצים, אשר מיועדים במקור לרמקול ימין ושמאל. את חלקם ניתן לגשר לרמקול בודד של 2 אוהם (סאב-וופר לרוב מגיע כך), כך שאם החיווט הקיים מאפשר באופן סביר, הרי שניתן לחבר את שני הרמקולים (פנימי וחיצוני) למגבר (מגושר או בנפרד).
החסרון של הצעה זו הינו שכנראה מהר מאוד תשרוף את הרמקול הפנימי שלא מיועד להספקים כאלו, ולכן ההצעה המעודכנת הינה לחבר 2 רמקולים חיצוניים סטנדרטיים למגבר, ואם ממש יש צורך (לא ברור לי איזה), לחבר את הרמקול הפנימי באמצעות הג'אמפר למגבר הפנימי של המקסטרק.
להתראות בשטח,
נדב.
נדב, לא יודע לגבי מגברי שמע אחרים,
במקסטרק במגסר אין פיוז. אם יש לך ספק, תפתח ספר של המכשיר ותראה בעצמך.
אם אתה רוצה להעביר שמע במגבר חיצוני, תוציא שמע מפין 11 RX AUDIO.
שם זה 350 מילי וולט זה בדיוק כמו יציאה מדיסקמן והוא לא מושפע מכפתור הווליום.
התנגדות מגבר השמע בעייתי לבדוק אם אבומטר. יש לך קבל ביציאה מכבר סוג B. לא תקבל תוצאה הגיונית.
דבר הכי טוב זה לפתוח ספר ולקרוא.
אפשר למדוד את צריכת הזרם עם מכשיר אנלוגי במצב AC Current בהשוואה לחיבור רמקול - זה ייתן אינדיקציה אמינה למדי.
למגבר שמע לרכב אין בד"כ כפתור ווליום חיצוני אז חיבור לפין 11 כפי שהצעת אינו מעשי.
אם כבר מדקדקין, האם יש דרך להוציא מהמקסטרק חיווי (on/off) כאשר מופעל הרמקול (לצורך חיבור למערכת השמע של הרכב) ? מבחינתי זה יכול להיות גם מהקונקטורים של הפנל הקדמי - האם יש לך תיעוד עבורם ? אם יש אות כזה, מה עוצמתו (מתח/זרם) ? מה אפשר לחבר אליו (ממסר או רק באמצעות הגברה אלקטרונית) ?
(מקבץ השאלות למעלה הוא למען עצמי - מעוניין להתממשק למערכת השמע בדומה לדיבורית - עם השתקת המוסיקה וכו')
תודה,
נדב.
בתיכנות של המקסטרק יש דרך להגדיר לו את אחד הפינים מאחורה (6 או 8 או 12 לבחירתך) שיתן 5 וולט בזמן קליטה או שיתן 0 וולט בזמן קליטה (גם ניתן לתיכנות). אז עם שער לוגי או טרנזיסטור, אתה יכול לבצע השתק. חשוב מאוד לבצע בידוד ע"י טרנזיסטור או שער.
גם אם למגבר של הרכב אין ויסוט ווליום אתה יכול לשים פוטנציומטר אחרי יציאה 11.
שאלה באותו עניין,
אם אין לי את הפלאג הזה עם החוטים (יש לי 2 ג'מפרים עמו של מחשב שעושים את הגישורים), איך אני יכול לחבר חוטים לפינים האלה על מנת לחבר רמקול חיצוני?