-
שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
שלום לכולם,
יש לי שאלה ממש לא דחופה:
יש לי ג'ימני 2004 אוטומטי מטופל ושמור. הרכב נועל מקסיס 8060 במידה מקורית (שטח מלא).
הרכב עם קיט הגבהה של אולד-מן, ג'נטים מקוריים, מיגונים וגגון.
הרכב מטופל בזמן, לא אוכל שמן או מים ובמצב תקין עפ"י כל דעות המוסכים...
השאלה היא כזו:
בתקופה האחרונה יצא לי לנסוע עם הרכב בכבישים מהירים ובמאמץ רב (כביש מישורי, ללא מזגן) הרכב מאיץ עד 90 קמ"ש באופן סביר (אף פעם לא יהיה מזדה3) אך להגיע ל 100 ויותר מזה מאוד קשה. גם לא מצליח לטפס מעל 110.
בשוטף אני עם מזדה 3 ובשבוע האחרון יצא לי לפחות פעמיים לנסוע באיילון (לא בשעות עומס) אחרי ג'ימני אוטומטי (לא של מישהו שאני מכיר) אמנם ממבט חטוף נראה סטנדרטי אך הם נסעו 120, 130 ונסיעה צמוד אליהם לא שמעתי את המנועים "צורחים".
אשמח לתגובות מבעלי ג'ימני וממביני עניין (מורי?) .
מבקש לא לתת סתם תגובות כגון לא לנסוע 110 קמ"ש וכו'.
אני לא מחפש להיות הראשון ברמזורים ולהאיץ למהירויות כאלו וברורות לי ההשלכות של צריכת הדלק והבלאי ונושא הבטיחות. בפועל רק מעניין אותי אם זה מצב תקין או תקלה בדרך.
תודה,
ליאור
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
ממש במקרה גם אני עם ג'ימני אוטומטי ותוספות דומות למה שתיארת + מאזדה 3 החדשה, המאזדה אמנם מטוס בהשוואה לג'ימני אבל אין שום סיבה שלא תוכל לשייט בג'ימני על 110-120 שהיא לא מהירות מומלצת אבל בהחלט אפשרית.
בדקת בכוון בעיה בגיר? על איזה סל"ד אתה ב100 קמ"ש?
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
MMR
ממש במקרה גם אני עם ג'ימני אוטומטי ותוספות דומות למה שתיארת + מאזדה 3 החדשה, המאזדה אמנם מטוס בהשוואה לג'ימני אבל אין שום סיבה שלא תוכל לשייט בג'ימני על 110-120 שהיא לא מהירות מומלצת אבל בהחלט אפשרית.
בדקת בכוון בעיה בגיר? על איזה סל"ד אתה ב100 קמ"ש?
3200 סל"ד
גיר נבדק ותקין כולל שמן גיר חדש.
הרכב מגיע ל 110. רק מאוד קשה לו. ל 120 זה רק כאשר לוחצים אותו לקצה עם ה OVERDRIVE.
ליאור
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
ליאור,בגדול אתה יכול להרגע.
לג'ימני אוטומטי קשה לשייט במהירות של מעל 100 קמ"ש,אפילו שינויים קלים בשיפוע הכביש או קצת רוח נגדית יכולים להאט את מהירות השיוט.
קח בחשבון שג'ימני עם צמיגי כביש נוסע טוב יותר בכביש בזכות משקל צמיגים נמוך יותר.
מורי
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
לחץ אוויר וגגון מאד משפיעים. בפרט במהירות גבוהה !
מי בדק הגיר וכיצד ?
נדרש לבדוק תפקוד הטורק והנעילה שלו .
בגדול יש בדיקה של לחיצה על הגז (מצב D) עד הסוף תוך כדי לחיצה על הבלמים .
הבדיקה היא הגעה לסל"ד X בפרק זמן Y .
כמובן שמאד לא רצוי להרבות בבדיקות מעין אלו ועדיף שיבוצעו ע"י איש מקצוע במכון גירים.
בהצלחה
רענן
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
לחץ אוויר וגגון מאד משפיעים. בפרט במהירות גבוהה !
מי בדק הגיר וכיצד ?
נדרש לבדוק תפקוד הטורק והנעילה שלו .
בגדול יש בדיקה של לחיצה על הגז (מצב D) עד הסוף תוך כדי לחיצה על הבלמים .
הבדיקה היא הגעה לסל"ד X בפרק זמן Y .
כמובן שמאד לא רצוי להרבות בבדיקות מעין אלו ועדיף שיבוצעו ע"י איש מקצוע במכון גירים.
בהצלחה
רענן
תודה על התגובה.
לחץ אויר 27. כמה הגגון משפיע?
מורי - בקרוב צפה לביקור.
ליאור
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
מזדהה:
90,000 ק"מ, מקסיס 8060, אולדמן, גגון. 110 בלחץ עם רוח גב 3200 סל"ד.
כולנו מאותו הכפר...
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
אחרי שקראתי את השרשור הזה , אני כל כך שמח שיש לי ג'ימני ידני, עם צמיגים 50 50, בלי גגון.
זה לא שאני לא שם לב ופתאם אני על 120 , בכל זאת ג'ימני... אבל בהחלט אין לו בעיה לטפס למהירויות כאלה בעקיפה באיילון.
גם בימים שטופי שמש וגם בימים עם עננים ורוחות :D
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
פעם הבאה שאתה במזדה צפצף
גי'מני אוטומטי 2004 צמיגים מקסיס טרפדור שטח מלא לחץ אויר 28
משייט 120-140 בלי מאמץ מיותר , סל"ד 3K-4K
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
2006 (עדיין) סטנדרטי לחלוטין,
100 קמ"ש קצת יותר מ 3000 סל"ד, מגיע ל 120 אבל המנוע מרעיש,
בהחלט לא מהירות מומלצת לגמד כזה.
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
2009, סטנדרטי, מטייס בקלות מעל 100, ואם צריך אז גם מעל 120. עוקף הרבה ישנים על אילון.
לא הייתי קורא לזה משייט, אבל נוסע.
בסה"כ הפתיע אותי לטובה בכביש, הייתי מאוד סקפטי לגביו.
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
שלום,
בשבוע הקרוב הרכב ייכנס לבדיקות מעמיקות.
נעדכן בממצאים בהמשך.
ליאור
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
ג'ימני 08 אוטומט צמיגי שטח לחץ אויר 30
בכביש 6 מגיע ל 140-145 קצת פחות מ 4000 סלד דוושה לא עד הסוף
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
taxronen
ג'ימני 08 אוטומט צמיגי שטח לחץ אויר 30
בכביש 6 מגיע ל 140-145 קצת פחות מ 4000 סלד דוושה לא עד הסוף
היצרן היה שמח מאוד לשמוע על החידוש הזה.
הוא יודע שהמהירות המירבית היא 135 קמ"ש על צמיגי כביש בתנאים אופטימליים.
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
סמוראי 93 פתוח מקסיס טריפדור מוגבה משייט בכיף על מהירות 100 ואם צריך מגיע בכיף ל-110
ואם ממש ממש רוצים אז גם ל-120 אבל זה ממש לא כיף. :)
לא שאיכפת לי באמת על כמה אני נוסע העיקר שהאוטו פתוח ויש אחלה אוויר.
איזה דיון הזוי.... :) סתם אני צוחק ורק רציתי שיהיה ייצוג של סמוראי :p:p
אוהד איפה אתה? אתה חולה על השטויות האלה
ערן
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
taxronen
ג'ימני 08 אוטומט צמיגי שטח לחץ אויר 30
בכביש 6 מגיע ל 140-145 קצת פחות מ 4000 סלד דוושה לא עד הסוף
עם לחץ אוויר כזה בצמיגים, יש לך איזשהי אחיזה על הכביש?
תעשה לך ולשאר הנהגים בכביש 6 טובה, אל תסע במהירות הזאת עם הלחץ אוויר בג'ימני.
סטיה הכי קטנה של ההגה, התחמקות ממכשול למשל, ואתה עלול לסיים על הגג.
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
רק לי נראה לי ששרשור כזה מוביל ל"מפגש" ג'ימני בכביש? :evil:
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אביעד פארן
עם לחץ אוויר כזה בצמיגים, יש לך איזשהי אחיזה על הכביש?
תעשה לך ולשאר הנהגים בכביש 6 טובה, אל תסע במהירות הזאת עם הלחץ אוויר בג'ימני.
סטיה הכי קטנה של ההגה, התחמקות ממכשול למשל, ואתה עלול לסיים על הגג.
על הגג?? למה? מאיפה המסקנה הזאת שלחץ אוויר גבוהה(במיקצת) יביא להתהפחות?
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ישי.פ
על הגג?? למה? מאיפה המסקנה הזאת שלחץ אוויר גבוהה(במיקצת) יביא להתהפחות?
לחץ אוויר גבוה לא גורם להתהפכות. לחץ אוויר גבוה (בקדמיים למשל, ב-7 בר מעל המלצות יצרן), גורם להפחתה בשטח הפנים של הצמיג הבא במגע עם הכביש (עד כמה שאני יודע),
זה גורם לכך שתהיה פחות אחיזה לרכב.
רכב שגם ככה אין לו אחיזה בשמיים.
עכשיו כל מה שצריך לעשות זה לחבר במשוואה אחיזה נמוכה מהנורמה, מהירות גבוהה מהנורמה, והנעה אחורית, כדי שהסטה מהירה של ההגה תגרום להתהפכות.
(הנאמר לא מבוסס על מדעים מדוייקים, ולא על ניתוח ממצאים, הכל על פי הבנתו הצנועה של הכותב).
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
2004 ידני, 5050, רק מיגונים,
100 קמ"ש והוא על 3.5 בערך...
מה יהיה עם הג'ימני?? מתי יוסיפו הילוך שיוט? :)
שיהיה לו קצת יותר קל..מה קרה...
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אביעד פארן
לחץ אוויר גבוה לא גורם להתהפכות. לחץ אוויר גבוה (בקדמיים למשל, ב-7 בר מעל המלצות יצרן), גורם להפחתה בשטח הפנים של הצמיג הבא במגע עם הכביש (עד כמה שאני יודע),
זה גורם לכך שתהיה פחות אחיזה לרכב.
רכב שגם ככה אין לו אחיזה בשמיים.
עכשיו כל מה שצריך לעשות זה לחבר במשוואה אחיזה נמוכה מהנורמה, מהירות גבוהה מהנורמה, והנעה אחורית, כדי שהסטה מהירה של ההגה תגרום להתהפכות.
(הנאמר לא מבוסס על מדעים מדוייקים, ולא על ניתוח ממצאים, הכל על פי הבנתו הצנועה של הכותב).
ב 7 בר יותר זה הצמיג יכול להתפוצץ , 1 בר =14.7 PSI
7 PSI (שזו המידה שאנחנו משתמשים בה)זה לא נורא.
והוראות היצרן גם אומרות שברכב מועמס לחץ האויר צריך להיות 26\28 PSI
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
eladss
ב 7 בר יותר זה הצמיג יכול להתפוצץ , 1 בר =14.7 PSI
7 PSI (שזו המידה שאנחנו משתמשים בה)זה לא נורא.
והוראות היצרן גם אומרות שברכב מועמס לחץ האויר צריך להיות 26\28 PSI
כמובן שנפלה בידי טעות, הכוונה הייתה ל-PSI.
השאלה היא, אם הרכב מועמס?
אין צורך להתנצח על הפרטים הקטנים, לנסוע על 145, עם לחץ גבוה מהמלצות יצרן,
מעלה את הסיכוי להתהפכות! (בהשוואה לנסיעה במהירות איטית יותר, עם לחץ בהתאמה להוראות יצרן).
לא אמרתי שזה גורם ישיר לה, או יגרום להתהפכות וודאית. רק ציינתי שזה עלול להגמר רע.
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
ג'ימני 2004 אוטומטי גגון וצמיגי 50/50 ממריא (לאיטו) עד 135 קמ"ש. גם ה"לאיטו" זה לא כל כך לאט, זה עניין של צפיות.
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אביעד פארן
לחץ אוויר גבוה לא גורם להתהפכות. לחץ אוויר גבוה (בקדמיים למשל, ב-7 בר מעל המלצות יצרן), גורם להפחתה בשטח הפנים של הצמיג הבא במגע עם הכביש (עד כמה שאני יודע),
זה גורם לכך שתהיה פחות אחיזה לרכב.
רכב שגם ככה אין לו אחיזה בשמיים.
עכשיו כל מה שצריך לעשות זה לחבר במשוואה אחיזה נמוכה מהנורמה, מהירות גבוהה מהנורמה, והנעה אחורית, כדי שהסטה מהירה של ההגה תגרום להתהפכות.
(הנאמר לא מבוסס על מדעים מדוייקים, ולא על ניתוח ממצאים, הכל על פי הבנתו הצנועה של הכותב).
שטח המגע(הפנים) של הצמיג לכביש אינו משנה את אחיזתו.
אני יודע שזה נשמע מוזר אבל, החיכוך נשאר אותו חיכוך
רק שהוא מופעל על שטח קטן יותר, מה שיגרום ליותר מאמצים על הצמיג עצמו.
נראה לי שצמיג שהוא לא מנופח מספיק, הרבה יותר מסוכן ליציבות מכיוון שהוא הופך
ללא יציב(הדפנות שלו מתעותות)
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ישי.פ
שטח המגע(הפנים) של הצמיג לכביש אינו משנה את אחיזתו.
אני יודע שזה נשמע מוזר אבל, החיכוך נשאר אותו חיכוך
רק שהוא מופעל על שטח קטן יותר, מה שיגרום ליותר מאמצים על הצמיג עצמו.
נראה לי שצמיג שהוא לא מנופח מספיק, הרבה יותר מסוכן ליציבות מכיוון שהוא הופך
ללא יציב(הדפנות שלו מתעותות)
טעות!
כלל מוכח מדעית בהתבסס על נוסחאות (פיזיקה טכנית) כמה שיותר שטח מגע עם אותו מקדם חיכוך פירושו יותר אחיזה .
(ויותר נכון לומר שלחץ אוויר לא מתאים מצמיגים עלול להוביל לאובדן שליטה לעומת "התהפכות" ואני מאמין שה"משורר" אכן התכוון לכך באומרו התהפכות!)
וסים
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
כלל מוכח בהתבסס על נוסחאות???
תראה לי נוסחא אחת שמאמתת את מה שאתה אומר?!
אם השטח מגע שלך קטן יותר, אז הלחץ על המשטח יגדל בהתאם(משקל זהה)
לכן האחיזה תשאר אותה האחיזה.
(ישנו עניין של ואקום ביין הצמיג לביין הכביש בזמן נסיעה. יכול להיות שזה גורם לאחיזה מוגברת בצמיג אבל לא החיכוך)
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
יכול להיות. יכול להיות שאין הבדל באחיזה לפי הלחץ בגלגל. יכול להיות שהמשקל עושה את שלו.
אבל אז נשאלת השאלה, למה אנחנו מורידים אוויר בשטח?
איך ניתן להסביר שאחרי 5 ניסיונות כושלים לטיפוס מעלה מסוים,
כל מה שהיה צריך כדי לצלוח את הפסגה היה להוציא עוד 5 שניות של אוויר מכל גלגל?
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אביעד פארן
עם לחץ אוויר כזה בצמיגים, יש לך איזשהי אחיזה על הכביש?
תעשה לך ולשאר הנהגים בכביש 6 טובה, אל תסע במהירות הזאת עם הלחץ אוויר בג'ימני.
סטיה הכי קטנה של ההגה, התחמקות ממכשול למשל, ואתה עלול לסיים על הגג.
אביעד, כשאני בזמנו ביררתי מהו לחץ האויר המומלץ לשלי (מקסיס שטח מלא 205/75/15) הומלץ לי על בין 28-30 PSI...
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
יש הבדלים באיזה קרקע מדובר..
אני התכונתי לכביש.
אני לא רוצה סתאם לכתוב שטויות, לכן אני אבדוק את עניין השפעת סוג הקרקע על האחיזה
(מחר יש לי את האפשרות הזאת ואני אשתדל לחזור עם תשובות)
אבל אינטואטיבית אני מאמין שבחול למשל: מה שחשוב הוא לא החיכוך, בין הצמיג לחול אלא
יכולת הציפה שלו מעל לחול.
בנוסף אני חושב שברגע שאתה מוריד מספיק אוויר מהגלגל בשטח. הגלגל מגיע למצב שהוא כאילו "עוטף" את פני הקרקע(הגבשושיות)
והכוחות הפועלים אז, הם לא רק כוחות החיכוך.
יש דיון ענק בפורום לנד-רובר מה עדיף? צמיגים צרים או רחבים.
כנראה שזה תלוי בסוג השטח בעיקר.
-
תגובה להודעה: שאלה לגבי מהירות סגירה - ג'ימני אוטומטי 2004
לכו לבדוק את דבריכם -
עלו על אבן עם לחץ אויר של 28 PSI
אח"כ עלו על אותה אבן בלחץ של 15 PSI
ולסיום - בלחץ של 8-10 PSI
תראו מה קורה לצמיג.
זה עונה על עניין ה"חיבוק"/"עטיפה"
בהמשך -
סעו בשטח סטרילי במהירות X עם 28 PSI ונסו לבצע תמרון קל
אח"כ סעו באותו שטח סטרילי את אותו מרחק ואותה מהירות עם 15 PSI
ולסיום, אותם תנאים ובלחץ של 10 PSI.
איך הרכב מתנהג ? איך התגובה בתמרון ואיך התגובה בבלימה ?
*************************
לפני שאתם עושים את כל זה, קראו את מדריך ג'יפולוג לצמיגים. יש שם הסברים גם על העניינים שאתם דנים בהם.
ואומר מנסיוני - יש הבדל בק"מ ובמהירות האמיתית כשמשנים לחץ אויר. בדקתי עם GPS מול מד ק"מ וקמ"ש של הרכב בכמה וכמה רכבים ובכמה וכמה תנאים. לחץ יותר גבוה, מהירות יותר גבוהה ומרחק יותר גדול.
לגבי כל מיני "המליצו לי" - תלוי מי ממליץ. היצרן, הצמיגאי, סתם אחד. יש צמיגאים שבברירת המחדל שלהם ממלאים את הצמיג 30 PSI ,גם אם אין זו הוראת היצרן. זה לא אומר שהם צודקים.
ורק בשביל להוסיף פלפל, ואני עם הסמוראי שלי מגיע גם ל130-140. הטורים נושקים ל5. עם גגון :razz: