טיפול 40,000 בהאנטר- שמן+ פילטרים (אויר, שמן,סולר), בדיקת בלמים- 1300 ש"ח במוסך היבואן.
אותו טיפול במוסך פרטי (אמין ביותר מבחינתי)- 642 ש"ח.
שמים במיצובישי גם זהב בשמן?
Printable View
טיפול 40,000 בהאנטר- שמן+ פילטרים (אויר, שמן,סולר), בדיקת בלמים- 1300 ש"ח במוסך היבואן.
אותו טיפול במוסך פרטי (אמין ביותר מבחינתי)- 642 ש"ח.
שמים במיצובישי גם זהב בשמן?
זהו שאתה טועה.
ההודעה היתה צריכה להיות _ מרכז שירות מיצויבישי מול מוסך ....
ופה ההבדל.
זה לא רק במצבישי כל מוסך מורשה מול מוסך פרטי(של כל הרכבים) פשוט יותר יקר
למוסך מורשה יש גם יותר הוצעות ממוסך פרטי סביר להניח שיותר עובדים ופינת מנוחה מושקעת
וכו וכו מבחינתי זה עדיין לא מצדיק את זה שהם יראו אותי שם(רק במסגרת האחריות)
לפי דעתי פראייר מי שהולך למורשה
וכמו שכולנו יודעים הם תמיד מתחלפים
מה שתיארת זה לא טיפול. זה קצה הזנב של טיפול נכון. בטיפול יש עשרות פעולות שצריך לבצע, שלושים עד חמישים בד"כ, רובן ככולן הן בדיקות שהן כשלעצמן יותר חשובות מהחלפת הרכיבים שהוזכרה על ידך.
אז כדאי לבדוק מה בדיוק מבצעים בטיפול ולקבל החלטה מושכלת.
כדאי לציין: זה שהמוסך הוא מוסך יבואן לא מבטיח שהטיפול שהוא מבצע הוא טיפול נכון, ומוסך כללי לא בהכרח מזייף בטיפול. צריך לבחון כל מקרה לגופו ולעמוד על המישמר, או לטפל עצמאית, כמוני.
שלום רב לך אדי.
כעובד של מח' שרות אצל אחד מיבואני הרכב (ולא משנה איזה-אבל לא מיצובישי :p), אני רוצה להאיר את עיניך ואת עיני כולם לנושא שאתה מתאר והאמן לי שאני נתקל בו לפחות כמה פעמים ביום.
אני אפתח ואומר כי אכן חוק ההגבלים מאפשר לך כבעל רכב לטפל בכל מוסך שמורשה מטעם משרד התחבורה, ואכן זה לא אמור לפגום באחריות על הרכב, אבל.... ויש אבל גדול מאוד.
בעת תביעה לתיקון באחריות, עליך כבעל הרכב, להוכיח ליבואן הרכב כי הטיפולים נעשו ע"פ הנחיות יצרן ויבואן הרכב !
ופה קבור הכלב ;)
למוסכים שאינם מוסכים מורשים אין את הגישה החוקית (אכן יש דרכים עקלקלות להשגת מידע) לספרי יבואן הרכב, לשגרות הטיפולים, לסוגי החומרים הנדרשים בטיפול וכמו שחנן ציין הם גם לא מודעים לבדיקות שיש לבצע בזמן הטיפול - בדיקות אשר במידה ומבוצעות יכולות למנוע תקלות רבות בעתיד.
דוגמא קטנה.
הח' מסנן אוויר אינה נדרשת בכל טיפול, אך בדיקתו נדרשת בטיפול שאין צורך להחליפו. מסנן אוויר סתום יכול לגרום לזיופי מנוע ועד פגיעה בחיישנים כאלו ואחרים.
עוד דוגמא
שימוש בשמן מנוע שאינו מתאים לרכב יכול לגרום לתקלות בממיר קטליטי (לא נשמע הגיוני אך הנושא נבדק והוכח כנכון).
עוד דוגמא
האם ברכבך הנחיות היצרן אומרות להחליף נוזל בלמים כל כמה ק"מ ?
האם אתה מכיר הנחיה זו ?
האם מוסך שאינו מורשה מכיר הנחיה זו ?
בטוח שמוסך מורשה מכיר הנחיה זו !
ויש עוד ועוד דוגמאות.
אם תבדוק את ה LONG RUN תגלה כי הטיפול במרכז שרות מורשה זול יותר מאשר טיפול במוסך שאינו מורשה.
ולראיה לפני כמה ימים הגיע אלי לקוח עם היסטוריית טיפולים מסודרת (שלא במרכזי השרות המורשים שלנו) לתבוע אחריות. הוכחתי לו כי אם היה מטפל במוסך מורשה היה משלם פחות היות ובכל טיפול הוחלף לו מסנן אוויר לחינם. הנחיית היצרן הינה להחליף, ברכב זה, מסנן אוויר כל טיפול שני.
ולסיכום אני רק אומר משפט קטן שאמר לי פעם איש חכם מאוד (הסבא שלי)
אתה לא מספיק עשיר בשביל לקנות עבודה זולה.
אני אימצתי משפט זה ואכן הוא מוכיח את עצמו.
רפי
כמה תגובות לתגובות- ראשית כל, הרכב לא באחריות יצרן.
רפי- אין לך מושג עד כמה אני מאמין במשפט "אני לא עשיר שיכול לקנות בזול.." הרכב הוא רכב עבודה אבל, בחייך, 1300 מול 650??? פי 2? אם יש הנחיות ספצפיות לטיפול/בדיקה, משרד התחבורה חייב לאכוף על מרכזי השירות את הגילוי הנאות ולמסור מה בדיוק צריך לעשות. התקשרתי למרכז השירות, שאלתי מה עושים בטיפול 40, אמרו לי וציינו את ה-1300 ש"ח. דילמה...
הכל תלוי כמה הלקוח יכול ורוצה להיות מעורב בטיפול.
אם לא מעוניין - תן למומחים ("מרכז שירות" לעיל) לטפל בבעיה, במיוחד עם הרכב באחריות.
אבל אם יש לך קצת חוש טכני, קצת זמן פנוי, ספרות טכנית זמינה והכרה של הרכב הספיציפי - ממליץ ללכת למוסך "רגיל" שמכיר את דגם הרכב, לדסקס איתו קצת מה צריך לעשות ולתת לו לעשות את בדיקות.
אני רוצה להכנס לפחות פעם אחת מתחת לרכב, לראות מי עובד על הרכב, את החלקים שפורקו ולא להיות מוגבל לפינת ההמתנה ולדלפק התשלום.
רפאל, הדוגמה שהבאת עם הפילטר אויר היא טיפה בים. בכל 99 האחוזים של שאר המקרים מרכז השירות יהיה יותר יקר.
היי אדי
אם היו אומרים לך כל מה שעושים השיחה הייתה עולה כמו חצי טיפול ותבין לבד שלא אמרו לך הכל.
יש הנחיות להחלפה !
יש הנחיות לבדיקה !
ורק מרכז שרות מורשה מכיר אותן ביסודיות - למה ?
כי הוא מרכז שרות מורשה !
בדקת כמה חייבו אותך בעלות שעת עבודה ?
הידעת כי לא איגוד המוסכים ולא משרד התחבורה מפקחים על מחיר שעת עבודה במוסך (ולא משנה אם הוא מורשה או לא).הוא רק מציין שאתה יכול לגבות בין X לבין Y (הבדל של כמה מאות שקלים ביניהם).
אז למה אתה לא בא לאיגוד המוסכים בטענות או למשרד התחבורה ?
הכי קל לבוא בטענות כלפי היבואנים כי הן חו$%ות, ז$%^ת, גנ$%^ם ועוד ועוד.
אבל אם תחשבו לשניה תראו כי גם אנחנו כפופים לחוקים, תקנות והנחיות לא רק מיצרן הרכב אלא גם ממשרד התחבורה, משרד המשפטים, איגוד המוסכים ועוד ועוד.
ועוד נקודה קטנה.
בישראל כ-7500 מוסכים מתוכם רק כ -2500 מורשים ע"י משרד התחבורה (אם אני טועה במספרים זה כמה עשרות לכאן או לכאן). אז תבדקו טוב טוב את המוסך שבו אתם מטפלים.
ולך ניר
זו סתם דוגמא אחת מני רבות מאוד שקיימות בים הגדול הזה שנקרא טיפול כראוי ברכב. ;)
ואם לרכבך יש קמפיין (לא ריקול) שצריך לבצע (גם לרכב מחוץ לאחריות) - מוסך שאינו מורשה יבואן לא מכיר קמפיינים.
ורק לצורך ההבחנה
ריקול - תיקון תקלה בטיחותית.
קמפיין - תיקון תקלה שאינה בטיחותית.
כאשר לכל אחד מהן טיפול שונה ודיווח שונה לגופים שונים.
רפי
תגובה לרוח הדברים בהודעות של רפי (אין כאן חלילה משהו אישי!):
אני לא יכול להתאפק מלהביע את סלידתי ממוסכים מורשים ("בתי מרקחת" מצוחצחים)
שמעסיקים לא מעט "סתם" עובדים, כאלו לא ממש מקצועיים לעניות דעתי, שבעיקר מבצעים
את ההנחיות של המנהל שרק הוא, שלא עובד בעצמו על הרכב שלך, באמת מבין עניין...
והתשלום בשמיים... על כל נאד (סליחה, כאמור לא בא לי להתאפק...) פותחים
כרטיס ומחייבים בדיקה בסכומים מטורפים, ומחייבים כל אזיקון ובאנד כאילו הם מזהב טהור,
ובכך גם מכסים כל מיני עלויות נלוות/תקורות שלי אישית ממש לא בא לכסות...
תנו לי מוסך של מכונאי שמארח אותך מתחת לליפט, מכין לך איזה שחור טוב, ובסוף הטיפול
נכנס איתך לרגע למשרד, בו אגב תלוי לוח שנה עם התמונות הנכונות :razz:, וכותב לך בידיים
חצי שחורות את החשבונית...
זהו, נרגעתי.... :lol:
אוי זילבר סליחה שאני עונה לך ככה אבל אתה מה זה לא מבין את הענף.
למה רכב שטח חדש היום כבר בנוי יותר לכביש ופחות לשטח ?
מאותה סיבה אתה כבר לא תימצא מנהל מוסך עם ידיים שחורות שכותב לך חשבונית !
ואם לא ענית את התשובה לבד אז אני אגיש לך על מגש של כסף
זה מה שהשוק דורש
היית מוכן שלטוארג/דיפנדר/דיסקו3/פאת'פיינד/.... יכנס לך פועל עם ידיים שחורות שלא ישים כיסוי על הכיסא או קרטון לרגליים ?
אין מה לעשות כמו שענף הרכב "זורם" לכיוון שהשוק מושך אליו כך גם ענף המוסכים.
אגב היום זה כבר לא מוסך זה מרכז שרות.
ועוד דבר קטן שישמע מצחיק אבל הוא כלכך נכון.
פרופסור לרפואה שלמד 15 שנה, כדי שהוא יענה לך לטלפון אתה משאיר צ'ק של כמה $$$. אתה צריך ללכת לעשות את כל הבדיקות לבד, אתה אפילו לא יודע אם הדיאגנוזה שהוא נתן לך פותרת את הבעיה שלך וכל זה לקח לו בדיוק 15 דקות.
עכשיו נחזור למנהל מוסך שלמד 3 שנים ניהול מוסך, אחרי שצריך וותק של 8 שנים במקצוע ועוד כאלו השתלמויות כדי להכיר את המערכות החדשות ברכב. עכשיו אתה מכניס אליו את רכבך. הוא צריך לבצע את כל הבדיקות. הוא צריך לתת לך דיאגנוזה מדוייקת של התקלה והוא גם צריך להיות אחראי שהיא נפתרת אחרי התיקון.
אז למה לפרופסור אין לך בעיה לשלם $$$ ולמנהל המוסך יש לך בעיה ???
תפסיקו כולכם להיסתכל על הפינה הקטנה של הסופה/סיקס/האנטר שלכם ותתחילו לפתוח את העיניים ותבינו כי מרכזי השרות היום זה משהו אחר לחלוטין ממה שאתם מכירים מימים עברו וכן גם המחירים יותר גבוהים אבל אתם יודעים כי מישהו שמבין נגע ברכב שלכם.
ונכון כי גם מבין מרכזי השרות המורשים יש קצבים !!
אבל לכל יבואן יש בממוצא 30-40 מרכזי שרות פרוסים בכל הארץ ?
אז אם אתם מוכנים לחצות חצי מדינה כדי לקנות צמיג/מיגון/כננת במחיר מוזל, אני בטוח כי תחצו רק רבע מדינה כדי למצוא מרכז שרות מורשה שיודע מה הוא עושה ומטפל ברכב טיפול ראוי ומתאים.
רפי
שגאה לטפל במרכזי שרות מורשים ולפקח עליהם
אין ספק שלמרכז השירות יש את הידע והניסיון הרב ביותר ברכבים אותם הם מיבאים.
שאלה בעיקר לרפי מנסיונו- עד כמה להערכך ב-% מנסים לדחוף ללקוח ע"פ האמור לעי"ל דברים שלחלוטין לא הכרחים? דוגמא מפגרת אבל דוג'- לפני מס' שנים היה לאשתי רכב חדש. במסגרת הטיפול הכניסו נוזל לשטיפת חלונות (100 ש"...). כמובן שבזמנו (לפני יותר מעשור) כל נושא המיחשוב ברכב היה בחיתוליו.
זילבר, עוד דבר קטן אחרון
כמה עולה מכשיר דיאגנוסטיקה של יבואן רכב בעולם - ולא מכשיר אוניברסלי שקונים באיבי ?
כמה מאות אלפי שקלים טובים ועוד תשלומים כל שנה על עידכונים.
אז כן על כל בדיקה במכשיר כזה יפתח לך כרטיס ותשלם עליה כי אין מה לעשות גם מרכז שרות צריך להרוויח ולהחזיר את עלות המכשיר ואת עלות הקורסים של העובד שלמד לעבוד על המכשיר
ולידיעתך המעסיק שלי שילם כמה אלפי שקלים טובים כדי שאני אלמד להיות מומחה מערכות BOSCH מטעם החברה בגרמניה - מי יחזיר לו את ההשקעה הזו ?
רק אני שאבצע בדיקות/תיקונים ואתה שתשלם עליהם כי רכבך טופל ע"י מישהו שמבין.
אז כמו שכתבתי קודם
תפתחו את העיניים ותבינו כי היום זה לא מה שהיה פעם
רפי
רפי
היי אדי
תשובה מהירה כי אני גם קצת עובד :D
להיות מרכז שרות מורשה זה עסק יקר מאוד. היבואן דורש עמידה בקריטריונים גבוהים, עמידה ביעדים כאלו ואחרים ועוד ועוד וזה רק מצד היבואן, עוד לא הגענו לצד המדינה.
וכן יש מרכזי שרות ש"דוחפים" נוזל קרור שבתחנת דלק עולה חצי מחיר, או "דוחפים" משהו אחר.
אז אני הענה לך בסיפור קטן עם מוסר השכל גדול.
לפני כמה שנים הלכתי עם חמי לסגור אולם לברית של הבן שלי. לאחר שישבנו וסגרנו תפריט ומחיר הלכנו ואני שאלתי את חמי למה הוא אפילו לא התווכח על המחיר (מכירים יהודים ?) אז הוא ענה לי בצורה מאוד חכמה.
אם בעל האולם יוריד לי שקל זה אומר שהוא מרוויח פחות שקל אז תאמין לי שגם האוכל יהיה פחות טעים.
אתם כלקוחות יכולים להנחות את מרכז השרות מה לבצע בטיפול ואילו חומרים אתם רוצים - אצלנו במרכזי השרות יציעו לך טיפול בחלפים מקוריים או בחלפים חליפיים לבחירתך אבל יתנו לך יתרונות וחסרונות של כל אחד מהם.
אבל תנו גם למרכזי השרות להרוויח ובסיכומו של דבר אתם הלקוחות תרוויחו.
רפי
רפי, עם כל הכבוד שלי לענף הרכב ולבעלי מקצוע טובים בכלל, אין שום מקום להשוואה בין הפרופסור המהולל שהזכרת לבין מנהל מוסך, רציני ככל שיהיה, מכל היבטי ההשקעה והקשיים בדרך, תנאי הסף והמחיר הכספי ששולם כדי להגיע לתואר ולניסיון שנצבר, ולכן אין שום הצדקה לכך שעל הטיפול במוסך שהאחד משלם, אני אשלם כמו על אשפוז במחלקה שהשני מנהל :shock:
קובי
אז זהו קובי
שפה קבור הכלב וזה שורש הבעיה שאנחנו בענף המוסכים מתמודדים איתה
ברגע שהלקוחות יבינו שההקבלה נכונה ומתאימה - ונכון שלא באותם סכומי תשלום - אולי ענף המוסכים יתחיל להראות אחרת :confused::confused:
רפי
רפי
בוקר טוב.
בתור אחד שפעם היה מועסק כ "יועץ שרות" ... מכיר את המונח :) ?
~~~
על מי אתם עובדים ?
בדיוק על אותם אלו שמחזיקים טוארג / דיסקו3 / לקסוס בלה בלה בלה מכוניות יקרות. ואתם מערבבים כדי להצדיק את הסכומים המטורפים ... ( כן אני יודע כמה מתגלגל שם בחודש ) ואתם יוצרים מצב שבו הלקוח מעדיף בחוסר ידע לשלם הרבה לדוקטור כי ניראה לו שהמכונאי עם הידיים השחורות לא יודע על מה הוא מדבר.
זה נכון בחלק לא קטן מהמקרים, דיאגנוסטיקה אלקטרונית, חיפוש במאגרי המידע של היצרן באתר השמור בסיסמה ... שווה כסף. הידע של הדיאג' ( מילה קשה ) שווה כסף, הפנלים הלבנים היפים שהיצרן מחייב אותך לשים שווה כסף. אבל החלפת שמן מנוע לא שווה כמו שאתם לוקחים, זה בדיוק אותה עבודה כמו של מוסך מדרכה.
~~~
השאלה הותיקה של מי בא קודם הביצה או התרנגולת .. מכיר ?
אני חושב שאתם מרימים את הרף, אתם מיצרים מצג של יוקרה ואז דורשים סכום שמתאים למצג הזה...
קוראים לזה מיצוב.
~~~
למרות כל זאת, יש דברים שצריך לעשות אצל המומחה כמו שיש דברים שאפשר לעשות במקום אחר.
לא מוכר לי שום טיפול ברכב, בשום רכב, שכולל רק החלפת רכיבים.
אלו בדיוק התגובות שמצביעות על חוסר ההבנה של הלקוחות האופייניים ב"מהו טיפול". מכאן נובע חוסר היכולת של הלקוח האופייני להבין ולאפיין במדויק את מה שהוא רוצה שייעשה לו בטיפול (בעולם אידאלי היה מערך הסברה טוב שמסביר ללקוח את החשיבות הגדולה שיש לטיפול נכון, וכאן בהחלט מדובר בכשל מצד המוסכים והיבואנים) . מכאן גם נובע חוסר הנכונות שלו לשלם את המחיר הנכון עבור הטיפול הנכון. רוב המוסכים (או יותר נכון, כל המוסכים שאני מכיר, כולל מוסכי יבואן) מיישרים קו מי פחות מי יותר עם הנורמה הפסולה הזו, ומבצעים בד"כ טיפול שכולל רק את החלפות הרכיבים הנ"ל ולא את כל סט הבדיקות שהם אמורים לעשות, כי ברור להם שהלקוח האופייני לא יסכים לשלם את המחיר הנכון עבור הטיפול הנכון, ואם הוא כן יסכים, אז את הטיפול הבא הוא יעשה במוסך הסמוך, כי הוא לא מחייב אותו בשקל על העבודה ואף נותן לו הנחה גדולה יותר על הרכיבים המוחלפים (בהנחה האופטימית שהם בכלל מוחלפים) .
גילוי נאות: אני מנהל טכני במוסך יבואן.
אבל חנן, מה שאתה כתבת עכשיו אומר שבעצם אין שום סיבה ללכת למוסך יבואן. ממילא הוא לא עושה מה שהיה אמור לעשות מפחד שלא נחזור אליו כי היא יקר מידי ....
??
כן .. ככה גם אני הבנתי את זה.
כמי שותיק (מאוד) בענף המוסכים ומכיר הרבה מוסכים ובעלי מקצוע בתחום הרכב ברצוני להוסיף כמה דברים.
1. יש גם מוסכים, שאינם מורשי יבואן, שמלמחים בכמה דגמי רכב ויש להם מחשבי איבחון (מקוריים ולאו דווקא גנריים), גישה למאגרי מידע, ידע מקצועי, נסיון והעיקר גם רצון לאתר תקלות ולפתור אותן.
2. בהמשך לסעיף 1, יש גם מוסכים (מרכזי שרות) של יבואני רכב שאינם מקצועיים מספיק ו/או לא אמינים ו/או לא הוגנים.
3. כמעט תמיד, הוצאות תפעול מוסך מורשה יבואן תמיד גבוהות יותר כי בהרבה מקרים היבואן "דוחף" למוסך כלים, ציוד, ספרות (כיום ממוחשבת בכל מיני צורות), השתלמויות (בחלקן די מיותרות), חיוב המוסך הציפוי קירות בזהב, רצפות מכסף, חלונות אנטי סאן, חדר המתנה (פעם זה היה פינה) מצויד ומשוכלל בטלביזיה, מחשב עם איטרנט ועוד ועוד.
4. בנוסף לסעיף 3, כמעט כל יבואני הרכב עושקים את מוסכיהם בכך שהתשלום שלהם בגין תיקוני אחריות לרכב חדש הנם נמוכים מאוד וברוב המקרים ללא כל רווח על החלפים שהוחלפו וללא תשלום הגיוני על זמן בדיקות ואיבחונים.
5. תיקון לרפאל (רפי), במקרה של תיקון באחריות של רכב חדש, שלא טופל במוסכי היבואן אבל כן טופל במוסך מורשה משרד התחבורה (ובעל הרכב צריך להראות חשבוניות), ביואן לא יוכל לבטל אחריות על חלק מקולקל אלא אם הוא (היבואן) יוכל להוכיח שהחלק התקלקל בעקבות טיפול שגוי או שימוש בחומרים וחלפים לא מתאימים שקשורים לבעייה ולדוגמא:
אם היבואן יוכיח שבעקבות התקנת מסנן שמן מנוע לא מתאים וטוב נגרם נזק למנוע הרכב, אז הוא פטור מאחריות למנוע, אבל מסנן שמן המנוע הלא מתאים לא יכול לגרור ביטול אחריות לכל הרכב (לדוגמא לחלון חשמלי).
חובת ההוכחה שהכשל לחלק באחריות רכב חדש, נגרם עקב חומרי/חלפים טיפול לא מתאימים חלה על יבואן הרכב.
6. ברור שכל אחד יכול לבחור היכן הוא מעדיף לטפל ולתקן את מכוניתו ובאיזה מחיר, איכות, מיקום וכו'.
7. בכל ענף ומקצוע יש הבדלים גדולים (ואפילו מאוד ויותר משבמוסכים) ואף אחד לא חושב שעו"ד א' שהנו יקר יותר הוא "גנב".
8. אני מתנגד נחרץ למוסכים שגובים מחירים גבוהים לתוספים לנוזל שמשות, תוספי דלק ושמנים (שלפעמים בכלל מיותרים), חומרי עזר וכו'.
9. בטיפול תקופתי טוב צריך לבצע (לא משנה באיזה מוסך) גם בדיקה של כל הנוזלים (כולל בלמים, הגה כוח, בדיקת מיים מזוקקים במצבר ונקיונו, שימון או גרוז צירים חורקים (דלתות, דוושות ועוד), בדיקה חזותית ובמגע של מנורות מיים, בלמים, שמן, תפסי מע' פליטה ושלמותה, צמיגים ועוד ועוד.
מטרת הטיפול הנה לגלות תקלות סמויות וקטנות ולתקנן (בידיעת ואישור בעל הרכב) כדי לא להיתקע מאוחר יותר.
בברכה - רפי לין
רפאל תודה להתייחסותך (מעניין לשמוע את הצד השני/מבפנים).
אני אכן לא מהתחום ולא מתיימר להבין אותו בכללותו –
אני מציג זווית ראייה שלי אישית, לקוח "לדוגמא",
שכנראה יש לקוחות נוספים דומים לו ולבטח גם יש אחרים.
אני אוהב לראות! מה עושים לי (=לרכב שלי), ולכן אני עומד ליד הליפט
ומתרשם מהרכב ומעבודת המכונאי, שואל שאלות, לומד, מביע דעה.
זה שאני לא מכונאי לא הופך אותי לחסר ראש ודעה.
במוסך יבואן האוטו נמסר לנציג וצריך להאמין...
אני מאמין לאשתי – יש כאלו שאף את זה טורחים לבדוק...
המכונאי שלי שוטף את ידיו השחורות לפני שהוא נכנס לרכב שלי כי
הוא בן אדם – לא כי הוא עובד במוסך מדרכה או במוסך מפואר.
הפרופסור לדעתי הוא המכונאי שלי שמנהל מוסך ויודע לפתור את כל התקלות (כמעט*) והידע שלו לעין ערוך רב משל המכונאי הצעיר והזוטר שהיה עובד על
הרכב שלי אם היה נכנס למרכז שירות וכבר הייתי בסרט הזה...
יש לי את הניד של המוסכניק שלי, (אני "מחזיק" 2 :D – אחד לפרייבט של אשתי
ואחד לג'יפ שלי), אם אני תקוע לא אהסס להתקשר אפילו אם אני מפריע ביום ששי...
אני כאמור תקוע/בצרה, לא מצב שבשגרה, ומצפה (לא תובע חלילה) לקבל יחס...
* אולי במקרה קיצון מורכב יש למוסך יבואן יתרון/ידע/טכנולוגיה חד פעמי שאין למוסך הרגיל – אלו לדעתי לא המקרים השכיחים שמצדיקים טיפול שגרתי במרכז שירות.
התשלום הגבוה למרכז שירות נובע לדעתי לא רק מהדברים שציינת, אלא גם מצי מזכירות, שומר ושאר ירקות/תקורות שלי כלקוח לא תורמים כלום בסופו של יום לפאן המקצועי אלא לשורה התחתונה של המחיר.
המשך יום נעים...
(ו*&^ אם אמק על האתר הזה שגרם לי לכתוב מחדש את כל ההודעה לאחר שסיימתי לרשום והשליחה נכשלה...).
היי זילבר, רפילין וכל השאר.
שלא תחשבו שאני לא מבין אותכם ושלא תחשבו שאני מנסה לשכנע אתכם, אני רק רוצה, כמו שזילבר כתב, להכיר לכם את אותו "צד אפל" שנקרא יבואן רכב שאותו חלקכם אינם מכירים.
לפני תפקידי הנוכחי סייעתי בניהולו של מוסך משפחתי (משפחתי שלי) שגם היה מורשה יבואן, והאמינו לי שאני חושב שאני מכיר את כל הצדדים. גם שלכם כלקוחות, גם של מנהל מרכז שרות מורשה וגם של איש מח' שרות יבואן.
זילבר - אתה יודע למה בכל מוסך (ולא משנה איזה) אסור לך לעמוד ליד הליפט ?
ביטוח מכיר, תאמין לי שאתה לא רוצה להגיע למצב אם חס וחלילה תחליק, תפצע או לא עלינו ....
ולכן לא משנה באיזה מוסך/מרכז שרות אתם מטפלים, אני לא ממליץ על עמידה ליד הליפט !
לשאול שאלות, ללמוד ולהכיר זה תמיד טוב ואפילו רצוי אבל אל תעשו את זה על גבו של המוסך. יש מספיק מקורות אחרים ללמוד את הדברים הללו ללא הסיכון שבעמידה ליד הליפט שחס וחלילה תעוף חתיכת אבק מהבלמים אל העיניים שלכם (ואל תתחילו שהמכונאי לא עובד עם משקפי מגן כי הוא יש לו ביטוח מהמעסיק שלו, הוא יודע איך הדברים עובדים ומה הסכנות ואיך להימנע מהם, וסוד קטן- גם המכונאים לפעמים נפצעים)
ברוב מרכזי השרות המורשים, אצלנו בכל אופן, לא רק מנהל המוסך עובר הדרכות, גם אנשי הדיאגנוסטיקה וגם המכונאים עוברים הדרכות.
קח לדוגמא את חב' רנו (ולא לקפוץ על השרות של קרסו כי זה לא רלוונטי :D) יש להם תוכנית הכשרה של הסמכת טכנאי זוטר לטיפול ברנו - הסמכת טכנאי בכיר לטיפול ברנו - לא זוכר איך קוראים לשלב השלישי אבל הוא הבכיר מכולם. ותתפלא אבל היבואן מחייב את עובדי מרכזי השרות שלו לפחות לדרגה הראשונה.
קח עוד דוגמא, חב' סובארו, יש להם תוכנית להכשרת מכונאים/אנשי דיאגנוסטיקה בשני שלבים, מכונאי זוטר ומכונאי בכיר.
שתי ההכשרות הללו הן ברמה בינלאומית והמבחן הינו מבחן של יצרן הרכב ולא "מבחן" של היבואן, גם התעודה הינה של יצרן הרכב.
אני אישית, לדוגמא, במסגרת עבודתי עברתי הסמכת מומחה למערכות ניהול מנוע בנזין מטעם חב' BOSCH העולמית. נכון שהלימודים והמבחנים היו בארץ אבל כל הסילבוס היה מהאקדמיה בגרמניה.
ואני בטוח שאצל כל היבואנים יש הכשרות כאלו ואחרות.
וזה לא שבמרכזי שרות מורשים אין חאפרים - יש מרכזים יותר טובים ויש פחות טובים ולכן אתם כלקוחות רשאים לבחור את מרכז השרות הרצוי לכם, וכמו שכבר כתבתי - על דברים פחותים מזה אתם חוצים מדינה שלמה לחנות קצת יותר זולה או למומחה כזה או אחר.
ואין מה לעשות, על עבודה איכותית משלמים !
ואם "דפקו" אתכם בעבודה יש את איגוד המוסכים (תאמינו לי שכל היבואנים פוחדים ממנו) להתלונן. יש מח' שרות של היבואן שמטפלת בזאת ויש תמיד את האופציה לבחור מרכז שרות אחר.
אתם לא מתארים לכם כמה הסתובבתי מסביב לרכב לפני כחודש (בערך 4 ימי עבודה לקח לי) למצוא את החוט מינוס שאחד מהמוסכים הלא מורשים פירק כדי לבדוק משהו ו"שכח" להחזירו למקומו - אני בטוח שהוא אפילו לא יודע מה המשמעות של ניתוק מינוס זה.
ויש עוד 1001 דוגמאות כאלו.
וכן יש גם 1001 דוגמאות הפוכות - גם אותן אני מכיר.
אבל מה לעשות ואני גאה להיות בעל מקצוע מוסמך בענף הרכב בארץ ואני העשה כל שביכולתי כדי שאתם הלקוחות תבינו את החשיבות של מרכזי שרות מורשים.
ושלא תחשוב, אני גם מהנדס מחשבים ואין לי בעיה לעזוב את ענף הרכב.
רפילין
רק תיקון קטן לתיקון שלך.
החוק אומר כי על בעל הרכב להוכיח טיפול כראוי ע"פ הנחיות יצרן ויבואן הרכב ועל יבואן הרכב להוכיח את הקשר בין הטיפול הלקוי לתקלה.
זה החוק בלשונו העממית.
ואגב חשבונית לא מספיקה אלה אם כן היא מכילה את תקן השמן שהוכנס לרכב, את סוגו ומקורו של מסנן האוויר/שמן/דלק וכו'.
אני בטוח שללקוח הרבה יותר קשה להוכיח את הדברים מאשר ליבואן - ואל תקפצו ותגידו שאנחנו אונסים לעבוד עם מרכזי שרות מורשים, אנחנו לא ! אבל אנחנו גם מכירים את החוק ולצערי אני חושב שהיבואן מכיר את החוק יותר טוב מהלקוח :rolleyes:
רפי
שגאה בעיסוקו ברכבים :D
רפי
רק דבר אחד ברשותך.
המונח "מרכז שירות" ... מפה התחילה כל הבעיה.
כשהמוסך נהפך למרכז שירות .... הוא נהפך למפלצת. ואני יודע שהוא לא אשם אלא היבואן שמחייב אותו וגם הוא לא אשם .. אלא היצרן שדוחף אותו ... אני יודע.
אבל שורה אחרונה, זכותי להחליט איך ינוהל הכסף שלי שאני עובד מאוד קשה בשבילו. ואם החלפת בלמים עולה במדרכה ככה וככה ובמרכז שירות ככה וככה כפול 2 וחצי .. ושניהם עוצרים אותו דבר .. אז זה אומר דרשני.
וכולנו פה באתר הזה במיוחד, יודעים שגם בלמים אפשר להחליף לבד בבית. לא כל המכוניות זה סי5 שחייבים כלי מיוחד לכל דבר שם למשל ...
רפי, אני מניח שמה שאתה כותב נכון לגבי היבואן שאתה עובד אצלו.
כמו שאני מכיר את זה, ולצערי אני מכיר את נושא האחריות טוב מדי, אלא אם כן ניתן להוכיח בבירור שהתקלה נגרמה כתוצאה מטיפול לא נכון, או כתוצאה מחלק חליפי לא תקין, מאשרים את התיקון באחריות. לא מצפים מהלקוח להוכיח שהטיפול שנעשה לו בוצע בדיוק ע"פ ההנחיות. מספיק שהוא מביא חשבוניות על טיפול ובזה נסגר העניין. לא מצפים מהלקוח להביא "חשבונית שמכילה את תקן השמן שהוכנס לרכב, את סוגו ומקורו של מסנן האוויר/שמן/דלק וכו' " , אלא אם כן יש בסיס סביר לחשד שאלו הם בדיוק גורמי התקלה. ככה זה אצלנו, על כל פנים.
גיא, הבלמים אולי יעצרו כרגע, אבל אם לא דאגו להח' נוזל בלמים בזמן סביר מאוד שבשלב כזה או אחר בוכנות ייתפסו והבלמים כבר לא יעצרו, ויהיה יקר מאוד לשפץ אותם, וכשילך לך מנוע כי שסתום נפל לתוך המנוע בגלל שהוא לא כוון במועדים הנדרשים (אני לא ממציא את המקרים האלה, אלא דולה מזכרוני), יש מצב שתצטער על האפיק שבו השקעת את כספך שעבדת עליו קשה מאוד.
חנן,
כמו שבשום דבר אין שחור ולבן. אז גם פה.
דוגמה שיצא לי לראות, במו עיני, רכב עם 20K שהגיע לטיפול הראשון בחייו במוסך רשת, הוחלף מסנן שמן מקורי ( ויקר) של היצרן. הטיפול מובצע ביום שישי ... בראשון בבוקר מתקשרת הבחורה, יש לה רעש במנוע ... בואי, תעברי אצלינו וניראה ... לא רואים כלום. נוסעת שוב. אחרי יומיים שוב מצלצלת עצבנית יש רעש ..
מגיעה שוב, מפרקים גל זיזי שחוק כולו.
לאחר חקירה מתברר שהמסנן לא תקין. ולא היה שימון לחלק עליון.
לקח לבחורה שלושה שבועות של עצבים ושיחות כועסות עם מחלקת שרות של היבואן.
מיילים עצבניים ליצרן.
בהתחלה אישרו לה החלפת חלק עליון... אחרי זה אושר אורבול שלם, ובסופו של עניין הוחלף מנוע חדש שהגיע בניילונים מחו"ל.
מסכת יסורים לא נורמאלית עם ירידת ערך של רכב חדש לגמרי בגלל חלק פגום של היצרן המקורי והרשמי של הרכב.
ויש עוד כמה.... כמו שאתה אומר אני דולה מזכרוני :)
מה אני רוצה להגיד ?
זה לא שכל מרכזי השירות הם חרא, ממש לא. אפילו בכלל ממש לא. אבל גם הם לא צדיקים לגמרי. לא תמיד זה שווה את המאמץ.
כל אחד יעשה מה שניראה לו נכון.
לי יש מוסך שאני סומך עליו לרוב, אבל גם אותו אני בודק, גם ספר רכב של היינס וגם מה שאפשר כשיש לי זמן / יכולת אני עושה לבד.
גם את אותו שיפוץ קליפרים שהזכרת כבר עשיתי לבד.
מה אתה מנסה להוכיח לי ובשביל מה התאמצת כל-כך?
שיש בעייה עם מרכזי שירות של היבואן? אני כתבתי משהו אחר?
אני לא אמרתי שאמרת.
אני מצטרף לדעתו של חנן ושואל מה רצית לומר.
דווקא המקרה שלך מחזק את דברי !
האם גם במוסך לא מורשה היא הייתה מקבלת מנוע חדש ?
ואיזה ירידת ערך יש בדיוק מהח' מנוע ?
אז זה לקח שלושה שבועות מכיוון שיבואן לא מחזיק מנוע בניילונים במלאי כי הוא לא מחוייב.....
נו אז מה ?
מבלי להכיר את המקרה או את היבואן אני בטוח כי היא קיבלה רכב חלופי ואני בטוח שגם פיצוי הולם על המקרה. וכן גם מקרים כאלו יש, אין מה לעשות, כולנו בני אדם ובדיוק בשביל מקרים כאלו קיימת אחריות מקצועית של מוסך או אחריות יצרן על הרכב.
רפי