-
בניית גגון לג'יפ פתוח
מעוניין לבנות גגון לג'יפ פתוח שיענה לדרישות הבאות:
1) מספיק חזק שיהיה אפשר לעמוד עליו.
2) יהיה אפשר להוריד את החלון הקדמי (בטל חיבור לחלון הקדמי)
3) יש לי ברזנט קבוע ככה שאין בעיה לעשות חור בברזנט כל עוד לא יכנסו מים בחורף.
אשמח לקבל רעיונות שרטוטים
עמית
-
2 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
-
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
עמית. יש לך שאלה וגם התשובה(התמונות) שלך לא רע בכלל.
אז למה לא אתה לא מתחיל בפרוייקט?
-
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
ב2 התמונות הגגון חוסם את החלון הקדמי ואני מעוניין שיהיה אפשרות להוריד אותו
דבר נוסף הוא שלא נראה לי כדי להסתמך על חיזוק בבודי מתכון בטוח לויברציות וחלודה
אז האפשרויות שעומדות בפני הם:
1) לחבר את הגגון לקשתות המקוריות ולעשות חורים דרך הברזנט.
2) לעשות קשת חיצונית כמו בתמונות אבל שתתחבר למטה לשלדה.
בכל מקרה אני מתלבט בכלל על הגגון עצמו מחינת חוזק ומשקל
מאיזה ברזל לבנות? שמצד אחת יחזיק אותי אם אני עומד עליו ומצד שני לא יהיה כבד מידי?
-
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
עמית , בשעתו היה לי גגון כזה על סופה ארוכה .
הוא היה מחובר לטמבון מאחורה ולמשקוף של הדלת מקדימה , התיבור בוצע עם פרופיל 20/20 עובי דופן עבה 2 מ"מ או אולי יותר . העריסה הייתה מאלומיניום וניתן להלך עליו חופשי .
אם תרצה עזרה בתכנון צור קשר : 050-5249686 . אני מכפר סבא ועובד בפתח תקוה .
אילן
-
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
-
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
אתה יכול בשקט להתחבר לקשתות שלך, ואם אתה לא רוצה חורים עיליים, תבוא ואראה לך איך.
-
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
עוד רעיונות לגגונים לסיקסים בשרשור הזה:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=43923
אולי צריך לאחד את כל השרשורים...
-
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אריק
היי, זה הג'יפ שלי!!
:p
-
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
-
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
e-Pit@m
שמיל תראה לכולנו, שכולנו נחכים..
צר לי שלא אוכל להחכים אותך.
הגג של עמית נבנה באופן מיוחד, אחרי שהוא בא וראה גג כזה שנבנה אצלנו, והעתיק אותו, אבל עמית עם סופה ולא עם סמוראי.
עמית גם גר 200 מ' ממני :)
אם הוא יקבל את הרעיון שלי ויבנה, תוכל לראות ואולי להחכים.
-
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
אישית אני לא אוהב את כל הכלובים/גגונים החיצוניים האלה שמתנוססים על עמודים ומחוברים לשילדה או לבודי מבחוץ.
זה כבד, זה מכוער, וכן... זה מזכיר לנדרובר. ואם שכחתם - אנחנו נוסעים בג'יפ, לא בכרכרה מטפטפת...:)
הרי בתכל'ס אין שום בעיה אמיתית לבנות גגון מספיק גדול וחזק ויחד עם זאת קל, ולחבר אותו לקשתות ההתהפכות/כלוב באמצעות ברגים.
אבל כדי לחבר את זה לקשתות/כלוב, צריך לעשות חורים בברזנט. לא תימלטו מזה. במיוחד בג'יפים שבעליהם אוהבים להוריד מהם את הברזנט בקיץ ולנסוע פתוח/עם ברזנט קיץ (כמוני למשל). והחוכמה היא לעשות את זה בלי לגרום לנזילות מים כאלה ואחרות דרך אותם חורים בברזנט.
יש כל מיני רעיונות לפתרונות לדברים כאלה. חלקם מורכבים מדי. נשמח אם מי שמצא פיתרון פשוט ויעיל באמת, ישתף אותנו.
-
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
הפיתרון אצלי הוא די פשוט ולא נוזל
ארבעה אוזניים שמחוברות לכלוב, באוזניים עשיתי חור עם הברזה וקונוס מלמטה, דרך האוזניים עובר בורג אלן עם ראש קוני כך שראש הבורג לא בולט בתוך הגיפ
על האוזן ישנה טבעת ברזל בעובי כ 1.5-2 ס"מ ובקוטר של בערך 4 ס"מ, העובי גורם לבליטה קטנטונת בברזנט אבל מונע הצתברות של מים באותה הנקודה בזמן שהגיפ עומד
על הטבעת יושב הברזנט (עם חור כמובן)
מעל הברזנט יש טבעת גומי בעובי 2 מ"מ, בקוטר החיצוני קצת גדולה מהטבעת ברזל (במלימטר או שניים) וקוטר פנימי קצת קטן מקוטר הבורג, כך שיש לחץ בין הטבעת גומי לבורג
על זה ישנה טבעת ברזל בקוטר זהה לטבעת ברזל התחתונה ובעובי 2 מ"מ בערך
על זה יושב הגגון
תמונות ניתן לראות בקישור שאמנון שם בתגובה שלו
-
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
החוכמה היא לעשות את זה בלי לגרום לנזילות מים כאלה ואחרות דרך אותם חורים בברזנט.
יש כל מיני רעיונות לפתרונות לדברים כאלה. חלקם מורכבים מדי. נשמח אם מי שמצא פיתרון פשוט ויעיל באמת, ישתף אותנו.
יש פתרון, והראיתי אותו לעמית כשבא אלי לפני יומיים.
בהזדמנות ובקרוב אנסה להסביר ולשרטט, או שעמית יגמור כבר קודם לכן את הגגון.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עמית שלגי
מעוניין לבנות גגון לג'יפ פתוח שיענה לדרישות הבאות:
1) מספיק חזק שיהיה אפשר לעמוד עליו.
2) יהיה אפשר להוריד את החלון הקדמי (בטל חיבור לחלון הקדמי)
3) יש לי ברזנט קבוע ככה שאין בעיה לעשות חור בברזנט כל עוד לא יכנסו מים בחורף.
אשמח לקבל רעיונות שרטוטים
עמית
עמית, אתה מגיע למפגש ביום ו'?
תבוא ותראה את הגגון שלי (סופה פתוחה ברזנט אדום וללא חורים בברזנט).
אם לא, צור קשר בפרטי, אני 20 דק' ממך.
-
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
יש למישהו רעיונות לפני שאני מסיים את הערסל של הגגון לחיבורים יעודים שכדי להכין???
צלייה נפתחת וכדו'...
אשמח לקבל רעיונות
עמית
-
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
מתקן להיליפט
מוט ברזל קטן מרותך - במידה בא ניתן להשחילו אל ההיליפט ועליו הוא "יושב"
זוג אומים בריאים מרותכים - במרווחים מתאימים למרווחים בהיליפט,
זוג ברגים לסגירה- אצלי היו אלן
ראה תמונה בקישור שצירפתי
-
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עמית שלגי
צלייה נפתחת וכדו'...
אתה רוצה לבוא לראות את הצילייה הנגללת על הנגרר שלי? :)
שום דבר של משקל גבוה, עמית.
-
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
מתקן להייליפט גם אני ממליץ - כל מה שאמר אריק אבל בעדיפות לנירוסטה כדי שלא יחליד (ברדים , אומים , וכו') .
נוסף הייתי מוסיף נקודות להתקנת פנסים ווים לקשירת חוטים.
-
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
בשביל לא לעשות חורים גדולים בברזנט, אפשר לעשות ארבע רגליים לגגון על קשתות ההתהפכות עם פלטה שמרותכת לקשת, ועוד פלטה מצד שני (מבחוץ = למעלה) ושתיהן מחוברות בארבעה ברגים זו לזו. זה אומר ארבעה חורים קטנים בברזנט לכל רגל, ואם בין הפלטה החיצונית לברזנט שמים גומי - זה גם אטום. (כמובן שלפלטה החיצונית מרותכות הרגליים של הגגון)
אסף.
-
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
עמית,
אם טרם התחלת, הזמנתי כבר פעמיים בפרטי.
בוא ותראה, התקנה פשוטה, ללא חורים בברזנט, משקל לא גבוה.
-
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עמית שלגי
יש למישהו רעיונות לפני שאני מסיים את הערסל של הגגון לחיבורים יעודים שכדי להכין???
צלייה נפתחת וכדו'...
אשמח לקבל רעיונות
עמית
הכנה למקלחת, וו לערסל הלא מדוגם שלך, יציאת חשמל לגרילנדת 12V (שאתה כבר חייב לי).
-
4 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
טוב אז בקטע ירוק אני בונה את הגגון רק מברזלים ממוחזרים
מהג'נקיה בחצר
תמונות של האומים בקשת
מתקן נגלל לרשת צל/ברזנט
-
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
למרות שהתחלתי כבר עם הרעיון ששמיל נתן
עלה לי עוד רעיון מה לעשות בכדי בכלל לא לחורר את הברזנט
לעשות ממש בקצה התחתון של הברזנט בחיבור בין הקשת והבודי פלח שיוצא מהקשת ועליו להלביש 2 קשתות עם גגון
השאלה: איזה חיבור לעשות בין הפלח הקבוע שישב שם לשת הנוספת של הגגון בכדי שיהיה חזק ומצד שני ונח לפרק
-
1 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
-
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
באבא, לדעתי לא טוב!
בגלל שהגגון רחוק מהבסיס (בודי) תיאלץ להשתמש בברזל גדול וכבד, שרק יעלה את מרכז הכובד של הגיפ באופן משמעותי (והגיפ שלך מספיק גבוהה גם ככה).
מכיוון שאתה לא מעמיס סקאדים על האוטו תסתפק בגגון פשוט וקל להרכבה והורדה.
בסוף גגון בגיפ שלך מיועד לציוד שינה + ציוד קל בלבד.
ובנוגע לחור בברזנט. תיגש לתופר שיוסיף עוד טלאי + טבעת פליז,
וכך צמצם את הסיכון של קריעה.
(וקיבנימט תשרטט כמו בן אדם במחשב או נייר שרטוט זה כואב בעניים)
עדיין מחכה שתבוא לקפה בב"ש...
-
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גל מגל
באבא, לדעתי לא טוב!
בגלל שהגגון רחוק מהבסיס (בודי) תיאלץ להשתמש בברזל גדול וכבד, שרק יעלה את מרכז הכובד של הגיפ באופן משמעותי (והגיפ שלך מספיק גבוהה גם ככה).
(וקיבנימט תשרטט כמו בן אדם במחשב או נייר שרטוט זה כואב בעניים)
חולק עליך. מנסיון של לא מעט גגונים.
צינור ברזל 0.5 צול (לא של צנרת), יעשה את העבודה מצויין.
את החיבור תעשה ע"י חור בפלח שתכננת, בתוכו ישב בורג שירותך לרגל שיורדת מהגגון.
לא מעט גגונים כאלה נבנו ותפקדו בהצלחה אצלי.
-
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עודד זנטון
חולק עליך. מנסיון של לא מעט גגונים.
צינור ברזל 0.5 צול (לא של צנרת), יעשה את העבודה מצויין.
את החיבור תעשה ע"י חור בפלח שתכננת, בתוכו ישב בורג שירותך לרגל שיורדת מהגגון.
לא מעט גגונים כאלה נבנו ותפקדו בהצלחה אצלי.
הכונה בגגון שבסרטוט ולא מה שנבנה בפועל.
-
3 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
עמית, נראה לי אתה מתעקש לסבך...
הנה דוגמה לגגון פשוט, חזק וקל משקל.
אתה עדיין מוזמן להתרשם.
בגדול, משלדת הגגון יוצא פלח מכופף אל הקשת, שם מרותך פלח נוסף מכופף עפ"י קוטר הקשת ומחובר בבורג לקשת.
הגגון עבר כבר מספר טיולים, כולל קטעים טכניים, עם משקל רב למעלה ללא כל בעיה.
משקלו ריק, אגב, להערכתי, כ-20-25 ק"ג. הרמתי אותו עם אבי ללא כל בעיה.
-
תגובה להודעה: בניית גגון לג'יפ פתוח
נראה אחלה אבל איך מסתדר לך עם הסגירת חורף??
איזה עובי הפלח שמחבר בין הגגון לקשת?