-
רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
שלום חברים
יש לי רכב שמיועד לטיולים בלבד, כמעט ולא נוסע.
הרכב מונע בנזין, קרבורטור - אם חשוב.
כעיקרון הרכב לא לידי לכן אני לא יכול תמיד לסוע איתו פעם בשבוע לתת לחלקים להסתובב.
אבל כן ניתן שיניעו אותו.
האם מספיק להניע רכב פעם בשבועיים שלושה, כדי לצאת לטיול פעם בחודש?
אשמח לתשובות, ובכלל אפשר לעשות את זה אשכול כללי,
עם הצעות וטיפים איך לתחזק רכב טיולים שנוסע רק בסופי שבוע פעם ב..
-
תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
אצלי המצב דומה, עם היילקס. המצברים מחוברים קבוע למטענים אוטומטיים.
הרכב לא מותנע יזום אלא רק ביציאה לטיול.
-
תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
אצלי המצב דומה, עם היילקס. המצברים מחוברים קבוע למטענים אוטומטיים.
הרכב לא מותנע יזום אלא רק ביציאה לטיול.
מה זה המטענים האוטומטיים האלה?
והאם רכב עם קרבורטור צריך לקבל יחס שונה מרכב בעל מערכת הזרקה?
-
תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
מדובר במטענים שמפסיקים טעינה כשהמצבר מלא, ותמחילים אותה מחדש כשמתח המצבר יורד מעט ולכן מותר להם להיות מחוברים קבוע למצבר.
מטען שהוא לא אוט' טוען ללא הפסקה. אסור לו להיות מחובר קבוע למצבר אבל אפשר להשתמש בו עם שעון שבת שיתן טעינה של רבע שעה כל יום.
רכב עם מאייד יאבד את הבנזין בכוסית המאייד לאחר תקופה מסוימת ויצטרך סטרטר ארוך מהרגיל כדי להתניע. לא נורא.
-
תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
חנן,
היכן ניתן למצוא מטענים כאלו?
תודה,
סער
-
תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
זה מה שיש אצלי:
http://www.generator.co.il/50367/CTE...-1-1-1-1-1-1-1
מטען מעולה, קטן וחכם, אבל לכל החברות יש מטענים אוטומטיים.
-
תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
אם אני יודע שאני לא הולך לגעת בג'יפ במשך כמה שבועות...
לא עדיף לנתק מצבר לגמרי?
-
תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
אני מנתק מצבר.
יש גם מפסק ייעודי לזה (סטייל מתג 24 בצבא.. )
-
תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
עדיף לנתק, אבל מצבר מתפרק גם כשהוא מנותק (פריקה עצמית).
וזה מזיק לא מאוד, כך שכדאי מאוד לשמור עליו טעון. לדעתי להניע לפחות פעם בשבוע.
אודי
-
תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
בדיוק כמו שכבר נכתב, גם אצלי יש מפסקים למצברים, הם מנותקים ובטעינה, שכן יש פריקה עצמית שגורמת להם נזק כבד.
טעינה ע"י אלטרנטור למצבר ריק, באופן מלא או חלקית, כמו בנסיעה פעם בשבוע, היא טעינה שגורמת נזק למצבר.
המצברים אצלי ממאי 2006 . אולי אפשר להסיק מזה משהו.
-
תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
לא לכולם יש את הפרוולגיה לחניה פרטית.
אצלי לדוגמה אין אופציה להשאיר מטען מחובר (שנותן את הפתרון האידאלי).
לכן מה שאני עושה הוא שילוב של שני פעולות.
1. הרכבתי מפסק זרם ראשי. בכל פעם שאני משאיר את הרכב, אני מנתק את המפסק.
2. פעם בחודש אני מפרק את המצבר ולוקח אותו הביתה לטעינה.
בסך הכול נותן פתרון לא רע, המצבר הנוכחי מחזיק מעמד יפה כבר שנתיים.
אבל כמובן שהפתרון של חנן (אם אפשרי) עדיף.
בעבר הייתי משאיר את המצבר מחובר ונוסע פעם בשבוע, שבועיים.
הפתרון הזה בעיתי בגלל שאם שכחת משהו מופעל או אפילו אם יש לך אזעקה\נעילה מרכזית
עלול להווצר מצב בו הנסיעה לא תספיק, והמצבר עם הזמן יפרוק עד מצב של אי אפשרות להניע.
שלא לדבר על זה שקורה לא פעם ששוכחים לנסוע פעם בשבוע, ואחרי חודש מתברר לך שאין מצבר )-:
-
תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
חוץ מהמצבר יש גומיות שמתייבשות, מכלולים שעלולים לתפוש חלודה וכו', האם לא נכון??
ואם נכון אז מה עושים??
משה
-
תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
נכון, ולכן צריך לנסוע עם הרכב מדי פעם...
סער.
-
תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
יש כל מיני דעות לכאן ולכאן בענייני מה עדיף לאוטו - לנסוע או לעמוד. אישית אני חושב שאוטו שנוסע, אפילו קצת, תמיד יהיה בכושר.
-
תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
אני מסכים כמובן עם כל מה שנאמר על המצברים.
אבל לנסיעה פעם בשבוע-שבועיים יש סיבות נוספות שהן לסובב את כל המערכות ואת כל השמנים במערכות. וכמובן שרק להניע אותו בעמידה לעשר דקות לא נותר את האפקט המלא כי זה מסובב רק את המנוע, ושאר רכבת ההינע נשארת מקופחת.
-
תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
הנעת הרכב בסל"ד סרק פעם בשבוע לא תטעין את המצבר !
מומלץ לצאת פעם בשבוע לסיבוב שדורש העלאת טורים ( נסיעה רגילה) מעל ל-2000 סל"ד למשך זמן מה.
-
תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
גם אצלי משמש לטיולים.
מפסק למצבר + הוצאת "הכלב" לסיבוב פעם בשבוע, מונע התייבשות גומיות, התפסות מכלולים ריקון מצבר ושאר חולרות.
-
תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
אם כבר הזכרתם בעיות עם מצברים.. אז יש לי שאלה קטנה..
הגיפ שלי כבר עומד חודשיים בערך (ויש לו לעמוד עוד איזה חודש) והמצבר
(וורטה בן שנה בערך) כבר שבק חיים
אין בו טיפת זרם אני מבין מהשרשור הזה שזה יכול ליגרום למצבר נזק רב (אם עוד לא גרם)
מה אני אמור לעשות?
אם הוא כבר שבק חיים אז להשאיר אותו ככה?
או להטעין אותו כל שבוע בערך ''שישמור על עצמו''?
-
תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
לא הבנתי את כל העקרון של המפסקי טעינה האלה.
הרכב עומד, והמפסק פועל אוטומטית שצריך טעינה
אבל מאיפה הטעינה מתבצעת ולאן?
נראה לי שפיספסתי משהו בסיסי בהבנה, אשמח אם תסבירו לי בפירוט.
-
תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
צד אחד של המטען- לחשמל בבית.
צד שני- למצבר.
כשהמצבר מתמלא- המטען חדל אוטומאטית להטעין כדי לא לגרום נזק...
-
תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
אביעד - אתה מבלבל בין מפסק מצברים למטען מצברים.
מפסק - מנתק את המצבר ממערכת החשמל ברכב.
מטען - מחובר למערכת החשמל בבית (220V) ומטעין את המצבר, כשהמצבר מתמלא המטען מפסיק לטעון (כדי למנוע טעינת יתר) ומתחיל שוב כאשר יש חוסר במצבר - לכן הוא נקרא מטען אוטומטי.
עידן
-
תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
-
2 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אביעד פארן
הבנתי, תודה לעונים.
הפתרון האידיאלי הוא כמובן המטען שחנן מדבר עליו.
אני מחזיק 2 רכבים בארץ ו 2 בשוויץ ותמיד הרכבים העומדים מחוברים למטען אוטומטי של CTEC.
בעבר השארתי 2 רכבים למשך שנה וחצי בשוויץ שבחורף קפוא ויש על המטען גם אופצייה למזג אויר מסוג זה.אחרי שנה וחצי כשחזרתי 2 המצברים היו טעונים סטרטר אחד והרכבים הניעו.במצב של טעינה אוטומטית המצבר מחזיק מעמד לתקופה ארוכה.2 המצברים אצלי משנת 2006.
-
תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אפי מאגנום
הפתרון האידיאלי הוא כמובן המטען שחנן מדבר עליו.
אני מחזיק 2 רכבים בארץ ו 2 בשוויץ ותמיד הרכבים העומדים מחוברים למטען אוטומטי של CTEC.
בעבר השארתי 2 רכבים למשך שנה וחצי בשוויץ שבחורף קפוא ויש על המטען גם אופצייה למזג אויר מסוג זה.אחרי שנה וחצי כשחזרתי 2 המצברים היו טעונים סטרטר אחד והרכבים הניעו.במצב של טעינה אוטומטית המצבר מחזיק מעמד לתקופה ארוכה.2 המצברים אצלי משנת 2006.
נראה ממש כמו אח"י...
-
תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
יש היום פנלים סולריים עם בקר טעינה בגדלים שונים שניתן להתקין על הגג, למי שחונה בשמש.
-
תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
טוב..בזמן שאנחנו פה דיסקסנו המצבר נגמר :\
עכשיו יש לי שאלה, האם אני יכול עוד שבועיים פשוט לבוא עם כבלים ולהטעין אותו או שאני אהיה חייב להחליף מצבר?
ובקשר לכל הפתרונות שהועלו פה - אז אין שקע חשמל קרוב בשביל המטען, ואין לי גג בשביל המטען הסולרי.
אז אני אשמח לשמוע עוד עצות בקשר לזה, וגם בקשר למה לעשות עכשיו שהמצבר לא תופס כבר..
מדובר בסמוראי אם זה משנה.
-
תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
במקרה שאין לך חשמל למטען, כל מה שיש לך לעשות זה לנתק את המצבר - זה עדיף מלהשאיר אותו מחובר.
לשאלתך - מאוד תלוי במצב המצבר, אם הוא גמור לגמרי, טעינה חוזרת לא תעזור לו.
אם הוא לא ישן מאוד, תן לו טעינה ארוכה במטען (אם אין לך, כל חשמלאי ישמח להטעין לך...)והוא יחזור לעצמו.
עידן
-
תגובה: תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
הקפצה קלילה מהעבר...
רוצה לקנות מטען מצברים.
מה עדיף:
מטען 3.5 Amp - דוגמת זה של NOCO או זה של CTEK
או
מטען AMP 7.2 דוגמת זה של NOCO או זה של CTEK
הרכב עם מצבר חדש של 95A
-
תגובה: תגובה להודעה: רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
amitaikl
הקפצה קלילה מהעבר...
רוצה לקנות מטען מצברים.
מה עדיף:
מטען 3.5 Amp - דוגמת זה של
NOCO או זה של
CTEK
או
מטען AMP 7.2 דוגמת זה של
NOCO או זה של
CTEK
הרכב עם מצבר חדש של 95A
לא מכיר noco.
יש לי שני מטעני ctek 3.6 אמפר מחוברים כ״א למצבר 100 אמפר.
עובד מצוין כבר כמה שנים.
-
רכב לטיולים בלבד - פעם בכמה זמן צריך להניע? ולצאת לסיבוב?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
amitaikl
הקפצה קלילה מהעבר...
רוצה לקנות מטען מצברים.
מה עדיף:
מטען 3.5 Amp - דוגמת זה של
NOCO או זה של
CTEK
או
מטען AMP 7.2 דוגמת זה של
NOCO או זה של
CTEK
הרכב עם מצבר חדש של 95A
הם די דומים
הסיטק נפוץ יותר
יש ברתר סקירה בת כמה שנים על הנוקו