-
התייעצות - קיט יחסי העברה
אני יודע שהנושא נטחן. מחפש חוות דעת מאנשים שמותקן אצלם קיט.
האוטו הוא סמו ארוך שנועל 235 כרגע עם טרנספר 1000 בקייס 1300. האוטו משמש ליום יום ולכן חשוב שהנסיעה בכביש תפגע כמה שפחות, בנוסף, היום, כאשר אני מטייל בשטח טרשי היחס הנמוך הנוכחי מצויין לנסיעה במשך רוב הטיול. בקיצור למי שיש קיט שיתן רשמים לגבי מה דעתו, כמה נפגעה הנסיעה ב hi, ואיך היחס בlow?
בנוסף, והשאלה הזו מופנית למורי, בטרנספר שאצלי יש צורך להחליף חלקים חוץ ממה שמגיע בקיט?
תודה לכולם, סליחה על הפירה, מקווה שזה יצא לפועל.
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
צחי,.4.16 יושב עליך בול.
היחס שיש לך היום בכביש ישאר אותו דבר בדיוק (בגלל הטרנספר 1000),וה-LOW יונמך דרמטית בעוד כ-70%.
לגבי ההתקנה בטרנספר שלך-יש להחליף גלגל שיניים אחד לשל 1300.כל השאר יושב בול!
מורי.
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
הרבה להוסיף על מה שכתוב מורי אין לי (קטונתי).
אבל כמשתמש אני יכול לומר לך ש 4.16 זה בהחלט מה שסמוראי צריך, כל עוד אתה לא בונה טרקטור.
235 עם 4.16 זה פשוט אידאלי הן בשטח והן בכביש- שילוב שמאפשר חיים טובים.
לך על זה ללא היסוס. (ויפה שעה אחת קודם, גם אני עברתי קודם לטרנספר 1000 ההבדל הוא תהומי לטובה)
קניתי את הקיט של LOW RANGE והייתי מבסוט.
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
אהלן צחי!
גם אצלי 235 ו4.16 בטרנספר.בכביש זה כמו סמוראי מקורי,רק שהספידומטר מראה 10 קמ"ש פחות מהמהירות האמיתית.
בשטח, ב low זה עולם אחר לגמרי!
יש בלימת מנוע אמיתית, ההילוך הראשון דיי מיותר רוב הזמן, אבל בעליות טכניות מאוד שימושי. פתאום לא צריך תנופה, והכל קורה הרבה יותר לאט, עם הרבה יותר שליטה,פשוט כיף!!
אני ממליץ בחום!
מיכאל.
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
מה שהם מנסים לומר זה שלא תוכל לטייל ב-low... :\
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
e-Pit@m
מה שהם מנסים לומר זה שלא תוכל לטייל ב-low... :\
איך הגעת לזה????
זה ממש לא נכון- להיפך!! רק אחרי ייחסי העברה תוכל לטייל ב LOW אמיתי (ולא כמו במצב המקורי המעט מצחיק בסמוראי)
בד"כ תוכל להתחיל לנסוע בהילוך שני- כי הראשון הוא הילוך כוח נמוך באמת, לצורך בלימת מנוע רצינית או מעבר מכשול רציני.
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
אני ארחיב: "לא תוכל לטייל ב- low" זה אומר שאת הנסיעה בשבילים תצטרך לנסוע ב- High, פשוט כי ה- Low נהייה איטי מדי.
כך זה גם עכשיו אצלי בויטארה (אתה כמובן מוזמן לסיבוב).
המשמעות העיקרית היא יותר עבודה עם הידית הקטנה והחלפה בין High ל- Low לפני מעברים טכניים.
נקודת התורפה החדשה היא עליות לא מאוד טכניות בשטח - כאשר ראשון High מהיר מדי או שסתם האוטו לא סוחב, ואז בעלייה צריך להוריד ל- Low ובסיומה להחזיר ל- High...
שורה תחתונה: לא מצטער על הקיט.
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
אתם יודעים שאפשר לנסוע גם ב 2 או 3 או 4 LOW....?!
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
omri_t
אתם יודעים שאפשר לנסוע גם ב 2 או 3 או 4 LOW....?!
יודעים, בחמישי Low אני מגיע בערך לשלושים קמ"ש, וגם על זה קיבלתי בראש מהמוסך ש"המליץ בחום" לא לנסוע בהילוך חמישי Low בגלל המבנה של הגיר ועומסים גבוהים מדי שזה יוצר ...
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
+ 1 על כל מה שאמרו על 4.16 .
אחלה כמעט אין חסרונות חוץ מזה שצריכת הדלק עלתה בקטנה...
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
אוקיי, ממש חד משמעי מה שהולך פה :)
איש, יש מצב שאני עושה סיבוב על האוטו שלך כדי להבין את התחושה ב-LOW?
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
אצלי ברכב היה טרנספר 1000 ואכשיו 4.16
ממליץ בחום על 4.16 ברכב מגיב אחרת לגמרי.
עם 235 לפי דעתי זה הדבר הנכון לרכב שלך.
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
אני ארחיב: "לא תוכל לטייל ב- low" זה אומר שאת הנסיעה בשבילים תצטרך לנסוע ב- High, פשוט כי ה- Low נהייה איטי מדי.
כך זה גם עכשיו אצלי בויטארה (אתה כמובן מוזמן לסיבוב).
המשמעות העיקרית היא יותר עבודה עם הידית הקטנה והחלפה בין High ל- Low לפני מעברים טכניים.נקודת התורפה החדשה היא עליות לא מאוד טכניות בשטח - כאשר ראשון High מהיר מדי או שסתם האוטו לא סוחב, ואז בעלייה צריך להוריד ל- Low ובסיומה להחזיר ל- High...
שורה תחתונה: לא מצטער על הקיט.
מצטרף לכל הדעות לגבי הקיט,
אבל הבעיתיות שלי בנושא זה שפעם הייתי נכנס לשטח מעביר לLOW עד סוף הטיול וכשהייתי יוצא הייתי מחזיר ל2X4.
היום בלתי אפשרי. כל הטיול צריך לשחק עם הידית.
ובכל זאת זה עדיין שווה.
תתחדש, אם אתה רוצה עזרה בהתקנה אז בכיף (:
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
ורק כדי לחדד: הבעיתיות עם להעביר מ- High ל- Low וחזרה היא בכך שיש לעשות זאת בעצירה מוחלטת.
זה מבאס קצת אחרי כל עליה כזו שצריך לעצור במקום לתת גז ולנסוע, עוצר קצת את הזרימה, אבל בכל זאת, לא מתחרט.
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
צחי,
אתה נוסע ברכב כבד יותר, ארוך יותר (יחסי העברה בסרנים) וגם מעט חלש יותר מהרוב שאמר את דברו כאן.
עומרי ודני נסעו על מוזרקים קצרים עם 3.9 בסרנים, נראה לי שגם הסמוראי של איש מוזרק.. בוודאות קצר.
אולי שווה ללכת על קיט נמוך יותר גם ב-low, לטובת זחילה אמיתית ובלימת מנוע ראויה יותר.. וגם הפחתה גבוה ב-high תאפשר לך יותר שליטה בתיקול מכשולים קטנים בלי לעצור ולהעביר ל-low כל רגע..
סתם חושב בקול רם...
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
יש משהו בזה, אבל האוטו נוסע 95% מהזמן שלו בכביש. היום אני משייט על 90 כש-110 היא מהירות מקסימום. אני ממש לא רוצה לפגוע בזה וכל קיט נמוך יותר יפגע לי ביחס HI. לגבי בזמן טיול, ב-99% לא חסר לי כלום אבל, במקומות הייתי רוצה לגשת במהירות אפס ולהזדחל למעלה היום אני צריך לבוא עם קצת תנופה ובירידות אני תמיד מלטף את הברקס. אני ושב שאני אתפשר על יחס סופר קצר ואשאיר את ה-HI במצב הנוכחי.
יש חבר עם רכב דומה לשלי עם קיט 4.16 שכרגע מושבת, אם אני לא אזמין לפני שהוא ישמיש את האוטו אני אעשה סיבוב על שלו קודם.
מחשבה הראשונית הייתה על קיט 5.14 אבל הפחתה של עוד 6.5% ב-HI נראת לי מיותרת.
בשיחה עם עוד חבר שנוסע על קיט 6.4, הבנתי שה-LOW הוא לתיקול מכשולים בלבד ולא משנה באיזה הילוך. לא נשמע לי מתאים לצרכים שלי, סה"כ ההגדרה שלי לרכב היא רכב לטיולים ולא רכב לעבירות :)
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
בכיף צחי אתה מוזמן לנסיעת מבחן ...
לגבי 4.16 אני ממליץ על מידה 235, כשנסעתי על 215 עם ה4.16 זה היה מזעזע בכביש.
הייתי באופן קבוע על 4K טורים בכביש היום עם 235 הנסיעה הגיונית ונעימה .
דעתי האישית מי שרוב היום על הכביש צריך לעשות את השיקול יותר לפי הכביש.
הסבל של לנסוע ביחס קצר בכביש רוב הזמן לא שווה את ההנאה של לזחול יותר לאט במקרים בודדת בשטח.
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
תודה רבה,
אני על 235 וב hi אני אמור להרגיש אותו דבר כמו היחס שיש לי היום
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
הכוכב הכחול
אבל הבעיתיות שלי בנושא זה שפעם הייתי נכנס לשטח מעביר לLOW עד סוף הטיול וכשהייתי יוצא הייתי מחזיר ל2X4.
היום בלתי אפשרי. כל הטיול צריך לשחק עם הידית.
ובכל זאת זה עדיין שווה.
אחרי שני טיולים ארוכים בדרום, אני מחזק את הפסקה המצוטטת. צריך להתעסק לא מעט עם הידית הקטנה, אבל זה מתגמד לחלוטין לעומת הזדחלות איטית במעלה טכני.
בתמונה הכללית: שיפור מומלץ ביותר. אני בעד.
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
מעלה את השרשור. את הקיט לא הזמנתי מעולם, עשיתי דברים אחרים ברכב בינתיים אחד המשמעותיים היה מעבר לסרנים רחבים. בסרנים החדשים היחס מעט ארוך יותר 3.73 במקופ 3.9 שהיה לפני. בכביש יש מעט שינוי שאולי אפילו קצת מציק בזינוק, מצאתי ברשת קיט קורנה פיניון יחס 4.57 ב-150 דולר לסרן (כלומר 300$), המשלוח בתוך ארה"ב הוא חינם וחבר שגר שם יביא לי בהזדמנות הבאה שהוא בארץ.
כמו שכתבתי פה פעם, שאני מטייל המון זמן בטיול אני פשוט ב-LOW לא בהכרח בשטח טכני קשה כמו שבשטח טרשי שפשוט צריך לנסוע לאט וה-LOW מאפשר לי לנסוע לאט ומבוקר. השאלה אם הקיט של יחסי העברה לא יתן לי ביחד עם הטרנספר 1000 שיש לי היום הפחתה מספקת גם ב-LOW וגם ב-HI. אני אקבל יותר כוח בעצם בשני המצבים עם LOW עדין יחסית ולא קיצוני.
בקיצור, יש פה מישהו שנוע על הפחתה בדיפ' ולא רק בטרנספר (או שאולי אני סתם חופר כי אני חולה בבית ועדיף להמשיף לחסוך עוד 250$ לקיט 4.9?)
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
לי יש 4.1 בסרנים זה נחמד מאוד אבל לא תחליף ליחסי העברה
ובכלל אני לא חושב שיש לך מה לחשוש מיחס העברה בטרנספר אני לא מרגיש שנסיעת הכביש נפגעה
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
מה שמטריד אותי הוא כלל לא הנסיעה בכביש אלא היכולת לנסוע ב-LOW. אתה עם קיט 6.5 לא? אתה משתמש בLOW פרט למעברים של ממש? אם לא, איך האוטו מרגיש לך בסיעה באפיק של נחל סלעי למשל? לא אחד שמהווה בעיית עבירות כמו שפשוט הרבה יותר נעים ונשלט לנסוע בLOW. כמו שתבתי אני חלק נכבד מהטיול עצמו פשוט נוסע בLOW כי זה פשוט יותר נעים והרכב מתאמץ הרבה פחות. מדובר על רכב יומיומי ורכב טיולים נטו. מלחמות עבירות שהן מגניבות לכשעצמן הן לא כל כך הקטע שלי.
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
הבנתי... 4.57 נראה לי קצת הרבה אצלי באוטו היה 3.9 אפשר להחליף את הביצים מהסרן הצר לרחב ואז יהיה לך 3.9 ואתה אומר שזה מספיק לך אז זה יכול להיות פתרון
ואצלי הראשון HI הוא מספיק איטי וחזק כדי לנסוע נשלט ורגוע ( אפשר גם בשני למרות שזה כבר מהיר מדי לטעמי ) ואני אישית אוהב לנסוע LOW בהילוכים הנמוכים
לאט לאט ולהסתכל על הנוף, אז אני לא ממש דוגמה
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
צחי אתה מוזמן לקחת את הסמוראי שישי שבת ראשון לנסיעת מבחן :)
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
צחי למה אתה לא מבקש?
ראית איך האוטו שלי נוסע..90-100 עם ה4.16. אפילו עקפתי אותך בדרך למרסבא שהיינו שנה שעברה ;)
רק תבקש ותקבל..אמנם אני גר בצד של רעננה הכי רחוק מכפ"ס, מצד שני - אני נמצא בכניסה לפרדסים..
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
נסחפת אם הייתי רוצה סיבוב על האוטו שלך הייתי מבקש מזמן. סתם חופר בעניין עד שאני אקבל החלטה. ה-HI פחות מדאיג אותי, יותר ה-LOW
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
אני עם האמצע- 5.14
בנסיעת שביל נעים ונוח, גם בHIGH סוגר מעל 100
ב-LOW- מעולה אבל לא איטי כמו ה-6.5 מרגישים הבדל.
כמובן מוצע לך להתנסות,
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איש
הייתי באופן קבוע על 4K טורים בכביש היום עם 235 הנסיעה הגיונית ונעימה .
הסבל של לנסוע ביחס קצר בכביש רוב הזמן לא שווה את ההנאה של לזחול יותר לאט במקרים בודדת בשטח.
מה לא בסדר במנוע שצועק.. לא הבנתי..
טוב יאצק נופל וקם ,
אתה רוצה LOW אבל שלא יהיה נמוך מידי ..
קודם כל יש פה איפשהו מחשבון יחסי העברה.. מציין למרות שאני בטוח שאתה מכיר.
שנית קשה מאד לתת מידע מדוייק איך תרגיש הנסיעה. גם דרך המחשבון.. אפשר להעריך.
אבל תמיד יש הפתעות . אומנם בקטנות אבל בנסיעה יומיומית הם שם כל הזמן מזכירות לך את עצמן..
הסט-אפ הכי מוצלח שהיה לי ושהפתיע לטובה היה צמיג 30 אינץ עם 4.1 בסרן ו6.5 בטרנספר.
הכתם הכתום הגיע ל-120 בלי להרגיש..
לאור הידע שנקלט ואבד לך על 5.14 כי אתה מרוויח מכל העולמות. גם יותר כוח ב-HIGH לשבילים ומעברונים מציקים..
יחסוך את המעבר ל-LOW המיותר ברוב הזמן. וכשבאמת צריך אותו הוא יהיה שם ויתן סחורה.
ובכביש לא "תסבול ממנוע צעקני ושתיין" . בסרנים הייתי נשאר עם ה-3.7 ושומר את ה-3.9 בצד ליום שתרצה קצת יותר..
אם תרצה להצטרף לחבורת אוכלי הסלעים.. :) תצטרך המלצות אחרות.. :)
להגיע לקצה ואז להמשיך עוד. ( ;
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
לא מבין איך פספסתי את השרשור הזה עד עכשיו, אני כנראה חולה :)
לא הייתי נוגע בסרנים אלא אם אתה פותח אותם בלי קשר כדי להתקין משהו (נעילות כבר יש לך, לא ? ). כיוון קורונה פיניון ושאר ירקות, למה לך להסתבך עכשיו כשיש לך סרנים תקינים ? פשוט כי אתה יכול ? אתה גם לא זכית במוצרים האלה אלא צריך לקנות אותם ותראה כמה הם עולים עוד לפני שהם בכלל הגיעו אלייך הביתה. כל המסביב מצריך חתיכת השקעה ומוצרים נוספים, בקיצור - עלויות עלויות עלויות. בנוסף, וזה ידוע גם בסרנים יותר גדולים (דנה וכד') - כמה שיחס ההעברה נמוך יותר, כך הקורונה/פיניון חלשים יותר.
לגבי הקיט - צריך לקחת משהו אחד בחשבון שרק אחד פה העלה והוא עניין המשקל שיש על הרכב. אם אתה מעמיס אותו בציוד ואנשים, אתה צריך קיט יותר נמוך כדי לפצות על הכוח החלשלוש שלו מהמקור. שילוב של יחסי העברה נמוכים יותר מאלה של המדענים יעשה את זה.
אין סיבה לנסוע עם מנוע צורח, נכון. זה לא טוב מלא מעט סיבות, הראשונה בהן היא מחיר הדלק. כל שאר הסיבות אפשר לשים בצד, אף אחד פה לא עשיר מספיק בשביל לנסוע ב4 טור כל היום וכל הלילה. אודי, אתה מקרה קיצוני שגם נוסע ממעלה נורי ליהוד עם חור בטנק דלק בגודל של תפוז :)
דבר נוסף שלא אמרו הוא שמשום שיש הפחתה גם בHI, אז בקיט של 6.17 או 6.54 אתה מקבל יכולת תיקול מכשולים גם בלי לעבור לLOW. ולשחק עם הLOW רק כשאתה באמת מול סלעים מאתגרים וכד'. החסרון (לדעתי זה לא חסרון, אבל שיהיה) - בכביש ההפחתה היא בין 17-20 אחוז, בהתאם לקיט שצוין. אתה על 235 שזה בערך 12 אחוז (אני בכוונה לא הולך על מדע מדויק, כי אנחנו לא במעבדה), יעני אתה עם הפחתה סופית של 5-8 אחוז שאינה מקבלת פיצוי צמיגי.
זה טוב לזינוקים ותאוצות, לא מורגש בטורים יותר מידי אבל אם תתעקש לעמוד על 110 אתה כן תשרוף יותר דלק מאשר בקיטים אחרים.
דבר נוסף הוא המחיר של הקיט הזה יותר זול מ5.14 ממה שאני יודע אז הנה עוד יתרון.
עכשיו קריסמס, אני ועוד רבים שכמותי מקבל טון הודעות פרסומת מכל מיני ספקים בארה"ב שקניתי דרכם על הנחות והטבות בתחום שלנו, כולל LOWRANGE ואחרים, שווה בדיקה.
אני נסעתי עם הסגור שלי כשהוא עמוס לעייפה כל הזמן, יותר ממאה קילו של ציוד - כלי עבודה, מערכות זיווד, טמבונים כבדים עם ג'ריקן והייליפט וכד'.
יום לפני שטסתי מישראל, רוקנתי אותו מהכל ולמעשה הוא נותר עם 2 מושבים בלבד ורצועת חילוץ. הרכב התנהג כאילו הוא קיבל טורבו מרוב שיחס ההעברה היה נמוך והתאוצה הייתה מדהימה, הרכב משך עוד ועוד ואני הייתי צריך לעצור את עצמי מלהאיץ גם בהילוך החמישי.
זו הייתה הפעם השניה שהרגשתי אותו כל כך צעיר ובועט. הפעם הראשונה הייתה כשיצאתי ממורי ביום שהתקנתי אותו.
כאילו הרכב רצה להעניק לי מתנת פרידה :)
-
תגובה: התייעצות - קיט יחסי העברה
אמיר מה השעה אצלך? תגיד עשית CTRL-C CTRL-V לאיזה מאמר ישן או מאיזה מסמך WORD?
פה זה בוקר!!!
ואכן התפוזים בעונה.. אבל יש משהו יותר חשוב מדלק וזה אוכל.. לא אבזבז תפוז על חור בטנק..
בטח שיש אפוקסי :)
אגב הרכב מסר לך דש צונן . הרופא אמר שלא נשאר לו עוד הרבה..
סע ברכה.. עקציה רק תתנפח ותתפוצץ..