צחי,.4.16 יושב עליך בול.
היחס שיש לך היום בכביש ישאר אותו דבר בדיוק (בגלל הטרנספר 1000),וה-LOW יונמך דרמטית בעוד כ-70%.
לגבי ההתקנה בטרנספר שלך-יש להחליף גלגל שיניים אחד לשל 1300.כל השאר יושב בול!
מורי.
אני יודע שהנושא נטחן. מחפש חוות דעת מאנשים שמותקן אצלם קיט.
האוטו הוא סמו ארוך שנועל 235 כרגע עם טרנספר 1000 בקייס 1300. האוטו משמש ליום יום ולכן חשוב שהנסיעה בכביש תפגע כמה שפחות, בנוסף, היום, כאשר אני מטייל בשטח טרשי היחס הנמוך הנוכחי מצויין לנסיעה במשך רוב הטיול. בקיצור למי שיש קיט שיתן רשמים לגבי מה דעתו, כמה נפגעה הנסיעה ב hi, ואיך היחס בlow?
בנוסף, והשאלה הזו מופנית למורי, בטרנספר שאצלי יש צורך להחליף חלקים חוץ ממה שמגיע בקיט?
תודה לכולם, סליחה על הפירה, מקווה שזה יצא לפועל.
סמוראי->סמוראי ארוך->גראנד ויטרה->פאג'רו Q->האנטר->Quigley 4x4 Chevy Van
צחי,.4.16 יושב עליך בול.
היחס שיש לך היום בכביש ישאר אותו דבר בדיוק (בגלל הטרנספר 1000),וה-LOW יונמך דרמטית בעוד כ-70%.
לגבי ההתקנה בטרנספר שלך-יש להחליף גלגל שיניים אחד לשל 1300.כל השאר יושב בול!
מורי.
מורי-0535335353
הרבה להוסיף על מה שכתוב מורי אין לי (קטונתי).
אבל כמשתמש אני יכול לומר לך ש 4.16 זה בהחלט מה שסמוראי צריך, כל עוד אתה לא בונה טרקטור.
235 עם 4.16 זה פשוט אידאלי הן בשטח והן בכביש- שילוב שמאפשר חיים טובים.
לך על זה ללא היסוס. (ויפה שעה אחת קודם, גם אני עברתי קודם לטרנספר 1000 ההבדל הוא תהומי לטובה)
קניתי את הקיט של LOW RANGE והייתי מבסוט.
כאב עובר ושב ...
אהלן צחי!
גם אצלי 235 ו4.16 בטרנספר.בכביש זה כמו סמוראי מקורי,רק שהספידומטר מראה 10 קמ"ש פחות מהמהירות האמיתית.
בשטח, ב low זה עולם אחר לגמרי!
יש בלימת מנוע אמיתית, ההילוך הראשון דיי מיותר רוב הזמן, אבל בעליות טכניות מאוד שימושי. פתאום לא צריך תנופה, והכל קורה הרבה יותר לאט, עם הרבה יותר שליטה,פשוט כיף!!
אני ממליץ בחום!
מיכאל.
מה שהם מנסים לומר זה שלא תוכל לטייל ב-low... :\
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
כאב עובר ושב ...
אני ארחיב: "לא תוכל לטייל ב- low" זה אומר שאת הנסיעה בשבילים תצטרך לנסוע ב- High, פשוט כי ה- Low נהייה איטי מדי.
כך זה גם עכשיו אצלי בויטארה (אתה כמובן מוזמן לסיבוב).
המשמעות העיקרית היא יותר עבודה עם הידית הקטנה והחלפה בין High ל- Low לפני מעברים טכניים.
נקודת התורפה החדשה היא עליות לא מאוד טכניות בשטח - כאשר ראשון High מהיר מדי או שסתם האוטו לא סוחב, ואז בעלייה צריך להוריד ל- Low ובסיומה להחזיר ל- High...
שורה תחתונה: לא מצטער על הקיט.
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
אתם יודעים שאפשר לנסוע גם ב 2 או 3 או 4 LOW....?!
כאב עובר ושב ...
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
+ 1 על כל מה שאמרו על 4.16 .
אחלה כמעט אין חסרונות חוץ מזה שצריכת הדלק עלתה בקטנה...
אוקיי, ממש חד משמעי מה שהולך פה![]()
איש, יש מצב שאני עושה סיבוב על האוטו שלך כדי להבין את התחושה ב-LOW?
סמוראי->סמוראי ארוך->גראנד ויטרה->פאג'רו Q->האנטר->Quigley 4x4 Chevy Van
אצלי ברכב היה טרנספר 1000 ואכשיו 4.16
ממליץ בחום על 4.16 ברכב מגיב אחרת לגמרי.
עם 235 לפי דעתי זה הדבר הנכון לרכב שלך.
צחי מדהלה בחינה יעוץ והדרכה בספורט מוטורי 0523-524064
ורק כדי לחדד: הבעיתיות עם להעביר מ- High ל- Low וחזרה היא בכך שיש לעשות זאת בעצירה מוחלטת.
זה מבאס קצת אחרי כל עליה כזו שצריך לעצור במקום לתת גז ולנסוע, עוצר קצת את הזרימה, אבל בכל זאת, לא מתחרט.
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
צחי,
אתה נוסע ברכב כבד יותר, ארוך יותר (יחסי העברה בסרנים) וגם מעט חלש יותר מהרוב שאמר את דברו כאן.
עומרי ודני נסעו על מוזרקים קצרים עם 3.9 בסרנים, נראה לי שגם הסמוראי של איש מוזרק.. בוודאות קצר.
אולי שווה ללכת על קיט נמוך יותר גם ב-low, לטובת זחילה אמיתית ובלימת מנוע ראויה יותר.. וגם הפחתה גבוה ב-high תאפשר לך יותר שליטה בתיקול מכשולים קטנים בלי לעצור ולהעביר ל-low כל רגע..
סתם חושב בקול רם...
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
יש משהו בזה, אבל האוטו נוסע 95% מהזמן שלו בכביש. היום אני משייט על 90 כש-110 היא מהירות מקסימום. אני ממש לא רוצה לפגוע בזה וכל קיט נמוך יותר יפגע לי ביחס HI. לגבי בזמן טיול, ב-99% לא חסר לי כלום אבל, במקומות הייתי רוצה לגשת במהירות אפס ולהזדחל למעלה היום אני צריך לבוא עם קצת תנופה ובירידות אני תמיד מלטף את הברקס. אני ושב שאני אתפשר על יחס סופר קצר ואשאיר את ה-HI במצב הנוכחי.
יש חבר עם רכב דומה לשלי עם קיט 4.16 שכרגע מושבת, אם אני לא אזמין לפני שהוא ישמיש את האוטו אני אעשה סיבוב על שלו קודם.
מחשבה הראשונית הייתה על קיט 5.14 אבל הפחתה של עוד 6.5% ב-HI נראת לי מיותרת.
בשיחה עם עוד חבר שנוסע על קיט 6.4, הבנתי שה-LOW הוא לתיקול מכשולים בלבד ולא משנה באיזה הילוך. לא נשמע לי מתאים לצרכים שלי, סה"כ ההגדרה שלי לרכב היא רכב לטיולים ולא רכב לעבירות![]()
סמוראי->סמוראי ארוך->גראנד ויטרה->פאג'רו Q->האנטר->Quigley 4x4 Chevy Van
בכיף צחי אתה מוזמן לנסיעת מבחן ...
לגבי 4.16 אני ממליץ על מידה 235, כשנסעתי על 215 עם ה4.16 זה היה מזעזע בכביש.
הייתי באופן קבוע על 4K טורים בכביש היום עם 235 הנסיעה הגיונית ונעימה .
דעתי האישית מי שרוב היום על הכביש צריך לעשות את השיקול יותר לפי הכביש.
הסבל של לנסוע ביחס קצר בכביש רוב הזמן לא שווה את ההנאה של לזחול יותר לאט במקרים בודדת בשטח.
תודה רבה,
אני על 235 וב hi אני אמור להרגיש אותו דבר כמו היחס שיש לי היום
סמוראי->סמוראי ארוך->גראנד ויטרה->פאג'רו Q->האנטר->Quigley 4x4 Chevy Van
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
מעלה את השרשור. את הקיט לא הזמנתי מעולם, עשיתי דברים אחרים ברכב בינתיים אחד המשמעותיים היה מעבר לסרנים רחבים. בסרנים החדשים היחס מעט ארוך יותר 3.73 במקופ 3.9 שהיה לפני. בכביש יש מעט שינוי שאולי אפילו קצת מציק בזינוק, מצאתי ברשת קיט קורנה פיניון יחס 4.57 ב-150 דולר לסרן (כלומר 300$), המשלוח בתוך ארה"ב הוא חינם וחבר שגר שם יביא לי בהזדמנות הבאה שהוא בארץ.
כמו שכתבתי פה פעם, שאני מטייל המון זמן בטיול אני פשוט ב-LOW לא בהכרח בשטח טכני קשה כמו שבשטח טרשי שפשוט צריך לנסוע לאט וה-LOW מאפשר לי לנסוע לאט ומבוקר. השאלה אם הקיט של יחסי העברה לא יתן לי ביחד עם הטרנספר 1000 שיש לי היום הפחתה מספקת גם ב-LOW וגם ב-HI. אני אקבל יותר כוח בעצם בשני המצבים עם LOW עדין יחסית ולא קיצוני.
בקיצור, יש פה מישהו שנוע על הפחתה בדיפ' ולא רק בטרנספר (או שאולי אני סתם חופר כי אני חולה בבית ועדיף להמשיף לחסוך עוד 250$ לקיט 4.9?)
סמוראי->סמוראי ארוך->גראנד ויטרה->פאג'רו Q->האנטר->Quigley 4x4 Chevy Van
שמרו על קשר