-
גלגל קידמי נשבר באמצע נסיעה פרדו
שלום חברים
בזמן נסיעה רגועה ביער בן שמן נשבר הבול גוינט התחתון בגלגל שמאל קדמי שגרם לרכב ליפול על הדיסק והגלגל פשוט התעקם החוצה ב90 מעלות
במזל הייתי בנסיעה של 30 קמ"ש ולכן הצלחתי להשתלט על האוטו
מדובר על פרדו 2001 ארוך
במוסך אוטופיה -טויטה במודיעין נאמר לי שהבעייה מוכרת וזה לא פעם ראשונה שהם נתקלים בבעייה
האם מישהו שמה על התופעה הקטלנית ברכב הנ"ל?
שבת שלום
טובי
-
תגובה: גלגל קידמי נשבר באמצע נסיעה פרדו
האם אתה יודע אם זהו חלק מקורי או תחליפי ?
כמה זמן וק"מ החלק החזיק?
מי התקין ?
האם בוצע תיקון אחר במתלה הקדמי שדרש התעסקות עם הבולג'וינט (החלפת מיסב למשל) ?
תאונה בעברו של הרכב?
לא תמיד הכשל הוא בגלל החלק שכשל, יכולות להיות סיבות אחרות.
בברכה,טושי
-
תגובה: גלגל קידמי נשבר באמצע נסיעה פרדו
בעיה מוכרת וכמעט "נורמלית" בכול מני רכבים יפאנים(מסיבה לא ברורה לי),
בדרך כלל קורה במהירות נמוכה תוך כדי סיבוב ההגה.
רק שבוע שעבר החלפתי אחד להונדה אקורד, רוצה אצרף תמונות של החלק השבור.
אין סיבה לפאניקה או מחשבות קונספירציה.
זה קורה.
-
תגובה: גלגל קידמי נשבר באמצע נסיעה פרדו
יש סימפטום שמדווח על הבעיה מתקרבת הגה קשה ולא חוזר טבעי לאחר סיבוב זה אמר שזה בדיוק הרגע להחליף בוגוינטים
-
תגובה: גלגל קידמי נשבר באמצע נסיעה פרדו
זה קרה לחבר באיילון בדיוק בירידה למחלף, למזלו זה קרה ב 30-40 קמש ..
-
תגובה: גלגל קידמי נשבר באמצע נסיעה פרדו
כן, זה קורה.
תופעה ידועה ומוכרת ומסוכנת להחריד.
כמעט תמיד עקב שימוש בבולג'וינטים תחליפיים זולים מתוצרת סין, אבל לא רק... לא לשכוח שהמכוניות האלה נוסעות בשטח, עוברות כל מיני מאמצים ובסוף, כדרך כל ברזל, הן מתעייפות ויש חלקים שכושלים.
ולמה זו תופעה שמאפיינת רכבים יפאניים דווקא? מעניין. אולי כי מכוניות תוצרת יפן אינן כל כך "קדושות" כמו שעושים מהם?..... אולי גם היפנים הם רק בני אדם נורמליים שמשיקולי העצמת רווחים מנסים לחסוך כמה גרושים על איכות החלקים, ממש כמו אמריקאים, צרפתים, איטלקים, ישראלים?................................ .........
שרשור מפורום בחו"ל:
http://www.toyota120.com/forum/showthread.php?t=20124
-
יש מצב לצרף תמונה שכ הבולוגוינט לטובת הבורים שבינינו? האם הכוונה למשולש התחתון?
תודה,
יוחאי
-
תגובה: גלגל קידמי נשבר באמצע נסיעה פרדו
זה התפוח הגדול בקודקוד של המשולש, הוא משמש ציר הסיבוב של הגלגל (עליון ותחתון) בדומה לקינג-פין בנאקל סגור.
-
תגובה: גלגל קידמי נשבר באמצע נסיעה פרדו
-
תגובה: גלגל קידמי נשבר באמצע נסיעה פרדו
-
תגובה: גלגל קידמי נשבר באמצע נסיעה פרדו
יקירי:
לנוחות המאפיינת מתלה נפרד יש כמובן מחיר... כאמור, שימוש בחלק תחליפי (הזכירו כאן את הסינים) יכול להוביל לכשל כזה, שבו ההבדל בין ארוע מעצבן לסיכון בטיחותי חמור ומסכן חיים - הוא תלוי מזל נטו. גם מי שמבין את זה ומשתמש בחלקים מאיכות מעולה של היצרן, ראוי שיבדוק את מצב המכלול הזה מדי פעם: אחרי ולפני נסיעה קשה או באופן תקופתי סדיר. הבדיקה קלה ביותר: מרימים את הרכב ע"י מגבה מתחתית המשולש - קרוב לאופן ככל שניתן. עם לום או מוט ארוך המוכנס מתחת לצמיג מנסים להרים את הגלגל בתנועות למעלה ולמטה. (עם כף יד המונחת על שני חלקי המכלול ניתן לחוש בקלות אם תו"כ התנועה מעלה -מטה יש חופש ביניהם). באופן כזה, חופש בבולג'ויינט התחתון מורגש ביד וגם נראה לעין בקלות. כל חופש (ולו קל שבקלים) - מחייב החלפת הבולג'וינט מיידית. אם תבצע את הבדיקה הזו בזמן ובאופן הראוי, כנראה שתצמצם את סיכוייך לחוויה המפוקפקת הזו למינימום הכרחי.
כאמור, בשוק ישנם חלקים תחליפיים מאיכות מפוקפקת, אבל יש בנוסף לאפשרות שקיימת תמיד לרכוש חלק המקורי מהיצרן / היבואן - גם אפשרות לרכוש חלק מאיכות מקורית, של אותו ספק המספק ליצרן, במחיר מעט יותר נוח, עם תוספת שיפור של פטמת גירוז שחסרה בחלק המקורי של טויוטה. לעניות דעתי, בדיקה תקופתית ושימוש בחלקים מאיכות מעולה כשצריך - פותרים את הבעייה.
סע בדרכים טובות
PW
-
תגובה: גלגל קידמי נשבר באמצע נסיעה פרדו
PW אני מסכים איתך כמעט בהכל חוץ משיטת הבדיקה, אם אתה מרים את הרכב מהמשולש חלק מהחופשים מתבטלים וקשה לזהות אותם במיוחד מי שלא מיקצועי, את הרכב צריך להרים מהגשר בין המשולשים קרוב ככל שניתן לבורג שמחזיק את המשולשים (כל צד בניפרד) או אם ג'ק עגלה ממרכז הגשר כך ששני הגלגלים הקדמים יהיו באויר כמו בבדיקה בטסט. לבדיקה עוד יותר יסודית הייתי נעזר בעוד משהו שיסובב את ההגה ימין שמאל מהר, פעם גלגלים על הרצפה בעומס ופעם באויר גם כמו בטסט כך ימצאו כל החופשים גם בהגה.
טל
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: גלגל קידמי נשבר באמצע נסיעה פרדו
-
תגובה: גלגל קידמי נשבר באמצע נסיעה פרדו
מה שאתה רואה בתמונה של ההילקס זה לא תפוח או קינג פין שבור אלא גלגל שיתפרק.
טל
-
תגובה: גלגל קידמי נשבר באמצע נסיעה פרדו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sofanish
לא רק בפרדו...
איתי, לא הבנת, זו פרסומת של טויוטה.
" להיילקס מספיק 3 גלגלים כדי לנסוע..."
בברכה,טושי
-
תגובה: גלגל קידמי נשבר באמצע נסיעה פרדו
גוז´ונים שנגזרו, קורה עקב הידוק יתר של האומים בד״כ , קרה לי בגלגל אחורי של בלייזר צבאי , תקלה נפוצה בשעתה.
-
תגובה: גלגל קידמי נשבר באמצע נסיעה פרדו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sofanish
לא רק בפרדו...
איזה בושות אתה עושה לנו לגנוז את התמונות מהר ,ואת מי שהעלה אותם להעלים .........
שמן ופילטרים מחליפים .
צמיגים מחליפים ..
תחזוקה שוטפת לרכב עושים .
תחזוקה מונעת מבצעים ?????
בולגיונטים הם לכל החיים????????
מתי מחליפים רק שהם נשברים ???
סדקים ושברים לא תמיד אפשר לראות או לצפות ......
למה לא להחליף אחת ל50000 אלף קילומטר יותר או פחות ........
מערכת סאונד ב10 אלף זה בסדר אבל החלפה של חלק בטיחותי אחת לכמה עשרות אלפים מה פתאום מחקים שישבר .........
דעתי ,חלקים בטיחותים שעובדים ברכב שטח קשה ,רצוי להחליפם אחת ל [רצוי למחוזקים]ולא לחקות לכשל שלהם ..........
בסופו של עניין זול יותר ובטיחותי יותר .......
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: גלגל קידמי נשבר באמצע נסיעה פרדו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אלי טמבור
איזה בושות אתה עושה לנו לגנוז את התמונות מהר ,ואת מי שהעלה אותם להעלים ................
צודק אלי !!
-
תגובה: גלגל קידמי נשבר באמצע נסיעה פרדו
-
תגובה: גלגל קידמי נשבר באמצע נסיעה פרדו
לפעמים עם ישראל רוצה לחסוך.
ראיתי רכב כזה שהגיע למוסך שפילמן כאשר הבולגוינט קרס לו באמצע נסיעה, מסתבר שהם המליצו לו להחליף את זה לפני כן, אבל בגלל שהרכב היה לפני מכירה בעל הרכב העדיף לחסוך, התוצאה לא איחרה לבוא...
-
תגובה: גלגל קידמי נשבר באמצע נסיעה פרדו
המליצו ??? מטומטמים ! והבעלים של הרכב גם ! מוסך מורשה שמשחרר רכב במצב כזה , בלי להחתים אותו שהוא מסרב לתקן חלק בטיחותי כזה .
חושף את עצמו לתביעה מבעל הרכב (אם הוא היה נפגע מהקריסה של החלק ) . או מהקונה שאם היה נפגע מהקריסה והיה מגלה את הסיפור . או מצד שלישי שהיה נפגע כתוצאה מהקריסה ..
-
תגובה: גלגל קידמי נשבר באמצע נסיעה פרדו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
gp1
המליצו ??? מטומטמים ! והבעלים של הרכב גם ! מוסך מורשה שמשחרר רכב במצב כזה , בלי להחתים אותו שהוא מסרב לתקן חלק בטיחותי כזה .
חושף את עצמו לתביעה מבעל הרכב (אם הוא היה נפגע מהקריסה של החלק ) . או מהקונה שאם היה נפגע מהקריסה והיה מגלה את הסיפור . או מצד שלישי שהיה נפגע כתוצאה מהקריסה ..
חכם גדול, מהצד מאוד קל לבקר, כמה פעמים המליצו לך או לאחרים פה ובכלל בעלי מקצוע דברים ונדחו על הסף בגלל בעיות של עלות? (כל עוד זה נוסע הכל יהיה בסדר...)
אני לא יודע איך בדיוק היה התהליך של ההמלצה, ככה שהקפיצה שלך והקביעה שהם מטומטמים קצת לא במקומה.
-
-
תגובה: גלגל קידמי נשבר באמצע נסיעה פרדו
מה?!, רק אותי מכשילים על בולג'וניטים בטסט ?!
במילים אחרות הבולג'וינטים נבדקים בטסטים ואם יש להם חופש אז מכשילים את הרכב.
אבל...
אם הרכב עושה שטח באופן קבוע - פעם בשנה לבדיקת המכלולים בהחלט שאינה מספיקה!
יש לבדוק את המכלולים בתדירות הרבה יותר גבוהה.
אני לא רואה פה שום תופעה מיוחדת שקשורה לדגם הרכב או ליצרן כזה או אחר.
אבל אם כבר תופעה - אז יש לה שם: תחזוקה לקויה.
טל.
-
תגובה: גלגל קידמי נשבר באמצע נסיעה פרדו
-
תגובה: גלגל קידמי נשבר באמצע נסיעה פרדו
צר לי לאכזב אתכם אבל זה לא קורה ביפנים אחרים
אתם יודעים מה ?גם לא עם חלקי חילוף סיניים ב100 ש"ח לבול ג'ויינט
בטויוטה יש בעייה במבנה התפוח ויש להם הוראה טכנית בחברה להקדיש תשומת לב מיוחדת לנושא
בחבורה שלנו זה קרה לרכב אחד 3 פעמים ולאחר פעם אחת וכמעט פעם נוספת בגלגל השני ומדובר על רכבים מטופלים כמו שעון
זה גם קורה בסופות לפעמים (בבולג'וינט העליון ) אז דרור תזהר :D
בקיצור אף אחד לא חסין מתקלות
-
תגובה: גלגל קידמי נשבר באמצע נסיעה פרדו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
סוזי המשתוללת
צר לי לאכזב אתכם אבל זה לא קורה ביפנים אחרים
זה קרה גם לניסאן, עם משולשים קדמיים שהתפרקו, אמנם התופעה עברה די בשקט אבל לקוחות גדולים שעובדים עם הרכבים מכירים טוב את הבעיה.
כמו שכתבו,
תחזוקת שבר היא דבר מאד אופייני במחוזותינו, רכבי שטח עובדים הרבה יותר קשה מפרייבטים, ומי שמחכה לטסט כדי לקבל חוות דעת לגבי תקינות מכלולים ברכב שטח שלו פשוט עוצם עיניים.
-
תגובה: גלגל קידמי נשבר באמצע נסיעה פרדו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
סוזי המשתוללת
צר לי לאכזב אתכם אבל זה לא קורה ביפנים אחרים
זה גם קורה בסופות לפעמים (בבולג'וינט העליון ) אז דרור תזהר :D
בקיצור אף אחד לא חסין מתקלות
אתה יודע טוב מאוד שאני המעריץ האחרון של אגדת ה"אמינות היפנית" (שזה קישקוש מארץ הקישקושים) .
בחיים לא ראיתי דבר כזה קורה בסופה, ואני קצת מכיר את הנבלה שלי ואת המשפחה הדפוקה שלה... חוץ מזה יש לנו בסופות מספיק צרות אחרות (שוטרים, גנבים, טסטים, צריכת דלק, חלודה, חדירת מים...), רק זה חסר לי עכשיו.
-
תגובה: גלגל קידמי נשבר באמצע נסיעה פרדו
דרור
ראיתי גם ראיתי לא סופה אחת ולא שניים תוך כדי עבירות פורקות את הקינגפין העליון הוא מאקולון לא? איך אני יודע ? מעולם לא הייתה לי סופה אבל היה לי העונג המפוקפק של לתקן את זה היה גם היה :p
לכל אחת מהנבלות שלנו יש כשל תכנוני כזה או אחר (חוץ מהיילקס כמובן :p ) וכולן אמינות בהתאם לרמת ההשקעה של בעליהן בתחזוקה