רשאים אש חפשי.
תודה.
Printable View
רשאים אש חפשי.
תודה.
לא כתבת את זה - אבל מכל הפינים נובע שהרעיון הוא שהמושב יהיה ניתן להסרה והתקנה במהירות?
ואם זה מושב רוחבי, אז למה לחבר אותו לכל צד בנפרד ולא עם גשר מצד לצד?
נמרוד- נכון, הרעיון הוא שכל המכלול יהיה פריק באופן זריז אך נוח.
חיבורים יהיו לפי החיבורים המקוריים במושבים, שבאים מחולקים לזוג ועוד בודד. מיקומי הרגליים הם כאלה שמחייבים חיבור על התושבת וגם במרכז, ולכן שתי הקורות שמתפקדות כגשר.
הרעיון הוא להתחכם במבנה התושבות כדי להתחבר לרגליים המקוריות של המושבים כך שבסוף יישבו שם שלושה אינדיאנים עם כסאות בטיחות אחוזים בחגורות בטיחות כדת וכדין.
רעיון גדול מחכים לתמונות :rolleyes::rolleyes:
שאלה... לדעתי אתה משתמש עם פרופילים גדולים מידי ופלאטה בעובי דופן גדול מידי וכל זה מביא למשקל כולל גדול מידי שמעבר לכך שמוסיף למשקל הרכב, בזמן התהפכות הכל יכול לקרוס... לא עדיף לרדת בגודל הפרופיל ולהוסיף עובי דופן??
נ.ב הילדים בבית מתעניינים באופן מיוחד בפרויקט... שיהיה בהצלחה וכמו שכתבתי נשמח לתמונות..
הרעיון יפה !
התכנון / שירטוטים נראים טוב!
אבל לדעתי מדובר בתוכנית שהיא over kill רציני , תנסה להוריד משקל , וקצת לעשות אופטימיזיה של המכלולים .
בהצלחה
מהיכרות שלי עם הרכב,
הקפיצים והבולמים הם כמו של הצבא ומיעודים למשקל גבוה (תקן אותי רגב אם אני טועה).
בגדול על פי השירטוט (והשיחה) כל העסק יושב סביב הסרן האחורי.
הרכב אמור ומיועד (תקנו אותי אם אני טועה) לשאת משקל גבוה מה30 וקצת קילו (בתוספת נוסעים) נלך על פי בגירים כ240 קילו נוסעים דשנים כשעיקר העומס כאמור מתחלק מעל הסרן.
1;.מדוע המשקל מהווה בעייה
תודה על ההתייחסויות.
לדקל-
ציטוט: "שאלה... לדעתי אתה משתמש עם פרופילים גדולים מידי ופלאטה בעובי דופן גדול מידי וכל זה מביא למשקל כולל גדול מידי שמעבר לכך שמוסיף למשקל הרכב..."
אני מצפה שמשקל כל המפעל הזה לא יעלה על 40 ק''ג. הרעיון הוא מערכת שמעבירה את העומס אל כנפי הגלגלים שממילא פעם ישבו עליהן נוסעים על מושבים אורכיים מקוריים.
הפרופיל הגדול אמור לתפוס את גב המושב ולמנוע ממנו להתקפל קדימה וכן לעמוד במאמץ כיפוף בשל גוף אנושי שחגור אליו במקרה תאונה. חשבתי ש8X8 ס''מ זה מחיר לא גבוה בשביל חוזק בחירום. אני מניח, בלי להיות מהנדס, שפרופיל 6X6 ס''מ לא יספיק. אם מישהו רוצה להרגיע אותי אני אקשיב בחפץ לב. הפרופיל גם יהיה בעובי דופן של 1.5 מ''מ לפחות.
מבחינת משקל, הרכב אמור לשאת 1+7 נוסעים ואני דורש ממנו לשאת 1+4 + מבנה נושא למושבים. ומוריד ממנו את המושבים האורכיים המקוריים. 8 נוסעים זה לפחות 8X70 קילו, לא? נראה לי שאני מפחית פה מהעומס על הרכב ולא מגביר.
ריקו- אני שמח לגלות שזה עודף חוזק, כמובן אשמח לעצה בעניין של איך לבצע את השיפור. איפה היית מקצץ? אני מניח שמייצר מקצועי היה בונה משהו אחר לגמרי אבל אין לי תקציב לקנות ולייצר אצל בעל מקצוע.
איך היית מציע לעשות לזה אופטימיזציה?
בוא רגע נחזור למקור , מהיכן שהמושב הזה ירד .
מדובר על ברלינגו או קנגו לצורך העיניין זה אותו הדבר , אם תסתכל מה תכננו המהנדסים של רנו/פיגו , שמנופפים לנו שהרכב שלהם הוא מהבטוחים בעולם (במקרה של תאונה - חס ושלום) , אז תראה שאת משענת המושב תומכת אוזן נעילה בקוטר של 4-5 מ"מ בסה"כ , שמכופפת בצורה כזו שהוו של המשענת חובק אותה וננעל עליה בדיוק כמו בשרטוט שלך . מעבר לזה גם בתוך הכסא יש מנגנון שנועל את המשענת , אתה לא יכול לראות אותו , אבל הידיות בצידי המושב הם אלא האחראיות לשחרר את המנגנון וכך גב המושב יכול להתקפל . המנגנון הזה בנויי כך שהוא מספיק חזק כשלעצמו , אבל החליטו המהנדסים לתת לא עוד תמיכה ע"י אותה האוזן , כדי שבמקרה של בלימה קיצונית לא יהיה מנוף גדול מידי על משענת המושב שיעביר מאמצים גדולים למנגנון הפנימי של המושב שנועל את המשענת .
הכוונה שלי היא שאם אתה עם סופה סגורה (מתכת) , אז אין לך בעיה ליצור את האוזן המדוברת ולעגן אותה היטב לדופן הרכב .
במידה ואתה עם סופה פתוחה הייתי בונה "ח" מצינור עגול עובי דופן 3.25 מ"מ קוטר צול ורבע או צול וחצי , את ה"ח" הזו הייתי ממקם מאחורי המושב , ממנה יוצא עם האוזן למנופים שבצידי המושב , ל- "ח" הזו הייתי מרתך שתי תמיכות באלכסון לכיוון פתח הדלת האחורית , ובכך הבטחתי שהכיסא מעוגן כמו שצריך .
אפשרי בנוסף לעשות את הכל פריק ע"י פלטות ושרוולים שיהיו מעוגנים לרצפת הגיפ ( ביתי הגלגל) , והקשת עם התמיכות מושחלת לתוך השרוולים , כאשר כל שרוול ורגל של הקשת מחבר בורג עובר מצד לצד .
שים לב בשרטוט שלך שעם כל הפרופילים העבים והפלטות המסיביות , בסופו של דבר משענת המושב תפוסה ומעוגנת על אוזן שמרותכת לפרופיל האימתני , והיא זאת שתצטרך להוכיח את עצמה בזמן אמת - שלא נדע . אז לדעתי אפשר לעדן את המערכת שתהיה יותר זורמת בתוך הגיפ וקלת משקל בהתאם .
במקרה שלי אני עם גיפ פתוח ורק עכשיו סיימתי לבנות את כלוב ההתהפכות (חשוב לאללה בלי כל קשר ) , ורגל אחת של הכלוב יורדת במקביל למשענת המושב משני צדדיו כמובן , ועליה מעוגנות חגורות הבטיחות + האוזן שמעגנת את גב המושב .
אני חושב שזה יותר פשוט ואלגנטי - אבל זו דעתי בלבד . גם אם תבצע את המאכה על פי השרטוט שהכנת הגיפ יסע ולא יעצור ......
מבחינתי האופטימיזיה זה לעבור לפרופיל עגול , ללא תפר , שלא תופס מקום ולא נראה מגושם , ויש לו תמיכות בהתאם .
בהצלחה
אני עשיתי כזה דבר בדיפנדר.
הפרופילים שאתה מתכנן להשתמש בהם גדולים מדי ומאוד מגושמים.
גם ה"רוכב" מיותר לחלוטין.
ולמה חשוב שהמתקן לא יהיה מגושם וכבד?
כי אתה רוצה אותו פריק. אם הוא יהיה מגושם אתה לעולם (או לעתים רחוקות) תפרק אותו.
אני השתמשתי בפרופיל של 3X1 עם עובי דופן של מילימטר וחצי.
מספיק חזק מצד אחד מצד שני לא מגושם וכבד.
הרוכב מיותר לחלוטין כי הדופן של הרכב (בתוספת רגל קטנה לרצפה) מספיקה בהחלט.
אם תרכיב "רוכב" כזה זה מתכון בדוק לחלודה וריקבון.
מעבר לזה שהוא כבד ודורש לא מעת עבודה...
אגב אתה מתכנן שלושה מושבים? אם כך אתה חיב שהכול ירכב על הכנף.
ואז באמת אין שום בעיה.
מצוין, לתגובות כאלה קיוויתי.
אז ראשית תודה.
בקשר לפרופילים- קיבלתי וארד בשמחה ברוחב לטובת עובי דופן.
ריקו- לעניין האוזן- אני בעלים של פרטנר, והאוזן שם מעוגנת לקורה בגוף כך שהיא רק רכיב כמו חוליה בשרשרת שמתווכת בין הקורה בגוף לגב המושב. אין במושב כל מנגנון נעילה לגב המושב. לכן הוא חפשי לחלוטין להתנדנד כאשר מנתקים אותו מהאוזן הזו. כך גם המושבים שברשותי וממתינים לחיבור.
הסופה היא סופה עם סגירת מתכת מקורית וחלודה בהתאם (טיופל בהמשך ברמה ביתית). האוזן יוצאת בגובה שמעל לפתח החלון. לכן חשבתי על הפרופיל הגדול העומד מאחורי המושב. הוא אמור להיות חזק מספיק (עובי דופן וגם רוחב כולל).
בקשר לצינור צול וחצי בעובי דופן 3.25, הבנתי ונראה לי שאלך על זה. האוזן הזו אמורה להיות ברזל כמו ברזל בניין מכופף, ומרותך היטב לפרופיל.
את הרוכבים כבר הכין בכיפוף חבר אומן מפח בעובי 3 מ''מ. חשבתי לחבר אותם עם ברגים דרך הכנפיים, ולשים צבע ואז טבעות גומי (פנימית של אופניים) נגד חלודה מהחורים.
הבנייה היא שלושה מושבים של פרטנר\ברלינגו- הם באים כזוג ובודד.
תודה על התגובות המלמדות, תמונות יהיו כשיהיה מה להראות.
קובץ מצורף 69561
רציתי להתעקב שנייה על העיניין שלמושבים אין נעילה ללא האוזן המדוברת .
כאשר המושב מותקן בברלינגו אתה לא באמת יכול לבדוק אם יש לו נעילה פנימית כי הרי אתה לוחץ על המנוף שמשחרר את האחיזה מהאוזן .
אם יש לך מושב שהוא כרגע מנותק מהרכב , תרים את משענת הגב של החלק הזוגי של המושב עד הסוף , ואז תשמע את הנעילה נדרכת ותוכל לראות את ידית המנוף גם נדרכת .
במושב הבודד אין נעילה פנימית , הוא ננעץ בצידי המושב הזוגי לתוך תפס קפיצי שרק ממקם אותו במקום .
לפני שבוע בדיוק התקנתי מושב כזה על הגיפ שלי , ובוודאות יש לו נעילה פנימית .
טוה הבסיס שבתמונה נראה טוב ומספיק גדול לפיזור לחץ !
אל תשכח שני דברים חשובים
1. פלטה תחתונה ( לא מחוייב באותו הגודל של העליונה ) , במיוחד באזור יציאת הברגים לרצפת הגיפ מלמטה , על מנת שריצפת הגיפ תהיה בתוך סנדוויץ של פלטות לפיזור לחץ .
2. תמיכה במרכז המושב לכיוון הריצפה , על מנת שלא ישקע באמצע עם הזמן .
מחכים לתמונות ............
אני מבין.
תודה שוב, אצלי במושבים אין נעילה כזו. אולי משהו בפירוק מהרכב פורק יותר מדי, אבדוק.
בוודאי שיהיו פלטות פיזור לחץ מן העבר השני ולא רק בורג עם דיסקית (חס ושלום...).
לגבי תמיכה באמצע מלמטה, אני מעדיף להימנע מזה כי הרצפה אצלי לדעתי לא מי יודע מה וגם כדי לשמר נפח שימושי לאחסון. הרווח בין בתי הגלגלים הוא רק 91 ס''מ, אני מקווה לגלות ששתי קורות של 4X4 ס''מ שמעוגנות לרוכבים שעל הכנפיים יחזיקו ולא ישקעו יותר מ2 מ''מ במפתח כזה.
תודה רבה!
ריקו- עברתי על שרשור שיפוץ הסקרמבלר שלך. ראשית הריני מסיר את כובעי בפני רמת החשיבה והביצוע.
שנית- מהתמונות אני למד שהמושבים שאצלי שונים מאצלך בתושבות, במיקומן וצורתן, באוזני הנעילה מתחת למושבים ובמנגנון הקיפול והידית שלהם.
תודה על התובנות.
אהלן רגב מה קורה האם יש חדש?? מנסה להעיר השרשור.... מתעניין בתוצאות....
לצערי עקב מילואים, לימודים וחיות אחרות הפרויקט לא מתקדם. אבל לא אבדה תקוותנו.
תודה רגב .
הכי טוב לאט ובטוח .........
אצלי בתמונות השיפוץ עיגון המושב עוד לא הסתיים סופית , אצלם כשאסיים את כל החיבורים .
יש התקדמות בפרויקט. הוכנו תושבות לפי התכנית שלי בראש השרשור, ולאור ההצעות כאן ונסיון במהלך העבודה, בוצעו כמה שינויים בתכניות. מצורפות כמה תמונות שיאירו את המצב.
הצעות לשיפור כמובן יתקבלו בברכה.
קובץ מצורף 82272קובץ מצורף 82284קובץ מצורף 82283קובץ מצורף 82282קובץ מצורף 82281קובץ מצורף 82280קובץ מצורף 82279קובץ מצורף 82278קובץ מצורף 82277קובץ מצורף 82276קובץ מצורף 82275קובץ מצורף 82274קובץ מצורף 82273קובץ מצורף 82285
עוד צעד בדרך להשלמה. יש עוד עבודה. התכנון המקורי שופר תוך כדי עבודה לפי הבנתנו על מנת להשיג טוב, חזק ופשוט יותר.
קובץ מצורף 82753קובץ מצורף 82754
לא ראיתי קורת תמיכה אחורית (שהיתה בשרטוטים הראשוניים) כי?
לעניין הקורה האחורית, אמרו גששינו- "קניתי, אך טרם הספיקותי לעיין בו".
הקורה כבר חתוכה ומסומנת, אך ממתינה לריתוכי אוזניים לפיני נעילה לאחורי המושבים ועוד התאמות לגובה וזווית נכונה של אחורי המושב.
נותר עוד לעגן את תופי חגורות הבטיחות אל הצינור בצורת ח' שעליו נשען גב המושב, לייצר אוזן שתחובר אל הצינור ואליה יינעל גב המושב, ולעגן את הנקודות העליונות של חגורות הבטיחות- גם הן אל ה"ח" התומכת את גב המושב.
נקווה לגמור מהר...
עוד תמונות מהמשך הכנת המכלול לקראת הרכבה-
נוספה צלע חיזוק לחלק האחורי של הרוכב, אשר נושא את הקשת אליה נתפס גב המושב ואליה מעוגנות החגורות, זאת משום שבניסוי ההרכבה התגלה כי לרוכב יש גמישות עצמית המביאה לנדנודים של כל הקשת לפנים ולאחור. מאותה סיבה נוספו הרגליים הקצרות האלכסוניות ליד בסיסי הקשת. כך מתקצר אורך הזרוע המפעילה מומנט על הרוכב (הבסיס).
לטעמי רעיון ייצור הרוכבים כתושבות במקום להתחבר אל המרכב עם כל חלק וחלק מוכיח עצמו יפה, לאור מצב המרכב אצלי, ואולי אצל עוד בעלי סופות המצב דומה.
החלקים עברו צביעה נוגדת חלודה, המקומות בהם בוצע ריתוך או נקדחו חורים (במרכב למשל) רוססו באבץ לגילוון קר.
בין החלקים לבין המרכב יונחו קפידות מגומי של פנימית של גלגל משאית על מנת לשפר איטום המרכב, למנוע רעשים, שיוף של הרכיבים ואולי גם שיתוך או איך שקוראים לתגובה בין מתכות.
מי שיש לו מה להעיר, מוזמן לעשות כן עכשיו, כדי שיהיה לי נוח לתקן.
בין הפותרים נכונה, יוגרל פותר שלא ענה נכונה...
קובץ מצורף 83227קובץ מצורף 83228קובץ מצורף 83229קובץ מצורף 83230קובץ מצורף 83231קובץ מצורף 83232קובץ מצורף 83233קובץ מצורף 83234קובץ מצורף 83235
אני מקווה לעמוד כבר על קו הגמר, אבל צריך להתחשב בשאר החיים. מעניין אם עוד חבר'ה סובלים מהעניין הזה.
רואים שהשקעת המון בפרוייקט, עבודה מאוד יפה.
תושבות HD חושלוקי, בד"כ ספסלים מותקנים על הרבה פחות ברזל.
שים לב לדאוג שלא תיווצר לך חלודה במגע בין הפחים השונים.
בנוסף- נראה כי גב המושב מותקן ב 90 מעלות יתכן ותגלה שלאורך זמן לנוסעים לא יהיה נוח
והפתרון הוא לבצע הרמה של חזית המושב כלפי מעלה- מה שנותן שלוקח את המשענת מעט אחורנית.
זה גם פותר את הבעיה של מפגש הראש של הנוסעים עם תקרת הסופה- מה שבקרוב תגלה...
עבודה יפה!
כן, זמן לעבוד על הג'יפ הוא דבר לא טריוויאלי.
גיליתי זאת על בשרי עם פרוייקט שממען להסתיים המוווווון זמן והג'יפ מושבת.
תודה. חשוב לי שוב לציין כי את הריתוכים והחיתוכים והייצור מבצע חבר שלי, שהוא חובב אך אומן בעל ידיים זהב, ראש טוב ולב זהב.
אני רק מתכנן ושולייה בחלק מהעבודה.
לגבי המושב- התמונה מטעה, גב המושב מוטה מעט מעט לאחור לנוחות הנוסעים (נוסה על בני אדם).
התושבות מאסיביות כי מחיר הפאדיחה יקר לי מדי, ולא אכפת לי לשלם במשקל עבור חוסן.
לגבי ראש בתקרה, השלמתי עם זה משום שהמושב מותקן צמוד לתושבת בתחתיתו, ומאחר שהמטרה היא מקום לשלושת הילדים, לא יכולתי להסתפק בצמד מושבים בין הכנפיים.
אגב, הגג כה חלוד עד כי אני שוקל לתכנן ולהזמין מבעל מקצוע כלשהו גג חדש, ובאותה הזדמנות- מוגבה מעט על מנת לפתור בעיית ראשי הנוסעים.
לחלודה במגעים אני מקווה שהגילוון הקר, הצביעה ורפידות הגומי יתנו מענה. ואם לא, הרי זו סופה. בלי חלודה זה לא יעבור טסט...
בשעה טובה המכלול מורכב. אמנם עוד לא מושלם, אין עדין אוזניים לנעול את גב המושב במצב זקוף ועוד משהו קטן, אך המכלול מורכב וחגורות הבטיחות גם.
תמונות:
קובץ מצורף 83392קובץ מצורף 83405קובץ מצורף 83404קובץ מצורף 83403קובץ מצורף 83402קובץ מצורף 83401קובץ מצורף 83400קובץ מצורף 83399קובץ מצורף 83393קובץ מצורף 83394קובץ מצורף 83395קובץ מצורף 83396קובץ מצורף 83397קובץ מצורף 83398קובץ מצורף 83389קובץ מצורף 83390קובץ מצורף 83391קובץ מצורף 83406
תודה לר' על העבודה, על הזמן, על הרצון, על ביצוע ברמה מקצועית לעילא ולעילא, ובכלל על זה שהוא חבר.
אשתי מרוצה עד השמיים, הילדים בהיפר, לא רוצים יותר את הרכב המשפחתי.
המטרה הושגה.
תודה לכל המייעצים, חלק מהעצות הוטמעו בפרויקט ומחלק השכלתי אני.