-
אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
אשתי נפרדת, בשעה טובה מרכב הליסניג שלה.
לאחר דיונם רבים בבית ובדיקת מספר חלופות הוחלט לשמור על סופי ולכורש במקביל סופרב.
משנמצא האקזמפלר המתאים יצאנו שמחים וטובי לב לבדוק ולהחליט עליו סופית.
הגענו למגרש המכוניות ראינו את הגברת, סולידית, מכובדת ומזמינה. אבל לידה, לבושה שמלה סקסית לבנה, מעפעפת בעיניה הצרות וסאן-רוף ברונטי בראשה עמדה יפיפיה, שובבה ופראית - אלפא 159 (2011, 2.2 סלספיד קלסיקו +, 41000 ק"מ בלבד).
כמובן שנסיעת המבחן היתה רק למען הכיף כי ההחלטה כבר התקבלה...
ומכאן לשאלה:
אילו צמיגים? סינים (400-600ש"ח) או אירופים (כפול)?
איזו פוזה (רגילה או חריצים מעוגלים (מה ההבדל)?
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
הצמיג הכי איכותי שתמצא. אלפא עם צמיג זול סיני? עדיף אופניים...
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
159 אוטו מדליק.
אבל למה סלספיד?.... ירחם השם.
זה לא רק שאלפא שאינה ידנית כבר אינה אלפא...
יש לך כסף וסבלנות מיותרים?
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
לא לא מצאנו ידנית...
אבל,
למה כסף וסבלנות?
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
דרור רומז שהקילומטרז' הנמוך הוא בגלל שעל הליפט הרכב לא צובר קילומטרים.
אבל כמובן אל תהיה מןשפע מזה ואל תספר לאוטו.
תהנה ממנו. זה מה שחשוב.
ותרכיב צמיגים ראויים.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
כי כל מיני מוטציות כאילו אוטומטיות שנועדו למשוך קהלי יעד שונים מזה האלפיסטי האמיתי אנין הטעם והמאוד מצומצם, זה בניגוד לאופי של האוטו הזה בפרט ושל היצרן הזה בכלל.
וגם רמז לאמינות של זה....
אבל עם ק"מ נמוך, אולי עוד תספיקו להינות ממנו.
חוץ מזה הוא קצת צפוף מאחורה, אבל נוסע נהדר.
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
מכל הלב, תתחדש ותהנה... כל עוד אתה יכול...
הייתה לי 159 דיזל JTD 2007 שגם קניתי עם פחות מ-50K ק"מ כשהייתה בת בערך 4 .
הייתה מדהימה לנהיגה. כמה שאתה חווה עם ה-2.2 רק תכפיל את המומנט ותחצה ל-2 את צריכת הדלק.
ואז אחרי 2-3 חודשים הלך הגיר... שהוא לא רובוטריק סלספיד אלא אוטומט אמיתי של AISIN - סטנדרטי כמו בוולו ובעוד כמה רכבים- 6 הילוכים עם טיפטרוניק.
יפה יפה הורדתי את המכנסיים כדי לתקן, ומכרתי את האוטו לפני שהצרה הבאה תגיע...
אבל אני לא מצטער לרגע!
אם כבר שעור לחיים, אז לפחות שיהיה כזה כיף!
איל
נ.ב. יש לי גלגל ספייר זרוק במחסן אם אתה רוצה
https://lh4.googleusercontent.com/-O...2+18.49.43.jpg
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
אלפא אוטומטית זה כמו.... ג'יפ בלי Low.
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
אנלוגיה נכונה
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
האנלוגיה היתה נכונה, אם האלפא היתה אלפא... והיא כבר מזמן לא...
שטויות.
פעם אמרו ככה גם על פרארי... הם לפחות שמרו על עצמם די עצמאיים.
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
אלפא אוטומטית זה כמו.... ג'יפ בלי Low.
דרור,
הם ויתרו על "זה" ברגע שההנעה עברה לגלגלים הקדמיים...
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
eysham
דרור,
הם ויתרו על "זה" ברגע שההנעה עברה לגלגלים הקדמיים...
+++++100
רענן
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
eysham
דרור,
הם ויתרו על "זה" ברגע שההנעה עברה לגלגלים הקדמיים...
כל כך נכון!
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
קישקוש.
הנעה קדמית יכולה להיות מצויינת. להתנהג נפלא. הכל עניין של כיול.
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
אני אחד "הקורבנות" הראשונים של אלפא והנעה קדמית (164 שנת 90) ששירתה אותי בנאמנות לאורך 850 אלף ק"מ, ללא תקלות (קלאצ' וטיפולים).
ההנעה הקדמית לא הפחיתה כלום מההנאה...
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
לי היתה אלפא סוד 1.5 79'. היתה מכונית מדהימה לנהיגה. וגם אמינה.
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
קישקוש.
הנעה קדמית יכולה להיות מצויינת. להתנהג נפלא. הכל עניין של כיול.
קישקוש בלבוש ...
יש רק הנעה והנאה אחת טהורה !
אפילו AWD מסרסת בהנאה (ויכולת משיכה והאצה אצלי לא בקטגוריית ההנאה)
רענן
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
לי היתה אלפא סוד 1.5 79'. היתה מכונית מדהימה לנהיגה. וגם אמינה.
הכל עניין יחסי לתקופה דרור, גם אני חטאתי ברכב הזה, ולאחריו 2 לנצ'יות "מדהימות" דלתא ותמה טורבו....
בדיעבד נכון להיום כולן גרוטאות עם הנאה מפוקפקת ביותר.
לכוון קרבורטורים על בסיס שבועי, לנסות לסתום חורי ריקבון וחלודה ללא סוף....
בלמים ברמה של פעם, הגה קשה כמו פעם, אפילו מזגן ומראת צד ימין לא היתה כסטנדרט.
היו ימים שבין הפורד אסקורט הפופולרית והסובארו ההמונית היו רכבים איטלקיים "אקזוטיים ומיוחדים".
שסיפקו רעש נפלא ממנוע הבוקסר , התחושה להגיע ל 100-120 קמ"ש ולהרגיש כמו 200 היום.
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
לי היתה אלפא סוד 1.5 79'. היתה מכונית מדהימה לנהיגה. וגם אמינה.
אחלה ! אבל אם הייתה לך אלפתא (רצוי GTV ) או ג'וניור, הייתה מתקשה אח"כ להתלהב מהסוד.
רענן
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
האלפאסוד 1.5 (משופרת "קצת") עשתה 100 קמ"ש ב-8 שניות בערך ונסעה 200 קמ"ש אמיתיים כבר אז, ב-1988 ועשתה חולון-אילת בפחות משעתיים וחצי כולל עצירת פיפי... היום כנראה זה לא משהו מיוחד. אז, כשסובארו ממוצעת דידתה ל-100 ב-20 שניות כשהיתה חדשה וגירדה-140 ביום טוב וגם זה בירידה, זה נחשב ועוד איך.
אכן כיוון קרבורטורים בתכיפות גבוהה אצל אלכס וסשה באשדוד (למי שזוכר) היה חלק בלתי נפרד מהסרט ההזוי הזה.
גם טיימינג בתדירות גבוהה (60K עפ"י היצרן, אבל מי מאמין לו... החלפנו כל 40...) והמנוע המשופר גם אהב שמן איכותי (Mobil1) ופלאגים מיוחדים... והמתלה הקדמי עם גלגלים בזוית שפיעה (קאמבר) שלילי היה ידוע כזולל צמיגים... ואז דנלופ SP SPORT במידה 185/60R13 נחשבו לגומי אקזוטי ויקר...אבל אז כל המשפחתיות האחרות התגלגלו על 145/13...
להבדיל מסובארו, שהמנוע שלה תמיד ישב באלכסון ומאוד גבוה, באלפא המנוע היה נמוך-נמוך. כל מרכז הכובד היה נמוך, זה הסביר את ההתנהגות של האוטו.
הבלמים, תסלח לי? היו מצויינים גם בסטנדרטים של היום - 4 דיסקים כאשר הקדמיים על הגיר.
כל האוטו שקל 850 קילו, אז תבין לבד איך הוא עצר. אבל מה? החלפת רפידות כל 20,000 היתה עניין רגיל.
ההגה היה קל יחסית למערכות נטולות תיגבור, ומדהים בתחושות ובהיזון החוזר שלו, במיוחד כשזוכרים שמדובר בהנעה קדמית חזקה מאוד לזמנה (105 כ"ס במקור, משהו כמו 130-140 סוסים אחרי השיפורים - קמשפטים, קרבורטורים, אגזוז, הצתה, פילטרים). הוא לא אהב סל"ד נמוך, זה נכון. היה מגמגם ורוטן. אבל איך הוא שר ב-7,000 סל"ד!
ובמפתיע היה באמת רכב אמין. לא התחמם, לא חרק, לא נזל. תמיד הניע בבוקר, חום, קור, לא שינה לו כלום. נסע המון אצלי (כ-25K בשנה. אבל הדלק היה אז זול...).
אפילו החלודה לא הרימה ראש יותר מדי. היה לי ריקבון אחד קטן במכסה הבגאז'. שאר האוטו היה בצבע הצהוב אורנג' המקורי ונקי לגמרי.
דיפון הפנים לעומת זאת היה מתפרק... גם לזה נמצא פתרון בעבודה עצמית שאפילו יצא יפה.
מזגן? מה זה?... היה חלון משולש קטן שנפתח והזרים אויר חם (וכל מיני מעופפים) ישר לפרצוף...
זה היה אוטו ספורטיבי מאוד בכמה רמות מעל למה שהיה מקובל אז והאמינות הגבוהה היתה פועל יוצא של תחזוקה קפדנית, אבל התחזוקה הזו לא היתה זולה כשהשווית למשפחתית פשוטה כמו סובארו DL או פורד אריקה של אותם ימים.
היום ברור שזו באמת גרוטאה. אבל הויכוח היה על הנעה קדמית במכונית ספורטיבית - וזה אפשרי, מקובל, אפשר לעשות את זה ממש טוב ולא חסרות עוד דוגמאות מבית פולקסווגן, פיז'ו, פורד וכו'.
- - - Updated - - -
נהגתי אז באלפטא וב-GTV.
והאמת? לא הבנתי ממה כל כך מתלהבים.
במיוחד עיצבן מוט ההילוכים (כי הגיר ישב מאחור).
אם כבר אלפא עם הנעה אחורית, אז סדרה 105 (ג'וליה, ג'וניור, ספיידר וכו').
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
ההבדל בין האלפסוד לאלפטות ול-75 זה שעל הנייר לאלפטות היה יתרון, בפרקטיקה הסוד הייתה טובה יותר בכל פרמטר למרות ההנעה הקידמית.
הייתה לי סוד 1.7 שאת המנוע שלה בנו אלכס וסשה מאשדוד , הזיכרונות שלי ממנה מעורבים עד היום לא השתחררתי מהפוביה שלי לחלודה...
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
כל המכוניות האלה נעלמו ומתו - הרוב בתאונות, היתר התפוררו מהחלודה. אבל היה כיף גדול.
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
כל המכוניות האלה נעלמו ומתו - הרוב בתאונות, היתר התפוררו מהחלודה. אבל היה כיף גדול.
תהי-נשמתם-צרורה-בספר-החיים
לפחות יש מועדון עם חברה שמטפחים ברמה גבוה את השרידים (שווה לבקר בימי שישי אחה"צ במתחם המסעדות בהרצליה פיתוח).
אגב,
האם ניסתם לרדת לשורש העניין למה קשה לנו לשחזר את אותו להט וההתלהבות שהייתה לנו ?
(מתוך הנחה שזה לא מאפקט הראשוניות או גיל ההתנסות הצעיר)
רענן
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
לא קשה בכלל.
מה שאנחנו עושים עם הג'יפים היום זה בדיוק אותו דבר. אבל כיף אחר.
אם היה עוד קצת כסף בשביל זה, היתה גם מכונית כביש משופרת לביצועים ליד הג'יפ.
תראה מה שיריב עושה, לדוגמא. הוא חי את הכיף הזה שלו עד הסוף. תענוג.
ואני זוכר שעברתי מהאלפא לג'יפ כי תמיד אהבתי ג'יפים, אבל גם הבנתי שעם האלפא הזו אני אגמור או בבית סוהר, או בבית קברות.
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
עדיין מעדיף את ה 159 על ה75 וברור שעל האלפטא.
ל 159 יש סקסאפיל שאין להרבה מכוניות אחרות, עיצוב חיצוני ופנימי מושלם!, אחת המכוניות היפות שיצאו ב20 שנה האחרונות.
לפני מספר שנים בטיול בצפון איטליה קיבלתי 159 2.5 TD, לאחר שסרבתי בנימוס לBMW סידרה 5.
גיר ידני 6 הילוכים עם מומנט מטורף, הרכב בשיוט איטי של 40 קמ"ש בהילוך שישי היה מאיץ כמו טיל מבלי להוריד הילוך, כולל סאונד מגניב מהאגזוזים למרות מנוע הדיזל.
לוח השעונים, עם השעונים הקטנים מצד ימין, הזוויות של הכל מול הנהג, הגוונים, אין מילים, פשוט מושלם.
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
לא קשה בכלל.
מה שאנחנו עושים עם הג'יפים היום זה בדיוק אותו דבר. אבל כיף אחר.
אם היה עוד קצת כסף בשביל זה, היתה גם מכונית כביש משופרת לביצועים ליד הג'יפ.
תראה מה שיריב עושה, לדוגמא. הוא חי את הכיף הזה שלו עד הסוף. תענוג.
ואני זוכר שעברתי מהאלפא לג'יפ כי תמיד אהבתי ג'יפים, אבל גם הבנתי שעם האלפא הזו אני אגמור או בבית סוהר, או בבית קברות.
גם אני הגעתי לאותה תובנה ובעקבות כך "עשיתי סוויץ" לשטח עם ג'יפ. אבל , לא ענית לשאלה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
האם ניסתם לרדת לשורש העניין למה קשה לנו לשחזר את אותו להט וההתלהבות שהייתה לנו ?
(מתוך הנחה שזה לא מאפקט הראשוניות או גיל ההתנסות הצעיר)
או לחדד,
מדוע מכונית הספורט של פעם "עושה לנו את זה" יותר ממכונית ספורט מודרנית (שעולה בביצועים בכמה עשרות מונים) ?
אני חושב שזה ישים גם לרכב שטח (CJ7 מול רנג'לר רוביקון).
רענן
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
כי כדי להינות מאוטו ישן ומפגר טכנולוגית, אתה צריך לדעת להוציא ממנו את זה. להיות מיומן. זה כיף.
בזמנו, מגזין "הגה" עשה השוואה במסלול סלאלום במינחת בערד בין פיזו 205GTI בת 20 שהיתה אייקון ספורטיבי בזמנה, לבין מאזדה 3 אוטומטית 1.6. משפחתית שהיא סמל להמוניות הבינונית.
המאזדה היתה יותר מהירה בסלאלום ולא במעט... השעון לא שיקר - לספורטיבית הכי נחשבת בזמנה, לא היה סיכוי מול משפחתומטית יפנית מודרנית.
לפני שנה בערך, הייתי ברביירה הצרפתית בהשקה של גולף GTI החדשה, דור 7. האוטו היה כמובן מהיר ומדהים ומרשים בשלמות שלו.
בסוף היום כשהגענו למלון בסן-טרופז, חיכתה לנו גולף GTI דור ראשון. מנוע 1.6, גיר 4 הילוכים. מכונית החלומות שלנו כשהיינו בני 17. אייקון ספורטיבי של דור שלם.
היא היתה גם במצב חדש ומושלם. מי שרצה - קיבל אותה לסיבוב לא מוגבל ולא קצר - ושם יש כבישים בהרים, ללקק את האצבעות...
מה לומר לך? שהיא הרגישה כמו גרוטאה ליד הדגם החדש. כל דייהולט סוניק חדשה היתה מנצחת אותה נגד השעון.
אבל היא היתה מה זה כיפית! באוטו כזה אתה צריך לנהוג באמת.
אחד המהנדסים של פולקסווגן שאל אותי מה אני מעדיף - אז ברור שהחדשה כל כך הרבה יותר טובה שזה בלתי נתפס, אבל באותה מידה ברור שאהבתי יותר את ה-GTI הישנה.
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
או לחדד,
מדוע מכונית הספורט של פעם "עושה לנו את זה" יותר ממכונית ספורט מודרנית (שעולה בביצועים בכמה עשרות מונים) ?
אני חושב שזה ישים גם לרכב שטח (CJ7 מול רנג'לר רוביקון).
רענן
כי צריך לדעת לנהוג ברכב מהר בלי כל האלקטרוניקה (שמצילה חיים), זה הנהג והמכונה וזה כיף
לגבי ה 205GTI מול המאזדה 3 אין כאן הרבה מה להגיד, אבל ה 205GTI היתה עם צמיגים שחוקים מאוד \גמורים בזמן ההשוואה (אם אני זוכר נכון), הייתי רוצה להאמין שנהג מיומן ועם צמיגים טובים היה עושה זמנים טובים יותר מהמאזדה 3
-
תגובה: אמנם הפעם לא על הסופה, אבל בכל זאת שאלה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
כי כדי להינות מאוטו ישן ומפגר טכנולוגית, אתה צריך לדעת להוציא ממנו את זה. להיות מיומן. זה כיף.
אבל היא היתה מה זה כיפית! באוטו כזה אתה צריך לנהוג באמת.
אחד המהנדסים של פולקסווגן שאל אותי מה אני מעדיף - אז ברור שהחדשה כל כך הרבה יותר טובה שזה בלתי נתפס, אבל באותה מידה ברור שאהבתי יותר את ה-GTI הישנה.
+10000
ההנאה באה מהאנדרנלין שמפריש המוח. הוא מפריש בריגוש מהול בפחד.
כלומר, היכולת ללכת על הסף ולהסתכן והסיפוק העצמי בהצלחה בשליטה על הסוררת ...
אנקדוטה קטנה, באה לי הג'ננה לבדוק מה שווה ה B4 של אישתי בכביש המפותל לישוב.
זה פשוט לא יאומן, כדי להוציא הרכב משלוותו אתה צריך מהירות בלתי שפויה בעליל שלא תאפשר אפילו מעבר קליל בבית החולים ...
אז אם מחפשים את הריגוש, צריך לחזור אחורה בזמן או במסלול המירוץ.
רענן