קומפרסור צהוב של ל.כ. כבר יש מזמן.
איפה ניתן לרכוש חלקים במחיר שפוי, ןאלו חלקים צריך בשביל לבנות מערכת לחץ אויר עם מיכל כמו פה:
http://www.viaircorp.com/oba-medium.html
הקומפרסור נשאר בתוך הרכב, רק המיכל מתחת לשילדה של הדיסקברי 2.
Printable View
קומפרסור צהוב של ל.כ. כבר יש מזמן.
איפה ניתן לרכוש חלקים במחיר שפוי, ןאלו חלקים צריך בשביל לבנות מערכת לחץ אויר עם מיכל כמו פה:
http://www.viaircorp.com/oba-medium.html
הקומפרסור נשאר בתוך הרכב, רק המיכל מתחת לשילדה של הדיסקברי 2.
בכל חנות אספקה טכנית שמתמחה בהידראוליקה/פניאומטיקה.
במפרץ יש את אלמוג.
אופציה נוספת זה איביי וחבריו.
המינימום מעבר למיכל עצמו פיטינגים חיבורים ופיצולים למיניהם הם פרסוסטטDC 6-8BAR NC שיפסיק את פעולת הקומפרסור כשהמיכל מגיע ללחץ הרצוי. מומלץ שיהיה מחובר עם ממסר להזנה של הקומפרסור.
http://image.8-lug.com/f/tech/0703_8...ure_switch.jpg
http://image.jpmagazine.com/f/979891...ard_install+wi
שסתום ביטחון קפיצי מתאים לאותו הלחץ במקרה ויש תקלה והוא לא מפסיק.
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/i...rrOBFGdOXLZaIA
בנוסף מומלץ שיהיה בתחתית המיכל ברז כלשהו לניקוז מים שיתעבו בתוכו ושעון לחץ שיחווה אם וכמה לחץ יש לך.
איל
ואת המיכל עצמו תמצא במגרש פירוקים של משאיות.
אסף.
או שתשתמש במיכל ריק של מטף - יש מבחר גדלים והם הרבה יותר צרים מאלה של המשאיות = קל יותר "לדחוף" מתחת לרכב.
רק להתאים את ההברגה בקצה.
אבל למה צריך את זה, אם יש מדחס צהוב (אני מתאר שהוא הגדול/חזק ההוא)?
אני אשמח לראות דבר כזה בפועל (תמונות/וידאו/שירטוטים) שכולל מדחס בסגנון הצהוב, בשילוב עם מטף ושאר ההמלצות פה.
אני רוצה לעשות כזה דבר אצלי כבר די הרבה זמן ואין לי כל כך את הידע והבטחון להתקין כזה רק מהתכתבות באויר.
אמיר,
אני לא יודע מעבר לאיזה פינה אתה, אבל אתה מוזמן לבוא לראות אצלי. בערך.
זה לא עם המדחס הצהוב אלא עם הקטן יותר של ל.כ. והוא בדיוק התפגר בפסח האחרון.
https://lh3.googleusercontent.com/-N...824_124704.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-_...824_124745.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-4...824_124801.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-8...824_125217.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-K...824_125231.jpg
איל
אני מרמת-גן/פתח-תקווה רבתי.
אצלי זה מדחס של איירון-מן / השחור של ל.כ. (יש לי שניים ולא החלטתי איזה להתקין עדיין)
מטף כיבוי 6 ק"ג שפג תוקפו
אם אתה מגיע למפגש ב7.5, אז אולי שם
אמיר.
אל תעשה עניין איפה שלא צריך... תשאיר את זה לפולנים כמוני.
פשוט מאוד, גם בהתכתבות/דרך האינטרנט.
הכי חשוב זה הפרסוסטט..
חוץ מזה, קנה כמה צינורות ומחברים ו.. זהו (מיכל אמרת שיש לך.. תשטוף טוב מהאבקה) - הדבר הכי יקר הוא הפרסוסטט. באינטרנט יעלה לך כמה דולרים (זה בצילום).
ובקשר למיקום - אני הייתי מתקין "בתוך" השילדה ושלא יבלוט למטה (גם אם יש מגן) - פשוט נראה "זורם יותר ומוגן יותר.
את המדחס הייתי מתקין גבוה יותר (עם מחבר מהיר, שמאפשר לנתק מהאוטו ולקחת.. לאן שצריך, אם צריך) ומריץ צינור עד המיכל.
ועוד משהו - לחבר למקור חשמל, שעובד עם הסוויץ' - שלא יעבוד פתאום באמצע הלילה, אם תהיה איזו דליפונת (אם!! אם!!!. לא צריכה/אמורה להיות - רק אם..)
- - - Updated - - -
ואם אתה רוצה לשכלל ולשמור על המדחס, אפשר להוסיף עוד שני אלמטים (זולים) - שסתום חד כיווני (בין המדחס למיכל) ופורק לחץ (בין השסתום החד כיווני למדחס) שיאפשר התחלת עבודה קלה יותר למדחס וישמור על הראש/בוכנה/מנוע.. קשה למדחס להתחיל כשהוא כבר תחת לחץ..זה די גומר אותו..
- - - Updated - - -
אם אני זוכר נכון (מקווה שאני לא טועה ומטעה), למדחס הגדול של ל.כ. יש שסתום ביטחון מובנה..
לא יודע לגבי התקנה בתוך/בין השלדה. חשבתי להצמיד את זה לדופן הרכב בחלק האחורי, כמו שמטף כיבוי עומד בדר"כ ושהמדחס יהיה לצידו.
אם משנה המיקום מבחינת הגובה, אני יכול לחשוב על עוד מיקום אבל באמת שאני דל בנדל"ן בהקשר הזה בויטרה.
רכישה של החלקים באינטרנט תעשה לי את החיים קלים יותר, אם יש לך לינקים להמלצה, אני אשמח.
ראיתי את השירשור ונזכרתי לקנות פרסוסטט, במקום זה שהלך לי בריינג' (נכון, לא נוסע אבל חוץ מהמנוע, הכל צריך להיות תקין).
הנה, כזה אתה צריך. יש בכל מיני לחצים. אני, בגלל קפיצי האויר והקומפרסור שמופעל על ידי המנוע, עובד על לחץ מקסימלי של 170-200PSI. אתה יכול גם עם שסתום של 90-110.
http://www.ebay.com/itm/90-110-120-1...d0b468&vxp=mtr
המטף יעמוד בלחץ כזה ?
לא יודע...
הלחץ שמיכלי המטפים יכולים לעמוד בו הוא המון פעמים יותר ממה שהמדחס יהיה מסוגל לדחוס, אבל...
אני קצת נרתע מלהחזיק מיכל עם אויר דחוס בתוך תא הנוסעים.. לא רציונלי אבל ככה זה איתי.
אצלי בריינג', המיכל בלחץ די קבוע של לפחות 180 PSI והוא מותקן במיקום הגלגל הרזרבי, מתחת לכיסוי תא המטען ומתחת למגירת ברזל מלאה אביזרים... ליתר ביטחון.
אני הייתי מצמיד את המיכל לצד הפנימי של קורות השילדה (עם מחברי מתכת/באנדים מתברגים.. פשוטים כאלה) ומריץ צינור למיקום הקומפרסור - בתוך תא הנוסעים/מטען, בתא המנוע או כל מקום אחר.. אבל זה לא כ"כ נעים לנסוע באוטו, כשקומפרסור מטרטר לך בראש... אם אפשר להימנע מזאת.קובץ מצורף 97770
קובץ מצורף 97771
קובץ מצורף 97772
קובץ מצורף 97773
- - - Updated - - -
ברור.
וגם בהרבה יותר.
- - - Updated - - -
ובקשר לשאר הדברים - מחברים וצינור, הייתי קונה בחנות צינורות.. פשוט יותר קל. מחליטים היכן באוטו להתקין את המדחס/מיכל וקונים את המחברים והצינור - כמו לגו.
וגם לא חייבים שעון/מד לחץ.. אלא אם ממש רוצים לדעת על ה-PSI, כמה יש לך זמין.. אבל זה בסך הכל עוד מחבר T ושעון.. כולה עוד 40 ש"ח או משהו כזה..
אצלי המיכל תחת מושב הנהג עטוף בגולות ברזל וברגים... מה שבטוח בטוח
תוכלו לראות את המערכת שבניתי כאן - http://www.eyal-ron.com/LandRover/electricity.htm
יש לי מיכל של מדחס אויר תעשייתי, 26 ליטר עם רגליים מוכנות. זה משהו שכדאי לתכנן סביבו מערכת אוויר או שגדול מדי?
אני דוחס 180PSI קבוע עם מטף גדול שהוסב למיכל וצנרת הבי דיוטי שיכולה להחזיק עד 350PSI.
26 ליטר זה בסדר גמור, דרור.
הלחץ שאני ממליץ עליו הוא 8 באר / 120 PSI, וגם זה רק אם המדחס ממש טוב ועם שימון (כלומר לא מדחסי בוכנת פלסטיק כמו שמככבים כאן בדיון עד עכשיו, שבשבילם לא הייתי עובר את ה 100 PSI ).
המעגל באמת פשוט.
מערכת האוויר -
מדחס, מהיציאה שלו צינור הולך למיכל. מהפתח בצד השני של המיכל מחברים חיבור מהיר נקבה. מהפתח השלישי של המיכל מחברים פרסוסטט, שפותח מעגל (כלומר מפסיק את פעולת) המדחס כשהלחץ מגיע לערך הרצוי. אפשר לחבר על המיכל גם שעון אם זה חשוב.
המעגל החשמלי כולל בצד ה+ של המדחס ממסר, שמקבל את המתח מפיוז מוזן מהמצבר.
המינוס של סליל הממסר מחובר לגוף.
המינוס של המדחס מחובר לגוף.
הפלוס של סליל הממסר מוזן מהמעגל מצבר - פיוז - מפסק הפעלה (עם או בלי נורה) - פרסוסטט.
צנרת - אני ממליץ על צנרת פלסטיק תקנית, בקוטר שמתאים ליציאה מהמדחס, לכל האורך וחיבורים מתאימים - לקנות אפשר ב מ.פ. מרכז הצנרת ברח הרצל או באפל ברח שונצינו. אם תבואו אליהם עם כל האביזרים הם ידעו לזהות את ההברגות ולתת לכם ניפלים מתאימים.
אסף.
בסוף צריכה לצאת פה כתבה טכנית
כשנגיע לזה, אשתמש במדחס מזגן שכרגע אין על המנוע שלי.
הבעיה היחידה שלי עם המיכל הזה היא הגודל שלו. הוא ענקי.
דרור אני לא בטוח שעם מדחס מזגן תזדקק למיכל.
יש לך כוונות מעבר למילוי צמיגים וניקוי אבק מהדשבורד?
כן. מילוי אויר בצמיגים + פטיש אויר.
אבל זה ממש לא בדחיפות כרגע. ברגע שיתגלגל לי לידיים מדחס מזגן של סופה, נתחיל עם זה.
כל פעם.. אתה כל כך מצחיק אותי... כמו דביל, יושב לבד בחדר, מול המחשב, וצוחק...
למה חייב של סופה?
כל מדחס יהיה מספיק טוב. להיפך - כמה שיותר קטן, טוב יותר וקל יותר להתקין. מדחס של היפניות הקטנות.. מצויין.
ןאם אתה רוצה משהו שיחזיק כמו הסופה.. לפחות - יש לי, בגבעתיים, שני מדחסי YORK (אלה עם עוקת השמן והבוכנה הענקית) שרק מחכים שמישהו יגאל אותם מחוסר המעש שלהם...
אני הצלחתי להתקין מדחס אפילו בתוך תא המנוע הצפוף של ריינג' 2001..(1995-1998 - אין מקום).
קובץ מצורף 97796
קובץ מצורף 97797
וזו תמונה "נקייה" בזמן המדידות/ניסויים של התושבת (השחורה ההיא)
קובץ מצורף 97798
ולמי שממש משועמם ורוצה להשקיע, כתבה טכנית יש פה כבר מזמן...
http://www.jeepolog.com/forums/conte...epolog-archive
כאמור, המערכת הוחלפה במדחס בתא המנוע, עם המעבר לריינג' 2001.
ומה שלא היה כתוב שם, בלינק, הוא שמנוע הכננת עובד במהירות עצומה ובשל העובדה שהוא מפעיל ישירות את המדחס (ללא הפחתת מהירות), קצב מילוי האויר הוא פשוט אדיר...
עוד לא כתוב, שכשיש לך "דבר" כזה, פתאום כולם חוסכים בקומפרסורים שלהם.
באחד הטיולים עם אחי וחבריו, ביציאה מהשטח, כ-7 כלי רכב רצו למלא אויר והגישעפט הזה עבד הרבה זמן... עד שלקראת הרכב האחרון (כולל החלפה של גלגלי ספייר לשני כלי רכב - אם יש פטיש אויר, למה לא להשתמש, במקום לשבור את הגב עם מפתח גלגלים סטנדרטי..), אם אני זוכר נכון, החל לצאת עשן מתא המטען של הריינג'...
התברר שהממסר הגדול שהשתמשתי בו (HD עאלק), זה מצד שמאל למעלה, מעל מנוע הכננת השחור, לא עמד בעומס ופשוט נשרף לגמרי...
אחרי הטיול רמי הזמין ממסר "אקסטרא HD" (ניירוסטה..) שפתר את הבעייה אחת ולתמיד, לשמחת כל המשתמשים..
ברנרד,
אני גם שוקל אם להחליף את הצעצוע של קומפרסור שיש לי ב-JK (שכאמור התפגר לאחרונה) בהתקנה של YORK או דומה.
מה היתרון/חסרון של להשתיל אותו בתא המנוע יחסית למנוע כננת?
בכל מקרה... אם ממש צריך לגאול את מה שיש בגבעתיים מהיסורים אני מוכן לעלות לדגל...
איל
2 האגורות שלי
ראיתי שימוש בצנרת של מגן חזירים או במסגרת ארגז בטנדרים כמיכל לחץ אויר. מבחינת נפח נכנס שם לא מעט.
חשמל, מקום, רעש(הרבה פחות מקומפרסור רגיל.. אבל עדיין), חום, משקל, חשמל...
ולך בכלל יש פתרונות מדף מצויינים..
כאן יש השוואה... המערכת שמופעלת ע"י המנוע, אי שם למטה - אין לה בכלל מתחרים:
http://www.fourwheeler.com/how-to/15...sor-confessor/
מוצרי מדף:
http://www.kilbystore.com/products-a...lete-kits.html
http://www.northridge4x4.com/under-h...mplete-ak-jk12
ןכזה הבאתי פעם לחבר, שהתקין בדיפנדר מדוגם להפליא (היה גם רכב עבודה - מוסך) שנגנב. לי העסק היה יקר מידי ולכן בניתי לבד..:
http://www.offroaders.com/directory/...compressor.htm
ויש גם כאלה... חזקים ביותר:
http://www.airbagit.com/12-Volt-DC-C...com-dc7501.htm
צריך גם לעשות איזה שינויי קטן בקומפרסורים של המזגנים, לצימצום/מניעת מעבר שמן לאויר... יש ברשת הוראות די מדוייקות כיצד לעשות את זה, לכל סוגי הקומפרסורים - לא חייב אבל רצוי. חוסך בדיקה ומילויי תכופים של שמן במדחס... היורק עדיף.
ולגבי היורק... לדרור זכות ראשונים...
אחלה, תודה.
אני לומד את הנושא.
וברלי, אם אתה מחליט לוותר תגיד...
אם אני עם בודי קצר הכנסתי מטף גדול בלי שהוא מתקרב אפילו למשהו חיוני בתחתית הרכב אתה יכול להכניס 3.
http://srv2.jpg.co.il/4/55366cdfd6451.jpg
http://srv1.jpg.co.il/1/55366d137b7f2.jpg