-
המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
שלום לכולם.
בקיץ האחרון הינו בטיול במתבר ואחד הימים היה חמסין כבד. חום המנוע טיפס מעל 100 מעלות ונאלצתי לכבות את המזגן.
החלטתי שצריך לשפר את מערכת הקירור.
דבר ראשון קניתי מערכת חשמלית לבקרה של חום מי קירור והפעלת הוונטה. המערכת הזאת יודעת גם לבקר מקור חום נוסף (למשל נוזל הידראולי של תיבת הלוכים).
מה שנותר זה לקנות רדיאטור מוגדל/משופר ולקנות וונטה ולהתקין את כל זה.
יש למישהו המלצות לגבי וונטה ורדיאטור?
מדובר בגראנד 5.2 ליטר 98
תודה מראש
-
תגובה: המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
אח למחשבה... גם אני מהרהר בזה סמן מה ולא מצאתי פתרון מדף עדיין.
למעשה, אם המעבר למאוורר חשמלי יש יותר מקום עד המנוע...
זה מאפשר לדעתי לשים רדיאטור עבה יותר שאינו מוצר מדף.
משהו עם עוד שורה או שתיים ושטח פנים משופר.
אולי נשתף פעולה וניצר יחד לטובת הפחתת עלויות?
-
תגובה: המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
הי בועז
במהלך החיפושים לאחר פתרון הרדיאטור, נתקלתי בדיונים בפורומים בארה"ב ובין היתר נכתב שם שלא כידאי להגדיל את מספר השורות של הרדיאטור משתי סיבות עיקריות:
1. השורות שמאחורי השורה הראשונה לא מקבלות מספיק אוויר קר על מנת להחליף חום באופן יעיל.
2. משוואת המים אינה מסוגלת להזרים כמות עד קו גדולה של מי קירור ואפקטיביות של המצנן יורדת.
מכאן אני הסקתי מסקנה שלא כידאי באמת להגדיל את כמות השורות אלא לבחור ברדיאטור בעל שורה אחד ארוכה לכל העובי של הרדיאטור
והינה הפתרון שמצאתי
http://www.griffinrad.com/load_detai...ep&model=Grand Cherokee&select_Main_Group=1998&select_S ub_Group=Jeep&select_Sub_Group_model=Gra nd Cherokee&select_Sub_Group_Engine=27.25 x 22.25&select_Sub_Group_Transmission=TOC& key_id=8-70080
הבעיה היא שלא מצאתי ברשת חנות שמוחרת את זה ונראה לי גם שהמחיר יהיה גבוה מאוד.
-
תגובה: המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
עם מאוורר חשמלי מספיק חזק גם רדיאטור מקורי יעבוד.
-
תגובה: המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
היי
ההנחה שלך נכונה אולי כל זמן שעובי הרדיאטור דומה למקור.
באגע שאפשר לעלות בעובי אז יש יותר שטח פנים לקירור. פיזור החום מתבצע בעיקרו על ידי צלעות האלומיניום הדקות שמסיעות את החום מהשורות לעבר הרוח.
לכן אני עדיין בדיעה שעיבוי הרדיאטור הוא הפתרון היעיל וכל נסיון להישאר באותו שטח פנים יניב תוצאות דומות והימור כספי.
מנסיון מר, לא מאמין בפתרונות קסם שמציעים. יש לי קיט דומה מחורבן שניסיתי ועלה לא מעט.
יש לי מאוורר דומה לשל וולוו 850 אבל עם ספיקה גבוהה מהמקורי ( יש לי גם מקורי שנפסל).
ב 95 מהזמן זה בסדר אבל עדיין יש 5 אחוז לשפר
-
תגובה: המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
הפורומים מלאים בדיונים על חום המנוע של הzj.לא נכנס לזה כרגע אבל 100 מעלות ביום חם זה תקין לחלוטין.
המזגן כובה אוטומטיב115.אני 7 שנים מערכת קירור אורגינלית ורדיאטור בשן,עובד מצוין כל שנה רוב בעיית חום המנוע ברכב הזה היא פסיכולוגית שלנו.
הרכב הזה הוא לא יפני 90 מעלות קבוע.הוא בנוי לעבוד בטמפ גבוהה,נכון שיש בעיה תכנונית בהוצאת החום מתא המנוע אבל גם זה לא נורא.
יוצא לי לראות רכבים שהשקיעו הרבה כסף במערכות קירור מוגדלות,ובסופו של יום בטיול פסח יום חם כולנו עומדים על אותה טמפ מנוע.
-
תגובה: המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
ראה שרשור ל-ZJ (ז"ל) שלי
גם רדיאטור אלומיניום שקניתי בארה"ב לא שיפר את יכולת הקטנת הטמפרטורה של המנוע.
הבעיה ב-ZJ שהאוויר החם לכוד בתא המנוע וזה הגורם העיקרי להתחממות ב- ZJ
יורם
http://www.jeepolog.com/forums/showt...A0%D7%95%D7%A2
-
המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
יורם,
מה עניין שמיטה להר סיני?
האוויר החם בתא המנוע הוא כבר אחרי הרדיאטור.
הרדיאטור מקרר את המים באמצעות אוויר קר שנושב על פניו מבחוץ.
כל סמק אוויר שנכנס מלפנים גם יוצא החוצה באיזו שהיא דרך..,
ניצן, נכון מאוד שהאדום מתחיל ב 120 אבל יעילות המזגן נפגמת ב 105 וזה דורש תשומת לב למד חום
-
תגובה: המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
בועז אני אחדד את דעתי.
למשאבת המים יש ספיקה מסוימת. אם להגדיל את הנפח של חלל המים ברדיאטור, אז המים יזרמו לאט יותר. האם זה טוב? אני לא יודע. צריך לבצע חישוב ובשביל זה צריכים לדעת מספר פרמטרים של הרדיאטור, מי קירור והמשאבה.
ובגלל שאין לנו את הפרמטרים הללו, נצטרך לבצע ניסוי או להשתמש בידע קיים אצל האנשים המנוסים.
לכן אני פתחתי שרשור חדש.
אגב אין בכלל ויכוח עם הטענה ששטח פנים גדול יותר מקרר טוב יותר ולכן, לדעתי, צריך לחפש רדיאטור בעל נפח מי קירור זהה אך שטח הפנים שלו מוגדל ובשילוב עם מאוורר חשמלי חזק, קרוב לוודאי, ייתן את הפתרון האופטימאלי.
דרך אגב אני שמתי לב שהביעה היא רק בתורים הנמוכים שזה יכול להצביע על ספיקה חלשה של משאבת המים בטורים האלה ולכן בחלל צריך להתחיל משם.
-
תגובה: המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
בעניין של אוויר לכוד בתא המנוע אני לא חושב שזה הבעיה. יש רכבים שהרבה יותר עמוסים וצפופים ואין להם את הבעיה הזאת.
-
תגובה: המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
הבעיה העיקרית zj היא החום הלכוד בתא המנוע.תנסה ביום חם נסיעה איטית לשחרר את מכסה המנוע שיפתח החריץ לפני הפתיחה המלאה.
אתה תראה איזו ירידה יש בשעון החום.
-
תגובה: המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
בעניין האוויר הלכוד גם אני לא חושב שזו בעיה.
לעניין המשאבה, אני לא רוצה להזרים יותר מים בפרק זמן נתון ולכן ספיקת המשאבה לא אמורה להשתנות.
אני רוצה לחשוף חלק גדול יותר מהקיבולת לרוח מצננת.
מקווה שהצלחתי להסביר את מה שניסיתי
-
תגובה: המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
האוויר החם בתא המנוע הוא כבר אחרי הרדיאטור.
הרדיאטור מקרר את המים באמצעות אוויר קר שנושב על פניו מבחוץ.
כל סמק אוויר שנכנס מלפנים גם יוצא החוצה באיזו שהיא דרך..,
לא מדוייק .
האוויר החם עולה ופוגש את מכסה המנוע ועל הדרך זוחל קדימה כך שעל חלק מהאוויר החם מתבצעת סירקולציה דרך הרדיאטור.
וכך אט אט הטמפ' זוחלת מעלה בעמידה.
שים לב, איך שמתחילים תנועה במהירות איטית מאד הטמפ' צונחת למצב הרגיל .
זה בגלל שקל יותר לאוויר החם להתפנות מתא המנוע .
יש מספר טרופרים שביצעו שינוי לכונס הפוך וזה שיפר להם את ייצוב הטמפ' בעמידה.
רענן
-
תגובה: המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
אצלי הבעיה היא בתנועה סביב 30-40 בעומס. למשל יום חם בנקרות.
בעמידה הכול בסדר
-
תגובה: המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
אתה בטוח במה שאתה כותב ?
כלומר במהירות 30 עד 40 קמ"ש (עומס + מזגן) הטמפ' עולה,
אתה עוצר בלי לכבות המזגן, הטמפ' יורדת ומתייצבת.
הבנתי נכון ?
אגב, חזרת למאוורר מכני או עדיין עם חשמלי ?
רענן
-
המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
בטוח. חשמלי.
מדובר על ימים חמים מאוד
-
תגובה: המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
מה שאתה מתאר זה מערכת קירור גבולית מאד.
להערכתי ביום חמסין אם אתה בכביש מטפס בעומס מלא כולל מזגן מהביקעה או למצפה רמון,
אתה גם חווה עליית טמפ' שכנראה מאלצת אותך לכבות מזגן.
אם זה נכון, לדעתי רק רדיאטור מוגדל HD יכול לפתור (אפילו חלקית הבעיה).
אגב,
מה עם השרשור הנושן שבו המלצתי על רדיאטור HD (סידרה כמו שהתקנתי בטרופר) ?
מישהו התקין ? וידא שהוא מתאים ? פתר / לא פתר הבעיה ?
http://www.jeepolog.com/forums/showt...7%A8-%D7%9C-XJ
רענן
-
תגובה: המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
בועז,,, מה לעשות ,,שנים של ניסיון עם ZJ
האוויר הלכוד בתא המנוע - זו הבעיה הכי כואבת של ה-ZJ
זו מחלה שצריך לדעת איך לחיות איתה
ראשית - הוצאת הגומיה של מכסה תא המנוע (הגומיה הקרובה לשמשה הקדמית)
שנית - פתיחת מכסה תא המנוע בטיול שטח
שלישית - כל שאר הפטנטים המתוארים כאן (רדיאטור, מאוורר חשמלי, ונטות מקדימה ועוד ועוד...)
-
תגובה: המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
אם הבעיה היא אוויר חם לכוד אז צריך לפתוח את מכסה המנוע כפי שזה בגראנד 5.9 ליטר ולבדוק אם יש שיפור. מישהו ניסה?
-
תגובה: המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Ersten
אם הבעיה היא אוויר חם לכוד אז צריך לפתוח את מכסה המנוע כפי שזה בגראנד 5.9 ליטר ולבדוק אם יש שיפור. מישהו ניסה?
כן,
בימים חמים בטיולי קיץ הפתרון היה:
פתיחת מכסה מנוע,
הפעלת וונטה חשמלית,
סגירת מזגן
וקדימה לטיול
רק כך היה ניתן לסיים טיול ללא חימום יתר של המנוע - כמובן - הפסקות קפה מדי פעם לצינון המנוע
-
תגובה: המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
אצלי לא מצאתי את המכסה מנוע בעל משמעות רבה
-
תגובה: המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
בתקופה שהחזקתי את הZJ , מעולם לא התחמם לי המנוע, בקיץ נסעתי ללא טרמוסטט, בחורף החזרתי אותו.
נמרוד
-
תגובה: המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
דיון ישן נושן, כבר הכל נאמר ונעשה.. שורה תחתונה אין בעיה.
אמר ניצן כבר באחד ההודעות. בעיקר עניין פסיכולוגי.
המנוע עובד בחום גבוה, שעון מעל 100 לא מעיד על בעיה, סיכת חום זזה לא מעיד על בעיה, הסיכה לא אמורה להיום במקום אחד (קבוע) כמו בשאר ברכבים.
אפשר היה לפזר את החום טוב יותר, בעיקר בשביל לשמור על מערכות החשמל, צינורות גומי ושאר הקומפוננטות (הם חיים בתנאים קשים מתחת למכסה).
למעט זה: משאבת מים תקינה, רדיאטור תקין, שימוש במי רדיאטור עם נקודת רתיחה של 127 מעלות ומעלה (פרסטון ודומיו), פאן קלאץ תקין וזהו. הרכב תקין ולא אמור לעלות מעל 110-115 מעלות.
-
תגובה: המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
אצלי לא מצאתי את המכסה מנוע בעל משמעות רבה
גם אני לא ראיתי השפעה
-
תגובה: המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
השועל
הרכב תקין ולא אמור לעלות מעל 110-115 מעלות.
ב 115 מעלות , המדחס מזגן עדיין מחובר ?
או מנותק ע"י הגנה אוטומטית ?
אם קיימת הגנה, באיזה טמפ' המדחס מתנתק ?
רענן
-
תגובה: המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
-
תגובה: המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
לא זכור לי שהמזגן התנתק לי אי פעם אבל הוא הופך להיות מאוד לא יעיל ב 105 וצפונה
-
תגובה: המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Ersten
לדעתי ב- 110
דעות זה לפולטיקה ומדעי פקולטת הדשא ...
פה זה אמור להיות נתון יצרן טכני חד ערכי (וליתר דיוק בתוספת סטיית ייצור מקובלת).
רענן
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
לא זכור לי שהמזגן התנתק לי אי פעם אבל הוא הופך להיות מאוד לא יעיל ב 105 וצפונה
הכוונה ניתוק מדחס . המפוח בתא הנוסעים ממשיך להסתובב רגיל רק יוצא אוויר עם שאריות קור ...
אין לכם מפרט טכני / ספר אחזקה לבירור נתון זה אם בכלל קיים ניתוק ?
(ביפנים זה כמעט בכול רכב כולל פרייבטים)
רענן
-
תגובה: המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
מזגן כובה ב115.קרא לי פעמיים ב7 שנים שרכב אצלי.פעמיים זה היה באמצע הקיץ ברמת הגולן בימים חמים מאד.
קראתי טמפ העבודה של המנוע עלפי יצרן היא98.8 ועד 115 מעלות תקין לחלוטין. שוב דיון ישן שנטחן עד דק.
-
תגובה: המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
דעות זה לפולטיקה ומדעי פקולטת הדשא ...
רענן
לא מסכים לגמרי. גם במדע סופר מדוייק תמיד יש מקום לדעה כזאת או אחרת. למשל עד היום לא החליטו החכמים שביננו האם מזגן אינוורטור חיסכוני יותר או לא. יש טוענים שכן ויש טוענים שלא.
בהצלחה
בענין של התחממות יתר (או לא) של מנוע אני אעשה כזה דבר: אתקין וונטה חשמלית ואכוון אותה ל 95 מעלות ביציאה מהרדיאטור. אם לא יעזור אז אולי אפתח פתחים במכסה המנוע לאיוורור טוב יותר. זה מפריע לי נפשית כאשר מחוג מד טמפרטורה עולה מעל 100 וכמובן זה מפריע לי לנסוע עם משפחה ביום חם במתבר בלי מזגן.