-
המלצה על ג'יפ עד 80K
שלום לכולם,
בעבר נעזרתי בפורום המכובד בעניין של אמרקאית גדולה, לצערי מסיבות כאלו ואחרות לא יצא לפעול הרעיון.
היום אני רוצה לעבור מהפריבט (אלפא רומאו 159 ידנית) לג'יפ.
אבקש את המלצתכם בעניין.
אז כך:
1. כמה אתם רוצים להשקיע?
(80 אלף ש"ח אם חריגה קלה 5K אם יהיה צריך )
2. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע?
(רכב יום יומי)
3. מי נוהג בו?
(רק אני)
4. כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות?
(בעיקון זוג מקסימום 4 אנשים)
5. כמה קילומטרים הג'יפ יעשה בשנה?
(15K בשנה)
6. יש תנאי סף? אוטומטי/ידני, דיזל/בנזין וכו'.
( כרגע לא משנה, אבל עדיף אוטומט בשביל שגם האישה בעתיד תוכל לנהוג עליו)
קצת תוספות ממני:
1. היום אני נוהג על רכב די חזק (200 כ"ס), חשוב לי שהרכב יהיה עם מנוע בראי, לא משנה דיזל או בנזין.
(ברור לי שאני לא קונה רכב ספורט, אבל עדיין מעדיף משהו חזק)
2. אמינות עד כמה שאפשר, הרכב הוא יום יומי.
3. אני מעדיף רכבים גדולים (בעייה פסיכולוגית :D ), חשוב לי שיהיה תא מטען גדול מספיק לכל הציוד.
4. הרכב הולך לעשות בערך 6-8 טיולים בשנה , אני משער שהטיולים יהיו עד רמה בינונית.
5. אחד הרעיונות היה להעביר את הרכב לגז (בבקשה לא לסקול אותי, אני יודע שהעניין כאן רגיש)
אז השמח לשמע קצת מידע מאנשים עם ניסיון בעניין.
מקווה שאני עניתי על כל הסעיפים הרגילים הנשאלים בפורם,
מקווה שבכלל קיים כזה רכב :cool:.
תודה מראש לכל העונים!
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
אני הייתי בודק גראנד צירוקי WK 4.7.
לביצועים, יש גרסת המי, אבל היא יקרה ונדירה בארץ.
יש גם גראנד WK CRD (דיזל), שווה לבדוק גם אותו.
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
סער תודה על התגובה,
קראתי שירור ישן על WK ועל הכדורים הצבעוניים שהוא מאכיל את בעליו,
האם המצב באמת כל כך נורא? או שזה הגזמה?
מצאתי WK 2005 המי שהחליפו לו מנוע, האם מנוע המי הוא מנוע אמין? או שזה פשוט אקזמפלר מפוקפק?
הדיזל ממש לא במחיר מעל 100K (למרות שהכי נחשק כי מדובר במנוע של מרצדס והרכבה אוסטרית).
במידה ואני מתמקד במנוע 4.7 , על איזה שנים שווה להסתכל?
האם בכללי הג'יפ נחשב לאמין?
עוד הפעם תודה, וסליחה על כמות השאולת.
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
לא צריך לבקש סליחה, הפורום נועד לשאלות ותשובות :)
למיטב ידיעתי המי נחשב לאמין ואם הייתי מחפש WK הייתי מחפש המי (ולא דיזל).
ה 4.7 לא חריג לרעה או לטובה בתחום האמינות (לי יש את ה 4.7 ב WJ מודל 2000, אבל הרכב לא נמצא אצלי מספיק זמן ע"מ שאוכל לחוות דיעה אמיתית)
אני הייתי מחפש את הכי חדש שניתן במסגרת התקציב, שים לב שהגיעו כאלו ללא הילוך כח וחלקם עם נעילות דיפרנציאל וחלקם ללא.
תקרא את הכתבה של רמי (GRAND) כאן באתר, כמו כן, ניתן למצוא עוד כתבות רלוונטיות (שנכתבו בעיקר ע"י אילן) ב http://www.jeeps.guru/wk-il/ (גילוי נאות - זה אתר שנמצא על פלטפורמה שלי)
באופן כללי, אני חושב שהג'יפ לא חריג לטובה או לרעה בתחום האמינות. מבחינת עלות חלקי חילוף וטיפולים הוא זול יחסית - חלקים זמינים בארץ ובחו"ל.
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
אני נוטה להסכים עם סער. אם אתה רוצה להרגיש מנוע, ואתה חובב רכב שמתעניין במה שהוא נוסע בו (ומן הסתם אתה אחד כזה) אז הכיוון של גראנד צ'רוקי עם מנוע V8 בנזין הוא הכיוון הנכון.
עוד כיוון מעניין - פורד אקפלורר עד 2010, גם עם מנוע V8. עוד יותר גדול פיזית, פחות פלטפורמה לשיפורים כרכב שטח.
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
קראתי את כל המדריך של רמי (GRAND) ,
זה בדיוק משם קראתי על הכדורים הצבעוניים
:D
לגבי הילוך הכוח, הבנתי שצריך לחפש רכב עם ידית כסופה ליד ידית ההילוכים. (כך אני יודע שיש הילוך כוח לג'יפ)
סער, מה הכוונה שלך לאתר על הפלטפורמה שלך?
ידוע לך משהו בדבר הסבה של הרכבים הללו לגז?
עוד הפעם תודה.
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
פלטפורמה שלי= אני בעל הדומיין והשרת ואילן מנהל את התוכן (האתר אותו אני מנהל הוא הגרסא באנגלית)
גז: מנועי 4.7 לא חובבי גז (ראשי אלומניום)
לגבי הילוך הכח, כפתור כסוף ליד ידית ההילוכים, צריך לוודא שלא בוטל בריקול שהיה בעייתי.
המלצתי לך עליו אחרי שציינת שאתה מגיע מאלפא 159. אני לא בטוח שתרגיש עליה בהוצאות :)
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
הבנתי,
לגבי הוצעות החזקה,מה צריכת הדלק במנוע 4.7 ?
אגב, אולי מישהו מכיר מקום טוב בצפון לבדוק ג'יפ?
במידה ולא ללכת על הגרנד איזה עוד ג'יפ הייתה ממליץ? (במידה והגנרל יעשה בלגן... ;))
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
תיתן סיבוב אחד לגנרל על גרנד, ולך תהיה בעיה לקבל אותו לטיולים.
נמרוד
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
אני אשאיר למישהו עם WK לענות על השאלה הזו (למרות שבד"כ אומרים אם אתה שואל מה צריכת הדלק זה כנראה לא בשבילך :) ),
אצלי , זה גיר ישן יותר, צמיגי שטח מלא כבדים (טויו) עם גגון, מחוץ לעיר - 1 ל 6.5-7. בתוך העיר אני לא ממש נוסע...
ה WK אמור להיות חסכוני יותר.
לגבי המלצה על רכבים אחרים,פג'רו, טויוטה, יונדאי, מבחינתי כולם נכנסים יופי לקטגוריה של "זה שאתה נושם לא אומר שאתה חי" ;)
וקצת קשה לי לחשוב על מעבר מאלפא 159 ידנית לטויוטה דיזל אוטומטית :)
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
ההמי 5.7 אחרי הגבהה וצמיגים עשה אחד לתשע בשיוט ואחד לשבע וחצי באופן כללי.
ה 4.7 לפי החברים אוכל טיפה יותר או דומה (בגלל מוד חיסכון של ההמי בשיוט)
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
נמרוד,
פורד אקספלוריר גם נשמע מעניין, איך הוא מבחינת אמינות? מה הכוונה לפחות שוק שיפורים? (אי אפשר להגביה אותו?)
ובהשוואה לגרנד? (אני את האמת נמשך יותר לגרנד אבל לא פוסל)
נימרוד - מערד,
היא בנתיים לא נוהגת :D (למזלי)
סער,
אני שואל לגבי הצריכה כדי להיות מוכן :D ולדעת מה לא להגיד לגנרל :rolleyes:
את האמת לא מתחבר לטויוטה יותר מידי, גם המחרים שם הזויים בהחלט. (100K עבור שנת 2004??? :mad:)
הדסופה,
תודה רבה, נשמע סביר בהחלת.
השמח עם בעלי ה- WK יוסיפו את ידעה והנסיון שלהם לשירוש.
בנתיים הכיוון הוא WK הדבר היחידי שקצת לא ברור זה עניין האמינות של ה-WK?
עוד הפעם תודה רבה חברים.
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
אתה יכול ללכת על ה WK בלב שלם, כל עוד שלא רכשת נבלה שחוטה ומוזנחת אז אתה תהנה מהרכב, ועם מנוע המי אז בכלל... החיים שלך לא יהיו אותו הדבר,
בדרך כלל זה מסוג הרכבים שמתמכרים אליהם, למעשה אין עוד משהו דומה במחיר סביר שמהנה כל כך גם בכביש וגם בשטח.
האמינות תלויה במצב ההזנחה של הרכב, רכב מטופל בזמן יגלה אמינות טובה, רכב מוזנח יצטרך יישור קו מקיף ושימוש באותם הכדורים הצבעוניים, וגם אז, לא נורא.. לאחר ישור הקו צפויה לך תקופה שקטה יותר.
המחלות ידועות, מוכרות, ובשנים שעברו מאותה כתבה שקראת, קהילת בעלי ה WK התעצמה ולמדנו להתמודד עם הכל, וגם במחיר זול לתיקון...
לגבי הדלק, לי אין את הנתונים שהד מציג, רכב משופר עם צמיגי שטח מלא בכביש פתוח יגלה תצרוכת סבירה של 1:7.5
בעיר ובשטח לצערי 1:4 יהיה נתון ממוצע ביום טוב,
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
אחי מכר לאחרונה קומנדר 2008 מוסב לגז. לא זוכר את נפח המנוע אבל 303 כ"ס.
פלטפורמה טובה ואמינה.
טיפולים היו זולים מאוד (גם יחסית לספארק שהיתה לי באותה תקופה).
יחסית ל159 - אתה מרגיש שאתה עם רכב לא פחות חזק (מכיר עוד מישהו שנוסע בבימבה - ספארק וקונה לאשתו 159?).
מה שכן, אם פותחים את מושב 6-7 באוטו, אין תא מטען כלל.
יש קיטים להגבהה, וראיתי גם כאלו עם מתקן לספיר מאחור (מיכל הגז יושב במקום של הספיר)
עלויות הדלק (גז) , בחישוב גס, היו זהות לעלות הבנזין בספארק שלי.
צריחת דלק - 1:6, (ספארק 1:16).
רכב לא רע בכלל, מאוד נוח לנסיעות שגם מעבר לכמה ק"מ ביום.
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
אם אני לא טועה, קומנדר זו גרסת 7 מושבים מעט מכוערת ל wk.
המכניקה זהה, יתקנו אותי מי שמכירים אותו מקרוב...
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
Grand,
תודה על המידע, באמת מאוד מרגיע בדבר האמינות.
הרי כל רכב מוזנח (לימון) יוצא ממך את כל המיץ.
אגב, אולי ידועה מקום טוב לבדוק ג'יפ בצפון? וגם איפה ממולץ לטפל?
אולי אתה יכול לתת טיפים על מה מומלץ לשים לב בעת בדיקת הרכב?
ש01,
303 כ"ס זה 4.7 , כמה זמן הרכב היה אצך אחיך עם מערכת גז?
את האמת מעדיף את ה-WK , אבל המכלולים אותו הדבר כמו לקומנדר. (קראתי איזה כתבה באנגלית על העניין הזה)
כנראה שברגע שאני ימכור את האלפא נחפש גרנד 4.7/5.7 מעדיף כמובן את ה-5.7 .
אחרי ששבוע שעבר שמעתי את ההמי ואיך הוא נשמע... תענוג לאוזן.
צריך רק לבדוק למה החליפו מנוע ל-WK הזה, כי התקינו בו מנוע מהסדרה החדשה. (כמו בצ'ארג'ר)
חברים אולי תתנו טיפים על מה שווה להסתכל/לשים לב בעת חיפוש הג'יפ?
עוד הפעם תודה ענקית לכולם!!!
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
מכונאי Jeep באזור הצפון הקרוב - ארנון מלאכי בפרדס חנה.
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
Dust
תקרא:
http://www.jeeps.guru/wk-il/?p=100
יש לך כאן ארבעה עמודים מלאי חומר:
http://www.jeeps.guru/wk-il/
אם אתה רוצה הסיסמה למאמרים המוגנים שלך הודעה פרטית.
אם אתה מאלפא אז כנראה ה WK באמת בשבילך, זה ממש לא רכב לכל אחד, רק לשרוטים קשות :)
והרכב הספציפי שכתבת עליו מוכר ואתה יכול גם לקחת אותו למוניר מוטורס בצפון, סריקת מחשב על הרכב חובה לדעת אם כל המערכות עובדות כשורה.
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
אילן תודה רבה,
בטוח אקרא עוד הלילה את רוב החומר.
מוניר מוטורס שנמצא בכפר יאסיף?
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
חיובי בהצלחה,
תגיד למוניר שהגעת דרך קבוצת WK, יש כבוד הדדי.
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
עכשיו עוברים לשלב של שכנוע הגנרל ;)
עוד שאלה שצצה לי בראש, אני רואה הרבה רכבים הנושקים את ה200K ק"מ, איך הרכב מרגיש עם ק"מ כזה?
חברים תודה רבה על כל המידע וההשקעה.
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
שאלה חשובה נוספת, אני יום יום נוסע לעבודה כ-30 ק"מ ולא יכול להשאר בלי רכב,
האם הגרנד עם תחזוקה ראויה יעמוד במשימה? (הכוונה לא יתקע על הכביש או משהו בסגנון)
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Dust
שאלה חשובה נוספת, אני יום יום נוסע לעבודה כ-30 ק"מ ולא יכול להשאר בלי רכב,
האם הגרנד עם תחזוקה ראויה יעמוד במשימה? (הכוונה לא יתקע על הכביש או משהו בסגנון)
אתה מערבב בשר עם חלב, אם אתה תלוי ברכב יום יום, רכב לעבודה זה לא רכב לטיולים, מספיקה לך תקיעה קטנה בשבת וביום ראשון אתה מושבת ולא עובד.
בתקציב שלך עדיף לחלק ל 2, לקנות פרייבט אמין וחסכוני לעבודה ובשאר רכב לטיולים נטו.
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
נדב,
אם הבנתי אותך נכון הגרנד לא מתאים ליום יום?
כי בתחילת השירוש כתבתי, שאני צריך רכב ליום יום.
אומנם במחיר הזה אפשר לקנות פריבט וג'יפ.
אבל בסופו של דבר זה יוצא מאוד יקר להחזיק שתי רכבים.
אז אני כרגע רוצה רק רכב אחד.
אתה מוזמן להמליץ על על רכב שמשלב את שתי העולמות,
כי כרגע שום דבר לא סגור מבחינתי.
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
הבנת לא נכון.
הגראנד מתאים לשימוש שהגדרת ללא בעיה - כמו כל SUV אחר.
הבעיה היא כללית, לכל ה SUV - אם שברת משהו בשבת, כנראה תצטרך מונית ביום ראשון :)
תחזוקה של שני רכבים לא יוצאת יקרה יותר בחישוב הכולל - ואם כן, אז בצורה זניחה למדי.
היתרון המשמעותי שלה זה חוסר תלות בין טיולי השבת לנסיעות לעבודה.
זו הסיבה העיקרית שאני "הפרדתי רשויות" וקניתי רכב לעבודה ורכב לטיולים.
עם בחירת רכבים נכונה, לא תחרוג מהתקציב ותשלם פחות בסופו של דבר.
הבעיה העיקרית עם אחזקת 2 רכבים היא מנטלית, אנשים מיד מסתכלים ושואלים למה אתה צריך 2 רכבים, התשובה כמובן היא שאתה לא צריך, אתה רוצה....
וזה גם לא עולה יותר.
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
סער,
תודה על ההבהרה,
אני בן 29 , ונראה לי שקצת גדול עלי כרגע שני רכבים כרגע.
למרות שאני לא פוסל בכלל את הרעיון, צריך לבשל את זה קצת בראש (ולעשות קצת חישובי כלכלה פשוטים).
אבל אז אני יורד לגי'פ במחיר של 60K-50K בחישוב גס, עדיין שווה לבדוק את הגרנדים WJ לדוגמא? (תמורה טובה למחיר?)
תודה מראש,
יבגני.
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
גראנד wj הוא אופציה טובה בעיני (יש לי כזה...)
תעשה סיבוב, תתרשם ותדע
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
טוב חברים,
אני השתדל לעדכן מה אקנה בסופו של דבר, (כמובן שקודם אמכור את האלפא ).
אם משהו מעוניין באלפא רואמו 159 ידנית טורבו, אתם יודעים למי לפנות ;)
במידה ומישהו חושב שיכול לתרום עוד לדיון, תמיד השמח לשמוע חו"ד נוספת.
אני כרגע מנסה לקושש מידע על עלות יישור הקו הצפוי ברכב (4.7 WK),
כלמור מה חייב לעשות ומה מומלץ עבור השקט הנפשי בעתיד.
תודה לכולם.
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
כל רכב ישן (10 שנים על הכביש) הוא לא מתכון לאמינות מופלגת... קל וחומר רכב שיורד לשטח , הרעידות , קפיצות והמכות לא גורמות לרכב לשפר אמינות ... בנוסף לכל זה... קח בחשבון שבמידה ותרד משבילי קקל יש סיכוי שבשבוע שלאחר מכן תפרד מכמה שקלים (למוסך / שכירת בימבה ).
השאלה היא ... אתה באמת רוצה את זה ? אם כן , ברוך הבא למועדון...
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
-
תגובה: המלצה על ג'יפ עד 80K
טום,
ברור לי שרכב ישן ולא בדיוק פרי האמינות,
אבל אני מאמין שעם טיפול נכון וישור קו אפשר לקבל אמינות אפילו מאלפא ;)
כרגע, אני לא מתכנן יותר מידי טיולים, אבל גם לא פוסל. (אם לא ננסה איך נדע)
ולשאלה האם אני באמת רוצה את זה?
אז, כן. אני רוצה ג'יפ גם אם הוא ישמש רוב הזמן כ- SUV .
בכל מקרה, אף פעם לא נימשכתי לרכבים רגלים (אלפא וכאלה)...
אז אני לא רואה סיבה למה לא להמשך עם העניין הזה :cool:
הרי דווקא הם נותנים לך תמורה יפה עבור הכסף.
פשוט רוצה להיות כמה שיותר מוכן (ולדעת מראש את הדברים הגדולים).
עדיין השמח להכוונה לגבי הדברים שנחוץ לעשות ביישור קו בדר"כ.
עוד הפעם תודה.