
Originally Posted by
איל מ
מכיוון שאחת המטרות העיקריות (אם לא ה..) של הפורום היא לחלוק ידע, אתן שתי התייחסויות:
א.
כותרת כמו "שאלה לגבי דיסקו..." היא לא אינפורמטיבית והבא שיחפש את המידע הנ"ל לא יגיע אליו. כנ"ל לגבי תשובה בפלא (למרות שאת גרשון כבר לא נשנה... (-; ).
ב.
המנוע הוא אותו מנוע בכל השנתונים אלא שמשנת 2003 הוסיפו/שינו מספר מערכות כדי לעמוד בתקינות זיהום אוויר (eu03).
אחת השינוים הוא שניתן לתכנת את מפת ניהול המנוע ולכן לא צריך לקנות כל מיני צ'יפים.
הבדל ניכר לעין כשמסתכלים על המנוע הוא שבמערכת הegr ישנם שני סולונואים ובהתאם עוד ואקום צ'יימבר (נראה כמו הבייפאס של הטורבו רק בצד של הegr).
בנוסף, יש עוד שוני בכל מיני חלקים.
כדי להיות בטוח אפשר להכנס לאחד מאתרי הזמנת החלקים ולראות בחלקים הרלוונטים מאיזה VIN זה EU03.
(כרגע אני בטיול וללא מחשב, אחרי החג אוכל לתת בדיוק רב יותר).
*אלא אם תשיגו אותי... (-;
עריכה:
לגבי תוספת כוח, העלות היא בין כמה מאות ש"ח לבין כאלף אם רק תכנות (סה"כ תלוי בבנאדם שעושה לך את זה, יכול גם בחינם אם בא לו). אם צריך צ'יפ זה גם יכול לעלות יותר.
ככלל התוספת המקובלת מעלה את ההספק לסביב ה160 כ"ס. בא לידי ביטוי בעיקר בכביש ובסלד ביניים ומעלה. מורגש ומשמעותי בעיקר כשרוצים לעקוף.
אצלי הרכב היה עצל במיוחד, והיום ביציאה נחרצת מהמקום, מערכת בקרת המשיכה נכנסת לפעולה גם עם 4 גלגלים על האספלט {-; (לא בריא בעליל).
יש הטוענים להספק אפילו גדול יותר אבל כאן כבר מתחילים להמר על אורך חיי המנוע לדעתי. גם בתוספת המקובלת, שימוש אגרסיבי במצערת יגרום עם הזמן לעיוות סעפת פליטה ובריחת גזים.
שמרו על קשר