עוד ציבור שיהיה לא מרוצה - בעלי פולסייזים. הם N2 - לכאורה משאית שמראש מותר להגביה ולהנמיך אבל בפועל מתייחסים אליהם כטנדרים וזה יהיה בעכריהם.
מה שאני מבין שלא יגיע לפרסום הוא הגבהה באמצעות החלפת מידות הצמיגים.
אסף.
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/conte...A4%D7%99%D7%9D
עוד ציבור שיהיה לא מרוצה - בעלי פולסייזים. הם N2 - לכאורה משאית שמראש מותר להגביה ולהנמיך אבל בפועל מתייחסים אליהם כטנדרים וזה יהיה בעכריהם.
מה שאני מבין שלא יגיע לפרסום הוא הגבהה באמצעות החלפת מידות הצמיגים.
אסף.
מספר שאלות שעבורן לא קיבלתי מענה - או שלא הבנתי -
1. מה עם מי שמוגבה מעל 50 מילימטרים? רוב הרכבים שאני אישית מכיר גבוהים מ50 מילימטרים.
2. מה בנוגע לרכבים שערכת ההגבהה שלהם אינה עונה על התקן הגרמני? השוק הישראלי שונה מן האירופי ובשנים האחרונות מוטה רכב אמריקאי.
3. נאמר שפלוני מעוניין כן לאשר ערכת מתלים שאין לה תן גרמני אך היא נפוצה למדי-מה עליו לעשות?
4. נהמות...נהמות....
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
קבלתי תשובה מהיבואן .. מותר / זה נבון לפרסם ?
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
צועניה ..
מותר, בוודאי. לגבי נבון, ממתי זה שיקול?![]()
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
אני מדביק את הסמס ....
טוב...התשובה הרשמית כרגע היא שאין תשובה😜 כמו במדינת ישראל קודם יוצא חוק ורק אחרכ מחפשים איך ליישם ולאכוף...
לגבי תקינה לסט עצמו אין בעיה מאחר והוא מאושר עי יצרן הרכב...הבעיה היא שאין בנתיים הגדרה ל" מתקין" מוסמך....
בקיצר...שבחע הבא יש פגישה נוספת בעניין מאחר ויש מתנגדים וכאלו שכבר הבינו שזה כאב ראש ורוצים למשוך את החוק חזרה...
בקיצר שבוע הבא להתעדכן שוב.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
צועניה ..
מי זה היבואן?
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
אני לא יודע אם זה נבון. שלא יבולע לי ...
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
צועניה ..
גם היבואנים הגדולים יצטרכו לשבור את הראש (ולשלם הרבה..) בניסיון לאשר קיט ספציפי לכל רכב.. באמת כאב ראש.
אז או שמחיריי הקיטים יעלו פלאים, או שפשוט לא יהיה כלכלי יותר ליבואנים להתעסק בזה...
ואני מסכים עם ברלי בקטע הזה- המעבדה הישראלית המדוברת שתיכנס לו כלכך הרבה עבודה... בתמימות, בטח.
ריאלית, לכל בעלי הסיקס/סופה/ סמוראי/דיפנדר וכו' המצב ימשיך כהרגלו..
לפי מה שראיתי בעבר, יש קיטים של יצרנים מוכרים שכבר מאושרים על ידי TUV.
דעתי המוכרת על הנוהל לא השתנתה. לא יצא מזה כלום גם אם יפורסם. ישפיע עלי באופן אישי בדומה לנוהל יבוא אישי של צמיגים...
רציתי לשאול את דעת המבינים לגבי הסעיפים הבאים:
6.3 - מה אומרים הנוהלים מאחריו?
7.7 / 7.8 - כיצד מבצעים את הבדיקות? מה שוב פעם מדע לא מדוייק?
וזה יוצא ממחלקה של מהנדסים במשרד ממשלתי.
שימו לב - נוהל 01 מדבר כל כולו על איך מייצרים ערכת הגבהה בישראל. סעיף 1.3 מציין את זה מפורשות.
לכן כל הדרישות ובדיקות המפורטות בו רלוונטיות רק לעסק עם רשיון מפעל לייצור רכב מטעם משרד התחבורה (סעיף 7.1).
כלומר נוהל 01 כולו פותח פתח למישהו כמו... תעשיות רכב נצרת או (יש עוד מישהו?) לפתח ערכת מתלים. כלומר הנוהל לא רלוונטי.
מה לגבי יבוא? ערכות מיובאות מוזכרות רק בסעיף 1.2.1 - ערכות הגבהה מיובאות שקיבלו את אישורה של מעבדה ארופית מאושרת.
הקריאה שלי היא כזאת: ערכות מוגדרות פר רכב של יצרן מסודר (כמו בילשטיין או אולדמן) שהיבואן שלהם בישראל יציג אישור TUV או מעבדה מקבילה, לא צריך לעבור את כל מסכת הבדיקות של נוהל 01. ביננו, אני סומך על היבואנים הגדולים, שדאגו לכך.
לכן אין סיבה שמחיר הערכות ישתנה מהותית - כל מה שהיבואנים + מתקינים צריכים לדאוג לו הוא ניירות נכונים ומסודרים מהמקור במפעל בגרמניה, אוסטרליה (או אמריקה לצורך העניין) וניתן לשווק את הערכה.
נוהל 02 הוא הרלוונטי לגבי משרדי הרישוי, והוא מייצר נוהל רישום דומה למדי לנוהל רישום כננת. כלומר מתקין מורשה, יתקין קיט שהיבואן שלו סיפק את הניירת המתאימה, וישלח את הלקוח למכון רישוי רגיל שם יתווסף ברשיון הרישום של קיט XXX וכו'.
הבעייה הגדולה נשארת - מה עם כל מי שנוסע על ג'יפ מוגבה - עשרות אלפי כלים בישראל - שהוגבהו על ידי ערכות מיובאות כחוק, במהלך 20 השנים האחרונות של פריחת ה4X4 בישראל. שעברו טסטים בלי בעייה עד השנים האחרונות. שחלקם יד חמישית עד עשירית ומי שהתקין בהם קיט של בילשטיין או אולדמן או רוביקון או פוקס הוא בכלל לא הבעלים הנוכחי. האם יתכן שמשרד הרישוי בבת אחת יוריד את הערך של הרכבים האלו לאפס, כי הם לא מתאימים יותר לתנועה על כבישי ישראל?
האם היבואנים יקחו אחריות על מה שמכרו ברווח יפה במהלך השנים וידאגו לרישום רטרואקטיבי? גם אם נניח שהם רוצים - האם הנוהל בכלל מאפשר את זה - נקרא לזה תקופת גרייס, או דור המדבר?
על זה כבר נאמר במקורות בא לברך ויצא מקלל.
לא מסדיר ולא בטיח.
שלמה מרבאום, עו"ד - ביטוח נזיקין - תאונות דרכים ובשטח
03-6883445
בחוק הספורט המוטורי היה סעיף הלבנת אופנועי מוטוקרוס שהגיעו לארץ בדרכים כאלו ואחרות..
סוג של תקדים, אם כי לשימוש ספורטיבי במסלולים סגורים בלבד ככה שהאחריות שלקח על עצמו המחוקק היתה קטנה עשרות מונים מהכשרה בדיעבד של אלפי ג'יפים הנעים על כבישים ציבוריים.
גם אם לא... הפתרון יהיה להחליף לקיט מאושר.. או שהקומבינה תמצא את דרכה ותוכל להכניס קיט רטרואקטיבית דרך מתקין כזה או אחר תמורת אי אילו זוזים...
ותכלס, קיט x שנמכר לפניי עשר שנים ועדיין נמכר כיום, במידה והוא כביל תחת התקנות החדשות, והמתקין (המוסך שאתה מטפל בו כבר שנים..) משתף פעולה, איך יוכלו לדעת מתי הותקן..?
כל העניין הוא לשתות משהו קר בלב מדבר.
ואני אומר הכול מתחיל ונגמר בכסף יש כאלה שישלמו פחות ( מתקיני הגבהה חדשים) יש כאלה שישלמו יותר ( בעלי הגבהה של מעל 3 אינץ עם זרועות ושאר ירקות, וכאלה שהתקינו / ירשו בעבר הגבהה) בקיצור...הסדירו וקיבעו את שיטת המעכר והקומבינה לרמה חדשה
Sent from my LG-K520 using Tapatalk
1. אני מאוד מסופק מכך שלפחות למעכרים האהובים שלנו, תהיה כעת הרבה יותר גמישות ומרחב תמרון בכל הנוגע להעברת טסט לרכבים מוגבהים...
2. למה רק עד 50מ"מ?? מאיפה בא המספר הזה?! לפי מה הוא נקבע?! מישהו שם חשב שהוא עושה טובה למישהו אז שיגידו תודה על 50מ"מ??!!
כל הרעש והטררם והטרחה בשביל 50 מ"מ סולידיים בגלל שלאיזשהו פקיד מעונב זאת נחשבת מידה "סבירה" ונסבלת??? לא באמת, מה ההיגיון? מה הנימוק ההנדסי הטכני כאן? (ברור שאין) כי בהגבהה של 50 מ"מ הם סומכים עלינו שנאט בעיקול את ה 2.5 קמ"ש על מנת לא לעבור את המהירות הקריטית החדשה, והם פחות סומכים עלינו שלא נאט את ה 5 קמ"ש בעיקול בהגבהה של 100 מ"מ???
3. לא מדבשכם ולא מעוקצכם. תעשו לנו טובה...אל תעשו לנו טובה. הנהלים החדשים שלכם הם העלבה לאינטליגנציה. לא פחות ולא יותר.
טל.
מצד אחד יש כאן "שיפור תנאים" לאלו שקונים רכב חדש ורוצים הגבהה של עד 50ממ. אני רק מאוד מקווה שהיבואנים ילכו עם ההחלטה ולא יפגעו באחריות על רכב חדש שמייד עם קבלתו החליף לערכה מאושרת.
הבעיה היא איך מודדים את ה 50ממ. הרי לפעמים לאותו רכב יש מספר מידות צמיגים מאושרות, שגם הם מגביהים את הרכב. רכבים עם הזמן נוטים לשקוע, אז הגבהה של 70ממ אחרי שנתיים פתאום תעבור טסט?
אני כבר רואה את אלו שבאים לטסט עם רכב עמוס שקי חול כדי שיראה נמוך...
בקיצור, לדעתי לא סגרו את רוב הפינות ולא פתרו את הבעיה לרוב בעלי הג'יפים על הכביש היום.
ודווקא זה שאין דרך מדוייקת למדוד את ה-50 ממ תפתח פתח לכל המאכרים, העין של הבוחן תשתנה ע"פ קשריו של המאכר במכון?
אני גם לא מצליח להבין איך בוחן יראה איזו ערכה (מאושרת או לא) מורכבת בפועל. המדבקות על הבולמים מתקלפות ולמצוא מקט על קפיץ זה לא פשוט...
שמרו על קשר