כמובן ניתן להשיג הכל לחיפושיות. יש הרבה אתרים וחנויות חוץ מאיביי.
Keferlend
Cip1
Csp
ועוד רבים
לא תמיד הכל איכותי.
Sent from um melabes
לגבי מיכל דלק .
אני רכשתי באירופה מיכל דלק חדש לסיטרואן דה שבו בעלות של 70 אירו .
הגיע תוך שבועיים , כמובן ששילמתי עוד קצת מיסים .
אני מניח שגם לחיפושית ניתן להשיג מיכל חדש בעלות סבירה , זה מה שהייתי עושה ולא מתעסק עם משומש .
אילן
כמובן ניתן להשיג הכל לחיפושיות. יש הרבה אתרים וחנויות חוץ מאיביי.
Keferlend
Cip1
Csp
ועוד רבים
לא תמיד הכל איכותי.
Sent from um melabes
אלוהים נותן אגוזים למי שצריך לשבור לו את השיניים
מה שהתחיל כמשימה פשוטה של החלפת שמן מנוע כמעט ונגמר עם המנוע מפורק על השולחן.
אבל למה להתחיל מהסוף?!
יום שבת, שמש זורחת ואני הצלחתי להשיג שעה שלמה בלי משימות אחזקה/תחזוקה.
מה יותר נחמד מלהרים את החיפושית על בוקים ולהחליף שמן מנוע אחרי 25 שנים. 10 דקות והחיפושית כבר היתה באוויר, הבעיה התחילה כשהצצתי מלמטה, לא נעים - הכל בוץ שחור/שמן בשילוב עם עלים ושערות של בעלי חיים לא ברורים.
אני בג'יפה כזו לא מחליף שמן, אז נתתי איזה חצי שעה של שישפוף עם מברשת והקצבתי למשימה תרסיס אחד של נוזל ניקוי קרבורטור ובאמת אחרי חצי שעה הצלחתי למצוא את בורג הריקון.
פתיחה קלה של הבורג ושמן שחור נשפך ונשפך (כבר מעודד לפחות היה הרבה שמן)
עוד 10 דקות עברו והגיע הזמן לחפש את פילטר השמן, מסתבר שהפילטר הוא בסך הכל רשת נירוסטה גסה. במבט קרוב התגלתה כמלאה בבוץ שחור.
עשרים דקות של ניקוי נמרץ, הזמן הפנוי שלי כבר מזמן עבר אבל אני כבר רואה את הסוף והרשת בזווית מסוימת של האור אפילו נראית נקייה.
עוד רבע שעה עוברת והפילטר חוזר למקומו, עכשיו רק נשאר למלא שמן טרי. פתחתי את פתח מילוי השמן והיה לי די ברור שלשם אני לא מוזג את השמן הנקי שלי. הפתח היה שחור, מלא במשקעי בוצה ואין ברירה אלא לפרק ולנקות.
אבל איך מפרקים?
השארתי את השאלה הזו תלויה באוויר וחזרתי הביתה.
אחר הצהרים הגיע ואני שוב יצאתי למשימה הקצרה של פירוק פתח מילוי השמן.
אבל, בשביל לפרק את הפתח מבלי להפיל חתיכות בוצה למנוע יש צורך בפירוק של הצינור שמוביל את השמן למנוע, והצינור הזה הוא במקרה גם התושבת של הגנרטור ובמקרה הציר של הגנרטור הוא גם הציר של המאוורר שנמצא מאחורי המנוע והברגים שלו נגישים רק אחרי פירוק הקרבורטור, אבל אני חשבתי שיש צורך לפרק גם את סעפת היניקה...
בקיצור
שעתיים עברו
המנוע פורק להרבה חלקים
נתקעתי לבסוף כשהיתה חסרה לי בוקסה 36 בשביל האום של המאורר.
תמונות בהזדמנות הבאה...
ערן
אתה אלוף
בהצלחה בשיפוץ.
שי קרנצלר
רוצה - רוצה ,לא רוצה - לא צריך !!!
בין הפילטר לבלוק ובין הפילטר למכסה צריך להיות אטם. תזהר על הברגים של המכסה הזה הם נהרסים בקלות מעצבנת. כדי לפתוח את קופסת הנשם צריך מפתח מיוחד אם שתי שיניים. אפשר גם לדפוק על מברג בחריץ אבל זה הורס את האום. בכל מקרה לא התרגשתי ממה שראיתי בתמונה. בכל זאת חיפושית.
Sent from um melabes
אלוהים נותן אגוזים למי שצריך לשבור לו את השיניים
נראה שהחיפושית הזאת הגיעה לידיים הנכונות
ככה נראית חיפושית ישראלית ממוצעת.
עשרות שנים של נזילות שלא טופלו ואספו מכל טוב הארץ, פילטר שמן שמעולם לא נוקה והרשימה עוד ארוכה.
בחיפושית שלי זצ"ל התקנתי קיט של משאבת שמן HD עם מתאם לפילטר חיצוני. מאוד מומלץ. בטח אם אתה מתכוון לסחוט מהמנוע עוד כמה עשרות סוסים.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
עוד כמה עשרות??
לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!
מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...
כן. אפשר להכפיל ולשלש ולרבע את ההספק.
ושלא תתלהב, ההספק ההתחלתי הוא 44 כ"ס (במנוע, כשהיה חדש......)
זה אגב, עולה המון. מנועי ביצועים חזקים לחיפושית, עם כ-200 כ"ס ++ מסדנאות מתמחות, יכולים לעלות כמו V8 מהארגז מ-GM פרפורמנס.
גם חלקים איכותיים לבניה עצמאית של מנוע כזה עולים הרבה.
מנסיון של חיפושית עם כ-90-100 כ"ס, זו מכונית ביצועים מטריפה. פשוט כי היא קלה ומתנהגת. סוג של פורשה לעניים.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
במחירים של היום. להחזיק פורשה לא משופרת כמעט עולה פחות מלשפר חיפושית....
בקיצור... אין בחיפושית משופרת שום דבר ״לעניים״...
אסף.
בהצלחה בשיפוץ.
תתעד הרבה. תמיד מעניין לעקוב אחרי העבודות שלך
שחזור למקור תמיד נחמד, אבל אם כבר עובדים ומשלמים עבור חלקים, אני הייתי הולך לכיוון של רסטו-מוד. גם אם צנוע יחסית.
סתם כי לנסות לנסוע בקצב התנועה של היום במכונית עם 40 כ"ס זה קצת מתסכל.
חיצונית הייתי מבצע שיפוץ לסטנדרט. מתחת לשמלה שדרוגים קטנים - בלמי דיסק מלפנים (4 דראמים ללא בוסטר זה לא משהו כיפי), מנוע בנפח מוגדל, נגיד 1600 (מאוד קל להגדיל נפח במנוע VW), קרבורטור טוב יותר, מסנן אוויר קצת יותר נושם, אגזוז קצת יותר חופשי, משאבת שמן חזקה עם פילטר חיצוני (פינוק נטו למנוע) הצתה אלקטרונית במקום פלטינות (עוד כ"ס או שניים, יתרון תחזוקתי ברור וגם עבודת מנוע נכונה וחלקה יותר), אלה דברים קטנים שמשנים הרבה בתחושה.
לא מאות כוחות סוס, לא פורשה. אל תדאג. אבל לאפשר למכונית הצנועה לממש פוטנציאל חבוי ולעלות נגיד ל-70 סוסים במקום 40, מה רע?.... תקבל מכונית מאוד כיפית, שסוחבת טוב ועדיין שימושית ואמינה מאוד.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
עבר שבוע, החיפושית הוזנחה לטובת הטסט השנתי של האח הצעיר (יליד 83) אבל ביום שישי קצת לפני 13:00 הצעיר עבר טסט ותשומת הלב חזרה אל הקשישה.
עזבתי אותה במצב שהיה נראה כמו "חצי מפורק", היה לי דיי ברור שאני רק פותח עוד איזה בורג אחד ומשם והלאה הכל הרכבה אחת רצופה עד להנעה ונסיעה לטסט. בשביל למלא שמן מנוע, רציתי רק לנקות את צינור השמן שמשמש גם כנשם. הוא מצידו היה מלוכלך ולא ראוי למגע עם שמן טרי.
הבעיה היתה שהצינור/נשם הזה מחזיק גם את הגנרטור וגם את המאיץ של המפוח שמקרר את הרכב.
בסוף השבוע שעבר הגעתי למסקנה שחסרה לי רק בוקסה 36ממ, אז היום היא כבר היתה תחת ידי ויכולתי לחזור למשימה הקצרה.
ובאמת לא עברו כמה דקות והמאיץ כבר היה מפורק, הגנרטור שכב ליד החיפושית וצינור השמן נראה קרוב מתמיד.
המאיץ יצא מביתו ב-41 השנים האחרונות
ושלוש דקות אח"כ צינור השמן היה כבר בידי.
כאן התחילה דילמה...
נשאר לי מעט מאוד ספריי קרבורטורים ולכן לא יכולתי לנקות את הצינור שלשמו התכנסתי, אבל השמש עדיין זרחה, האישה והילדים לא נראו באופק ויתר הברגים ממש קראו לי "בוא.... פתח אותנו...." וזה עוד לפני שבכלל התחלתי להזכיר את הצבע השחור של המנוע שממש ביקש לחזור ולהיות כסוף...
אז נכנעתי לייצר ושלפתי חולץ ובאמת כמה דקות אח"כ מצאתי את עצמי עם הפולי מנוע על הרצפה במקום בתוך המנוע.
הסיבה לפירוק הפולי, היא שאחד הפחים שעוטפים את המנוע והיו מלאים בשאריות שמן ניתן לפירוק רק אחרי שמוציאים פולי.
הפולי יצא, ואיתו יצא גם הספריי והסמרטוט ומברשת הפלדה.
ובשביל לזכור מה היה לפני אז ככה התחיל היום:
וככה הסתיים היום (והספריי)
כבר הגעת עד כאן, לא תפתח איזה ראש מנוע על הדרך...
אנחנו הרי יודעים שזה יגמר באוברול אז למה אתה מותח אותנו?
ולמה לא פשוט להוריד מנוע ולעבוד על השולחן...
זה לא V8, אוברול לא צריך להיות עניין רציני עבורך. מה גם שעל השולחן תוכל לבדוק את המנוע ביסודיות ולראות אם בכלל יש צורך באוברול.
עד הבוקר המנוע בחוץ
שמרו על קשר