תוך כדי המסע בפינוי ערמות של שמן עם בוץ אספנות הגעתי גם למספר המנוע.
מסתבר שהמנוע הוא שנת 71 (כמו הרישוי של הרכב) וכשהיה חדש סיפק 44 כ"ס.
לגבי הלחץ החברתי ה"מתון" ימים יגידו אם עבד, המטרה עדיין נשארה מילוי שמן ולא יותר...
אתם אנשים רעים. איזה לחץ חברתי...
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
תוך כדי המסע בפינוי ערמות של שמן עם בוץ אספנות הגעתי גם למספר המנוע.
מסתבר שהמנוע הוא שנת 71 (כמו הרישוי של הרכב) וכשהיה חדש סיפק 44 כ"ס.
לגבי הלחץ החברתי ה"מתון" ימים יגידו אם עבד, המטרה עדיין נשארה מילוי שמן ולא יותר...
ההישג הגדול של יום שבת היה פירוק הצינור הרב שימושי:
גם פתח מילוי שמן
גם נשם שמן מנוע
גם מחזיק את הגנרטור
וגם מנקז את טיפות השמן שלא התעבו בנשם ישירות אל הכביש
כן.... פעם מסתבר ליצרני הרכב לא הייתה שום בעיה להפטר מעודפי אדי השמן בתור טיפות שיורדות אל הכביש.
הצינור פורק ואפשר היה להביט בפנים ולחפש את האום שמחבר בין לוכד טיפות השמן לבין תושבת הגנרטור.
אחרי פשפוש עם מברג הצלחתי למצוא זוג שקעים שהזכירו משהו שפעם כנראה היה ניתן לפתיחה.
זה כאמור היה כבר מזמן (לפני 4 ימים) ובכמה דקות פנויות שהיו לי במהלך השבוע חתכתי 2 מפתחות מפלדה בעובי 3ממ.
התיאוריה הייתה קלה, להכניס את המפתח ולסובב...
מסתבר ששמן בן כמעט 50 חושב אחרת וכמה שניסיתי לפתוח את האום - האום לא זז.
כשאום לא זז יש זז-קל או wd40 התזתי ספרתי עד 10, ספרתי עד 20 ושוב, האום לא זז.
המפתחות התעקמו אבל האום לא זז.
רגע לפני הייאוש הוצאתי את הברנר וחיממתי את האלומיניום, ארומה של שמן התחילה לעלות, קצת עשן וקולות רקע קלים.
הניסיון לפתוח את האום אחרי החימום היה מהיר וקל, האום יצא בקלות וללא מלחמה.
וככה נראים שני החלקים לאחר הגירושין
הגיע השלב של ריפוי בעיסוק, המצרכים הדרושים:
גיגית
מברשת פלדה
בקבוק טולואן
* כשהבנתי שאני הופך להיות הלקוח העיקרי בארץ לספריי הקרבורטורים, הבאתי טולואן (מרכיב עיקרי בספריי)
התוצאה בסוף ללא ספק הרבה יותר נקייה מבהתחלה, אבל עדיין חסר לי הברק...
בגלל שבמסע הפירוק שלי קצת נסחפתי, אז עכשיו יש לי ערימה של חלקים שדורשים ניקוי לפני שאוכל להחזיר אותם למנוע ולמלא סוף סוף שמן.
איזה אובר סייז הצילינדרים?
ערן, המנוע נוזל וישן ואתה הרי פדנט מדי בשביל לנסוע על עגלה לא מתוקתקת, לא?
זה מנוע בוקסר פשוט שיקח לך מעט זמן לבנות מחדש.
לא חבל סתם לעבוד פעמיים ועוד בחוסר נוחיות?!
אתה עושה לי חשק למצוא חיפושית (שתהיה השלישית עבורי) ולהתחיל שוב.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
כמו להציע לדרור לנד קרוזר
Sent from um melabes
אלוהים נותן אגוזים למי שצריך לשבור לו את השיניים
בדיוק.
לא רוצה 1303
בטח לא במחיר כזה.
אם כבר אז רק חיפושית גרמנית. ומאוד רצוי שיהיה מנוע גמור.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
לנו, האוטו הראשון של SHMBO, היתה חיפושית.. רגילה, בלי שיפורים.
בשני מקרים, על כביש ישר (בין קיבוץ אייל לכוכב יאיר), בגשם (שלוליות), בלי שום אזהרה , החליטה החיפושית לעשות אחד וחצי 360!!
כך, פתאום. בלי שום התגרות מההגה, שהיה ישר.
בקיץ, חום אימים.
בחורף.. חום אימים.
מעל 1000 סל"ד(כך נדמה), רעש.
ברקסים שמהווים רק רמז לרצון להאט, ללא שום השפעה ממשית על הגלגלים.
כסאות קטסטרופליים.
היגויי כמו של ה- XBOX של הגמדים.
והרשימה נמשכת.
וזה היה אוטו יד ראשונה במצב מעולה.
לפני כשנה שלחתי לארץ קרמאן גיהה - גירסה מוארכת ודמויית פורשה, של החיפושית. היתה אצלי מספר חודשים(במקביל לקורבט 86), עד המשלוח.
מלבד החום (זה היה לפני החורף), הישיבה הנמוכה יותר ואחיזת כביש טובה יותר... אוטו/אותו הדבר.
מה כן - האפקט הציבורי... קטעים. כשנסעתי בשכונה, לא היה אחד שלא חייך. אוטו מעלה חיוך.
בדרך לנמל (שעה וחצי נסיעה), כשעצרתי לקנות קפה (האוטו היה על נגרר פתוח), הציעו לקנות ממני את התכשיט.. על המקום! (כשראו שהתקנתי מזגן, בערך 1500 דולר לקיט יעודי, אפילו עלה המחיר - ליותר מ-10K.. בדולרים - רכב לפני פחחות וצבע!) אנשים רציניים.
חיפושית - לא הבחירה הראשונה שלי לרכב כייף.
היית מעדיף מיני או אפילו את הקונטסה הישנה שהיתה לי.
אבל אהבה וחברים לא בוחרים - תהנה.
ו"תעשה" מנוע - זה גרושים, למי שעושה לבד.
וגם מזגן מאוד מומלץ - הקיט כמעט bolt-on.
שום דבר לא גרושים. זה לא מה שהיה. החלקים הפכו יקרים. יום אחד. בלי סיבה.
אסף.
ואיפה הקרמן הזו עכשיו? כי נשמע שהיית מוותר עליה בכיף
אלוהים נותן אגוזים למי שצריך לשבור לו את השיניים
בנינו, בלי שאף אחד יאזין - הרי בסופו של דבר תעשה את זה. לא נראה לי שאתה אחד שיסתפק במשהו לא.. מושלם.
אז עדיף עכשיו.. כשההתלהבות בשיא והמנוע כבר בהליכי פירוק.
אתה יודע מה - תפרק, תפתח, תבין מה קורה ו..מכסימום תסגור חזרה בלי להחליף יותר מידי. תסגור אחרי ניקוי ו..כמו שצריך.
זה מה שאני הייתי עושה, אם היו לי המרץ והיכולות שלך.
זה לא היה בשבילי. חברה רצתה - אמרה שזה היה החלום שלה. הבאתי מג'ורג'יה (או וירג'יניה.. לא זוכר.. אותו הדבר.. רדנקס), עשיתי כמה דברים קטנים (כמו המזגן) ושלחתי לארץ (במזוודה הבאתי כמה ברזלים.. בלי מרכאות - חלקי מרכב..).
בקיצור - הקרמאן בארץ, זוכה לשיפוץ יסודי.
זהו, אם עכשיו הוא לא השתכנע אז אבוד .
דע לך ערן שזה רק בגלל שמאוד מהנה ומעורר השראה לראות את היסודיות שלך
אני מבין (ואוהב) את הפירגון, הבעיה היא זמן.
אין לי יותר זמן פנוי ואם המנוע הזה יפתח עכשיו זה יהיה פרויקט ארוך מדי.
בסוף הרי ישעמם לי ואז גם המנוע הזה יפתח וישתנה בינתיים אני יותר במצב של כיבוי שריפות והמטרה היא להחזיר את החיפושית הקטנה לכביש.
אגב כיבוי שריפות. גם אם אתה לא עושה שום דבר אחר - תחליף את כל צינורות הדלק לחדשים.
פולקסווגנים מקוררי אוויר עולים באש.
אסף.
חלוקת הקשב בין שני האחים החורגים (ג'ימי וחיפושית) מובילה לפעמים להזנחה בתשומת הלב.
למרות זאת אתמול התפנתי לחיפושית עם מטרה די ברורה לנקות קצת את החלקים שפורקו, להרכיב מחדש ולצאת לנסיעת מבחן.
אבל איך אומרים... לפעמים לחיפושית דעה משלה.
עזבתי אותה כאשר רוב החיפויים של המנוע מפורקים ומלוכלים בצד.
זאת דוגמא לחיפוי אחד מני רבים
ובמבט מקרוב
החלקים נוקו בצורה גסה יחסית, אני מודה שלשחזור אמיתי היה צורך בניקוי טוב יותר, אבל מפעת המחסור בזמן נאלצתי לעגל פינות.
אחרי הורדת גושי השמן והבוץ צבעתי את החיפויים והשארתי אותם לייבוש בזמן שחזרתי אל תא המנוע לתכנן את שלב ההרכבה.
כאן התחיל השינוי בתוכנית.
סעפת היניקה של החיפושית בנויה מצינור ראשי שמתחבר באמצע אל הקרבורטור ומשני צדיו מתפצל אל שני צילינדרים. צנרת היניקה בדר"כ לא אמורה להוות בעיה או משימת תחזוקה אבל בחיפושית מקוררת האוויר אל צנרת זו מחובר צינור נוסף.
הצינור הנוסף דק קוטר ומסחרר את אדי הפליטה (אגזוז) בצמוד לצנרת היניקה על מנת לחמם את הסעפת בשביל שאדי דלק לא יתעבו על הצנרת הקרה אלא יכנסו את הצילינדרים.
הבעיה עם הצינור הנוסף שהוא נוטה להסתם, במידה ונסתם אז החיפושית עלולה לגמגמם ולרעוב לדלק, הפתרון הוא לשנות לתערובת עשירה יותר בשביל לפצות על הדלק שהולך לאיבוד בצנרת.
תערובת עשירה מובילה לפגיעה בפלאגים, לירידה בתצרוכת הדלק ולביצועים פחות טובים בגלל כיוון לא אידיאלי.
בקיצור, למה אני מספר לכם את כל זה?!
הסיבה שבזמן שכבר תכננתי איך כל החלקים חוזרים למנוע ואני יוצא לסיבוב, שמעתי את הצנרת ממש מבקשת שאפרק אותה בשביל לבדוק מה מצבה.
השמש זרחה, היה נעים בחוץ ועשר דקות אח"כ הצנרת כבר היתה על השולחן.
ובאמת התמונה שנתגלתה היתה לא נעימה, צנרת הגזים סתומה לחלוטין.
המשך עוד יבוא (אני בטוח)...
שמרו על קשר