יש סיכוי לא קטן שסעפת היניקה שלך סתומה.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
השבוע נדלקה לי נורת אזהרה מנוע בפאגרו דיזל 2009, לאחר שחיברתי את המנוע למחשב הבנתי שיש תקלה בEGR , פירקתי את הEGR וניקיתי את השסתום , הנורה כבתה ליומיים ושוב חזרה התקלה
האם צריך להחליף את שסתום הEGR או לנקות חלקים נוספים במנוע ?
תודה לעונים
עופר
יש סיכוי לא קטן שסעפת היניקה שלך סתומה.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
זה נושא שעולה לא מעט בדפים אוסטרלים שלדעתי לא מקבל מספיק חשיפה בארץ.
לדוגמא מהיום, ככה נראת סעפת יניקה של 2007
![]()
זה מצב טוב. ראינו פתחים שהצטמצמו לקוטר של עשרה מ"מ.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
טוב אמרו לי שצריך להחליף את החישן וגם לנקות את הסעפת , מחיר השסתום בארץ 2600 שקל למקורי , לא מצאתי חליפי.
בחו"ל מוכרים חליפי בסביבות 500 ש"ח ומקורי בסביבות 1200 הבדל ענק , איך מוצאים את מספר החלק המדוייק , בהצעות מחיר היבואנים מסתירים את זה
תודה
עו]פ
אתר
megazip
EGR חוסמים, לא מנקים ולא מחליפים, זהו פגע רע שגורם רק לנזק במנוע
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Mitsubishi 1582A037 - VALVE, AIR
לבקשתך 250$ כולל המשלוח מיפן.
נסה להשיג באתר של :
https://www.amayama.com
האם תוספים למיניהם יכולים למנוע את זיהום וסתימת הסעפת?
ניקוי סעפת נחשב כחלק מטיפול שגרתי/תקופתי או שמגלים מאוחר מדיי שהסעפת נסתמה?
ניקוי סעפת זה לא דבר שיגרתי - אבל אחרי 100K וצפונה , אם המנורת EGR נידלקת - סיכוי טוב שגם הסעפת זקוקה לניקוי.
היה דיפנדר 110 - הגיע האנטר 2009...
תודה לחבר פורום יניב שעזר בפרטי וליווה אותי בתהליך.
הוזמן EGR מאתר https://www.amayama.com ב900 שקל + מיסים של 400 שקל , בנתיים עד שהחלק הגיע ניקיתי את הEGR והנורת מנוע רוב הזמן כבתה ונראה שהEGR עבד לסירוגין.
אחרי שהגיע הEGR לקחתי את הרכב לניקוי סעפת והחלפת הEGR , ביציאה מהמוסך שמתי לב שצריכת הדלק עלתה פלאים ובנסיעה בין עירונית הגעתי רק ל7.5 ק"מ לליטר (נסיעה של זקן בין 80) , הבנתי מיניב שצריך לעשות לימוד מזרקים אחרי ניקוי סעפת וכדאי לי לנסות לנתק את המצבר ל15 דקות לפעמים זה פותר את הבעיה , באמת בנסיעה שלאחר ניתוק המצבר הצריכה ירדה משמעותית ופתאום שוב אני רואה במחשב הצריכה 10 ק"מ לליטר בקלות ובדרך בין עירונית מעל ל11 ק"מ לליטר
תודה לכולם על העזרה ואני מקווה שמה שרשמתי פה יעזור בעתיד לחברי הפורום שיחפשו מידע על EGR.
תודה על המידע!
מצב דומה אצלי, אחרי החלפת EGR וניקוי סעפת, הרכב צורך כ 12 ליטר ל100 ק"מ
ניתוק מצבר ל20 דקות לא עשה הרבה.
יש עוד מה לעשות או מה לבקש במוסך?
8.3 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית ?
אם הרגל שלך לא כבדה על הגז ואתה לא משייט ב150 קמ"ש זה המון.
עד הטיפול האחרון טיפלתי במוסכים מורשים (כן שחטו אותי) תמיד אחרי טיפול ביקשתי שיבדקו עם מחשב את צריכת הדלק , אם אני זוכר נכון חיברו את המנוע למחשב לבדיקת ניהול המנוע +הכניסו חיישן באגזוז לבדיקת גזי הפליטה במקביל.
אולי כדאי לך לעשות טיפול קטן במוסך מורשה + בדיקה של הצריכה בדרך כלל הם לא גובים על זה תוספת אבל גם לא מבצעים את זה אם אתה לא מבקש.
טארק בנצרת אלוף בקינגים
אני ביצעתי את הטיפול בכפר סבא , מוסך של חבר , הוא מכונאי מעולה אבל לא מומחה פאגרו , יש בפייסבוק המלצה על מכונאי בשםחסין קעדאן מבאקה אל גרביה אולי שווה לנסות ולהעביר חוות דעת לפורום
מאחר ומזרקים בנויים בטכנולוגיה מתקדמת ועניין הדיוק הוא קריטי במערכות הזרקה ישירה, כל מזרק יוצא מהמפעל עם קידוד יחודי אשר אומר למחשב הרכב מהם הפרמטרים המדוייקים הדרושים להפעלתו.
ברגע שמחליפים מזרקים ולא מקודדים אותם מחדש המחשב חושב שהוא עדיין עובד עם המזרקים הישנים, מה שעלול לגרום לתופעות החל ממנוע שאינו עובד עגול, פגיעה בביצועים, עשן, זיהום אוויר וצריכת דלק מוגברת ועד מנוע שאינו מניע כלל.
כל מה שנכתב על קידוד נכון, רק שפה לא נדרש קידוד כי המזרקים לא השתנו.
כאן נדרש לימוד של הסטיות במזרקים שנוצרות עם הזמן והשחיקה. זה תהליך שאמור להיות מבוצע ברכב הנ"ל בכל טיפול שגרתי.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
שמרו על קשר