Close
Results 1 to 9 of 9
  1. #1

    Question נעילה מרכזית לא משתחררת

    פג'רו BK 2008
    לפעמים אחרי נסיעה בשטח לא מצליח לצאת מ4HLc חזרה ל4H ומשם ל2H

    עוד קצת פרטים:
    אני שומע את המנוע החשמלי שעל הטרנספר מנסה לשלב, אך בגלל התנגדות מפסיק (יש זמזום עם קיטועים)
    כשאני מעביר במצב הזה ל4LLc אני שומע את המנוע החשמלי בתנועה רציפה מעביר את ההילוך בטרנספר בקלות וגם חזרה ל4HLc.

    למדתי שאם אני מרים גלגל קידמי אחד באויר, המעבר לרוב מצליח, מ4HLc ל-4H
    אחרי המעבר ל4H היציאה ל2H מצליחה תמיד.

    כמובן נסיעה קדימה ואחורה לא עוזרת והנעילה מסרבת להשתחרר.


    בעיה מוכרת? יש רעיונות?


    תודה,

  2. #2
    חבר רשום איל מ's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    Posts
    13,047

    Default תגובה: נעילה מרכזית לא משתחררת

    מכיר מרכבים אחרים שהשחרור מצריך הורדת עומס. הרבה פעמים משיכת הילוך והעברת הילוך (ברכב ידני) פותרת את זה.
    אצלך אפשר לנסות תו"כ נסיעה הורדת הרגל מהגז או משחקים עם ההגה תו"כ נסיעה (לא ניעור ימינה שמאלה אלא זיגזוג עדין שמייצר עיקול רחב, פעם ימינה ופעם שמאלה).
    אם זה עוזר ואתה יכול לחיות עם זה, אשריך. אם אתה רוצה פתרון יותר רציני, היו כאן לא מעט שרשורים על הסולונואידים בפג'רו. חפש אותם.

  3. #3

    Default תגובה: נעילה מרכזית לא משתחררת

    תודה על הטיפ. תמיד חשבתי שעדיף דווקא לשמור על הגה ישר כדי שישתחרר, אבל יש היגיון מסויים ברעיון.

    סולונואידים החלפתי, במוסך מורשה. אני מעלה כאן את השאלה, אחרי שבמוסך מורשה לא הצליחו לפתור את הבעיה.

  4. #4

    Default תגובה: נעילה מרכזית לא משתחררת

    יש שוני בין הצמיגים האחוריים לקידמיים?

  5. #5

    Default תגובה: נעילה מרכזית לא משתחררת

    זוג אחורי יצרן שונה מהזוג הקידמי
    כמובן אותה מידה.

  6. #6
    חבר רשום איל מ's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    Posts
    13,047

    Default תגובה: נעילה מרכזית לא משתחררת

    יכול להיות שזה מקור הבעיה. ליצרנים שונים גודל גלגל אמיתי שונה (למרות שהמידה לכאורה זהה).

  7. #7

    Default תגובה: נעילה מרכזית לא משתחררת

    תודה על התשובה (יש מצב שהבעיות התחילו לפני שנה כשהחלפתי זוג ראשון)
    אבל.. מאיזו סיבה?
    למה זה משפיע על היכולת של הטרנספר להשתלב?
    באמת יצרו רכב עם כזו רגישות? רכב שטח....?
    (המשפט האחרון קצת מביע את האכזבה שלי, היה לי דגם 99, השדרוג ל2008 התגלה כירידה ביכולת, בשטח)

  8. #8
    חבר רשום sportage's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    שרון
    Posts
    574

    Default תגובה: נעילה מרכזית לא משתחררת

    גם הבדלי לחצים בין הצמיגים יגרמו לקושי בשחרור.

    הסיבה לכך שבמצב זה יש עומס על גלגלי השיניים של הדיפרנציאלים ותיבת ההעברה.

    כמו שנכתב, נסיעה קדימה/אחורה ותמרונים עם ההגה יביאו לנקודה בו משתחרר הלחץ על גלגלי השניים ואז הנעילה תשתחרר.


    לגבי המעבר מ-Q ל-BK, זה ידוע.
    ה-Q היה הדגם האחרון עפ פנים לשטח ועל בסיס ברזל ומעט פלסטיק.

    ה-BK הוא רכב מעולה לכביש ופשרה (מסויימת..) לשטח.

    שקית ניילון לאיסוף חלקי הפלסטיק בשטח קשה מומלצת...
    מה שלא נכנס בכוח נכנס עם יותר כוח..

  9. #9
    חבר רשום guy888's Avatar
    Join Date
    Sep 2014
    Location
    באר יעקב
    Posts
    709

    Default תגובה: נעילה מרכזית לא משתחררת

    גם לי היו תופעות של איטיות כללית במעבר בין מצבים, טיול ראשון אחרי החלפת סט צמיגים ופלא הכל ננעל ומשתחרר בשנייה.
    היום אני מקשר ללחץ/צמיגים לא זהים על אותו סרן ובכלל.

    Sent from my Mi-4c using Tapatalk

Similar Threads

  1. נעילה שלא משתחררת - האנטר
    By אמיר ב.א in forum פורום מיצובישי Mitsubishi
    Replies: 11
    Last Post: 19-10-15, 13:44
  2. נעילה מרכזית ב td5
    By אסף ד. in forum פורום לנדרובר Land Rover
    Replies: 5
    Last Post: 13-10-13, 10:28
  3. נעילה מרכזית דיסקו td5
    By נוה in forum פורום לנדרובר Land Rover
    Replies: 9
    Last Post: 10-03-12, 00:40
  4. נעילה אחרותי לא משתחררת בהיילקס 94
    By torchak in forum פורום טויטה Toyota
    Replies: 6
    Last Post: 06-05-06, 17:02
  5. נעילה מרכזית
    By פסטר in forum פורום לנדרובר Land Rover
    Replies: 3
    Last Post: 06-11-04, 19:17

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •