סביר להניח שזה קשור לחום המנוע - המחשב מכבה את המזגן כשהמנוע מתחמם.
שפר משמעותית את הקירור למנוע (רדיאטור גדול יותר, נוזל קירור איכותי יותר, שיפור פינוי האוויר החם מתא המנוע וכיו"ב) וכנראה שהבעייה תיעלם וגם תאריך את חיי המנוע כתופעת לוואי ...
בימי הקיץ הלוהטים שצריכים את המזגן הוא מפסיק לעבוד , בעיה ידועה וראיתי שדנו בה כאן בעבר ,
קיץ שעבר ניסיתי כמעט הכל ולא עזר , לא בא לי לעבור את הקיץ הקרוב בסיוט .
מי מחברי הפורום נתקל בזה והצליח לפתור את הבעיה ?
תודה ,
סביר להניח שזה קשור לחום המנוע - המחשב מכבה את המזגן כשהמנוע מתחמם.
שפר משמעותית את הקירור למנוע (רדיאטור גדול יותר, נוזל קירור איכותי יותר, שיפור פינוי האוויר החם מתא המנוע וכיו"ב) וכנראה שהבעייה תיעלם וגם תאריך את חיי המנוע כתופעת לוואי ...
נדב כנראה צודק. הבעייה היא התחממות מנוע, לא מזגן (אני מניח שאת הבדיקות הבסיסיות אצל מזגניסט כולל מילוי גז ביצעת).
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
באיזו טמפ מנוע הוא מפסיק לעבוד?לא אמור להפסיק לפני 115. במהלך 10שנים רק פעם אחת הגיע אצלי הרכב לניתוק מזגן,
החיישן שמחובר למחשב הוא נפרד מזה שמחובר ללוח השעונים, לפעמים יש הבדלים בין השניים ...
אצלי הוא מנתק ב 105 או ממש טיפה מעל
אני חושב שאם הראשי מנוע בסדר, ומערכת הקירור מבוססת על המקור ובלי רדיאטור גיר לפני כל הרדיאטורים אז האוטו לא מתחמם כל כך בקלות.
בגראנד 4.0 במשך שמונה שנים לא נותק המזגן אף פעם! בנסיעות שטח נהגתי לפתוח את מכסה המנוע שלב אחד כדי לפנות קצת אוויר, לא יודע כמה זה עזר.
אני חושב שהמאוורר ב 4.0 יעיל יותר, אחרת אני לא מבין מדוע זה מופיע רק ב5.2
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
הבעיה במנוע 5.2 - זה אוויר חם הלכוד בתא המנוע מה שמייצר התחממות גבוהה בעת זחילה בשטח, על אחת כמה וכמה כשאתה מנסה לנסוע עם מזגן פועל
ראה השרשור הבא
http://www.jeepolog.com/forums/showt...A0%D7%95%D7%A2
בהצלחה
יורם
חיים דבש
חברים , הרכב המדובר עם מנוע 4 ליטר , 6 בטור .
אילן
מניסיוני, במנוע 4.0 לא קרה אף פעם
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
הרכב מתחמם. כל רכב יכול להתחמם. עם כל מנוע. זה שזה לא קרה למישהו לא אומר שזה לא יכול לקרות למישהו אחר עם אותו רכב. כרגע הרכב של פות"ש מתחמם ברמה גבולית - מספיק כדי לגרום לכיבוי המזגן בימים חמים, לא מספיק כדי לגרום לנזק למנוע. אפשר לחכות שהמצב יחמיר, אבל רצוי לאפס את מערכת הקירור. אם משאבת מים, מניפות, טרמוסטט וכולי נבדקו, רוב הסיכויים שהרדיאטור סתום חלקית.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
מדובר במנוע 4.0 L
מערכת הקירור עובדת מצוין , ורדיאטור חדש לפני כשנתיים
מצ"ב תמונה של חום מנוע , נכון שמדובר בתמונה עדכנית ולא ימים חמים , אבל זכור לי שגם בימי הקיץ לא הייתה לי בעיית חום מנוע
אוקיי שווה בדיקה עניין הניתוק .
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
אם השעון במצב כזה, הרכב עדיין לא הגיע לטמפרטורת עבודה. אצלי זה עמד על כמ"מ משמאל ל 100 בנסיעה בכביש ללא מזגן. כאשר הדלקתי מזגן זה עלה ל 100 בדיוק ובימים חמים או נסיעה בעיר, עלה לשנתה אחת מימין ל 100. לעיתים נדירות הגיעה לשנתה השנייה מימין ל 100
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
גם ב 5.2 אותו דבר. המזגן עובד תקין עד הקו העבה מימין למאה
אאתה מריך לאבחן את העניין באופן סדור יותר.
האם ומתי המדחס מתנתק...
אז היום היה מזג אויר שרבי , ולשם כך החלטתי לבדוק את עניין המזגן והניתוק ,
זה המצב בשעון חום :
התמונה הראשונה זה הטמפרטורה כשהייתי במרכז , לא הגיעה ל 100 אפילו ...
התמונה השניה זה בסוף העליות של ירושלים (שער הגיא) ,
אציין שהמזגן לא עבד כלל גם שהייתי במרכז.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
אז מה זה מלמד בלי מזגן?
השעון באזור מצויין.
עם מזגן ביום כזה במאמץ גם יגיע טיפה מעל ואז יתנתק באזור הקו הדק.
מסכים איתך בועז
אבל המזגן לא עבר בכלל .. הוא כבר מנותק בטמפרטורה הזו
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
אתה מתכוון שהפעלת אותו אבל הוא לא תפקד ?
הבנתי בטעות משהו אחר.
צריך עכשיו להבין אם המדחס מתנתק או עובד בטמפרטורה הזו.
האם כמות הגז והלחץ הם לפי הספר?
בעיקרון במצב השעון הזה כשהמזגן תקין אז יש קירור.
הבעיה לא בהתחממות הרכב אלא במערכת המיזוג
שמרו על קשר