אני לא הייתי יורד מתחת ל 12.5 ובסיום הנסיעה הייתי מחבר את הכלי למטען.
כל הנאמר על בסיס ידע אישי. אני לא בעל מקצוע...
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אני חושב שמיצינו מזמן.
יש לך את הידע לבצע את הבדיקות ולקחת החלטות.
אם תמדוד בעומס 12.5 אתה לא צפוי למדוד בהמשך פחות אלא אם המצבר גמור מפאת גילו
בהצלחה!
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
איך ההסבר והטבלה מסתדרים עם זה שמעגלי LVD מכוונים בברירת המחדל שלהם לנתק חיבורים ב 10V ומחברים מחדש ב 10.7 וולט. לפי הטבלה במצב כזה המצבר כבר גמור.
12 וולט על המצבר יתנו לך כ 11 או פחות בתא המטען.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
זה אומר שככל שאני קרוב למצבר מכשיר שאינו ניתן לכיוון לא רלוונטי ובמכשיר LVD היתן לכיוונון אני צריך להגדיל את מתח הניתוק/שיחזור?
כן.
הייתי גם מחפש LVD עם מגוון גדול יותר של מתחים...
לא כולם אותו דבר. ראה את זה למשל
http://m.littelfuse.com/~/media/comm...-datasheet.pdf
http://eco-energy.us/LVD.pdf
הם נראים לי יותר בטוחים להגנה
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
מנצל"ש
אם כבר עושים סדר במושגים...
בהנחה שהרכב דומם. או אפילו, נתחיל ממצבר על השולחן.
1. נכון להגיד שמצבר 12V 10Ah יכול לשרת צרכנים של בערך 120W במשך שעה?
2. מה יקרה בסוף שעה עם צריכה כזאת, הוא יתרוקן לגמרי או יישאר בגבול שבריא לו?
3. אפשר לצפות לאותה תוצאה אחרי חצי שעה עם צרכנים בהספק כפול, או שהנתון 10Ah רומז גם על זרם מקסימלי והמצבר לא ישרוד?
עכשיו נכניס אותו לרכב.
4. יש דרך לדעת בלי מדידות מה נדרש מהמצבר לצורך הנעה ברכב נתון? (ספר רכב, איזה חישוב אצבע לפי מנוע, או לפי המצבר שבחר היצרן וכו')
5. אם ניצלתי מצבר בחניה בדיוק עד הגבול שנדרש להנעה, כשאניע הוא לא יגיע לניצול לא בריא? או שזה בסדר אם מתחילה מיד טעינה?
ויגו 2008, גליל מערבי.
המונח אמפר שעה מטעה ולא מדויק.
אבל אם כבר צריך להשתמש בו אז כדאי להבין במה מדובר.
הוא נותן את כמות זרם לכמות זמן עד הריקון.
לא ברור מה יהיה בסוף הזמן הזה, קרוב לוודאי שהמצבר לא יהיה במצב טוב.
כאשר מצבר עופרת יורד מתחת לערך קיבולת מסוימת מתרחשים תהליכים כימיים בלתי הפכים שהורסים אותו.
מה הערך.. עדיף לא לרדת את החמישים אחוז, אבל זה סתם כלל אצבע.
בגדול אם רוצים לשמור על מצבר במצב תקין עדיף עד כמה שיותר לא לרוקן אותו.
אני משתדל מאוד לא לרדת את ה 80%.
יש מצברי פריקה עמוקה, שהם מתוכננים לא לההרס גם אם פורקים אותם מתחת לחמישים אחוז.
במקרה זה זה יהיה רשום על המצבר (ולרוב יתומחר בהתאם)
רק בכדי לבלבל עוד יותר-
מקריאה בזמנו אני זוכר גם שהמונח אמפר שעה נמדד באופן לא אחיד.
יש שמודדים שעה ויש שמודדים מדידות ארוכות או קצרות יותר ומשקללים.
בעל מקרה זה נתון שמציין קיבולת לצרכנים רגילים.
יש עוד נתון מוצנע יחסית שמציין את הזרם התנעה של המצבר תחת הערך CCA
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
חברים מחר מתפנה לי זמן לעשות את כל הבדיקות למצבר אני אשמח אם תציעו / תוסיפו / תתקנו
1. בדיקה של המצבר כמו שהוא (הטענתי את המצבר ליפני שבוע ) מה אמורה להיות תוצאה תקינה ? (הכלי דומם)
2. בדיקה של המצבר אחרי טעינה מלאה (מה אמורה להיות תוצאה תקינה ?) (12.7 נכון ?) (הכלי דומם)
3. בדיקה של המצבר כשהאלטרנטור עובד (תוצאה תקינה אמורה ליהיות מעל 13.5V נכון ? ומעל 14.5V זה כבר לא תקין ?) (הכלי מונע)
4. בדיקת של המצבר עם סטארטר פועל (לא אמור לרדת מה9V נכון ?)
5. בדיקת של המצבר אחרי כמה סטארטים (לא אמור לרדת יותר מ0.1V נכון) (הכלי דומם)
6. בדיקת של המצבר עם אלטרנטור עובד וחלק מצרכני החשמל עובדים (לא כדאי לרדת מ12.5V נכון ?) (הכלי מונע)
שאלה על בדיקה 6 האם זה נורא לרדת מ 12.5V ל 12.3V ואפילו ל 12V ?
אני רק רוצה לבדוק אם כל המידע שהבנתי הובן לי נכון ואני באמת מיושר על הבדיקות
אני רק רוצה להגיד הרבה תודה למי שעזר זה ממש לא מובן מעליו![]()
תעשה את הבדיקות עם טבלה.
בצד אחד תרשום מה ביצעת ובשני מספרים.
היה עדיף אם היית מטעים סמוך לבדיקה אבל בהנחה שהמצבר חי בטרקטורון כחמש שנים אז כנראה זה לא נורא
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
סיכום הנושא (הדפס ורשום V היכן שתקין)
1. מצבר שעומד בין 12.5 ל 12.7
2. מצבר טעון 100% 12.7
3. בדיקה עם אלטרנטור עובד 13.5 ל 14.5
4. בדיקה בעת סטרטר לא יורד מ 9V
5. בדיקה לאחר מספר סטרטרים - לא אמור לרדת מתחת ל 0.1-0.2 מהערך שהתחלת
6. אסור שהוא ירד מתחת ל 13.5 בכל מצב. אם זה קורה סימן שיש בעיה במערכת הטעינה.
או שאתה מעמיס יותר מדי את מערכת החשמל. בכל מקרה המצב לא תקין
חבל סתם על הפלספנות.
תחזור עם התוצאות וננתח אותן
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
רק הערה נוספת.
בסיום טעינה המצבר עדיין לא יציב. מומלץ לתת לו להתייצב איזה חצי שעה (שבמהלכה ניתן ממש לראות את המתח יורד) ואז למדוד.
(אני לא בעל מקצוע ואני רושם את זה על סמך ידע כללי בלבד).
שלום חברים אני מצרף את כל הבדיקות שעשיתי אשמח אם תגיבו
לא רואה דבר
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
לאחר מנוחה ארוכה = 12.65
מיד לאחר טעינה מלאה = 12.8
רבע שעה לאחר טעינה מלאה = 12.7
כאשר האלטרנטור פועל והכלי מונע = 14.10
עד כמה יורדים ה V כאשר מפעילים את הסטראטר = 10.0
כמה הV יורד לאחר כמה סטארטים = 0.15
כאשר האלטרנטור פועל והכלי מונע וחלק מצרכני החשמל פועלים
אור חלש = 13.85
אור חזק = 13.80
פרוז'קטור = 13.50
אור חלש + פרוז'קטור = 13.15
אור חזר + פרוז'קטור =13.10
- - - Updated - - -
סלח לי אבל לא הצלחתי לצרף קובץ וורד אז לכך לי זמן להעתיק הכל
שמרו על קשר